Czynniki rankingowe Google – sprawdź jak możesz wpłynąć na wyszukiwarkę
Zastanawiasz się od czego zależy pozycja w Google? Czynniki rankingowe lidera wśród wyszukiwarek internetowych od lat stanowią temat analiz oraz testów e-marketerów. Liczba elementów, które mają wpływ na to, na której pozycji nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania jest ciężka do sprecyzowania, lecz wiadomo że jest ich bardzo dużo. Warto dodać, że Google systematycznie wprowadza zmiany w swoich algorytmach, a te powodują, że zdefiniowanie wszystkich czynników rankingowych może być po prostu niemożliwe.
Czynniki rankingowe to jasne sygnały dla właścicieli stron, o tym o co należy zadbać oraz jakie działania podjąć, aby strona spełniała wymagania Google i tym samym pięła się w górę w wynikach wyszukiwarki. Jak pisaliśmy we wstępie, czynników tych jest wiele oraz dotyczą one różnych aspektów strony. Możemy podzielić je w następujący sposób…
Więcej dowiesz się u źródła >Fraza kluczowa w nazwie domeny – skuteczna metoda pozycjonowania?
Umieszczanie fraz kluczowych w nazwie swojej domeny to wciąż dość częsty zabieg. Czy jest jednak skuteczny? Jak to faktycznie wygląda od strony SEO? Zapraszamy do zgłębienia się w tym temacie w naszym artykule!
Nie ma jednej, sprawdzonej metody na dobre pozycjonowanie. To nie jest tak, że przyjdziesz jak do Pani Basi po przepis na ciasto otrzymując listę sprawdzonych składników z gwarancją, że akurat te, które wybrałeś będą idealnie dopasowane. Tak też jest z pozycjonowaniem. Nie ma listy jednych, gotowych działań, które sprawdzą się u każdego i w każdej branży…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć liczbę odwiedzających stronę dzięki pozycjonowaniu?
Strona internetowa wymaga pracy niemalże przez cały czas. Zmieniać trzeba teksty, poprawiać linki wewnętrzne, zdobywać nowe odnośniki z zewnątrz. Oczywiście perfekcji osiągnąć się nie da, ale już samo dążenie do niej jest pożądane. Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to liczne działania, które mogą być wykonywane w różny sposób. Wcześniej wspomnieliśmy o tekstach oraz linkach. Jest to oczywiście jedynie część prac, które – jeśli tylko zostaną dobrze przeprowadzone – na pewno sprawią, że zainteresowanie Twoją witryną się zwiększy. Dowiedz się więc na co trzeba zwrócić uwagę, aby strona zyskiwała nie tylko w oczach użytkowników, ale również wyszukiwarek.
Zdobywanie linków zwrotnych wysokiej jakości
Skąd wyszukiwarka ma wiedzieć, że nasza strona internetowa jest bardziej wartościowa od innych i w związku z tym powinna zajmować wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania? Domena witryny musi mieć pewien autorytet…
Więcej dowiesz się u źródła >Wpisy gościnne – czym są, do czego służą oraz jak je pisać?
Czym są tzw. wpisy gościnne? Jaka jest różnica między takim tekstem a jakimkolwiek innym? Po co w ogóle się je dodaje, jakie są tego korzyści? Odpowiadamy!
Co to jest wpis gościnny?
Wpis gościnny to artykuł, który publikowany jest na stronie internetowej (lub blogu) należącej do kogoś innego. Sprawa jest zatem jasna – jesteś autorem tekstów, masz swojego własnego bloga, lecz udostępniasz jeden ze swoich artykułów po to, aby znalazł się na czyjejś stronie internetowej. Jesteś więc wtedy wspomnianym gościem na czyjejś witrynie…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak webmaster w prosty sposób może obniżyć pozycję strony Klienta w Google
Od wielu już lat nie mogę zrozumieć, jak ktoś, kto zawodowo stawia strony, nie wie, że nieumiejętne obchodzenie się z serwisem w pewnych sytuacjach może doprowadzić do znacznego zmniejszenia jego widoczności w Google, a w skrajnym przypadku do wyindeksowania serwisu. Tylko w marcu mam już do czynienia z drugą sytuacją, w której źle ustawione przekierowania doprowadzają do dużego spadku widoczności strony w wyszukiwarce.
Dwa przypadki, dwa różne powody obniżenia widoczności witryny w Google – popatrzmy na każdy z nich z osobna…
Więcej dowiesz się u źródła >Wieści z frontu SEO
To już kolejna aktualizacja algorytmu Google, przeprowadzona w ramach cyklicznych działań w skali roku, aby zwiększyć widoczność niedocenianych dotąd witryn.
Zmiany w pozycjach stron www
W ciągu ostatnich kilku dni specjaliści SEO słusznie zauważyli zmiany w rankingach stron internetowych wyszukiwarki Google. Poniżej wykres z Semrush, który prezentuje wyniki zmienności pozycji…
Więcej dowiesz się u źródła >CO SPRAWIA, ŻE BOT JEST TAK INTELIGENTNY?
Chatbot to nowe słowo w biznesie i wciąż nie jest prawidłowo zdefiniowane i wymaga doprecyzowania. Od prostych botów typu Q&A odpowiadających na proste pytania po inteligentne rozwiązania dostarczające konwersacje na wysokim poziomie. Chatboty przeszły długą drogę w zrozumieniu i rozwiązywaniu ludzkich problemów. Teraz chatboty mogą przetwarzać wszystkie dane, niezależnie od tego, czy są to tekst, dźwięk czy wizualizacje. Ten zwiększony potencjał chatbotów daje wiele nowych możliwości marketerom i menedżerom.
Mogą teraz z nich korzystać, tak by usprawnić komunikację wewnętrzną, zapewnić obsługę klienta, spersonalizować procesy sprzedażowe, lejki zakupowe itp. Choć nasza świadomość na temat powodów jakie determinują poziom inteligencji bota jest coraz wyższa to często jej brak staje się barierą, która skutecznie blokuje rozwój tego tematu w naszych firmach. Często zadawane pytanie brzmi: jak inteligentny powinien być bot i co robią inteligentne chatboty? Postaram się to w prosty sposób przybliżyć…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Moja Firma. Jak wykorzystać tę niedocenianą zwykle usługę?
Google Ads, Youtube, Facebook Ads… każdy ekspert zajmujący się marketingiem internetowym doskonale zna te produkty gigantów z Doliny Krzemowej i jest w stanie wyrecytować z pamięci najważniejsze funkcje tych narzędzi. Lecz przyznajmy szczerze: kto przynajmniej raz użył Google Moja Firma do promowania swojej firmy lub ustawił je dla swojego klienta? Zapewne niewielu z nas. Wynika to głównie z faktu, że ten produkt nigdy nie był dla Google priorytetem przynoszącym bezpośredni przychód, a co za tym idzie, marka nie promowała go zbyt mocno.
Nie oznacza to natomiast, że Google Moja Firma to narzędzie posiadające ograniczone możliwości. Wręcz przeciwnie! Według mnie to najważniejszy pierwszy krok dla lokalnych biznesów, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z promocją w internecie. Jest to także kanał dotarcia do grupy docelowej najczęściej pomijany przez duże firmy, już wydające pokaźne kwoty na reklamę w internecie. Otóż Google Moja Firma to kanał dla małego i dużego gracza, a do tego jest zupełnie darmowy…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Search Console – Usługa Domeny
Kolejny wpis dotyczący nowości w Google Search Console. Tym razem ważna zmiana, chyba dla każdego SEOwca. Cieszymy się, że gigant bierze pod uwagę opinię webmasterów. Użytkownicy często wyrażali niezadowolenie z tego, że muszą tworzyć osobne profile dla różnych wersji swojej witryny (http, https, www, m i innych). Teraz to już przeszłość.
Usługa domeny w Google Search Console
Aby rozwiązać problem dodawania kilku wersji witryny, Google stworzył nową, praktyczną funkcję o nazwie usługa domeny. Teraz najczęstsze wersje witryny można określić w jednej usłudze. Zyskujemy tym samym porządek na swoim koncie i przejrzystość. Dawno czekaliśmy na takie rozwiązanie…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak połączyć Google Search Console z Google Analytics?
Właściwie skonfigurowane narzędzia analityczne mogą znacznie nam pomóc w procesie pozycjonowania stron internetowych oraz optymalizacji zbierania leadów sprzedażowych. Niestety w dalszym ciągu wielu przedsiębiorców czy właścicieli stron internetowych opiera się na błędnych danych wynikających z konfiguracji danego narzędzia. Warto zacząć od fundamentów. Google Analytics czy Google Search Console są to podstawowe rzeczy ,które musimy mieć (oczywiście jest tego znacznie więcej). W tym artykule podpowiemy jak połączyć Google Search Console z Google Analytics aby mieć informację o ruchu organicznym.
Jak połączyć Google Search Console z Google Analytics?
Na samym początku musimy mieć już wcześniej podpiętą domenę do jednego i drugiego narzędzia. Jeżeli tego nie mamy to wcześniej musimy się za to zabrać a jeśli ten etap mamy za sobą to logujemy się do naszego konta Google Analytics. W sekcji administracji wybieramy Łączenie jak zaznaczone została na screenie niżej…
Więcej dowiesz się u źródła >Komunikaty Google Search Console. Czy jest się czym martwić?
W ostatnim czasie właściciele usług Google Search Console są często informowani o “problemach” związanych z ich witryną. Jeśli na Twoją skrzynkę mailową również trafił niepokojący mail o tytule rozpoczynającym się od słów “Wykryto nowy problem”, nie panikuj! Problem to nie zawsze błąd, a jedynie sugestia do sprawdzenia, czy konfiguracja Twojej strony jest dokładnie taka, jaka powinna być. Podpowiadamy z czym mogą być związane komunikaty i gdzie szukać pomocy w ich rozwiązywaniu.
Skąd biorą się komunikaty Google Search Console?
Od dłuższego czasu Google wprowadza nową wersję narzędzia Search Console. Najpierw została uruchomiona okrojona wersja beta, która wraz z upływem czasu jest uzupełniana o kolejne funkcjonalności. Równocześnie stara wersja jest powoli wygaszana. Wraz z uruchamianiem kolejnych możliwości nowego narzędzia użytkownicy dostają standardowy mailing związany ze stanem ich witryny (niekoniecznie stanem indeksowania, chociaż również o takich problemach użytkownicy mogą być informowani)…
Więcej dowiesz się u źródła >Inteligentne rozwiązania w Google Ads
W ostatnich kilku latach Google bardzo mocno stawia na różnego typu inteligentne rozwiązania w swoich kampaniach. Poniżej podsumowuję możliwości, jakie oferuje platforma Google Ads w zakresie wykorzystywania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Inteligentne określanie stawek za kliknięcia
Inteligentne strategie określania stawek za kliknięcia mają na celu poprawę efektywności kampanii w oparciu o algorytmy uczenia maszynowego. Google bardzo mocno promuje te rozwiązania od około 2 lat…
Więcej dowiesz się u źródła >