Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony?
W malarstwie kopiowanie dzieła sztuki uznawane jest za fałszerstwo. W prawie autorskim skopiowanie cudzego utworu jest plagiatem. W sieci powielenie treści na stronie nazywa się duplikatem treści (ang. duplicate content). Czy to zjawisko jest tak samo niebezpieczne, jak kradzież? Jakie negatywne konsekwencje wynikają z duplikowania treści?
Wyobraź sobie dwie różne pączkarnie znajdujące się naprzeciwko siebie. Przed drzwiami każdej z nich stoją nawoływacze. Przekrzykują się jeden przez drugiego, zachęcając przechodniów do skorzystania z oferty konkretnego punktu z pączkami. Ku twojemu zdziwieniu okazuje się, że obaj krzyczą to samo. Słowo w słowo. W której pączkarni kupisz słodkości?…
Więcej dowiesz się u źródła >Google kończy erę cookies, ale chce jeszcze więcej z tortu reklam
Wyeliminowanie śledzących nasz każdy ruch w internecie ciasteczek ma zagwarantować użytkownikom więcej anonimowości w sieci. Jednak Google kończąc erę “cookies” robi wiele, żeby jeszcze bardziej zmonopolizować rynek reklam. Wydawcy medialni mają jednak sporo do zaoferowania potencjalnym reklamodawcom. Dane użytkowników bez potrzeby zbierania okruszków z ciasteczek.
Rynek reklam on-line czeka rewolucja. Google, światowy gigant internetowy, ogłosił że do 2022 roku wyeliminuje z użytku tzw. ciasteczka, czyli małe pliki, które umożliwiają śledzenie użytkowników portali internetowych. Zbierane przez “cookies” informacje pozwalają na późniejsze dopasowanie reklam względem zainteresowań, wieku czy płci internauty. Wystarczy choćby przypadkowa wizyta np. na stronie z obuwiem, żeby przez kolejne dni widzieć sprofilowane pod tym kątem reklamy…
Więcej dowiesz się u źródła >W jaki sposób pozyskiwać linki dla strony lokalnej?
Czytając na temat linkowania strony lokalnej, osoba zgłębiająca dopiero tajniki SEO może odnieść wrażenie, że potrzebne są zupełnie odmienne działania, niż w przypadku pozycjonowania strony o zasięgu ogólnokrajowym.
Z pewnością część działań jest inna – jak chociażby sam fakt, że do strony firmowej zazwyczaj wystarczy dobrać kilka najważniejszych fraz i łączyć je z nazwą lokalizacji, ponieważ są to strony firmowe, dla których łatwo ustalić pewien schemat działań i liczyć na stosunkowo szybkie efekty. Z kolei wśród stron pozycjonowanych ogólnokrajowo znajdziemy zarówno strony firmowe, blogi hobbystyczne bądź specjalistyczne, jak i serwisy e-commerce. Każda z nich potrzebuje nieco innej strategii, z czego ogromna część jest pozycjonowana szeroko. Mocno generalizując, takie strony zazwyczaj wymagają znacznie większych nakładów czasowych, finansowych i tym samym więcej linków oraz podjęcia decyzji o bardziej ryzykownych działaniach, niż przy pozycjonowaniu strony firmowej. Jednak zdecydowana większość działań związanych z link buildingiem będzie podobna za wyjątkiem dosłownie kilku rodzajów źródeł…
Więcej dowiesz się u źródła >7 zasad marketingu, które powodują, że marki rosną w siłę i zwiększają udziały w rynku
Pytanie, jak zdobyć udziały w rynku i sprawić by konkretna marka była więcej warta nurtują marketerów na całym świecie nie od dziś. W dzisiejszym artykule przybliżę ci 7 zasad marketingu wg Byrona Sharpa, które spowodują, że również twoja marka stanie się silna.
Dlaczego warto rozwijać marki zgodnie z 7 zasadami wzrostu marki wg Byrona Sharpa?
Ponieważ Byron Sharp jest profesorem oraz dyrektorem Instytutu Ehrenberga Bassa na Uniwersytecie Południowej Australii – jednej z największych na świecie placówek zajmujących się analizowaniem i badaniem praktyk marketingowych pod kątem ich rynkowej efektywności. Sharp jest apostołem nowego podejścia do marketingu: opierającego się na dowodach skuteczności – evidence based aproach…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie lokalne czy szerokie – które wybrać?
Pozycjonowanie to niezbędny element strategii marketingowej, który jest w stanie dosłownie wybić witrynę na szczyt wyników wyszukiwania. Odpowiednio dobrane frazy przypisane do naszej branży i charakteru działalności zwiększą widoczność strony i wygenerują ruch. Samo podjęcie decyzji o uruchomieniu strategii SEO to jednak dopiero połowa sukcesu. Trzeba jeszcze właściwie określić metody jej funkcjonowania oraz cele biznesowe, jakie chcemy osiągnąć. O co dokładnie chodzi?
Idealna strategia SEO dla Twojego biznesu – co trzeba wiedzieć?
Cała efektywność działań, które składają się na tak zwane pozycjonowanie, zależy od umiejętnego wykorzystania fraz. Specjaliści z branży SEO stosują najpopularniejsze wśród internautów zapytania związane z ofertą danej firmy. Właściwie rozmieszczone w treści na poszczególnych kartach witryny wzmacniają jej widoczność i zwiększają szansę, że użytkownik spośród kilkunastu różnych propozycji wybierze właśnie tę naszą. Aby jednak pozycjonowanie rzeczywiście mogło przynieść oczekiwany efekt, należy przemyśleć, w jaki sposób je poprowadzić…
Więcej dowiesz się u źródła >Kampanie mailingowe – co to jest?
Jest to forma marketingu bezpośredniego. Do działań promocyjnych wykorzystuje skrzynki mailowe, przez które dostarcza się informacje klientom oraz buduje się długofalowe relacje. Wyróżnia się kilka rodzajów takich kampanii mailingowych. Należą do nich:
- newslettery – klientom przekazuje się w nich nowości, informacje o aktualnych promocjach czy możliwe do wykorzystania kody rabatowe. Dzięki temu potencjalny kontrahent chce pozostawać z Tobą w relacji, bowiem otrzymuje najświeższe wiadomości lub może korzystać ze zniżek;
- katalogi sprzedażowe – przedstawia się w nich aktualnie oferowane produkty;
- autorespondery – wiadomości rozsyłane automatycznie o wcześniej zaplanowanej treści…
Strategia pozycjonowania kluczem do sukcesu kampanii SEO
Strategia SEO to podstawowy element w dążeniu do wyraźnych i trwałych wzrostów widoczności serwisu. Tworząc odpowiedni zestaw działań SEO, dopasowanych do konkretnej strony www, można liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Czym powinna się charakteryzować dobra kampania SEO i jak ją stworzyć? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule!
Czym jest strategia SEO?
Kampanię SEO można w pewnym sensie przyrównać do kampanii reklamowej, a nawet kampanii wyborczej (wyobraźnia proszona na pokład). Bez dobrego planu w postaci strategii SEO trudno wyobrazić sobie odpowiednie efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie. Tak jak we wspomnianych przykładach, dobrze wykonany plan prowadzi do sukcesu, jakim jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google, a więc i poprawa ruchu oraz przyciągnięcie nowych klientów. W toku prowadzonych działań trzeba oczywiście monitorować sytuację i wdrażać ewentualne korekty czy poprawki. Tak czy inaczej, SEO to proces, który wymaga dobrej strategii dla przejrzystości prac i zapewnienia kompleksowego podejścia do tematu…
Więcej dowiesz się u źródła >