Dlaczego Twoja strona powinna mieć wersję mobilną?
Obecnie ciężko wyobrazić sobie poważną firmę bez własnej strony internetowej. Od razu wzbudziłoby to niepokój potencjalnych klientów i kontrahentów. Strona jest swoistym potwierdzeniem profesjonalizmu firmy, ale także kopalnią wiedzy na jej temat, oferty i sposobu funkcjonowania. Warto zatem wiedzieć, że osoby odwiedzające witrynę oraz chcące dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, wchodzą na nią za pomocą różnych urządzeń, w tym także z mechanizmów mobilnych. Wiąże się to z konieczności posiadania wersji strony internetowej RWD.
Czym jest strona internetowa dostosowana do urządzenia mobilnego?
Wersja mobilna strony internetowej to po prostu możliwość, aby strona w odpowiedni sposób wyświetlała się także na urządzeniach takich jak smartfony i tablety. Taka strona www zwana jest inaczej responsywną (ang. responsive web design). Główną cechą stron tego typu jest fakt, że są one w stanie dostosować się do rodzaju urządzenia, na jakim są otwierane…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem stron? Opinia specjalisty SEO
Dowiedz się, jakie działania prowadzić, aby samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową. W artykule znajdziesz zbiór porad i narzędzi SEO, które możesz wykorzystać.
Na wstępie pozwolę sobie pokrótce wyjaśnić podstawowe zagadnienie, czyli pozycjonowanie stron. Pojęcie to oznacza szeroki zakres działań związanych z pracami on-site (działania na stronie) oraz off-site (działania poza stroną), których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji, zwiększenie ruchu, wypromowanie marki czy sprzedaż poprzez stronę internetową…
Więcej dowiesz się u źródła >3 niestandardowe sposoby na zdobywanie linków
Algorytm Google oceniając naszą stronę internetową bierze pod uwagę setki różnych czynników dzięki czemu pozycjonerzy potrafią pracować więcej niż 8 godzin dziennie dbając o SEO dla swoich klientów. Nie od dziś również wiadomo ,że jednym z głównych czynników mających duży wpływ na pozycję słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google jest regularne pozyskiwanie linków zwrotnych wysokiej jakości. Jest to dość wystarczającym powodem aby od samego początku istnienia naszej domeny dbać o nienaganny profil linków. Konsekwencją takiego działania będą wysokie pozycje interesujących nas słów kluczowych.
Sposobów na pozyskiwanie linków do strony jest tyle ile pozycjonerów albo jeszcze więcej. Każdy specjalista ma swoje techniki, sposoby czy źródła. Jedni opierają się na tych najbardziej standardowych jak komentarze na blogach czy pozyskiwanie linków z marketingu szeptanego a inni zaś inwestują w budowę zaplecza SEO czy publikację artykułów sponsorowanych…
Więcej dowiesz się u źródła >Kreatywne sposoby na pozyskanie wartościowych linków
Profil linków jest nadal jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Nikogo nie trzeba przekonywać, że występuje korelacja pomiędzy liczbą domen linkujących, a obecnością serwisu linkowanego w TOP10 wyników.
Oczywiście nie chodzi tu o zdobywanie jak największej ilości domen. Ważne jest także analizowanie autorytetu domeny linkującej oraz m.in. poziomu występowania na niej linków wychodzących, które mogą zostać ocenione jako spam. Właśnie dlatego należy poświęcić odpowiednią ilość czasu, by odszukać możliwości pozyskiwania unikalnych i mocnych linków…
Więcej dowiesz się u źródła >Architektura strony – Poziom Zaawansowany
Architektura strony to głęboka podstawa wszelkich działań SEO na stronie. To drogowskaz dla robotów wyszukiwarek jak mają crawlować naszą domenę a dla usera to nieoceniona mapa do poruszania się po stronie. Jeśli poważnie myślisz o wysokich pozycjach, poświęć swój czas, by wdrożyć to dobrze na swojej stronie.
Architektura strony jest spisaniem posiadanych przez nas celów biznesowych, które ma realizować strona. Linkowanie wewnętrzne jest narzędziem w wypełnianiu celów założonych w architekturze strony…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak reagować na pozytywne wypowiedzi i opinie w Internecie?
Jak reagować na pozytywne wypowiedzi klientów w Internecie? Praktyka pokazuję, że o wiele bardziej przedsiębiorcy martwią się negatywnymi opiniami, szczególnie, kiedy nie wyglądają one na sztuczne, ale wskazują na jakieś niedomagania w firmie, choćby słabej jakości produkty lub usługi.
Takich komentarzy nie należy pozostawiać bez odpowiedzi i próbować wyjść z problemów z twarzą. W końcu budowanie pozytywnego wizerunku firmy, jest bardzo ważne. Co jednak kiedy klienci piszą pozytywne wypowiedzi? Czy na nie też trzeba w jakikolwiek sposób zareagować? Jeśli tak, to jak prawidłowo reagować na pozytywne opinie w Internecie?…
Więcej dowiesz się u źródła >Nowe narzędzia i funkcje PromoNavi usprawniające Twoje kampanie Google Ads
PromoNavi ciągle się rozwija. Z przyjemnością prezentujemy nowe dostępne opcje.
W tej aktualizacji: nowe narzędzie do grupowania słów kluczowych; więcej danych zarówno w narzędziu analizy konkurencji, jak i narzędziu Google Ads Reports; oraz funkcja filtrowania wyników w narzędziu Rekomendacje Google Ads…
Więcej dowiesz się u źródła >Space Marketing – rewolucja w łączeniu tradycyjnego świata handlu z internetem
Nowoczesne technologie, łączące nasze e-zachowanie z reklamą online, funkcjonują już od dawna. Jedni z nich korzystają, inni zaś unikają jak ognia. Wraz z rozwojem narzędzi opartych o wi-fi czy bluetooth, możliwe jest połączenie klasycznego handlu ze światem online. Nowe rozwiązania oparte o space marketing – bazują na analizie zachowań konsumenckich. Coraz częściej pojawiają się też w centrach albo dużych sieciach handlowych.
Jeśli pada słowo „reklama”, to co Ci pierwsze przychodzi na myśl? Zdecydowana większość ludzi nie lubi reklam – często uważając, że zaśmieca ona przestrzeń i tak naprawdę nie jest do niczego potrzebna. Co ciekawe, Ci sami ludzie – chwilę później – z zadowoleniem i entuzjazmem opowiadają o kolejnej promocji w pobliskim hipermarkecie, gdyż akurat „potrzebują nowej pary rękawiczek”…
Więcej dowiesz się u źródła >Nowe informacje o licencjach obrazów w Google Grafika
Google testuje nowe sposoby na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania grafiki informacji o typie licencji przypisanej do danego zdjęcia. Równocześnie zaprezentowano nowe mechanizmy pozwalające na opisanie plików graficznych takimi informacjami. Spotkało się to z entuzjastycznym przyjęciem wśród organizacji branżowych, które będą mogły lepiej dbać o prawa autorskie do plików graficznych.
Google dba o to, by zmniejszyć ilość nadużyć polegających na (czasem nieumyślnej, wskutek braku informacji o licencji) kradzieży plików graficznych. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie przychodów ze sprzedawanych materiałów graficznych oraz (w przyszłości) filtrowanie grafik, które zawierają etykiety licencyjne…
Więcej dowiesz się u źródła >Porady od Google na temat danych strukturalnych
W 2011 roku uruchomiono projekt Schema.org, który tworzy uniwersalny język kodowania dla fragmentów rozszerzonych. Dzięki tej inicjatywie umieszczanie na stronie danych strukturalnych różnego rodzaju jest bardziej ujednolicone.
Z drugiej strony tylko mała część typów danych strukturalnych znajdujących się na Schema.org jest wymienionych w dokumentacjach pomocy dla programistów. Temat ten został poruszony na jednym z ostatnich Google Webmaster Hangout...
Więcej dowiesz się u źródła >Jak optymalizować stronę internetową? On-page SEO krok po kroku!
Od sposobu w jaki przygotujemy naszą stronę internetową będzie zależało jej poprawne wyświetlanie się w wyszukiwarce. Działania z obszaru SEO mają na celu udoskonalić Twoją witrynę i sprawić, że będzie ona dobrze dostępna i wysoko oceniania przez algorytmy Google. Algorytmy te, skanują strony i analizują treści na nich zawarte pod różnym kątem. W tym wpisie wyjaśniamy jak optymalizować stronę internetową krok po kroku! .
Na czym polega optymalizacja strony on-page?
Zacznijmy od tego, że w ramach SEO wyróżniamy 2 typy działań. Są to działania on-page (na stronie) oraz off-page (poza stroną). Do działań off-page zaliczamy wszystkie czynności, które podejmujemy na zewnątrz naszej witryny (np. backlinki, czyli umieszczanie odnośników do naszej strony na innych stronach www). Dziś skupimy się na tych pierwszych, czyli on-page SEO…
Więcej dowiesz się u źródła >Czynniki rankingowe Google wpływające na widoczność strony
Jedynie Google zna dokładną liczbę i specyfikację czynników, które wpływają na pozycję danej strony w SERP. Jaki sens miałoby pozycjonowanie strony „na ślepo”, bez mechanizmów, które faktycznie odnoszą pozytywny skutek? Owszem, nie znamy wszystkich czynników rankingowych Google, ale specjalistom SEO przez lata doświadczeń i pracy nad stronami www, część z nich udało się odkryć. Sprawdź poniższy artykuł i przekonaj się, jakie czynniki wpływają na pozycję strony w Google!
Algorytmy Google ciągle są rozwijane i wprowadza się do nich nowe udogodnienia oraz funkcje. Wraz z ich wzrostem zmieniają się także czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność strony i jej pozycję w wynikach wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >LOGO FIRMY. NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY JEGO PROJEKTOWANIU?
Projektowanie logotypów to sztuka, bo, niestety, większość osób myśli, że można to zrobić w pięć minut w Paincie, a – nawet jeśli nie – każdy ma na ich temat swoją opinię. Jak więc zaprojektować logo, które jest zarówno estetyczne, ale też mówi coś o marce? O to zapytaliśmy ekspertów zajmujących się brandingiem.
W zasadzie nie ma prawd uniwersalnych odnośnie tego, jakie powinno lub nie powinno być logo. Może poza tymi dwoma: musi być czytelne i nie przekombinowane. Estetyka logo jest ważna, ale zależy od tego, do jakiej grupy odbiorców jest ono dedykowane. Inaczej będzie wyglądała kolorystyka i typografia logo marki dla nastolatków słuchających hip-hopu, a inaczej marki, która ofertuje usługi family office top managerom 50+…
Więcej dowiesz się u źródła >6 aspektów RODO w SEM na 2020 rok
Powiedzmy sobie to szczerze: pojawienie się RODO spowodowało dużo zamętu, mamy więcej pytań niż odpowiedzi, a wdrożenia nadinterpretowanych przepisów spowodowały zalew spamu i utrudnień dla użytkowników. W 2020 roku możemy spodziewać się mniejszego chaosu a kolejne kary, które na pewno będą się pojawiały, będą pokazywały w jakim kierunku pójdzie egzekwowanie przepisów. W tym artykule z pomocą ekspertów z Kancelarii Prawnej Kantorowski, Głąb i Wspólnicy Sp.k. przybliżymy 6 aspektów ważnych dla biznesów w kontekście RODO.
Wdrożenie RODO nie oznacza uszkadzania użyteczności strony
Pamiętaj, że tak jak znajdziesz przykłady poprawnego wdrożenia informowania o używaniu ciasteczek, tak wdrożenie zbierania zgód na przetwarzanie danych nie musi oznaczać uszkodzenia Twojego systemu. Najlepszym przykładem będzie formularz kontaktowy, w którym wypełnienie oznacza intencje otrzymania oferty od konkretnej firmy. Wiele firm chce wykorzystać takie dane zbyt mocno, jak pokazują realne przykłady, gdy na końcu formularza mamy do zaznaczenia pięć różnych zgód to skutecznie odstraszymy potencjalnego wypełniającego. Pamiętaj również, że polityka prywatności czy regulamin mogą być napisane jasnym ludzkim językiem. Robimy tak np.: w regulaminie semKRK, za który stale jesteśmy chwaleni, a spełnia wszelkie wymagania prawne. Czego nie możesz zrobić to ułatwić życia użytkownika aż tak, że zaznaczysz za niego zgody. To nie jest dopuszczalne, zgoda musi zostać wyrażona aktywnie…
Więcej dowiesz się u źródła >