Z ostatniej chwili

E-commerce: walka o pozycję, jak kupują kobiety i mężczyźni. Błędy, których należy unikać w eSklepie. Techniki zachęcające do zakupów

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Tworzysz sklep? Przygotuj się na wyścig o pozycje!

Walka o pozycje często wygląda jak uliczne wyścigi. Startują w nich profesjonalni kierowcy w drogich samochodach i młodziki, którzy pierwszy raz zalali do baku 98 i chcą zawojować miasto. Podobnie jest ze sklepami internetowymi. O pozycje walczą ze sobą doświadczone firmy z ogromnym kapitałem i nowicjusze z wielkimi ambicjami. W tym artykule opowiem wam, jak podrasować swoją e-commercową furę tak, by miała szanse powalczyć o czołówkę w wyścigu o pozycje.

Przygotowania do wyścigu najlepiej rozpocząć już na etapie budowy sklepu, by później nie tracić czasu i pieniędzy na naprawę błędów bądź przebudowę strony. Tworzenie swojego sklepu internetowego to wielkie wyzwanie. Sklep musi dobrze wyglądać i zawierać wiele funkcjonalności ułatwiających użytkownikom korzystanie ze strony i realizację zakupów. Jednak najważniejsza rzeczą, o której należy pamiętać jest przyciągnięcie klientów. Tworzenie sklepu przyjaznego wyszukiwarkom, optymalizacja jego zawartości i rozbudowa treści są kluczem do zdobycia popularności w wyszukiwarkach…

Czytaj więcej na: https://marketingdlaludzi.pl

E-commerce: czy mężczyźni i kobiety kupują inaczej?

Obie płcie różnią się od siebie w zakresie perspektyw, motywacji i działań. Wykorzystują to firmy, które starają się dostosować swoją obsługę klienta tak, aby uwzględnić te różnice. Widać to w stylu reklam, wiadomości i komunikatów, a także projektowanie produktu i układu sklepu.

Celem każdego e-commerce jest przyciągnięcie kupującego, utrzymanie go w sklepie na dłużej, systematyczne wpływanie na jego decyzje zakupowe aż po finalny etap w postaci sprawienia, żeby chciał wrócić. Nie możemy się nie zgodzić z Erikiem Siegelem, który twierdził, że żyjemy w złotym wieku badań behawioralnych. To niesamowite, jak bardzo możemy zrozumieć, jak myślą teraz ludzie.

Wpływ nawyków kupna

Zdaniem dra Neala Martina, niezależnie od tego, czy jesteś mężczyzną, czy kobietą, Twoje decyzje zakupowe oparte są w dużo mniejszym stopniu na racjonalnych pobudkach, niż Ci się wydaje. Wiedząc, że nawyk najbardziej wpływa na decyzje kupna i zachowania konsumentów, firmy e-commerce koncentrują się na samym procesie decyzji zakupowych…

Czytaj więcej na: http://di.com.pl

5 podstawowych błędów, których powinny unikać sklepy internetowe

Rynek ecommerce w Polsce rośnie w siłę. W każdym miesiącu pojawiają się nowe sklepy, ale też w każdym miesiącu część z nich bezpowrotnie kończy swoją działalność. Właściciele wskazują całą masę przyczyn: za duża konkurencja, za mały budżet na reklamę, błędy firm kurierskich, które rzutują na ocenę sklepu.. przyczyny można mnożyć. Czytając setki wypowiedzi właścicieli sklepów internetowych można jednak bardzo łatwo zauważyć, że znaczna większość z nich zapomina o podstawach. Kilka błędów można wykluczyć już na samym początku, a usunięcie ich wszystkich może znacząco wpłynąć na ocenę naszego sklepu przez konsumentów.

Błąd numer 1 – złe pierwsze wrażenie

Podczas przeprowadzania licznych testów użyteczności sklepów internetowych z użytkownikami jednym z najczęściej pojawiających się zastrzeżeń był nieodpowiedni, nieintuicyjny i rażący wygląd sklepu internetowego.

To ma sens, prawda? Jeśli użytkownik sklepu nie będzie mógł w prosty sposób korzystać z serwisu na dowolnym urządzeniu, jeśli nie będzie potrafił się odnaleźć, nie będzie wiedział jak korzystać z nawigacji i nie uda mu się znaleźć tego, czego szuka – po prostu odejdzie. Mówiąc wprost: jeśli nasz sklep robi złe pierwsze wrażenie, wszystko inne przestaje mieć większe znaczenie.

Pierwsze wrażenie „dokonywane jest” szybko. Badanie przeprowadzone przez Google wykazało, że użytkownicy dokonują oceny witryny już w 50 milisekund! Oznacza to, że musimy zadbać o to, aby przedstawić konsumentom jasny i czytelny, dostosowany do danego urządzenia sklep internetowy…

Czytaj więcej na: https://www.greenweb.pl

Jak przekonać użytkowników do zakupu w sklepie online? – 9 technik

Jak przekonać użytkowników do zakupu w sklepie internetowym? Używając technik, które na podstawie psychologii naszych zachowań mogą nakłonić do zakupu.

Dobrze prosperujący sklep internetowy musi działać nienagannie pod każdym aspektem. Jednakowo w kwestiach technicznych, wizualnych, a kończąc na sprawach związanych z marketingiem.

W tym wpisie poniekąd zajmuję się tą ostatnią kwestią i pokażę Ci, jak przekonać użytkowników do zakupu w sklepie, stosując techniki perswazji.

Osoba przeglądająca Twój sklep określana jest często mianem użytkownika, jednak nie zapominajmy, że to w gruncie rzeczy zwykła osoba, na którą oddziałują te same bodźce psychologiczne i perswazyjne, jak na osoby w rzeczywistym świecie. Sprawdźmy więc, jak wiedza o tym pomoże przekonać użytkowników do zakupu online.

9 technik traktujących o tym, jak przekonać użytkowników do zakupu online

1. Social proof, czyli dowody społeczne.

Absolutna podstawa, jeśli chodzi o przekonywanie użytkowników do zakupu w sklepie. Dowody społeczne właśnie po to zostały stworzone. Pokazują przede wszystkim to, że inni użytkownicy dokonali zakupu i są zadowoleni. Skoro oni są zadowoleni, Ty również będziesz. Tak to działa.

Stosuj więc w sklepie następujące rzeczy:

  • opinie produktów
  • pokazuj liczby, np. liczbę dzisiaj sprzedanych przedmiotów, liczbę zadowolonych klientów, długość istnienia marki itd.
  • dodaj logo firm obsługujących bezpieczne transakcje…

… a po więcej przykładów zapraszam do wpisu poświęconego social proof

Czytaj więcej na: http://mobiletry.com

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii. Optymalizacja sklepu internetowego. Jak tworzyć opisy produktów dla sklepu internetowego

Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii. Optymalizacja sklepu internetowego. Jak tworzyć opisy produktów dla sklepu internetowego?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii na przykładzie 3 różnych …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA