Z ostatniej chwili

Google, nowe Search Console. Jak zmierzyć efekt pozycjonowania strony? Google Moja Firma, przejmujemy wizytówkę. Inwestujemy w Content Marketing

Google udostępnia nowe Search Console. Nareszcie!

SEO-specjaliści, webmasterzy i inne osoby zajmujące się profesjonalnie stronami internetowymi mogą się radować. Google, po kilku miesiącach beta testów, udostępniło dla wszystkich narzędzie Search Console w nowym wydaniu.

Zakładam, że pozycjonerzy i inni wyjadacze dobrze wiedzą o tym mowa gdy widzą nazwę „Google Search Console”. Natomiast tym, którym to narzędzie nie jest znane, a posiadają własną stronę internetową lub przy takowej pracują, spieszę z krótkim wyjaśnieniem.

Google Search Console to potężny kombajn przepełniony danymi na temat wyników wyszukiwania związanych z witrynami internetowymi i ich pozycjonowaniem…

Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl

Nowe Google Search Console

O tym, że Google pracuje nad nowym Google Search Console wiemy od wakacji. Zaraz po nich część użytkowników mogła się zapoznać z nowym GSC poprzez otrzymanie zaproszenia.

Można rzec, że i dziś “kopnął mnie ten zaszczyt” – otrzymałem wiadomość od Google o tytule “Przedstawiamy nową wersję Search Console” i treści wskazującej na to, że nie jest to pełna wersja i będzie w tym roku rozbudowywana, co cieszy bo na razie brak są widoczne…

Więcej dowiesz się na: http://mkane.antygen.pl

DUŻE ZMIANY W GOOGLE SEARCH CONSOLE

Google Search Console zmieni się nie do poznania. Narzędzie dla webmasterów zostało przeprojektowane tak, aby swoim wyglądem nawiązywać do istniejących już usług Google. Nowa szata graficzna przypomina najbardziej tester optymalizacji mobilnej.

Nowy wygląd testowany jest już od końca lipca, ale do tej pory jedynie wybrana grupa użytkowników miała dostęp do odświeżonej wersji Google Search Console. Od teraz aktualizacja ma zacząć obejmować wszystkich użytkowników tego narzędzia.

JAK ZMIENI SIĘ GOOGLE SEARCH CONSOLE?

Zmiany będą obejmować nie tylko wygląd, który wreszcie będzie zgodny z zasadami Material Design, ale również i funkcjonalność. Google zapowiedziało na swoim oficjalnym blogu, że wśród dotychczas znanych wykresów dostępnych w Search Console znajdą się również nowe raporty, które mają ułatwić pracę webmasterom…

Więcej dowiesz się na: https://www.pozycjonusz.pl

Nowa wersja Google Search Console dostępna dla wszystkich użytkowników

Od jakiegoś czasu wybrani użytkownicy mogą testować wersję beta narzędzia Search Console. W poniedziałek Google na swoim oficjalnym blogu poinformowało, że w najbliższym czasie wszystkie konta uzyskają dostęp do nowego interfejsu. Zmiany dotyczą nie tylko warstwy wizualnej – pojawią się nowe raporty, zmieni się nazewnictwo poszczególnych sekcji i prezentowane będą dane z 16 ostatnich miesięcy (a nie z 90 dni!).

Jak przejść na nowe Search Console? Oczekuj maila od Google

O możliwości korzystania z nowej wersji Search Console Google poinformuje nas mailem o treści…

Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl

W jaki sposób mierzyć efekty pozycjonowania strony (SEO)?

Niemal każdy, kto korzystał z usług SEO spotkał się z raportem pozycji fraz kluczowych. Powstał on wiele lat temu w erze, gdy łatwo można było uzyskać efekty pozycjonowania strony. Pozycje wybranych słów w wyszukiwarce były wówczas podstawą do rozliczenia. Te czasy mijają bezpowrotnie, jednak wielu wykonawców, mimo wszechobecnych modeli rozliczeń abonamentowych i hybrydowych, nadal przedstawia klientom tylko takie dane. Na jakie najważniejsze inne aspekty należy aktualnie zwrócić uwagę analizując efektywność działań? Tego dowiesz się z niniejszego artykułu.

Miarodajna ocena efektów pozycjonowania strony i podjętych zabiegów SEO nie jest możliwa na podstawie samego tylko raportu pozycji wybranych fraz m.in. z poniższych względów:

  • Pozytywne skutki przeprowadzonych prac pojawiają się bardzo często dopiero po kilku miesiącach, a wyraźne efekty w niektórych przypadkach nawet później…

Więcej dowiesz się na: https://www.semtec.pl

Jak przejąć wizytówkę Google Moja Firma?

Proces zakładania wizytówki w Google Moja Firma jest niezwykle prosty i dlatego narzędzie to polecane jest niemal wszystkim właścicielom – szczególnie lokalnych przedsiębiorstw – którzy chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy wizytówka już istnieje, jednak nie mamy do niej dostępu, aby skutecznie nią zarządzać? Oto dwie metody na to, jak przejąć wizytówkę Google Moja Firma.

Niezweryfikowane wizytówki Google Moja Firma

Bazując na wiedzy z poprzednich poradników opisujących to, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma wiemy, że proces ten wymaga od właściciela weryfikacji. Polega to na wysłaniu przez Google specjalnego kodu na podany podczas zakładania konta firmy adres korespondencyjny…

Więcej dowiesz się na: https://www.emarketing.pl

Content is king! czyli dlaczego warto inwestować w content w 2018

Content is king! Jak długo już słyszymy ten slogan… a przecież główną robotę robiły i robią linki.

Otóż obecnie same linki już topów nie zrobią. W topach są oczywiście pozostałości stron bez tekstu, stron typu onepage który 2-3 lub więcej lat temu zostały porządnie podlinkowane i tak stoją. Ale w obecnych realiach wypozycjonowanie w ścisłe topy strony bez tekstu czy też „gołego” onepage zaczyna graniczyć z cudem…

Więcej dowiesz się na: https://levelrank.pl

Czym się kierować przy tworzeniu stron zapleczowych

Temat stron zapleczowych z każdym rokiem staje się coraz mniej popularny. Duże grono osób z branży krytykuje linkowanie przy użyciu zaplecza, które wypierane jest przez content marketing. Inni zwracają uwagę na zaśmiecanie Internetu treściami słabej jakości. Jeżeli zdecydujemy się na stworzenie nowych stron zapleczowych, to powinny być one w pełni dopracowane i przyjazne z punktu widzenia użytkownika. Jak więc stworzyć mocną stronę zapleczową? Poniżej znajduje się kilka wskazówek.

Domena i nazwa portalu

Wybór odpowiedniej domeny to bardzo ważny etap w całym procesie– użytkownicy Internetu nauczeni własnymi doświadczeniami często unikają stron o zawiłych i niezrozumiałych adresach. Domena powinna więc być krótka i związana z tematyką strony. Należy unikać cyfr w adresie oraz  innych znaków, takich jak myślniki…

Więcej dowiesz się na: http://www.seostation.pl

Adwords – podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 r.

Rok 2017 obfitował w wiele zmian w AdWords, a bieżący 2018 r. również zapowiada się interesująco. Miniony rok w branży PPC upłynął na pewno pod znakiem nowego interfejsu AdWords, który nie tylko został odświeżony graficznie, ale posiada również sporo nowych funkcji i raportów. Nie jest to jednak jedyna nowość, która wpłynęła znacząco na reklamodawców. W roku 2018 możemy się spodziewać kolejnych zmian i kontynuacji tych, które już zostały zapoczątkowane.

Nowy interfejs AdWords

W 2017 roku testowano, a potem wprowadzono dla wszystkich reklamodawców nowy interfejs AdWords. Obecnie można przełączyć się w dowolnym momencie między starym a nowym panelem. Cześć specjalistów AdWords nie przyjęła zmiany pozytywnie – nowy interfejs wymaga jeszcze dopracowania, nie wszystkie opcje są dostępne, a niektórych ustawień i funkcji trzeba się naszukać…

Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl

Znowu w Google mi nie wyszło, czyli najczęstsze błędy w samodzielnie prowadzonej kampanii AdWords

Kampanie Google AdWords zyskują na popularności. Coraz więcej przedsiębiorców właśnie w linkach sponsorowanych szuka alternatywy dla pozycjonowania. Wielu z nich decyduje się na samodzielne prowadzenie tego rodzaju kampanii.

Poznaj swojego „wroga”

Jednym z najpowszechniejszych i jednocześnie niezwykle oczywistym błędem popełnianym przez osoby, które decydują się na samodzielne prowadzenie kampanii Google Adwords, jest pomijanie działań konkurencji. Specjaliści zgodnie potwierdzają, iż stworzenie dobrej strategii dotarcia do klienta możliwe jest jedynie po uprzednim „przebadaniu” konkurencji i zorientowaniu się w jej dokonaniach.

Zapoznanie się z treścią ogłoszeń zamieszczanych przez konkurencyjną firmę, z dobieranymi przez nią słowami kluczowymi i stronami docelowymi, pozwoli wyciągnąć wnioski z popełnianych przez nią błędów, a następnie wiedzę tę wykorzystać we wdrażaniu własnej kampanii. Takie podpatrywanie działań innych daje szansę na wykreowanie lepszej ścieżki dotarcia do właściwego klienta i zapewnia niemały handicap w tym biznesowym wyścigu…

Więcej dowiesz się na: https://www.ideoforce.pl

Kampanie AdWords dla deweloperów cz. 4

W trzech poprzednich częściach przedstawiłam wam, jak można wykorzystać potencjał konta AdWords dla waszych inwestycji, dzięki czemu otrzymacie dodatkowe zapytania ofertowe. Dziś przekażę wam, jak dotrzeć do tych użytkowników, którzy na ten moment mogą nawet nie rozważać zakupu mieszkania, ale także do tych, którzy są już zainteresowani.

Część z was już korzysta z niektórych Kampanii GDN (Google Display Network) w swoich strategiach marketingowych. Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod kierowania to wybrane tematy stron w sieci Google powiązane z portalami nieruchomości tzw. kontekstowe kierowanie. Dlatego też od tego zacznę, aby przedstawić wam, jak wykorzystać tę formę reklamy, aby był skuteczniejsza…

Więcej dowiesz się na: https://marketingdlaludzi.pl

Dedykowany serwer – kiedy i dlaczego warto w niego zainwestować

Twoja strona internetowa może się tak szybko otwierać, jak szybko może się poruszać samochód na prezentowanym zdjęciu, może też jednak być gorzej….

Właściciele stron internetowych, muszą mocno się starać, aby pozyskać potencjalnych klientów. Składa się na to kilka elementów. Jednym z nich są wszelkie działania (SEO), ułatwiające wyszukiwarkom umieszczenie naszej strony możliwie wysoko na liście innych zbliżonych tematycznie witryn. Po otwarciu strony klient nie może się do niej zbyt szybko zniechęcić. Istotny jest więc nie tylko przyjazny Interface (wygląd i łatwość korzystania), ale także szybkość otwierania się strony – przecież klient ma jeszcze wiele innych pozycji do przejrzenia i nie chce tracić zbyt wiele czasu na każdą z nich. Szybkość działania witryny jest pochodną oprogramowania oraz samego serwera…

Więcej dowiesz się na: http://www.evive.pl

Najlepszy czas na marketing

E-mail marketing, newslettery, podcasty, posty w social mediach, content video, kampanie digitalowe…. Lista wykorzystywanych narzędzi wydłuża się z roku na rok, a marketerzy muszą szukać nowych pomysłów, aby prześcigać się w dopasowywaniu contentu do potrzeb coraz bardziej wymagającego klienta.

Klienta, który oczekuje spersonalizowanej komunikacji „tu i teraz”. Projektując kampanie reklamowe musimy wziąć pod uwagę nie tylko to kim jest nasz konsument – np. do jakiej grupy demograficznej należy, jakie są jego potrzeby i jakie treści są dla niego interesujące, co motywuje go do dokonania zakupu, ale również musimy dostosowywać się do rytmu życia konsumenta, by nie „przepalać” budżetu reklamowego na nieskuteczne działania…

Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl

Programiści, Google ma dla Was wyzwanie. Chce rozprawić się z przestarzałą kompresją zdjęć

Dzięki kompresji zdjęć możliwe jest oglądanie pełnowartościowych (z punktu widzenia większości konsumentów treści) grafik przy zachowaniu ich małego rozmiaru. Problem polega na tym, że z powodu cały czas rosnących potrzeb internautów, dotychczasowe formy kompresji przestają być wystarczające i wypadałoby zastanowić się nad zupełnie nowym standardem. Google wzywa więc programistów z całego świata do wyzwania, które ma na celu wyłonić następcę dotychczas wykorzystywanych technik.

W ciągu ostatnich lat i tak już sporo osiągnięto na tym polu – nowoczesne kodeki takie jak BPG oraz WebP spowodowały, że strony obfitujące w grafiki ważą stosunkowo mało. Jednak osobnym problemem jest fakt, iż bardzo często chcemy się dzielić obrazami w większych rozdzielczościach, które w dalszym ciągu są zbyt duże, jeżeli dbamy o optymalizację stron internetowych…

Więcej dowiesz się na: http://antyweb.pl

PageSpeed od Google ulepszone. Dane o szybkości stron mają być bardziej realne

Google PageSpeed Insights to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi do testowania wydajności i optymalizacji stron WWW. Teraz, jak deklaruje gigant z Mountain View, indeks ma być jeszcze lepszy. Wszystko dzięki przeglądarce Chrome i danym, które gromadzi ona od użytkowników.

PageSpeed Insights od Google popularność zdobyło przede wszystkim dzięki możliwości szybkiego zbadania, czy nasza witryna została odpowiednio przygotowana pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Ale to tylko jedna z funkcji tego narzędzia. Sugeruje ono też m.in. co jeszcze możemy poprawić w kodzie strony lub sprawdzić szybkość jej wczytywania i ewentualnie zobaczyć jak ją zwiększyć…

Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

2 komentarze

  1. W końcu. Linkowanie zlecane firmą, tylko po to, żeby być wysoko w rankingu. To było śmieszne. Dla firmowych stron- nikt ich nie będzie linkować, a już na pewno nie konkurencja.

  2. firmom*

    wybaczcie za błąd. [;

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA