Z ostatniej chwili
Google zaktualizowało główny algorytm! Darmowe narzędzia SEO. Błędy w pozycjonowaniu stron. Skuteczne prezentowanie oferty na stronie internetowej
Google zaktualizowało główny algorytm! Darmowe narzędzia SEO. Błędy w pozycjonowaniu stron. Skuteczne prezentowanie oferty na stronie internetowej

Google zaktualizowało główny algorytm! Darmowe narzędzia SEO. Błędy w pozycjonowaniu stron. Skuteczne prezentowanie oferty na stronie internetowej

Google zaktualizowało główny algorytm! Jakie zmiany nas czekają?

W niedzielę na oficjalnym koncie Google SearchLiaison w serwisie Twitter pojawiła się informacja o aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. Została ona nazwana „June 2019 Core Update” i do użycia weszła 3 czerwca.

Oficjalna informacja

Duże aktualizacje algorytmu, o których informuje Google wychodzą kilka razy do roku. Ostatnia, „Florida 2”, miała miejsce w marcu i przyniosła środowisku to, czego wszyscy się spodziewali – drastyczne spadki pozycji…

Więcej dowiesz się u źródła >

Google oficjalnie: Dziś wdrożymy aktualizację głównego algorytmu

W niedzielę, na oficjalnym koncie Google SearchLiaison w serwisie Twitter, opublikowany został komunikat, w którym Google poinformowało, że dziś tj. w poniedziałek (03.06.2019) wdrożona zostanie aktualizacja głównego algorytmu wyszukiwarki. Aktualizacja uzyskała oficjalną nazwę „June 2019 Core Update„:

Aktualizacje głównego algorytmu to często zmiany, które polegają na lepszym dopasowaniu wyników do wyszukiwanych słów kluczowych i intencji użytkowników. Zdarza się również, że w wyniku aktualizacji i zmiany „wagi” wybranych czynników rankingowych, niektóre strony zyskują na widoczności kosztem innych…

Więcej dowiesz się u źródła >

Google wprowadza kolejne zmiany w silniku wyszukiwarki

Google wprowadziło do swojego algorytmu wyszukiwania nową funkcjonalność, która ma zróżnicować prezentowane wyniki wyszukiwania. Chodzi o to, by zaprezentować jak najwięcej różnych stron o tej samej tematyce. Do tej pory dość często zdarzało się, że cała pierwsza strona wyników wyszukiwania była zdominowana przez linki prowadzące do dwóch lub trzech stron.

Reszta lądowała na kolejnych podstronach i w związku z tym użytkownicy zazwyczaj do nich nie docierali. Dlatego też od teraz na stronie wyszukiwania mają znajdować się maksymalnie dwa linki prowadzące do tej samej strony, przy czym odnośniki do subdomen również będą liczone na równi z linkami do strony nadrzędnej…

Więcej dowiesz się u źródła >

Maksymalnie dwa wyniki dla jednej domeny w SERPach

Google chce zwiększyć różnorodność domen na pierwszej stronie wyszukiwania przez limit maksymalnie dwóch wyników per domena. Zmiany nie są powiązane z ostatnio ogłoszoną aktualizacją, przynajmniej tak twierdzi Danny Sullivan.

Nie jest niczym nowym, że gigant z Mountain View nie lubi, gdy pierwsza strona SERPów jest „okupowana” przez jedną domenę i dąży do, jakby tego nie nazwać, pluralizmu. Ograniczenie do dwóch wyników na domenę ma ulepszyć jakość dostarczonych wyników…

Więcej dowiesz się u źródła >

Darmowe narzędzia SEO – 10 narzędzi przydatnych przy pozycjonowaniu

Pozycjonowanie, czyli w dużej mierze optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), jest procesem prowadzącym do podwyższenia miejsca naszej strony w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Pozycjonowanie stron na masową skalę wymaga inwestycji i trudno obyć się bez płatnych pomocy. Jednak jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym tematem, warto poznać darmowe narzędzia SEO, które ułatwią wykonanie skutecznego pozycjonowania strony.

Po co stosować jakiekolwiek narzędzia przy pozycjonowaniu? SEO można w (wielkim!) uproszczeniu podzielić na trzy etapy: (1) ustalenie słów kluczowych, (2) przeprowadzenie analizy obecnej strony i (3) wykonanie poprawek. Do wykonania każdego z nich potrzebne będą narzędzia, które ułatwią wypozycjonowanie Twojej strony…

Więcej dowiesz się u źródła >


Programy i aplikacje nie-SEO, które wykorzystują pozycjonerzy

Wielu specjalistów z branży SEO wykorzystuje w swojej codziennej pracy konkretne aplikacje i narzędzia, które tak naprawdę nie są im dedykowane. A praktyce jednak różne programy pomagają pozycjonerom wykonywać swoje obowiązki na najwyższym poziomie. Istotną kwestią w branży SEO jest – chociaż nie dla wszystkich jest to tak oczywiste – zrozumienie potrzeb klienta i jego zachowań, a nie jedynie doprowadzenie go do właściwej strony. Jakie zatem programy dla pozycjonerów pomogą to osiągnąć? O tym poniżej.

Jednym z narzędzi, które są znane chyba każdemu pozycjonerowi jest Google Analytics. Jednak nie każdy wie, że istnieją pewne rozszerzenia, które znacznie poszerzają możliwości i zwiększają szansę na wprowadzanie pozytywnych zmian na stronach. Mowa tu na przykład o wtyczce Scrolldepth, która pozwala zapoznać się dokładnie z informacją na temat tego do jakiego poziomu dochodzi klient danej strony. Dzięki temu można określić ilu użytkowników dotrze do konkretnego punktu HTML…

Więcej dowiesz się u źródła >

5 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W POZYCJONOWANIU STRON

Działania SEO są jak gotowanie: każdemu wydaje się, że umie to robić. A jak jest w rzeczywistości? Podobnie jak w świecie gastronomii: są kucharze-amatorzy, którzy mają problem nawet z przygotowaniem prostego dania i są artyści, którzy wyczarują prawdziwe dzieła sztuki na talerzu. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musisz być wirtuozem, aby efektywnie przeprowadzić pozycjonowanie stron. Na czym polega więc efektywne kreowanie działań SEO? Musisz przede wszystkim wiedzieć, czego NIE robić – żeby przypadkiem sobie nie zaszkodzić. Oto 5 najczęstszych błędów w SEO.

Błędy popełniają nawet najlepsi. W końcu jesteśmy ludźmi. W świecie pozycjonowania też mogą się one zdarzyć. Czym innym są jednak drobne potknięcia, a czym innym kardynalne i groźne błędy. Tych drugich musisz unikać jak ognia. Zobacz więc, czym możesz sobie zaszkodzić i jak uniknąć takich wpadek…

Więcej dowiesz się u źródła >

W jaki sposób skutecznie prezentować ofertę na stronie internetowej?

Nie masz pomysłu na to, jak powinna wyglądać oferta na stronie internetowej? Kłopot sprawia Ci wyróżnienie najważniejszych zalet Twoich produktów lub oferowanych usług? A może nie wiesz jak to wszystko ubrać w całość? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, które pomogą Ci w stworzeniu interesującej oferty.

W projektowaniu strony internetowej przychodzi moment, kiedy trzeba się zmierzyć z zadaniem niezwykle istotnym: prezentacją oferty. Nie bez powodu to jedna z najważniejszych elementów każdej strony internetowej. To właśnie potencjalni klienci na podstawie treści podejmują decyzję dotyczącą skorzystania z oferowanych przez nas usług. Oferta powinna być przede wszystkim bardzo atrakcyjna, napisana językiem, który jest zrozumiały dla jej czytelników, a także musi być przedstawiona w taki sposób, aby była czytelna i przyjemna dla oka. Jeśli te elementy będą na wysokim poziomie, to możemy liczyć na to, że prędzej czy później przełożą się na sukces. Przyjrzyjmy się kilku bardziej szczegółowym elementom o których należy pamiętać, jeśli chcemy odpowiednio przedstawić swoją ofertę. Przedstawiamy kilka wskazówek, które warto uwzględnić…

Więcej dowiesz się u źródła >

Krótki adres URL Twojej wizytówki Google powraca

Google+ przestało istnieć w kwietniu tego roku. Jednak wiele funkcji z uśmierconego portalu społecznościowego pojawia się w nowej odsłonie na wizytówkach firm w Mapach Google. Tym razem stara-nowa funkcja umożliwia utworzenie krótkiego adresu URL przekierowującego na wizytówkę firmy w Google Maps. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak, gdzie i w jakim celu taki adres utworzyć.

Krótki adres firmy w Google – przeżyjmy to jeszcze raz

W czasach funkcjonowania wspomnianego G+ właściciele firm mogli utworzyć specjalny adres URL strony Google+ swojego biznesu. Wówczas, zamiast adresu zawierającego cyfry, np. plus.google.com/+12345678910 wyświetlała się spersonalizowana nazwa, np. plus.google.com/+HotelDlaPsówEszi. Ułatwiało to zapamiętanie samego adresu i wzmacniało świadomość marki…

Więcej dowiesz się u źródła >


Nagłówki na stronie a pozycjonowanie – jakie jest ich znaczenie?

Czy nagłówki na stronie internetowej i blogu mają naprawdę duże znaczenie dla pozycjonowania? Czy ich używanie jest konieczne i czym jest hierarchia nagłówków? Obalamy mity i przekazujemy prawdę. Wyduś dzisiejszy tekst jak cytrynę – Ta wiedza jest dla Ciebie niezbędna!

Nagłówki zaliczamy do struktury strony. Zapisywane są w kodzie html za pomocą znaczników < h1 >< /h1 >, < h2 >< /h2 >, aż do < h6 >< /h6 > (bez spacji między nawiasami). Każdy z poszczególnych nagłówków pełni pewną funkcję. Mianowicie nagłówek H1 jest znacznikiem tytułów stron, wpisów i kategorii. Ze wszystkich nagłówków to on jest najważniejszy. Pozostałe nagłówki H2 – H6 to pod- i śródtytuły, z tym, że nagłówków H4, H5 i H6 rzadziej się używa…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zoptymalizować treść istniejącej już strony

Napisałeś artykuł na blog, opis produktu na sklepie internetowym, ofertę na stronie firmowej, ale nowa strona nie pozyskała odpowiedniego ruchu z Google? Jeśli tak, to widocznie nie zoptymalizowałeś odpowiednio treści. W optymalizacji pomoże Ci edytor SemStorm.pl.

Na żywym przykładzie pokażę w jaki sposób można się posłużyć edytorem tekstów w SemStorm. Będzie na przykładzie tego wpisu: artykuły sponsorowane w linktak

Więcej dowiesz się u źródła >

Przekierowania w SEO – co warto mieć na uwadze podczas ich tworzenia?

Temat przekierowań jest bardzo popularny w kręgach SEO i nie tylko. To one pozwalają na odpowiednie nawigowanie po stronie robotów indeksujących, ale także użytkowników. Metoda ta chociaż bardzo popularna to wciąż stawia wyzwania, a czasami powoduje pewne problemy. Stąd choć pozornie prosta, bardzo często wymaga od nas wiele czasu, który trzeba poświęcić na zaplanowanie i weryfikację poprawności przekierowań.

Rodzaje przekierowań

Tworzyć możemy przekierowania zewnętrzne (z jednej domeny na drugą) jak i wewnętrzne (wewnątrz tej samej domeny). O ile przekierowania zewnętrzne przeważnie nie sprawiają dużych problemów to przekierowania wewnętrzne często są wykonane niepoprawnie lub nadużywane…Temat przekierowań jest bardzo popularny w kręgach SEO i nie tylko. To one pozwalają na odpowiednie nawigowanie po stronie robotów indeksujących, ale także użytkowników. Metoda ta chociaż bardzo popularna to wciąż stawia wyzwania, a czasami powoduje pewne problemy. Stąd choć pozornie prosta, bardzo często wymaga od nas wiele czasu, który trzeba poświęcić na zaplanowanie i weryfikację poprawności przekierowań…

Więcej dowiesz się u źródła >

Pozycjonowanie wizerunkowe, czyli opinie i PR w SEO

Pozycjonowanie wizerunkowe (ang. Search Engine Reputation Managment, czyli w skrócie SERM) to działania, które mają na celu budowanie relacji z użytkownikiem. W niektórych przypadkach mogą wpłynąć na zmianę postrzegania firmy przez obecnych i przyszłych klientów. Czym jeszcze jest pozycjonowanie wizerunkowe? Jaką rolę odgrywają opinie oraz jak można poprawić wizerunek firmy i jej PR dzięki działaniom SEO?

Opinie mają znaczenie

Poszukiwanie opinii o firmie może być jednym z etapów procesu decyzyjnego przy zakupie produktu bądź usługi. Opinie użytkowników pozostawione w sieci bardzo często odgrywają znaczącą rolę – mogą zarówno zachęcić, jak i zniechęcić do konwersji. Waga komentarzy klientów może być większa, gdy użytkownik wcześniej nie miał doświadczenia z daną firmą…

Więcej dowiesz się u źródła >

Czy strona wypozycjonuje się sama w wyszukiwarce Google bez wsparcia SEO?

Liczba stron regularnie się zwiększa. Nie zwiększa się zaś ilość wyników na pierwszej stronie Google. Z założenia te pierwsze dziesięć wyników powinny zajmować strony, które najpełniej odnoszą się do zagadnienia wprowadzonego w wyszukiwarkę Google, tylko czy tak jest w istocie? Czy “TOPY” osiągają strony najlepsze czy też najlepiej wypozycjonowane?

Dlaczego strona powinna pozycjonować się sama?

Google ściśle strzeże tajemnic swoich algorytmów, jednak na podstawie wypowiedzi pracowników tej firmy oraz tego, jak zachowywały się strony pod wpływem zmian algorytmu, można przypuszczać, jakie założenia ma algorytm Google i co poszczególne aktualizacje zmieniają…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak Google personalizuje reklamy?

Personalizacja reklam – podejście trzecie! W ostatnich miesiącach napisaliśmy wiele o personalizacji reklam. Najpierw opisaliśmy, czym jest personalizacja reklam i co się nią wiąże. Następnie pochyliliśmy się nad tym, jak użytkownik może zmieniać ustawienia personalizowanych reklam na Facebooku. Dziś czas na kolejnego giganta – Google!

Ustawienia reklam w Google

W Google mamy możliwość częściowo skonfigurować reklamy, które widzimy. W tym celu, po zalogowaniu się do swojego konta Google, należy otworzyć w zakładce „Dane i personalizacja” wybierając opcję „Ustawienia reklam”…

Więcej dowiesz się u źródła >

Optymalizacja zdjęć i grafik na stronach – najważniejsze rady

Sieć jest przepełniona stronami, na których zwykle znajdują się setki stron tekstu. W dzisiejszych czasach coraz mniej osób ma czas lub ochotę na czytanie – o wiele lepiej sprawdzają się treści wizualne, takie jak wideo czy obrazy – jak dobrze wiadomo, obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Stwierdzenie to dodatkowo potwierdzać może popularność stron gromadzących np. memy.

Nie wystarczy jednak bezmyślnie publikować jak najwięcej zdjęć lub obrazów, gdyż może to przynieść więcej szkody niż pożytku. Aby uniknąć czarnego scenariusza, warto zastosować się do kilku poniższych wskazówek i odpowiednio zoptymalizować grafiki przed wrzuceniem ich na bloga lub stronę…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA