Dobra treść nie wystarczy. Musi jeszcze spełniać kilka warunków. Między innymi – odpowiednią konstrukcję, który zapewni jej wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dlatego dziś opowiem Ci, jak pisać teksty SEO, by wywindować Twoją witrynę w górę.
SEO, czyli Search Engine Optimization to temat rzeka. Znajdziesz w sieci wiele blogów i materiałów na ten temat. można mówić wiele. Nieustannie toczą się dyskusje nad tym, jakie techniki działają, a jakie nie.
Jednak kluczem do wstępnej optymalizacji swojej strony, a co za tym idzie, poprawieniu jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania jest odpowiednie przygotowanie treści na www. Jak się za to zabrać?
SEO copywriting i słowa kluczowe
Wychodzimy z następującego założenia – masz już treści na stronie lub wiesz, jakiego typu artykuły zamierzasz pisać. Teraz musisz jednak znaleźć pomysły na teksty. Najgorsze, co możesz w tej sytuacji zrobić, to zdać się na własną intuicję. Możesz mieć wyczucie potrzeb swoich klientów, ale lepiej sprawdzić, o czym faktycznie chcieliby czytać. Tylko takie treści pomogą Ci rosnąć w wyszukiwarce.
Jak poznać ich potrzeby? Możesz zacząć od narzędzi do dobierania słów kluczowych (znajdziesz kilka w podlinkowanym wpisie). Sprawdź, jakie frazy związane są z tematyką, o której zamierzasz pisać.
Propozycje planerów słów kluczowych będą dobrym punktem wyjścia do tworzenia tematów tekstów, jak również zbierania fraz, które powinny się w nich w odpowiednim natężeniu znaleźć.
Jak pisać tytuły pod SEO
Po pierwsze: zadbaj o to, aby frazy kluczowe znalazły się w tytule, leadzie i w śródtytułach Twojej strony.
W tym celu stosuj hierarchicznie nagłówki H1, H2, H3 itd. – od najważniejszego (H1) przez kolejne, mniej istotne. Na te nagłówki zwracają uwagę boty wyszukiwarki. Według tych oznaczeń będą indeksowały treść. Warto więc zadbać o to, by wiedziały, na co mają patrzeć.
Warto wiedzieć, że w maju 2016 Google wprowadziło zmiany w wyglądzie tytułów w wynikach wyszukiwania. Od tego czasu maksymalnej długości tytułu nie określa się już ilością znaków, ale jej szerokością podaną w pikselach (co oznacza, że przykładowo zbyt wiele liter M lub W w tytule może zabrać nam miejsce na inne litery a nawet całe słowo).
Jest to dokładnie 600 px, co daje mniej więcej 55-70 znaków w wyświetlanym tytule strony. Jeżeli tytuł będzie dłuższy, Google automatycznie utnie ostatnie wyrazy i zamiast nich postawi wielokropek.
Pamiętaj jednak że do limitu wlicza się także tytuł strony głównej/ bloga czy separator dodawany zwykle do tytułu automatycznie przez wtyczki takie jak Yoast SEO. Każdy taki dodatek zabiera cenne znaki, dlatego staraj się ograniczać długość swoich tytułów.
Wtyczki do SEO
Jeżeli używasz wtyczek do WordPressa takich właśnie jak na przykład Yoast SEO, to zobaczysz również podgląd edytowanej strony w wynikach wyszukiwania Google. Warto z niego skorzystać i sprawdzić czy stworzony przez nas tytuł nie jest za długi.
Jeżeli natomiast nie korzystasz z WordPressa, możesz sprawdzić, jak Twoja strona będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania korzystając z narzędzia Tothweb. Mimo że nie zawsze wyświetla polskie znaki, jest to najlepsze darmowe narzędzie tego typu.
Wpływ formatowania tekstu na SEO
Równie ważne jest także odpowiednie formatowanie tekstu. Dlaczego? Wyszukiwarki interpretują pogrubione czy podkreślone słowa jako ważniejsze od reszty, indeksując tym samym konkretną podstronę na właśnie te frazy.
Druga kwestia to wygoda Twoich czytelników. Powtarzam to zawsze na szkoleniach z copywritingu: Google nie jest głupim narzędziem i jego reguły są oparte na psychologii odbioru. Jak pisać teksty pod SEO? Najlepsza rada brzmi: tak, by się je wygodnie czytało ludziom. Tylko że ludzie czytają zupełnie inaczej niż nam się wydaje…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://arturjablonski.com