Jak przyspieszyć stronę internetową
Korzyści i zalety szybkich stron
Im szybciej tym lepiej. Poniżej znajduje się lista największych zalet płynących z przyspieszenia strony:
- Czynnik rankingowy – Nietrudno zauważyć, że szybkość ładowania strony to jeden z wielu czynników rankingowych, który wpływa na jej pozycje. Szybsze wczytywanie się strony to większe zadowolenie użytkowników i większa szansa na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Poprawa Quality Score – Kolejną zaletą jest poprawa jakości, która występuje w kampaniach Google Ads. Mowa o jakości strony docelowej. Im lepszy wynik jakości, tym większe szanse na to, aby nasza reklama była nad konkurencją oraz kosztowała mniej.
- Zmniejszenie współczynnika odrzuceń – Co tu dużo mówić, jeżeli strona wczytuje się zbyt powoli, to będzie generować odrzucenia. Użytkownik jeszcze nie zobaczy strony, a już z niej wyjdzie i z pewnością skorzysta z oferty konkurencji, która szanuje jego czas serwując mu zoptymalizowaną stronę internetową…
Jak sprawdzić ruch na stronie?
Prowadzenie skutecznych działań SEO w ogromnym stopniu uzależnione jest od regularnej i szczegółowej analizy ruchu na stronie. Do zbierania danych i badania aktywności użytkowników odwiedzających serwis internetowy służy wiele narzędzi – niektóre z nich dostarczają kompleksowych i niezwykle szczegółowych informacji, inne ograniczają się do pozyskiwania podstawowych danych na temat ruchu osób wchodzących na witrynę. Poznaj najpopularniejsze narzędzia i aplikacje, służące do sprawdzania ruchu na stronie www i zobacz, które z nich warto przetestować.
Google Analytics
Zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie, zbierające najbardziej szczegółowe dane na temat użytkowników serwisów www oraz wykonywanych przez nich akcji. Rozbudowany, darmowy system statystyk działa w oparciu o kod JavaScript umieszczany na stronie oraz wszystkich podstronach, pobierając dane na temat użytkownika w momencie, w którym odwiedza on serwis…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak sprawdzić efekty pozycjonowania? Monitoring pozycji
Czy optymalizacja mojej witryny daje efekt? Na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania wyświetla się moja strona? I najważniejsze, jaka powinna być moja dalsza strategia SEO? Takie pytania powstają po wykonaniu pierwszych głównych kroków pozycjonowania. Znaleźć na nich odpowiedź pomoże monitoring pozycji witryny na wybrane słowa kluczowe.
Ręczna analiza widoczności strony wymaga dużo cierpliwości i ciężkiej pracy. Warto także pamiętać o dopasowaniu wyników wyszukiwania do preferencji użytkownika. Aby szybko uzyskać obiektywne dane o widoczności witryny, warto wykorzystać specjalne narzędzia, takie jak Monitoring pozycji SEMSTORM…
Więcej dowiesz się u źródła >Najczęstsze błędy SEO strony internetowej
Obecnie każda istniejąca w sieci witryna jest analizowana przez roboty Google pod bardzo wieloma względami, toteż i zagadnień, którym należy poświęcić odpowiednio dużo uwagi nie jest mało. Zwłaszcza, ci, którzy usiłują samodzielnie wykonywać pozycjonowanie stron, niejedno z nich lekceważą, albo po prostu nie są świadomi ich znaczenia. Komplet informacji o wynikających z tego problemach dostarczy oczywiście tylko profesjonalny audyt SEO. Warto jednak dowiedzieć się, jakie błędy popełniane są najczęściej.
Optymalizacja strony SEO będzie łatwiejsza, gdy ustalisz do czego ma ona służyć
Przygotowując firmową witrynę zwykle dobrze wiemy do kogo jest ona skierowana i jakich usług czy wyrobów poszukują użytkownicy sieci, do których chcemy z nią dotrzeć. Często jednak nie przekłada się to na uwzględnienie właściwych słów kluczowych, a one przecież są…
Więcej dowiesz się u źródła >Darmowa strona internetowa – plusy i minusy
Strona internetowa to w dzisiejszych czasach obowiązkowa wizytówka każdej firmy. Obecnie Internet to największe i najpopularniejsze źródło informacji, z którego chętnie korzysta każdego dnia wiele milionów osób na całym świecie. Jest to zatem idealne miejsce do podzielenia się z czytelnikami swoimi pasjami oraz zaprezentowania oferty własnej firmy, a do tego niezbędna jest profesjonalna strona internetowa.
W zależności od potrzeb i profilu działalności mamy do wyboru różne typy stron internetowych takie jak strony wizytówki, sklepy internetowe, blogi czy fora. Cenniki wykonania stron wahają się w zależności od wielkości strony, zaawansowania, nowinek technicznych i innych czynników. Na rynku istnieją firmy i platformy, które oferują wykonanie strony internetowej za darmo. Czym jest darmowa strona internetowa? Jakie są plusy i minusy stron za darmo? O tym przeczytasz w poniższym artykule…
Więcej dowiesz się u źródła >Bug Google – niektóre nowe strony nie są indeksowane
To już kolejny raz w tym roku Google zmaga się z problemami technicznymi. Tym razem problem dotyczy indeksowania nowych podstron oraz narzędzia URL Inspection tool w Google Search Console.
Dziś rano, Google na oficjalnym Twitterze Google Webmasters, mogliśmy zobaczyć potwierdzenie, że jest problem z indeksowaniem nowych podstron w Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Remarketing w Google Ads i Google Analytics – czym się różnią?
Remarketing – sprytny sposób na pozyskanie klienta, idealny bodziec ku ponownemu zaangażowaniu niezdecydowanych odbiorców, którzy są skłonni do konwersji. Nieważne, czy chcesz zwiększyć liczbę rejestracji w witrynie, sprzedaż, czy rozpoznawalność Twojej marki, remarketing stanie na wysokości zadania Twojej strategii reklamowej. Czym więc różni się remarketing sygnowany Google Ads, a czym remarketing Google Analytics?
REMARKETING GOOGLE ADS
Wszystko ma swój początek w poprawnym wdrożeniu w całej witrynie odpowiedniego tagu remarketingowego Google Ads (Global Site Tag Google Ads) wraz z opcjonalnym fragmentem kodu zdarzenia…
Więcej dowiesz się u źródła >DOSTĘPNE STRATEGIE OPTYMALIZACJI STAWEK W GOOGLE ADS
Zaawansowana automatyzacja procesu optymalizacji przy użyciu algorytmów samo-uczących to przyszłość marketingu online – zgadzają się z tym wszyscy specjaliści, którzy już wykorzystują platformy w codziennej pracy. Prawidłowe skonfigurowanie odpowiedniej strategii optymalizacji stawek wiąże się z określeniem najważniejszych celów biznesowych, które ma realizować kampania. Rozwiązania obecnie dostępne na rynku polskim pozwalają na wykorzystanie najpopularniejszych i najskuteczniejszych algorytmów, które optymalizują parametry emisji reklam systemów reklamowych – w tym przede wszystkim Google Ads. Zacznijmy jednak od samego początku.
Czym jest strategia optymalizacji stawek?
Prowadzenie kampanii online, w tym w szczególności tych, które mają długi okres ważności, owocuje zebraniem dużej ilości danych. W Google Ads mogą to być np. kliknięcia, wyświetlenia, konwersje, koszt kliknięcia, pozycja, etc. W oparciu właśnie o te dane systemy do zaawansowanej optymalizacji potrafią, dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów, zwiększać skuteczność emitowanych reklam…
Więcej dowiesz się u źródła >Optymalizacja kampanii produktowej
Zależnie od efektów kampanii, celem optymalizacji może być między innymi wzrost ilości kliknięć, obniżenie kosztu kliknięcia czy poprawa wskaźnika ROAS dla wszystkich lub wybranych produktów. Określenie celu jest kluczem przy wyborze taktyki optymalizacyjnej. Drugim ważnym czynnikiem jest natomiast struktura konta.
Struktura kampanii produktowej
Prawidłowa struktura konta ma wpływ nie tylko na łatwiejsze zarządzanie słowami kluczowymi, reklamami czy produktami, ale wpływa również na efektywność prowadzonych działań. Pomimo bezbłędności konfiguracji, działania oparte na jednej kampanii, często również z tylko jedną grupą reklam obejmującą wszystkie produkty, a w przypadku kampanii z reklamami tekstowymi – wszystkie słowa kluczowe, nie przyniosą oczekiwanych efektów. Brak prawidłowej struktury to jeden z najczęściej spotykanych błędów na kontach prowadzonych przez osoby zajmujące się kampaniami amatorsko…
Więcej dowiesz się u źródła >Nadchodzą kolejne zmiany w dopasowaniach słów kluczowych
Reach more of the right customers with phrase match and broad match modifiers – ostatniego dnia lipca właśnie taki tytuł powiadomienia mogliśmy znaleźć w dziale nowości w supporcie Google. Co nowego czeka nas w prowadzeniu kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania?
Niecały rok temu musieliśmy zmierzyć się ze zmianami w dopasowaniach ścisłych słów kluczowych, a już wkrótce czekają nas kolejne. Tym razem dotyczą one zakresu słów z dopasowaniem do wyrażenia oraz modyfikatorem dopasowania przybliżonego. Jak możemy dowiedzieć się z artykułu, już niedługo wspomniane dopasowania zaczną wyświetlać się na zapytania użytkowników, które mają takie samo znaczenie jak wykorzystywane przez nas słowo kluczowe…
Więcej dowiesz się u źródła >17 sposobów, aby zachęcić czytelników do powrotu na Twojego bloga!
Sprawdź kolejny artykuł z serii #ZapamiętywalnyContent! Chcesz, by na Twojego bloga też zaczęło wracać więcej osób? Teksty, do których wracają czytelnicy, to miks różnych czynników. Trochę tematu, trochę stylu, trochę formatowania. Czytaj dalej, a krok po kroku, zdradzę Ci, co odkryłam.
Prowadzę kilka blogów (dwa swoje i kilka dla klientów) i dla podniesienia ich skuteczności nieustannie śledzę statystki. Sprawdzam kilkalność postów, liczbę odwiedzin, powracających i nowych użytkowników, najczęstsze słowa kluczowe, a także kilka zależności (jak zmiany, które wprowadzam działają na liczbę odwiedzin na danej stronie).
Nie chodzi mi o same liczby. One nic nie mówią. Chodzi mi bardziej o to, które teksty „się czytają”, które powodują opuszczenie strony, a które zachęcają do dalszego kliknięcia, w kolejne posty, na strony z newsletterem lub złożenie zamówienia. Na każdej z tych stron mam teksty (niestety nie wszystkie), które niezmiennie cieszą się popularnością. Cały czas pojawiają się tam nowi czytelnicy, ale równie często wracają tam ci, którzy już ją odwiedzili. Każdy z nich jest inny (no wiadomo!), ale wszystkie mają pewne cechy wspólne. Chcesz, by do Ciebie też zaczęło wracać więcej osób? Czytaj dalej, a krok po kroku, zdradzę Ci, co odkryłam…
Więcej dowiesz się u źródła >Dopasuj się do każdego miejsca w Internecie – elastyczna reklama displayowa!
Elastyczne reklamy displayowe zastąpiły reklamy w kampaniach remarketingu dynamicznego i są opcjonalne w przypadku kampanii remarketingu statycznego i kampanii GDN. Ich wykorzystanie w tego typu kampaniach pozwala na uzyskanie większego zasięgu ze względu na elastyczność w sposobie wyświetlania – dlatego rekomendujemy ich użycie.
Elastyczne reklamy displayowe składają się z:
- obrazów
- logo
- filmu (opcjonalnie)
- nagłówków treści reklam
Do stworzenia elastycznych reklam displayowych potrzebne są tylko multimedia – nagłówki i treści reklam tworzone są bezpośrednio w panelu Google Ads…
Więcej dowiesz się u źródła >