Przewodnik po tym, jak samemu wypozycjonować stronę w Google
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to często efekt żmudnych działań optymalizacyjnych. Nie istnieje jeden skuteczny przepis na znalezienie się w pierwszej dziesiątce, a skuteczna strategia SEO może potrwać kilka (lub nawet kilkanaście) miesięcy. Czy da się skutecznie wypozycjonować stronę samemu?
W pozycjonowaniu chodzi o nieustanne monitorowanie efektów każdej wprowadzonej zmiany. Trzeba się również liczyć z tym, że nie wszystkie działania przyniosą wymierne korzyści. Dzięki temu poradnikowi możesz jednak w szybki sposób rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem i zrozumieć podstawy dobrze zoptymalizowanej strony…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie portali informacyjnych
SEO może przynieść ogromne korzyści nie tylko branży e-commerce, ale także mediom. Pozycjonowanie portali informacyjnych i serwisów z wiadomościami to jednak trochę inna para kaloszy, niż – chociażby – sklepu z sukienkami.
Na pierwszy rzut oka dziennikarstwo niezbyt wiele wyniesie z SEO. Zanim użytkownik wstuka w wyszukiwarkę zapytanie o jakieś wydarzenie, musi zaistnieć przesłanka wyjściowa – musi on skądś dowiedzieć, że coś się stało. W tej roli plasują się media. Dlatego lepiej inwestować w media społecznościowe oraz reputację i lojalność czytelników, by to u nas regularnie sprawdzali, co tam w świecie słychać…
Więcej dowiesz się u źródła >Zaawansowana analiza słów kluczowych z Ahrefs
Analiza słów kluczowych to temat wyciśnięty jak gąbka, przez agencyjnych copywriterów. Nie ma sensu więc się powtarzać i pisać o podstawowych kwestiach. W tym artykule, postaram się przybliżyć kilka sztuczek w procesie analizy słów kluczowych, które być może są nieco mniej oczywiste.
Do analizy używam swojego ulubionego narzędzia SEO, czyli Ahrefsa. Niektóre z poniższych sztuczek da się zapewne zastosować również w innych narzędziach…
Więcej dowiesz się u źródła >Ten błąd w Google Ads kosztuje Cię nawet 80% budżetu reklamowego
Zastanawiasz się, co pożera najwięcej kosztów w Twojej Kampanii Google Ads?
Jeżeli prowadzisz kampanie produktowe, reklamy tekstowe ze słowami w dopasowaniu przybliżonym lub kampanie reklam dynamiczny, to najpewniej będą to nieskuteczne wyszukiwane hasła…
Więcej dowiesz się u źródła >WordPress Yoast SEO – fakty i mity
Na facebookowych grupach biznesowych bardzo często pojawia się temat pozycjonowania stron na WordPressie. Wówczas niemal od razu polecana jest wtyczka Yoast SEO, a zapalanie w niej wszystkich światełek na zielono jawi się większości osób jako idealna droga do tego, by ich strona była wysoko w Google. Ten artykuł jest pokłosiem kolejnej dyskusji tego typu i mam nadzieję, że dzięki niemu lepiej zrozumiesz czym jest wtyczka WordPress Yoast SEO i jak mądrze z niej korzystać.
Yoast SEO to wtyczka do pozycjonowania – MIT!
Nie ma czegoś takiego jak wtyczka do pozycjonowania. Pozycjonowanie stron to złożony proces, który bierze pod uwagę bardzo wiele czynników, a jego odpowiednie dostosowanie do danej branży wymaga wiele doświadczenia i wyczucia. Gdyby istniały wtyczki do pozycjonowania, których zainstalowanie w magiczny sposób wynosiłoby strony na wysokie pozycje w Google, to nie potrzebni byliby specjaliści pozycjonerzy, którzy zajmują się profesjonalnym pozycjonowaniem stron…
Więcej dowiesz się u źródła >Wysokie pozycje w Google nie są celem samym w sobie. Zadbaj zarówno o SEO, jak i UX!
Zajmowanie dobrych lokat w wynikach wyszukiwania to skuteczny sposób na radykalny wzrost liczby odwiedzin strony, przez, co bardzo ważne, doskonale wyselekcjonowanych użytkowników, zainteresowanych konkretnym zagadnieniem, wyrobem usługą. Powinno to więc jednocześnie oznaczać również bardzo wysoki wzrost zamówień, jeśli tylko nasza oferta jest atrakcyjna. Na przeszkodzie temu mogą jednak stanąć błędy w budowie witryny. Dowiedz się, jak ich uniknąć!
Estetyka i SEO to nie wszystko. Ustal, co użytkownik ma zrobić na stronie
Gdy nasza witryna odnotowuje coraz większy ruch, lecz nie idzie za tym wyraźny wzrost zamówień, musimy poszukać przyczyny. Zwłaszcza jeśli niczego nie można zarzucić dostępnej na niej ofercie, powinniśmy ustalić, czy przy jej budowie zadbano należycie o UX. Skrót ten rozwija się jako user experience i oznacza takie przygotowanie strony by odpowiadała ona potrzebom związanym z konkretnymi celami, jakimi ma ona służyć. Owo doświadczenie użytkownika jest tym, co powinniśmy mieć stale na uwadze, jeśli optymalizacja strony ma przynieść pożądany skutek. Obecnie uważa się, że UX jest jej nieodłączną częścią – użyteczność należy do czynników rankingowych Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Zdjęcia na Twoją stronę internetową – skąd pobierać i na co uważać?
Jeśli tworzysz strony internetowe, prowadzisz bloga albo udzielasz się w mediach społecznościowych, na pewno niejednokrotnie szukałeś w internecie zdjęć, które pasowałyby do tworzonych przez Ciebie treści. Dowiedz się, gdzie znaleźć najlepsze zdjęcia i na co zwrócić uwagę, by nie naruszać praw autorskich.
Skąd brać zdjęcia na strony internetowe?
Nie ulega wątpliwości, że żyjemy w kulturze obrazkowej. Obraz jest nie tylko podkreśleniem tekstu pisanego, ale stał się odrębnym kanałem komunikacji, którego rola cały czas rośnie. Badania wskazują, że lepiej zapamiętujemy treści obrazkowe niż tekst. Najważniejszy argument przemawiający za używaniem obrazów na stronach internetowych to argument wizualny: witryna ze zdjęciami jest po prostu ładniejsza, a tekst okraszony obrazami jest atrakcyjniejszy dla czytelnika. Gdzie w takim razie zdobyć dobre zdjęcia na stronę internetową?…
Więcej dowiesz się u źródła >POZYCJONOWANIE YOUTUBE 2020
Pozycjonowanie filmów na Youtube to bardzo ciekawy i intratny proces. W niektórych kategoriach tematycznych może być znakomitym sposobem na skokowy wzrost sprzedaży usług lub towarów. Jak zatem zabrać się do pozycjonowania filmów na YouTube.
Pozycjonowanie filmów na YouTube
Poniżej przedstawię sprawdzona listę kroków jakie koniecznie trzeba wykonać by nasze filmy zaczęły pojawiać się wysoko w wynikach drugiej co do ilości zapytań wyszukiwarki na świecie…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK WYKORZYSTAĆ POZYCJONOWANIE LOKALNE I STAĆ SIĘ REGIONALNYM LIDEREM W SWOJEJ BRANŻY?
Badania pokazują, że aż 46% wyszukiwań w Google dotyczy usług lokalnych. Z tej właśnie przyczyny firmy inwestują w pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest, dlaczego warto na nie postawić i w jaki sposób to zrobić, by zyskać, a nie stracić? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak stać się rozpoznawalnym przez klientów na lokalnym rynku dzięki pozycjonowaniu…
Liczne badania dotyczące lokalnych wyników wyszukiwania potwierdzają, że w pozycjonowaniu lokalnym tkwi ogromny potencjał…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak sprawdzić linki prowadzące do strony?
Linki prowadzące do strony (zewnętrzne) są jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycjonowaną witrynę. Ważna jest nie tylko ich ilość, ale przede wszystkim jakość, jaką niosą w sobie linki przychodzące.
Co to jest linkowanie i jak sprawdzić i jak sprawdzić linki prowadzące do strony?…
Więcej dowiesz się u źródła >SEO. JAKIE DZIAŁANIA OPTYMALIZACYJNE MOŻNA WYKONAĆ WE WŁASNYM ZAKRESIE?
SEO staje się coraz droższe, multidyscyplinarne i czasochłonne, dlatego zwłaszcza początkujące firmy często nie są w stanie nawiązać współpracy z profesjonalnymi agencjami, których usługi do tanich nie należą. Nie znaczy to jednak, że nie mają pola manewru. Wiele działań optymalizacyjnych mogą wykonać we własnym zakresie. Od czego powinni zacząć?
Przede wszystkim – content. Dzisiaj wartościowy i użyteczny content jest podstawowym aspektem, który przyciąga nie tylko roboty Google’a, ale i użytkowników. Zresztą, nie wchodząc w techniczne szczegóły, warto założyć, że to, co dobre dla nich, będzie też nagrodzone przez giganta, a treści tworzone wewnątrz organizacji trudno uznać za kompromis w tej kwestii. Pracownicy mają najpełniejszą i najdokładniejszą wiedzę na jej temat…
Więcej dowiesz się u źródła >