Pozycja strony w rankingu Google – jak sprawdzić ją samodzielnie?
Miejsce, na którym Twoja strona internetowa pojawia się w rankingu Google ma olbrzymie znaczenie dla Twojego biznesu. Dobra pozycja w wyszukiwarce to lepsza widoczność, a tym samym – większa szansa na dotarcie do nowych klientów. Jeśli Twoja strona nie weszła nawet do TOP 50, masz naprawdę niewielkie szanse na sukces. Jak sprawdzić, na której pozycji znajduje się Twoja strona internetowa? Które darmowe sposoby są skuteczne, a które przekłamują wyniki? Sprawdź, jak samodzielnie sprawdzić pozycję strony w rankingu Google.
Ranking Google – co to jest i dlaczego ma wpływ na Twoich klientów?
Kolejność, w jakiej strony internetowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy, nie jest przypadkowa. Przeglądarka Google ustala ją na podstawie oceny robotów wyszukiwarki, które indeksują. Im lepiej zoptymalizowana witryna, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Dobre miejsce w SERP (Search Engine Results Page) – na stronie z listą adresów znalezionych po wpisaniu danej frazy w okienko wyszukiwarki, zapewnia lepszą widoczność. To z kolei daje większą szansę, że poszukujący danego produktu lub usługi, kliknie właśnie w Twoją stronę…
Więcej dowiesz się u źródła >Zdjęcia na stronie a pozycjonowanie – jak optymalizować obrazy pod SEO?
Pozycjonowanie jest wieloetapowym procesem, w którym trzeba wziąć pod uwagę szereg kwestii. Pominięcie którejkolwiek z nich ma wpływ na możliwe do osiągnięcia efekty, a tym samym nieraz zablokowanie sobie możliwości uzyskania tego, o co chodzi, czyli najwyższych pozycji dla wybranych haseł. Jednym z elementów, o które trzeba zadbać i w odpowiedni sposób wziąć pod uwagę, są obrazy.
Optymalizacja obrazów musi się znaleźć na liście zadań każdego pozycjonera, któremu zależy, aby efekty przez niego osiągnięte były faktycznie widoczne i satysfakcjonujące…
Więcej dowiesz się u źródła >Narzędzia Google – darmowe wsparcie dla e-marketingu
W dzisiejszym, szybkim i mam nadzieję, że treściwym wpisie, chciałbym zebrać razem wszystkie dobroci w postaci narzędzi jakimi zostaliśmy obdarowani prze Google.
Cześć z nich jest na tyle rozbudowana i funkcjonalna, że zostanie tutaj tylko wspomniana, a w przyszłości prawdopodobnie doczeka się własnego wpisu. Natomiast znaczna część z tych narzędzi ma jedno bądź kilka ściśle określonych zadań i tworzenie osobnych postów byłoby bezsensowne.
Tak więc nie przedłużając przejdźmy do pierwszej pozycji na naszej liście…
Więcej dowiesz się u źródła >NAJLEPSZE WTYCZKI DO WORDPRESS DO BUDOWY STRON DOCELOWYCH
Szukasz łatwego sposobu budowania stron docelowych(LP) w WordPress? Potrzebujesz wtyczki strony docelowej, która umożliwia szybkie tworzenie stron docelowych za pomocą prostych narzędzi przeciągania i upuszczania bez pisania kodu? W tym artykule przejrzymy się kilku z nich.
Najlepsze wtyczki strony docelowej WordPress
Dlaczego warto korzystać z wtyczki strony docelowej dla WordPress? Jeśli utworzyłeś witrynę internetową, bloga możesz w pewnym momencie potrzeboiwać strony dedykowanej sprzedaży. Do takich sytuacji dochodzi dość często. Warto w tedy skorzystać z edytore drop and down…
Więcej dowiesz się u źródła >CO TO JEST GOOGLE SEARCH CONSOLE I JAK GO UŻYWAĆ?
Google Search Console (GSC) to jedno z bezpłatnych narzędzi od Google. Przeznaczone jest do monitoringu strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dla pozycjonera to jedno z najważniejszych narzędzi, chyba że korzysta z płatnych narzędzi do monitoringu stron. Dla użytkownika, klienta agencji jest to narzędzie, które uzupełni jego wiedzę, zaczerpniętą z Google Analytics.
JAK ZALOGOWAĆ SIĘ W GOOGLE SEARCH CONSOLE?
Aby zacząć korzystać z Google Search Console, potrzebujesz konta Google. Dla ułatwienia warto mieć już wcześniej założone konto Google Analytics i poprawnie wdrożony kod na stronę…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK DOSTAĆ SIĘ DO TOP 10 GOOGLE TYLNYMI DRZWIAMI (Z TOP 100+)?
Poza blogiem tosięopłaca.pl prowadzę sklep internetowy z akcesoriami do drinków i to właśnie ten sklep jest obecnie osią naszego biznesu. W sklepie testuję różne pomysły i strategie, a wynikami różnych testów i eksperymentów podzieliłam się w e-booku „Pierwszy milion z e-sklepu”.
Artykuł, który przeczytasz poniżej to fragment rozdziału 9 tego e-booka. Cały rozdział 9 poświęcony jest moim eksperymentom z pozyskiwaniem klientów. Mówię w nim m.in. o tym, która forma reklam i pozyskiwania zamówień jest u nas skuteczna, a która działa trochę gorzej (próbowaliśmy już afiliacji, e-mail marketingu, content marketingu, reklam na Facebooku i Instagramie, remarketigu na FB i Instagramie, reklam w Google oraz remarketingu w Google, sprzedaży na Allegro, reklam w porównywarce Ceneo, braliśmy też udział w Dniu Darmowej Dostawy)…
Więcej dowiesz się u źródła >Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz. A powinieneś!
Na rynku istnieje wiele narzędzi wspierających optymalizację stron internetowych. Niektóre z nich pozwalają pracować nad aspektami technicznymi, zaś inne nad contentem czy profilem linków. Poniżej, dość subiektywny spis narzędzi SEO, które warto znać i z których warto korzystać.
Jest to narzędzie, dzięki któremu można sprawnie przeanalizować słowa kluczowe w Google Analytics ukryte pod etykietą (other). Chociaż prawdziwą kopalnią wiedzy na ich temat jest AdWords, to całkiem niezłą alternatywą pokazującą głównie ruch organiczny jest właśnie Keyword Hero. Narzędzie łączy w sobie dane o słowach kluczowych z danymi o sesji, przez co umożliwia dokładniejszą analizę, również na poziomie konkretnej frazy…
Więcej dowiesz się u źródła >Content marketing i real-time marketing. Co mają ze sobą wspólnego?
Content marketing z założenia ma dostarczać użytkownikowi wartościowych treści. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby w tych treściach znalazły się nawiązania do bieżących wydarzeń czy popkultury. Jaka jest recepta na skuteczne połączenie real-time i działań contentowych?
Tworząc treści dla danej marki czy na bloga firmowego, często zapominamy o kalendarzu i bieżących wydarzeniach. Często sugerujemy się głównie słowami kluczowymi, przez co łatwo możemy wpaść w pułapkę nudnawego contentu. Powiew świeżości do naszych działań może wnieść real-time marketing…
Więcej dowiesz się u źródła >GOOGLE WPROWADZA NOWY FORMAT REKLAMY GALLERY ADS!
Czasami jeden obraz może wyrazić więcej niż tysiąc słów. Zauważyli to szefowie Google Ads i postanowili wprowadzić nowy format reklamowy w sieci płatnych wyników wyszukiwania. Dotychczas płatne wyniki miały ograniczenie do formatu tekstowego. Czasami trudno opisać słowami swój produkt czy usługę, jeśli np. reklamujemy rejsy po Morzu Karaibskim, czy wyprawę na żagle na Mazurach. Czytanie reklam restauracji, zachwalanie dań słowami nie opisze ich tak dobrze, jak zdjęcie dobrze przyrządzonego steku. Teraz o wiele łatwiej będzie to pokazać i nakłonić klientów do wyboru naszej oferty.
Dotychczas jedynie w reklamach dla e-commerce, czyli reklam na liście produktów PLA mogliśmy pokazywać zdjęcia produktów wraz z ich cena. Jednak nawet one są ograniczone do zwykłego formatu, jaki mamy na stronie sklepu. Tak więc do tej pory, jeśli reklamowałeś się w sieci wyszukiwania Google Ads musiałeś mocno polegać na słowach, aby sprzedać swój produkty czy usługę…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak wyłączyć prośby o ocenę miejsc w Google
Telefony z Androidem nieustannie proszą o wystawienie opinii na temat odwiedzonych miejsc. Pokazujemy, jak ja wyłączyć.
Google kolekcjonuje potężną ilość informacji o swoich użytkownikach nawet, gdy nie posiadają oni urządzenia z Androidem. Wyskakujące powiadomienia o ocenę odwiedzonych przez użytkownika miejsc takich, jak restauracje, hotele, sklepy, plaże i wiele innych mogą być bardzo denerwujące…
Więcej dowiesz się u źródła >Masz stronę internetową, ale nie masz sprzedaży? Zobacz, dlaczego
Od miesięcy pracujesz nad stroną www. Chcesz, aby była estetyczna, atrakcyjna dla klientów i przede wszystkim, aby stała się ważnym narzędziem sprzedażowym w Twoim biznesie. Po długo wyczekiwanej publikacji strony okazuje się, że potencjalni klienci wcale jej nie odwiedzają, a sprzedaż ani drgnęła.
Możesz temu zaradzić. Zobacz, co może być przyczyną i jak zwiększyć efektywność Twojej strony internetowej.
Czy Twoja strona w ogóle jest w Google?
Każda strona powinna być dodana do Google, czyli zaindeksowana. I w większości przypadków indeksowanie strony jest tylko kwestią czasu. Nie trzeba za to płacić, ani podejmować żadnych specjalnych działań. Jednak bywa, że pojawiają się problemy z indeksowaniem lub zależy nam, aby cały proces przyspieszyć…
Więcej dowiesz się u źródła >