SEO copywriting – optymalizacja tekstu na bloga firmowego
Nawet najlepszy tekst nie przyda się do niczego, jeśli nikt go nie przeczyta. Właśnie dlatego tworząc treści na bloga firmowego (i nie tylko) warto korzystać z metod, z jakich korzysta SEO copywriting. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym – pozyskać nowych klientów dla Twojego biznesu. Opisane tu zasady stosuj nie tylko podczas pisania nowych artykułów, warto również przeredagować już istniejące teksty. Dzięki temu będą mogły odnaleźć je nowe osoby. Jest to zadanie, na które warto poświęcić nieco czasu. W końcu nadal króluje content marketing!
Przyciągnij uwagę dobrym tematem
Warto abyś zadbał, aby Twoje teksty faktycznie były odpowiedzią na to, czego internauci poszukują. Zaprzyjaźnij się zatem z takimi narzędziami jak Google Keyword Planner lub KeywordTool.io. Przy ich pomocy znajdziesz frazy, które są faktycznie wpisywane w Google. Dzięki temu możesz stworzyć artykuł, który da odpowiedź właśnie na te sformułowania. O skutecznym doborze tematu możesz przeczytać więcej w artykule 5 sprawdzonych sposobów na ciekawy artykuł.
Czytaj więcej na: http://rocketmedia.pl
Wyszukiwanie głosowe i jego związek z SEO
Nieustanny postęp technologiczny wymusza zmiany działań SEO. Już dwa lata temu wiceprezydent serwisu Google. Amit Singhal stwierdził, że ponad połowa wyszukiwania odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Ten rosnący trend spowodował wprowadzenie nowych rozwiązań dla branży SEO, webmasterów i tym podobnych. Jednym z coraz częściej stosowanych rozwiązań jest wyszukiwanie głosowe (voice search).
Czym jest wyszukiwanie głosowe?
Wyszukiwanie głosowe jest technologią opartą o przetwarzanie naturalnego języka (NLP) i programową syntezę mowy języka typu Text-to-Speech (TTS), której zadaniem jest zrozumienie zapytań internautów…
Czytaj więcej na: https://seo.ltb.pl
6 praktyk SEO, które mogą tylko zaszkodzić
„Pracujesz w SEO? Czyli spamujesz w necie, tak?” – to pytanie jest hiperbolicznym odwzorowaniem wiedzy większości internautów na temat pozycjonowania.
Kierując się słowami, że nic nie dzieje się bez przyczyny, można łatwo wywnioskować, dlaczego SEO kojarzy się osobom spoza branży z zaśmiecaniem Internetu i clickbaitem. Złe praktyki są wciąż obecne w pozycjonowaniu – osoby samodzielnie pozycjonujące strony internetowe oraz „agencje interaktywne” często działają w oparciu o wiedzę sprzed kilku lat (bądź jej brak), co sprowadza się do pozyskiwania dużej liczby linków i upychania słów kluczowych w każdym zdaniu. Takie działania wiążą się z ryzykiem nałożenia kary przez Google, a w konsekwencji – uzyskaniem efektu odwrotnego do zamierzonego.
Jakie techniki stanowczo odradzamy w SEO? Przed wami 6 praktyk, które mają niewiele wspólnego ze skutecznym pozycjonowaniem…
Czytaj więcej na: http://www.seostation.pl
W jaki sposób marki korzystają z Instagram Stories?
Które branże są najaktywniejsze na Instagram Stories? Jakiego typu treści prezentują marki? Do czego najczęściej dodają odnośniki? Prezentujemy wyniki badań Klear, które mogą okazać się przydatne dla Twojej firmy.
Wprowadzone w sierpniu ubiegłego roku Instagram Stories bardzo szybko zyskało na popularności. Początkowo krytycznie oceniany klon Snapchata, przewyższył oczekiwania wszystkich i przyciągnął więcej użytkowników niż aplikacja z duszkiem. Już dwa miesiące po uruchomieniu funkcji korzystało z niej 100 milionów użytkowników. W styczniu tego roku liczba ta wzrosła do 150 milionów, w kwietniu do 200 milionów, a obecnie Instagram może pochwalić się ponad 250 milionami osób aktywnie korzystających z sekcji każdego dnia…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
Google ulepsza wyniki wyszukiwania grafiki
Usługa będzie teraz nieco przypominać takie serwisy jak Pinterest. Choć jak dotąd Google Grafika nie było za szczególnie przygotowane na potyczkę z Pinterestem, teraz to się zmieni. Od teraz obrazki pojawiające się podczas wyszukiwania grafiki będą miały specjalne belki z informacjami na temat typu treści, jakie występują poza danym obrazkiem.
Google zaktualizowało wyszukiwanie grafiki w taki sposób, że identyfikowane będzie zarówno to, kiedy dany obrazek wskazuje na konkretne treści w linku, jak też i wyświetlanie skrótów do tychże treści. Dla przykładu, gdy będziemy szukać jakiegoś jedzenia, przy obrazkach pojawią się belki z napisem „recipe” (ang. przepis), a gdy pacniemy w obrazek, od razu spojrzymy na przepis na daną potrawę…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Google Search Console, czyli jak analizować i optymalizować witrynę z pomocą Google?
Prowadzenie działalności e-commerce w dużej mierze zależne jest od poczynań i rozwiązań jednej firmy, której silnik wyszukiwarki obsługuje 97,72% rynku w Polsce [1] – Google. Wyszukiwarka ta, daje możliwość dotarcia do klienta poprzez płatne reklamy oraz organiczne wyniki wyszukiwania.
Obsługa płatnych rozwiązań z oferty Google jest szczegółowo opisana, co (mimo częstych zmian w systemie) daje dość dokładny pogląd o realizowanych działaniach.
Inaczej wygląda to w przypadku wyników organicznych. Znaczna część czynników, które są brane pod uwagę, jest znanych, ale to, w jakim stopniu pojedynczy czynnik ma wpływ na wyniki lub kiedy i jak te czynniki zostaną zmienione, stanowi w większości przypadków tajemnicę. Zmiany w algorytmie wyszukiwarki oraz ocena serwisu przez roboty Google warunkują pozycje serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Każda szansa na poszerzenie wiedzy w tym zakresie jest na wagę złota, dlatego tak istotnym narzędziem dla każdej firmy działającej w Internecie jest Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools).
Google Search Console jest darmowym narzędziem. Wykorzystywanie go w codziennej pracy marketingowca pomaga nie tylko utrzymać wypracowywane pozycje serwisu dla kluczowych fraz w wynikach wyszukiwania Google a wraz z nimi ruch i konwersję, ale też zwiększać CTR z organicznych wyników wyszukiwania. Niejednokrotnie dane, jakie to narzędzie oferuje, pozwalają zminimalizować straty i skrócić okres spadków sprzedaży wynikających z błędów technicznych w serwisie…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jak użytkownicy widzą wyniki mobilne w wyszukiwaniu?
Co pewien czas podejmowany jest temat odbioru mobilnych wyników wyszukiwania przez użytkowników. Ze względu na to, że niewiele jest badań, danych związanych z tym tematem, często dyskusje te są oparte na subiektywnych odczuciach, spojrzeniach.
Z uwagi, na to, że widziałem bardzo ciekawe badanie związane z wyszukiwaniem mobilnym, postanowiłem się z Wami nim podzielić. Szczególnie, że jest ono świeże (z połowy 2017 roku) i zostało zrobione stosunkowo blisko nas, dokładnie w Niemczech.
Badanie mobilne – wyniki
Poniżej najciekawsze wnioski związane z tym badaniem
Użytkownicy podejmują szybciej decyzje na urządzeniach mobilnych niż na desktopach.
Średni czas przeglądania wyników wyszukiwania przed kliknięciem był 11% niższy na smartfonach niż na desktopach (13.7 sekund na smartfonach vs 15.4 na desktopach)…
Czytaj więcej na: http://www.ittechnology.us
Pozycjonowanie stron opartych o JavaScript
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z opiniami, iż tworzenie stron internetowych w oparciu o JavaScript jest niekorzystne dla procesu pozycjonowania. Jak to zwykle bywa, „diabeł tkwi w szczegółach”. Dobrze skonstruowana strona www nie powinna sprawiać problemów robotom Google.
Podstawowe pojęcia, które warto poznać.
- JavaScript – Skryptowy język programowania, zapewniający większe możliwości interakcji z użytkownikiem niż HTML. W odróżnieniu od języka HTML (wysyłanego przez serwer) pozwala na dynamiczne zmiany na stronach internetowych w przeglądarce użytkownika np. zmiany treści lub wyglądu czy wyświetlenie okien dialogowych…
Czytaj więcej na: https://www.widzialni.pl
Która branża najchętniej wykorzystuje video marekting?
Reklamy w formie wideo stają się bardzo popularne i w ten rodzaj promocji inwestuje coraz więcej firm z różnych branż. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius, szczególnie jedna z nich najbardziej upodobała sobie video marketing – która?
Firmy najchętniej wykorzystujące video marekting
Branża turystyczna tylko w czerwcu wyemitowała niemal 55 milionów spotów reklamowych, z czego obejrzało je niemal 10 milionów użytkowników. Jest to prawie 1/3 wszystkich osób, które w Polsce korzystają z Internetu. Reklamy w formie wideo promowały różne usługi turystyczne, takie jak biura podróży, hotele, przewoźników, linie lotnicze lub rejony turystyczne…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl