Z ostatniej chwili
Jak zwiększyć ruch na blogu Optymalizacja strony. Ile na reklamach zarobił YouTube Pozycjonowanie long tail i porównywarki cen
Jak zwiększyć ruch na blogu Optymalizacja strony. Ile na reklamach zarobił YouTube Pozycjonowanie long tail i porównywarki cen

Jak zwiększyć ruch na blogu? Optymalizacja strony. Ile na reklamach zarobił YouTube? Pozycjonowanie long tail i porównywarki cen

Jak zwiększyć ruch na blogu – 26 przetestowanych sposobów

Blogować każdy może – trochę lepiej lub trochę… gorzej. No, ale w każdym razie – od kiedy pojawiły się platformy typu Blogspot czy WordPress -> próg wejścia w ten biznes stał się wyjątkowo niski. W efekcie, bloga może mieć dzisiaj każdy, kogo tylko najdzie ochota (albo kaprys). O ile założyć blog jest łatwo, o tyle zwiększyć ruch na nim nie jest już tak prosto.

Aby zacząć świadome działania – wcale nie musisz być specem od SEO/SEM, marketingowym guru albo ninjasem z 10-letnim doświadczeniem. Wystarczy, że skorzystasz z przetestowanych praktyk, które opisane zostały poniżej…

Więcej dowiesz się u źródła >

Optymalizacja strony – podstawowe zasady pozycjonowania

Optymalizacja strony to najprościej mówiąc wszelkie działania i czynności, które prowadzą do sytuacji, w której nasza strona internetowa znajduje się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Im wyższą pozycję zajmie, tym więcej użytkowników na nią trafi. W pozycjonowaniu stron liczy się więc to, aby dostosować treść do wymagań wyszukiwarek internetowych i naszych użytkowników. Na co więc należy zwrócić uwagę i w jaki sposób zabrać się za optymalizację swojego serwisu?

Audyt SEO – czy warto go przeprowadzić?

To, że strona jest atrakcyjna dla naszych czytelników, nie oznacza, że wygląda równie dobrze „w oczach” robotów indeksujących wyszukiwarki GoogleOptymalizacja pod kątem robotów indeksujących to domena specjalistów, którzy sprawnie określą sytuację, w jakiej obecnie się znajdujemy i naprowadzą nas na odpowiednie rozwiązania. W tym celu warto zdecydować się na audyt SEO

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zyski z reklam serwisu YouTube wpłyną na zarobki twórców?

Z czym poza treściami video kojarzy nam się serwis YouTube? Oczywiście są to reklamy. I to właśnie o przychodach serwisu za nie poinformowała ostatnio firma Alphabet Inc.

Jeżeli regularnie oglądasz video na YouTubie to zapewne słyszałeś nieraz prośbę twórcy o to, abyś nie pomijał reklam, gdyż właśnie wtedy na jego konto wpływają dochody z tego tytułu. Być może, zastanawiałeś się wtedy ile sam serwis zarabia na emisji takich reklam. Jednak przez dłuższy czas, nie było informacji na ten temat, aż do teraz, gdy firma Alphabet Inc, poinformowała, że w ubiegłym roku platforma zarobiła aż 15 miliardów dolarów. Jak czytamy na serwisie wersm.com, jest to wzrost o 11 miliardów dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim. Co więcej, ponad 4,7 miliarda dolarów przychodów, zostało wygenerowane w IV kwartale roku 2019…

Więcej dowiesz się u źródła >

Pozycjonowanie long tail – jakie znaczenie ma długi ogon w sklepie internetowym?

Pozycjonowanie sklepu na długi ogon – pod tą specyficzną w polskim kontekście frazą kryje się angielskie określenie “long tail” – to rozwiązanie, które szczególnie w e-commerce ma wyjątkowe znaczenie. Sklepy internetowe, jak żadna inna branża wiedzą, jak często ich klienci lubują się we wpisywaniu długich – i czasem na pozór absurdalnych – fraz. W kontekście pozycjonowania to wyjątkowo atrakcyjna kopalnia kontaktów, potencjalnych klientów i źródła ruchu organicznego w serwisie internetowym.

Sklepy internetowe są naturalnym frontem swoistych SEO-eksperymentów – wdrażania rozwiązań o stosunkowo unikalnym charakterze. Naturalna jest koncentracja na czynnikach standardowych takich jak…

Więcej dowiesz się u źródła >

Pozycjonowanie porównywarki cen w wyszukiwarce Google, na co zwrócić uwagę?

Porównywarki cenowe to serwisy, które umożliwiają zestawienie tych samych produktów w różnych sklepach internetowych i sprawdzenie, w którym z nich oferta będzie prezentowała się najlepiej. Podczas takiej analizy istotna może być nie tylko najniższa cena, ale również opinie internautów, dostawa, obsługa klienta, sposób płatności itp. Porównywarki cenowe są na tyle zaawansowanymi agregatami, że mogą sprawiać trudności w promowaniu ich w sieci. Jak zatem pozycjonować porównywarki w wyszukiwarce Google?

Trudności związane z pozycjonowaniem porównywarek cen

Największym problemem w pozycjonowaniu porównywarek cen jest duplikacja treści. Serwisy te skupiają oferty wielu sklepów internetowych, często sprzedają one te same produkty. Niemożliwe w zasadzie jest, by przygotować tysiące unikalnych opisów produktów, mogą one się powielać, stanowić treści przesłane przez producentów itp. Problem ten został opisany szerzej na przykładzie pozycjonowania porównywarki Ceneo. Co więc zrobić, żeby zapewnić serwisowi czołowe miejsce w wyszukiwarce?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Zarabianie na blogu – sprzedawanie własnych towarów i usług

Blogerzy zaczynają swoją przygodę od dzielenia się mniej albo bardziej wartościową wiedzą. Z biegiem czasu wielu z nich udaje się zarabiać na dostarczanych treściach. Blog musi być jednak prowadzony systematycznie, z pasją i zaangażowaniem. Dostarczając treści na wysokim poziomie merytorycznym, można zbudować stałą bazę odbiorców. Ta z kolei jest świetnym punktem wyjścia do sprzedaży produktów i usług, które są spójne z treściami. To jeden z najlepszych sposobów zarabiania na blogu.

Każdy, kto zabiera się za blogowanie na poważnie, w pewnym momencie się orientuje, że własna strona w sieci daje wiele możliwości. Blog jest rewelacyjnym sposobem na życie, na to, aby robić to, co się naprawdę lubi i jednocześnie dzielić tym, co jest dla nas ważne…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak wykorzystać Google Ads do pomysłów na słowa kluczowe pod SEO?

Dobranie słów kluczowych przy pozycjonowaniu to jeden z pierwszych problemów, jaki musisz rozwiązać, chcąc jak najlepiej poprowadzić dalsze działania. W większości poradników spotkasz się z propozycjami, aby skorzystać z takich narzędzi jak: Ubersuggest, Senuto, Semstorm czy Planer słów kluczowych w Google Ads. Do tej listy warto dodać również same kampanie Google Ads.

Podczas wybierania słów kluczowych zadasz sobie kilka pytań, które wymagają niezwłocznej odpowiedzi. Między innymi: czy chcesz mocniej pozycjonować ogólne słowa kluczowe, które dają większe zasięgi, czy długi ogon? Czy brand Twojej domeny jest wystarczająco silny? Później pozostaje wybór fraz w ramach danej grupy. Ciągle pojawiają się nowe pytania. W takim przypadku jako odpowiedź może posłużyć dobrze prowadzona kampania Google Ads. Jeżeli odpowiednio zainwestowałeś w ten kanał reklamowy, to może okazać się on dla Ciebie dużym wsparciem…

Więcej dowiesz się u źródła >


Nazwa strony internetowej, a pozycjonowanie domeny

Chcesz stworzyć własną stronę internetową, ale nie wiesz jak wybrać nazwę domeny? Zastanawiasz się jaki wpływ na pozycjonowanie ma nazwa strony? Sprawdź nasze porady i nie popełnij błędów już na początku przygody z SEO.

Wybór nazwy to zawsze jedna z najtrudniejszych decyzji przy tworzeniu strony internetowej. Musimy zdecydować czy w nazwie witryny chcemy opisywać naszą działalność, a może wymyślić nowy brand. Należy również podjąć decyzję czy korzystamy z czystej domeny czy z jakąś historią…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak afera z Avastem może wpłynąć na SEO?

Avast ogłosił, że po wybuchu afery z „handlem danymi” wygasza swoją fimę-córkę Jumpshot. Jaki ma to związek i wpływ na SEO?

O jakiej aferze mowa?

W ramach przypomnienia: w ostatnich dniach media obiegła „sensacyjna afera”: Avast sprzedaje dane swoich użytkowników. Nie jest to ani sensacjaani afera

Więcej dowiesz się u źródła >

5 najczęstszych błędów w copywritingu

Zmieniające się potrzeby rynku internetowego i dynamiczny rozwój content marketingu sprawiły, że coraz więcej osób postanawia rozpocząć przygodę z copywritingiem. Do podjęcia takiej decyzji przekonuje ich m.in. brak rutyny, możliwość pracy zdalnej, a także obiecujące zarobki. Niestety, nie wystarczy stały dostęp do internetu i podstawowe umiejętności posługiwania się słowem, aby zostać dobrym copywriterem. Doskonałym tego potwierdzeniem są błędy, których najczęściej dopuszczają się początkujący twórcy. Czego należy się wystrzegać?

Nic nie wnoszące sformułowania

“Najwyższa jakość”, “przystępna cena”, “wysoki profesjonalizm” – tego typu wyrażenia to zwykle domena opisów produktowych czy treści na stronie firmowej. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby za takimi sloganami stały konkretne argumenty. Tymczasem słowa te, które pozornie prezentują się niczym laurka, nie znaczą nic dla odbiorcy. Co więcej, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że na stronie konkurencji widnieją podobne zwroty, przez co nasza treść nie ma szans, aby wyróżnić się w oczach potencjalnego klienta…

Więcej dowiesz się u źródła >

Najważniejszy i najczęściej pomijany element pozycjonowania wizytówki Google

Czynników wpływających na pozycję Twojej wizytówki Google w wynikach wyszukiwania jest dużo. Naprawdę dużo. Poczynając od tego, gdzie faktycznie znajduje się Twój biznes i szukający, poprzez jakość wizytówki Google, a na opiniach (nie) kończąc. Jest jednak jeden – ogromny – czynnik, który wpływa na miejsce w rankingu lokalnym Google. I jest często pomijany. A co najmniej ignorowany. Także przez Twoją konkurencję. Jaki to czynnik?

Nie będę trzymał Cię dłużej w niepewności. Tym czynnikiem jest Twoja strona internetowa. Częściej, niż rzadziej nie jest brana pod uwagę przez właścicieli i menedżerów biznesów, którzy pracują nad większą widocznością swoich lokalizacji w Google. A powinni. Strona internetowa firmy jest jak fundament w dobrze zbudowanym domu. Na nim opiera się cała konstrukcja. Powoduje, że dom się nie przechyla i służy przez wiele tak. Tak samo jest ze stroną www. Prawidłowo zaprojektowana i zbudowana jest wartościowym elementem strategii…

Więcej dowiesz się u źródła >

PLIKI COOKIES STAJĄ SIĘ PRZESZŁOŚCIĄ. TYLKO JEDNA PRZEGLĄDARKA NIE WPROWADZIŁA JESZCZE ZMIAN

Popularne ciasteczka, które umożliwiają śledzenie i profilowanie użytkowników w internecie, odchodzą do przeszłości. Staje się tak za sprawą największych przeglądarek internetowych, które zaczęły blokować funkcję śledzenia użytkowników za pomocą zewnętrznych plików cookies. W 2017 roku, na taki krok zdecydowała się przeglądarka Safari, w połowie 2019 roku podobną funkcje wprowadził Firefox, a klika dni temu również nowy Microsoft Edge. Jedynym wyjątkiem jest na razie lider rynku – Chrome, który jest używany przez ok. 64 proc. internautów. Jednak i ta przeglądarka zapowiedziała pozbycie się zewnętrznych cookies w ciągu 2 lat.

W walce o zapewnienie prywatności swoim użytkownikom przodują Safari i Mozilla, co jest dość zrozumiałe. Obie te przeglądarki – prowadzone przez odpowiednio Apple i Fundację Mozilla – nie mają żadnego interesu w tym, żeby działać na rzecz zachowania śledzących nas ciasteczek i chętnie dostosowały swoje oprogramowanie do ducha przepisów, których celem jest ochrona prywatności użytkowników w Internecie. Co innego Google oraz Microsoft, które czerpią pokaźne zyski z reklamy w internecie. Mimo tego również one zmieniają swoją politykę odnośnie plików cookies…

Więcej dowiesz się u źródła >

Powiadomienie w Serach Console o błędach w menu nawigacyjnym (breadcrumps). Google rezygnuje ze wsparcia data-vocaluary.org

W drugiej połowie stycznia wielu właścicieli stron internetowych otrzymało powiadomienia w Google Search Console o błędach w menu nawigacyjnym (breadcrumps). Komunikat dotyczy mikrodanych opisanych za pomocą znaczników zaproponowanych przez data-vocabulary.org – od kwietna Google przestanie wspierać ten standard.

Jeśli będziemy go stosować, nasza strona może zostać oceniona gorzej od witryn wykorzystujących dane strukturalne opisane za pomocą schema.org. Wyjaśniamy, jak poradzić sobie z problemem, na którego rozwiązanie wciąż mamy niecałe 2 miesiące…

Więcej dowiesz się u źródła >

Co to są linki przychodzące i jak je sprawdzić?

Linki przychodzące to bardzo ważny element w kampaniach SEO. Dzięki linkom przychodzącym Twoja witryna zyskuje w rankingu wyników wyszukiwania. Przemyślana strategia pozyskiwania linków, czyli tzw. link building, powinna bazować na analizie konkurencji i ocenie potencjału źródeł zewnętrznych z których możesz linkować do Twojej strony. Nie tylko ilość linków, ale ich jakość wpływa sukces korzystania z tzw. backlinks. Co to są linki przychodzące i jak jest sprawdzić? Wyjaśniamy!

Co to są linki przychodzące (tzw. backlinks)?

Linki są ważnym elementem układanki SEO – bez nich będziesz miał trudności w dobrym pozycjonowaniu strony…

Więcej dowiesz się u źródła >

5 elementów, o które musisz zadbać zanim uruchomisz kampanie Google Ads

Kampania Google Ads to nie tylko praca na koncie reklamowym, ale, szczególnie w fazie przygotowania, także poza nim. Zanim przystąpicie do uruchomienia swojej pierwszej kampanii, musicie przygotować się do tego w kilku obszarach, o których opowiem Wam w poniższym artykule.

Ustalenie celów kampanii

Kampania Google Ads nie jest celem samym w sobie – jest narzędziem do realizacji postawionych po drodze celów. Zapewne chciałbyś dzięki niej osiągnąć wysoki zysk, lepiej poznać i zrozumieć swoich odbiorców i rozpromować markę w sieci. Zrozumiałe, lecz wciąż zbyt ogólne. Zastanów się, co jest Twoim zamierzeniem? Może pozyskanie 20 klientów na zabieg oczyszczania twarzy w ciągu tygodnia? Wygenerowanie miesięcznej sprzedaży z kampanii na poziomie 30 000 zł? Uzyskanie 500 000 wyświetleń precyzyjnie pokierowanych reklam banerowych w ciągu 2 miesięcy?…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA