To jedno z najczęstszych pytań, które pada ze strony klientów. W dzisiejszym artykule postaram się opisać, ile obecnie trzeba czekać na to, by znaleźć się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Dodatkowo, pokuszę się także o udzielenie odpowiedzi na inne zagadnienia: co ma znaczący wpływ na czas pozycjonowania oraz czy każdą stronę da się wypozycjonować w krótkim czasie? Zapraszam do lektury.
Na początku lutego na blogu ahrefs.com ukazał się artykuł dotyczący analogicznego tematu w odniesieniu do zagranicznych wersji wyszukiwarki Google. Postanowiłem przeprowadzić analizę pozycjonowanych przeze mnie stron i okazało się, że wyniki są bardzo podobne. Ponieważ analiza to zawiłe tabelki w Excelu oparte o różnego rodzaju modele statystyczno-ekonometryczne, pozwolę sobie przedstawić wyniki na wybranych przykładach, które będą bardziej zrozumiałe. Zainteresowanym polecam treść oryginalnego tekstu ahrefs.
Czy wiek domeny ma znaczenie?
Pierwszym elementem badania, który wziąłem pod uwagę (podobnie jak zrobił to ahrefs) był wiek domeny. Jako materiał badawczy posłużyła mi fraza „meble”. Wyniki dla pierwszych 2 stron wyników wyszukiwania prezentują się następująco:
Zestawienie domen z TOP20 dla frazy “meble”. Źródło: opracowanie własne.
Kolumna Whois Domain Age przedstawia liczbę dni zarejestrowania domeny, Whois Creation Date to data rejestracji domeny, a ostatnia kolumna to liczba dni w Wayback Machine. Jak widać, na pierwszych dwóch stronach wyników wyszukiwania nie ma witryny, która ma mniej niż 8 lat.
Jeżeli ktoś dysponuje stroną postawioną na nowej domenie, to delikatnie mówiąc przebicie się z taką domeną do TOP20 może zająć nawet kilka lat.
Ile domen przebija się do TOP10 w ciągu jednego roku?
Kolejną metryką, na którą zwróciłem uwagę to liczba domen, które w okresie do roku czasu pojawiły się w TOP10. Tutaj posłużę się grafiką z ahrefs’a…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: https://marketingdlaludzi.pl