Co to jest marketing partyzancki?
Czym jest marketing partyzancki? Wyobraź sobie, że jesteś na domówce u znajomych. Na takiej imprezie zawsze znajdzie się osoba, która dwoi się i troi, aby zostać gwiazdą wieczoru. Opowiada jeden żart za drugim, wspomina o zdobyciu K2 i chętnie dzieli się opinią na każdy możliwy temat. W ten sposób daje też do zrozumienia, że jej towarzystwo to gwarancja dobrej zabawy. Ta postawa reprezentuje klasyczne działania marketingowe, w których nadawca jest świadomy swojej wartości, prezentuje cechy charakterystyczne swoich produktów bądź usług i zwraca się do odbiorców używając języka korzyści.
Z drugiej strony pokoju w kącie siedzi tajemnicza osoba. Nikt nie zamienił z nią słowa i w ogóle nie ma pojęcia skąd tu się wzięła. Zagadkowy gość trzyma w rękach karty i wykonuje magiczne sztuczki. Po kilku minutach ktoś w końcu zwraca na niego uwagę i zaczyna głośno komentować widowisko. Stopniowo pojawiają się kolejni zainteresowani, a finalnie wokół gromadzi się połowa uczestników imprezy. Wielu widzów chętnie dopinguje magika i asystuje mu podczas wykonywania sztuczek. Analogicznie działa marketing partyzancki…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie strony one page jest możliwe, choć trudniejsze. Dowiedz się więcej!
Tworzenie witryn internetowych podlega rozmaitym modom i trendom. Dawniej taka składająca się z jednej strony mogła wydawać się uboga. Dziś jednak można nadać jej nader efektowną postać i nawet, jeśli treści jest dużo, poruszanie się po niej da się uczynić wygodnym np. dzięki linkom wewnętrznym w postaci hashtagów. Strona one page jest więc rozwiązaniem spotykanym dziś stosunkowo często. Aby jednak z jej posiadania płynęły istotne korzyści, trzeba ją wypozycjonować i tutaj pojawiają się pewne wątpliwości.
Brak wielu indeksowanych podstron utrudnia zdobywanie wysokich pozycji, nie skorzystamy ponadto z możliwości, jakie daje normalne linkowanie wewnętrzne, do tego ograniczona będzie ilość treści. Strona typu one page ma jednak swoje zalety…
Więcej dowiesz się u źródła >Gwarancja pozycjonowania w oparciu o ilość wyświetleń w Search Console
Każdy z nas lubi promocje. Liczymy na to, że dostaniemy taniej coś, co normalnie kosztuje drożej (w praktyce bywa różnie, bo często firmy najpierw podnoszą ceny, aby potem je obniżyć, ale to już jest temat na inny wpis). Podobnie jest z gwarancjami – mają duży wpływ na naszą decyzję zakupową. Zakładając, że coś za sobą niosą…
Prawie 3 lata temu opisałem ofertę na pozycjonowanie z gwarancją rozmowy z konsultantem; dzisiaj chciałbym zwrócić Waszą uwagę na inny rodzaj gwarancji – możliwość sprawdzenia efektów pozycjonowania w oparciu o ilość fraz widocznych w raporcie „Skuteczność” w Google Search Console.
Wydawać by się mogło, że ten sposób rozliczenia jest dla Klienta w porządku – płaci tylko wtedy, kiedy strona wyświetla się na określone zapytania. Ale czy naprawdę?…
Więcej dowiesz się u źródła >Optymalizacja konwersji, czyli jak podnieść skuteczność swojej witryny
Przeznaczając pieniądze na promocję w internecie, chcielibyśmy wiedzieć, czy była to dobra inwestycja. Mierzeniu skuteczności naszych działań służą konwersje.
Konwersja to ustalone przez nas cele, do których realizacji chcemy nakłonić użytkowników odwiedzających naszą witrynę.
Celem nadrzędnym dla każdej działalności biznesowej jest nakłanianie potencjalnych klientów do zakupu naszych towarów i usług. Zazwyczaj jednak nie następuje to od razu. Klienci potrzebują czasu, żeby oswoić się z naszą ofertą, zaufać nam i „dojrzeć” do zakupu…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK ANALIZOWAĆ KONKURENCJĘ W GOOGLE?
Jednym z działań SEO, mających zwiększyć ruch w Google, jest poza analizą strony pozycjonowanej, również jej otoczenie, czyli konkurencja. Patrzenie na ręce stronom, które proponują podobne usługi czy produkty, może zwiększyć widoczność, podpowiedzieć, jaką strategię wdrożyć u siebie, czy wreszcie, konkurencję wyprzedzić. Tylko, jak patrzeć? Podpowiadam w poniższym artykule.
ANALIZA ON SITE
Podobnie, jak w przypadku analizy własnej strony czy sklepu internetowego, również konkurencję możesz prześwietlić w ten sposób. Może dać Ci to wskazówki, jak ulepszyć proces zakupowy, ale też, jak dać kopa pod kątem SEO swojej stronie. Co warto przeanalizować? Czy potrzeba narzędzi?…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?
Dokładasz wielu starań, aby dobrze optymalizować swoją stronę internetową, a mimo to obserwujesz zmniejszony ruch? Być może powinieneś jeszcze bardziej przyjrzeć się swojej witrynie i sprawdzić, czy nie borykasz się z kanibalizacją słów kluczowych. Dowiedz się, na czym polega to zjawisko, jakie są jego przyczyny i w jaki sposób powstrzymać kanibalizację.
Kanibalizacja słów kluczowych – co to takiego?
Sam termin może wydawać się dość przerażający, jeżeli weźmiemy pod uwagę jego pierwotne znaczenie. W tym przypadku chodzi jednak o wzajemne „zjadanie się” podstron. To jednak mało konkretna definicja, dlatego rozwińmy ją. Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja, gdy na to samo słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania pojawia się więcej niż jedna podstrona tej samej domeny. Dodatkowo podstrony te wymieniają się pozycjami w SERP-ach – raz wyżej prezentowana jest jedna podstrona, a innym razem ta druga. Wynika to z tego, że Google chce dać użytkownikom jak najlepiej dopasowane wyniki wyszukiwania, a w tym przypadku wyszukiwarce trudno zdecydować, która podstrona jest bardziej wartościowa. Powoduje to, że podstrony tej samej domeny stają się dla siebie konkurencją („zjadają się”) i rywalizują między sobą o pozycje w wynikach wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >SEO i content marketing – jak na siebie wzajemnie oddziałują
Content marketing oraz SEO są często przedstawiane jako osobne taktyki, niemalże niezależne od siebie. Nic bardziej mylnego. Skuteczne SEO wymaga odpowiednich treści dostarczanych przez content marketing. Aby zaś owe treści mogły być znalezione w wyszukiwarkach internetowych, potrzebne jest pozycjonowanie stron.
Content marketing oraz SEO są często przedstawiane jako osobne taktyki, niemalże niezależne od siebie. Nic bardziej mylnego. Skuteczne SEO wymaga odpowiednich treści dostarczanych przez content marketing. Aby zaś owe treści mogły być znalezione w wyszukiwarkach internetowych, potrzebne jest pozycjonowanie stron.
Zachodzi jednak pytanie – jak dokładnie SEO oraz content marketing nawzajem na siebie oddziałują? Dlaczego należy równo je traktować jako ważne elementy strategii marketingowej? Tego dowiesz się w tym artykule. Na początek jednak przybliżmy sobie omawiane pojęcia…
Więcej dowiesz się u źródła >LinkTak.pl – nowa jakość systemu wymiany linków
Wiele mówi się o coraz większej roli contentu i optymalizacji strony w ogólnym procesie pozycjonowania. Do pozycjonerskich drzwi coraz głośniej pukają także social media i techniczne aspekty budowy stron (SWL, RWD, czynniki E-A-T). W tej pogoni za dopasowywanie stron do współczesnych standardów sieci, wielu pozycjonerów zapomniało, że pozycjonowanie to nadal w największym stopniu linki! Owszem, optymalizacja, unikalny content i dopieszczenie technikaliów na stronie jest ważne, jednak to linki wciąż odgrywają najważniejszą rolę w procesie pozycjonowania strony w Google.
W SEOsklep24.pl nie zapominamy o tym, ciągle szukając nowych rozwiązań, budując prywatne grupy blogów czy też odkrywając nowe miejsca na linki. Tym razem mamy przyjemność zaprezentować Wam zupełnie nowe (choć bazujące na znanych w branży metodach) rozwiązanie – system wymiany linków LinkTak.pl…
Więcej dowiesz się u źródła >NOWA FUNKCJA GOOGLE POMOŻE CI ZNALEŹĆ COŚ DO OBEJRZENIA
Wyszukiwarka Google może teraz pomóc w znalezieniu kolejnego filmu czy serialu do obejrzenia. Firma ogłosiła nową funkcję, dzięki której wyszukiwarka będzie podawać użytkownikom spersonalizowane rekomendacje dotyczące tego, co oglądać oraz wskaże usługi, w których treści są dostępne.
Nowa funkcja rekomendacji od Google pojawi się osobom, które nie mają konkretnego pomysłu, ale raczej wpisują zapytania, takie jak na przykład „co obejrzeć” lub „dobry program do obejrzenia”…
Więcej dowiesz się u źródła >Badanie IAB Polska: wpływ pandemii koronawirusa na branżę reklamy online
87% firm z branży reklamy online odczuwa negatywne skutki pandemii koronawirusa, a przynajmniej co piąta w przypadku dalszej ekspansji Covid-19 nie utrzyma się na rynku do grudnia – wynika z badania IAB Polska. Wśród bieżących konsekwencji epidemii dla prowadzenia działalności najczęściej wskazywano zmniejszenie przychodów (4 na 5 firm) oraz konieczność zmiany planów budżetowych (70%). Co trzeci respondent wskazał zachwianie płynności finansowej.
Wśród bieżących wewnętrznych konsekwencji w prowadzeniu działalności badani wskazywali:
- zmianę sposobu zarządzania projektami (63%),
- redukcję wynagrodzeń (38%),
- dezorganizację pracy w firmie (37%)…