Największe błędy e-commerce popełniane w zakresie SEO i generowania konwersji – TOP16!
Wielu właścicieli sklepów internetowych oferuje naprawdę świetne produkty, ale zdarza się, że ich serwisy nie sprzedają. Jaka może być tego przyczyna? Całą winę najczęściej zrzuca się na wielkie brandy, agresywną konkurencję, dla której obniżka ceny nie stanowi problemu, a budżety na marketing są niemal niewyczerpywalne. Zanim jednak nastroszymy piórka, obrażając się na przewagę silnych marek, spójrzmy na siebie. Z pewnością w naszym serwisie istnieją niedociągnięcia do poprawy w zakresie SEO i procesu generowania konwersji. Nam udało się wylistować aż 16 błędów w e-commerce hamujących skuteczną sprzedaż produktów w internecie.
Błędy e-commerce w zakresie SEO i pozycjonowania
Efektem pozycjonowania jest poprawa pozycji serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. To, że sklep internetowy pojawi się w TOP10 na zapytanie użytkownika, stanowi dopiero połowę sukcesu – klienta trzeba następnie zachęcić do dokonania zakupów (wspierać konwersje)…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak RODO wpłynęło na branżę e-commerce w Europie?
Ponad rok temu – dokładnie 25 maja 2018 – w życie weszły unijne przepisy RODO, dotyczące ochrony danych osobowych. Ogrom zmian i widmo sporych kar czekających na przedsiębiorców, którzy nie zastosują się do europejskich przepisów przerażał wszystkich. Snuto wizje mniejszej skuteczności reklam (z uwagi na ograniczone możliwości profilowania klientów) czy masowe wypisywanie się z newsletterów.
Jednak co tak naprawdę RODO zmieniło w naszej (europejskiej) rzeczywistości e-commerce? Na to pytanie odpowiada raport Regulating Privacy Online: The Early Impact of GDPR on European Web Traffic and E-commerce przygotowany przez kilku badaczy z amerykańskich uniwersytetów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Social selling w e-commerce
Twój sklep może skorzystać z Twojego fanpage. Jest to dość łatwe, ponieważ Facebook naprawdę chce pomóc ci sprzedawać więcej. Co więcej – nie tylko za pośrednictwem strony, ale także na inne sposoby. Jak?
Publikuj na fanpage
Najłatwiejszym sposobem sprzedaży na Facebooku jest opublikowanie linku do swojego sklepu. Pamiętaj jednak, aby używać UTM, aby śledzić, który post zwiększył sprzedaż! Oprócz łączenia swojej strony internetowej można również publikować produkty na stronie i sprzedawać za pośrednictwem komunikatora (Messengera).
Aby stworzyć dobry post ze sprzedaży, pamiętaj o dołączeniu ceny, zdjęcia i wezwania do działania. Wideo jest również bardzo atrakcyjne dla wielu klientów…
Milenialsi liderami w zakupach online
Chętnie kupujemy w internecie i oczekujemy wygodnych i sprawnych płatności. Doceniamy takie metody płatności jak przelewy natychmiastowe niemal niezależnie od wieku.
Jak pokazuje badanie opinii, zrealizowane wśród klientów banków przez Kantar TNS na zlecenie KIR i ZBP, zdecydowana większość, bo aż 75% przedstawicieli tzw. pokolenia Y, zwanych też milenialsami (urodzeni w latach 80-tych i 90-tych), kupuje online. Nieco rzadziej (67%), zakupy w sieci robią przedstawiciele tzw. pokolenia Z (urodzeni po 2000 r.). Z kolei wśród 40-latków (pokolenie X), w sieci kupuje co druga osoba (50%). Jednak również starsi nie stronią od e-commerce – klientem e-sklepów jest również niemal co czwarty ankietowany 50-latek, i co dziesiąty badany w wieku 60+…
Więcej dowiesz się u źródła >>3 STRATEGIE MARKETINGOWE DO WYKORZYSTANIA W E-COMMERCE
Firmy działające w branży e-commerce muszą radzić sobie z dużą konkurencją. Konieczna jest zatem wiedza, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej i wyróżnić się na rynku. Wykorzystywane przez Ciebie strategie marketingowe powinny dlatego koncentrować się na przyciąganiu nowych osób, które odwiedzą Twój sklep, a następnie na zatrzymaniu ich u siebie jak najdłużej. Istnieje wiele strategii marketingowych, które mają zastosowanie w handlu elektronicznym. W tym artykule przyjrzymy się trzem z nich.
Content Marketing
Marketing treści jest luźno definiowany jako promowanie świadomości marki poprzez produkcję i dystrybucję wszelkich treści wysokiej jakości (blogi, filmy, infografiki itp.), które będą przydatne dla Twoich klientów. Jest to strategia długoterminowa oparta na budowaniu silnych relacji z klientami poprzez regularne dostarczanie im cennych treści, które trafiają do ich potrzeb…
Więcej dowiesz się u źródła >>Wyższe prowizje na Allegro, obowiązek odpowiadania na e-maile w ciągu 24h i zmiany w Allegro Smart!
Sprzedawcy na Allegro nie mają łatwego życia ostatnio, podwyżki za podwyżkami, ale też zmiany w samej sprzedaży i nowe obowiązki, które muszą spełniać, by móc prowadzić swoją sprzedaż na tej platformie.
Zmiany prowizji w kilku kategoriach
Zacznijmy od prowizji – od 4 września będą obowiązywać nowe w następujących kategoriach:
- Dom i Ogród – Wyposażenie (z wyjątkiem podkategorii: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa). Z dotychczas obowiązujących 11% prowizji, Allegro podnosi ją do 12%…
Allegro Lokalnie już za niecałe dwa tygodnie
16 września ruszy Allegro Lokalnie – specjalne miejsce, gdzie będzie można znaleźć ogłoszenia od prywatnych osób oraz łatwo kupić przedmioty od sprzedających z najbliższej okolicy.
Allegro to ulubione miejsce zakupowe Polaków, gdzie sprzedaż prowadzi ponad 140 tysięcy sprzedawców, w większości małych i średnich polskich przedsiębiorstw. Dla osób zainteresowanych przedmiotami wystawionymi przez prywatne osoby ruszy specjalne miejsce o nazwie Allegro Lokalnie. Kupujący znajdą tam przedmioty od prywatnych sprzedających, a jednocześnie będą mieć tak samo dobre doświadczenie, jak w przypadku zakupów od profesjonalnych sprzedawców…
Więcej dowiesz się u źródła >>IM WIĘCEJ TYM TANIEJ W TO SIĘ OPŁACA! CO TO JEST PROMOCJA PROGRESYWNA?
Czegoś takiego jeszcze u mnie nie było – promocja progresywna, czyli im więcej masz w koszyku, tym mniej musisz zapłacić za każdy produkt.
Wiece, za co tak lubię platformę Shoplo, na której mam sklep internetowy? Otóż Shoplo co jakiś czas wprowadza różne nowości i daje nowe możliwości, o których być może sama wcześniej bym nie pomyślała. Taką nowością jest opcja promocji progresywnej, którą postanowiłam przetestować …
Więcej dowiesz się u źródła >>Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce wciąż rośnie
Blisko 2/3 Polaków zetknęło się już ze sprzedaż bezpośrednią, a odsetek zadowolonych klientów przekracza 90 proc. – wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, które w tym roku obchodzi 25-lecie działalności. Jego prezes podkreśla, że w tym czasie przybyło zarówno działających w branży firm, jak i konsultantów i dystrybutorów. Zmieniają się też kategorie produktów, które Polacy najchętniej kupują w tym kanale, a do branży wkroczyły nowe technologie i cyfrowe kanały kontaktu z konsumentami. Wyzwaniem pozostaje wciąż walka z nieuczciwymi firmami, które psują jej wizerunek.
W ciągu ostatnich 25 lat na rynku sprzedaży bezpośredniej zaszły dwie istotne zmiany. Pierwsza – ilościowa. 25 lat temu stowarzyszenie zakładało raptem 6 firm, a teraz mamy ponad 30. Oczywiście wzrosły także obroty, do ponad 3,3 mld zł. Powiększyła się liczba sprzedawców: konsultantów, dystrybutorów, przedstawicieli handlowych. Jest ich już prawie milion, przy czym około 1/5 stanowią prawdziwi sprzedawcy, a reszta to regularni klienci – mówi agencji Newseria Biznes Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej…
Więcej dowiesz się u źródła >>CO TO JEST OMNICHANNEL MARKETING?
Kupujesz online czy offline? A może i tu, i tu, również w ramach jednej transakcji? Na nowoczesnym rynku coraz częściej zdarza się, że klienci w procesie podejmowania decyzji zakupowych komunikują się ze sprzedawcą na wiele sposobów. Wrzucenie produktów do e-koszyka przy pomocy smartfona i dokończenie transakcji na laptopie, zamówienie produktu online i jego odbiór w sklepie stacjonarnym, aplikacje, które pozwalają Ci uzyskać zniżki podczas wizyty w markecie… to tylko kilka z wielu przykładów pokazujących, jak działa omnichannel marketing. Zobacz, czym jest i dlaczego działa.
Jeszcze jakiś czas temu wieściło się koniec sklepów stacjonarnych i przeniesienie całej sprzedaży do przestrzeni wirtualnej. Ale czy ktokolwiek wyobraża sobie np. kupno samochodu bez wizyty w salonie i „namacalnym” sprawdzeniu, jak wygląda i jak się go prowadzi? To właśnie dlatego zakupowa szala nie przechyla się ani w stronę online, ani offline. Na rynku dzieje się coś zupełnie innego: dochodzi do mieszania się świata wirtualnego i realnego…
Więcej dowiesz się u źródła >>