Jak odpowiedni dobór słów kluczowych możesz zwiększyć ilość leadów?
Celem działań marketingowych w sieci tylko w nielicznych przypadkach jest generowanie jak największego ruchu na stronie. Najczęściej inwestujemy w nie po to, żeby generować leady – ich ilość możesz zwiększyć między innymi dzięki prowadzeniu działań z zakresu SEO.
W zależności od firmy lead może oznaczać coś innego. Najprościej rzecz ujmując, to konsument lub firma, którzy zainteresowani są usługą, np.:
- W przypadku biura podróży leadem może być wstępna rezerwacja wyjazdu turystycznego, w której potencjalny klient podaje swoje dane kontaktowe.
- W przypadku firmy usługowej leadem jest zapytanie ofertowe złożone przez formularz kontaktowy…
Psychologia kolorów w świecie reklamy – jak dobierać kolory na stronie i w banerach Google Ads?
Barwy, kolory, odcienie – bez nich świat byłby o wiele uboższy. Rozkwitające na wiosnę kolorowe pąki kwiatów cieszą oko tak samo, jak mieniące się w różnych barwach przekwitające na jesień liście na drzewach. Kolory odgrywają ogromną rolę nie tylko w przyrodzie, ale także i w świecie reklamy. Chcąc osiągnąć jeszcze lepszą skuteczność w promowaniu własnych produktów, warto zaczerpnąć garść informacji na temat roli, jaką spełnia psychologia kolorów w reklamie. Nie każdy zdaje sobie bowiem sprawę z tego, iż niewłaściwy dobór kolorystyki, może raz na zawsze zniechęcić potencjalnego klienta.
Barwy i emocje – jak kolory potrafią wpłynąć na samopoczucie?
Paleta barw, kolorów i odcieni jest niezwykle bogata. Można na niej znaleźć zarówno kolory ciepłe, jak i zimne. Nie brakuje też barw zupełnie neutralnych, które nie mają żadnego przełożenia na nastrój…
Prędkość strony – czy jest istotna w pozycjonowaniu?
Hasła typu “prędkość strony”, “wyniki z Page Speed Insights” oraz innych narzędzi to stały punkt audytów i strategii SEO. Nic dziwnego – Google przykłada sporą wagę do wygody swoich użytkowników, a więc także i do promowania treści, które wczytują się szybko i nie obciążają słabszych połączeń internetowych. Dbałość o szczegóły znacznie poprawia odbiór witryny, co z kolei może przełożyć się na wzrost popularności strony w wyszukiwarce.
Prędkość strony a ilość odrzuceń
Pamiętasz, kiedy ostatni raz zdarzyło Ci się zasiąść przy stoliku w restauracji i po 5 minutach bezczynnego czekania zacząć rzucać wymowne spojrzenia w stronę kelnerów? A może miałeś lub miałaś nieprzyjemność nerwowo stukać palcami przy okienku, podczas gdy urzędnik powolnym krokiem zmierzał ku swojemu miejscu, całą swą uwagę skupiając na zatrzymaniu kawy w kubku? Z pewnością pamiętasz również frustrację, jaką niosła ze sobą każda z powyższych sytuacji. Nie jest Ci zapewne obca myśl o rezygnacji, jednak głód lub potrzeba otrzymania urzędowej pieczątki zmusiła Cię do dalszego oczekiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >5 konwersji z Google Analytics, które pomagają w kampaniach Google Ads oraz w pozycjonowaniu
Mierzenie konwersji w witrynie daje wiele możliwości sprawdzenia czy nasze działania w obrębie Google Ads lub pozycjonowania są skuteczne i zgodne z zamierzonymi celami marketingowymi. Poniżej zostało przedstawione kilka konwersji, które pozwolą na efektywne weryfikowanie ruchu zarówno PPC jak i SEO.
1. Cele inteligentne
Cele inteligentne wyznaczane są na podstawie ok. 5% najlepszych wizyt pochodzących z Google Ads, więc są ściśle związane z ruchem z kampanii, jednak można je także wykorzystać przy pozycjonowaniu. Systemy uczące badają dziesiątki sygnałów, aby ustalić, które z nich najprawdopodobniej doprowadzą do konwersji. Każdej sesji jest przypisywana ocena, a sesje uznane za „najlepsze” zostają przekształcone w Cele inteligentne.
Pomimo, że Cele inteligentne są początkowo wyznaczane z wizyt pochodzących z Google Ads, to próg jakościowy jest stosowany do wszystkich sesji w witrynie, w tym do ruchu z pozostałych kanałów. Wynika z tego, że każda wizyta w witrynie (nie tylko pochodząca z Paid Search), o ile spełnia warunki jakościowe, zostanie uznana za Cel inteligentny.
Dzięki Celom inteligentnym można analizować, jakie podstrony bądź produkty są chętniej odwiedzane przez „najbardziej wartościowych” użytkowników i przyczyniają się do generowania najwięcej konwersji w witrynie…
Próbkowanie danych w Google Analytics
Próbkowanie danych jest dość istotnym zagadnieniem dla statystyki, dlatego często wspomina się o nim w kontekście analiz w Google Analytics. Warto więc wiedzieć, czym jest próbkowanie i jakie niesie za sobą zagrożenia.
Co to jest próbkowanie danych?
Jeżeli mówimy o próbkowaniu w przypadku analizy danych, jest to wybranie podzbioru z obszaru wszystkich danych w celu znalezienia zależności w większym zbiorze danych. Wybrana próbka reprezentuje całość danych, a na podstawie jej badania formułuje się wnioski dotyczące przeprowadzanej analizy. Na efekt analizy i w rezultacie jej jakość największy wpływ ma dobór danych reprezentatywnych – jeśli próbka jest odpowiednim reprezentantem ogółu danych, analiza może być bardzo wartościowa. Problem pojawia się wówczas, gdy próbka jest niereprezentatywna, ponieważ w takim przypadku analizy nie można odnieść do ogółu…
Więcej dowiesz się u źródła >ABC lead generation – 4 sposoby na zdobywanie kontaktów, które dadzą Ci zarobić
Pozyskiwanie leadów jest jednym z kluczowych sposobów na generowanie sprzedaży w sektorze B2B. Coraz częściej ten rodzaj aktywności wykorzystuje się jednak także przy okazji kontaktów z klientami ostatecznymi, czyli tzw. B2C. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób zaplanować, a następnie wdrożyć działania, które pozwolą Ci na dobór i pozyskanie wartościowych kontaktów. Następnie, poznasz sposoby na przekonanie ich do współpracy właśnie z Twoją firmą.
Sprawdź 4 podstawowe kroki, które musisz wykonać, aby Twoje działania z zakresu lead generation były skuteczne. I co tu dużo mówić – po prostu przynosiły Ci zyski…
Więcej dowiesz się u źródła >POZYCJONOWANIE W GOOGLE MOJA FIRMA
Dowiedz się, jak zoptymalizować wizytówkę firmy i podnieść ruch organiczny na swojej witrynie. Prezentujemy 10 wskazówek, dzięki którym pozycjonowanie w Google Moja Firma będzie łatwiejsze.
Praca z narzędziami Google może przyczynić się do lepszych pozycji witryny w wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć ruch na stronie. Wszystko pod warunkiem, że wiemy jak to robić. Jeśli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa i chcesz pozyskiwać klientów w Internecie, lokalne SEO i optymalizacja profilu firmy w GMF będą podstawą działania. Dlatego poniżej przedstawiam 10 porad, z pomocą których opanujesz pozycjonowanie w Google Moja Firma, a przynajmniej zdobędziesz podstawy dla przyszłych działań w tym kierunku…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie witryny
Czy pozycjonowanie witryny jest konieczne, żeby móc znaleźć ją w internecie? Nie jest – jeśli tylko dopuścisz roboty sieciowe do swojej strony, zostaniesz wdrożony w tryby ogromnej maszyny znanej pod nazwą Google. Samo znalezienie się w bazie wyszukiwarki nie przynosi jednak ruchu, a zainteresowani twoimi treściami lub usługami, raczej nie prędko trafią tam, gdzie chciałbyś ich zaprosić…
Hej Google, tu jestem!
Dostrzeżenie przez Google naszej strony wymaga podjęcia działań, pozwalających na wskazanie jej tych elementów, które jej użytkownicy mogą uznać za przydatne. Kroki, które mają zachęcić roboty sieciowe do przejścia po naszej stronie, w większości znaleźć można w googlowskich przewodnikach i podręcznikach dla webmasterów…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK ZWIĘKSZYĆ RUCH NA STRONĘ? 13 SKUTECZNYCH POMYSŁÓW NA DZIAŁANIA
Strona internetowa miała być Twoim źródłem sprzedaży, a jak na razie jest tylko kosztem? Piękny projekt, dobra cena i chwytliwy adres to za mało. Dziś na skuteczność strony trzeba zapracować i pomóc jej dotrzeć do właściwych odbiorców. Poznaj skuteczne metody – szybkie i długoterminowe, tanie i wymagające budżetu i wykorzystaj w pełni potencjał swojej strony.
DLACZEGO NIE MAM ODWIEDZIN NA STRONIE?
Wraz z uruchomieniem strony internetowej warto wdrożyć Google Analytics lub inne narzędzie do śledzenia ruchu na stronie. Tylko dzięki temu będziemy wiedzieć, czy strona jest odwiedzana i czy w tym zakresie są jakieś postępy. Dlaczego nowe strony nie mają odwiedzin? Warto zastanowić się najpierw z jakich kanałów możemy pozyskiwać ruch…
Więcej dowiesz się u źródła >TARGETOWANIE REKLAM FACEBOOK ADS (FACEBOOK I INSTAGRAM) KROK PO KROKU
Badanie grupy odbiorców
To pierwsze co tak naprawdę powinniśmy zrobić nim wejdziemy z produktem / usługą na rynek. Kto pyta nie błądzi, a więc przede wszystkim popytajmy w kręgu osób, do których adresujemy nasz produkt / usługę, zróbmy ankiety, spytajmy o opinie, pozwólmy przetestować produkt, usługę, a otrzymamy niezbędny feedback, czy wszystko jest w porządku, czy możemy coś poprawić. W jakim stopniu produkt / usługa jest satysfakcjonująca względem ceny, jakie potrzeby zaspokaja. Możemy także przeprowadzić kampanie reklamowe z zapowiedzią pojawienia się produktu, usługi i wówczas po wynikach z kampanii zobaczymy, kto był nimi najbardziej zainteresowany.
Tworzenie person
Stworzenie person – czyli profili osób z naszej grupy docelowej, pomoże nam lepiej dobrać komunikację i opracować całą strategię reklamową. Załóżmy, że chcemy reklamować aktualnie obuwie do biegania dla kobiet i mężczyzn. Pomyślmy, jakie osoby, które biegają, mogą mieć zainteresowania, jaki styl życia prowadzą, z jakich aplikacji korzystają. Biegacze to grupa reprezentująca zdrowy styl życia, więc możemy wypisać wszystkie rzeczy, jakie nam się z tym hasłem kojarzą, może są wegetarianami, weganami, oprócz biegania chodzą na siłownię, uprawiają jogę, medytują? Używają pulsometrów, zegarków sportowych, aplikacji np. Endomodo? Jakie inne sportowe marki mogą lubić? W jakich wydarzeniach mogą brać udział? Jak np. zorganizowane biegi, maratony, półmaratony, triathlon, Spartan race, Runmageddon. Tutaj się liczy nasza kreatywność i im więcej cech, zainteresowań będziemy w stanie wyłonić i przypisać do danej persony tym lepiej. Mając taki przekrój osób wiemy, co i w jaki sposób możemy komunikować, na jakie wartości, cechy naszego produktu usługi dać nacisk…
Więcej dowiesz się u źródła >E-MAIL MARKETING, MARKETING AUTOMATION I INNE NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE PRACĘ MARKETERA. DARMOWY E-BOOK Z RAPORTEM DO POBRANIA
Dlaczego email marketing i marketing automation są skuteczne i jak wykorzystuje się je w działaniach promocyjnych?
Globalny rynek reklamy internetowej, napędzany głównie przez wideo i urządzenia mobilne, według IAB będzie rósł przez najbliższe pięć lat w tempie dwucyfrowym, ale jego podział wydaje się ustabilizowany. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach (SEM) i ogłoszenia online ciągle umacniają swoją pozycję, a e-mail marketing – ciągle hamuje…
Więcej dowiesz się u źródła >