Optymalizacja obrazków – jak jest ważna w pozycjonowaniu?
Strona internetowa to wizytówka każdej firmy oraz prezentacja jej oferty. Często jest miejscem, w którym następuje pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem lub jest uzupełnieniem już wcześniej zasłyszanych informacji. Dlatego dobra strona www powinna być nie tylko przejrzysta i intuicyjna, ale również skutecznie przyciągać uwagę. W tym celu idealnie sprawdzają się dopasowane tematycznie obrazki. Optymalnie dobrane zdjęcie może być jednocześnie reklamą, pierwszą prezentacją oferty, jak również wzbudzać ciekawość klienta i zachęcać go do zagłębienia się w treść na naszej stronie.
Skąd wziąć dobre zdjęcia?
Najlepsze zdjęcia na stronę to te, które wykonaliśmy sami lub które ktoś wykonał dla fotograf – wiemy wtedy na pewno, że przedstawiają nasz produkt, nie naruszają niczyich praw autorskich, są oryginalne i wpisują się w koncepcję strony…
Więcej dowiesz się u źródła >Do kliknięcia jeden krok, czyli 13 sposobów na skuteczne call to action (CTA)
Współczesny marketing internetowy coraz mocniej opiera się na kliknięciach. Samo wyświetlenie danego przekazu daje niewiele lub nawet nic nie znaczy. W zalewie, ścieku, gąszczu (niepotrzebne skreślić, co kto woli) komunikatów – czy to reklam, czy też informacji – użytkownicy mniej widzą, mniej rozumieją, mniej konwertują. A budżety lecą w dół… Dlatego należy – kolokwialnie – nagimnastykować się, aby dotrzeć do wybranej, konkretnej grupy docelowej.
Dywersyfikowanie narzędzi i rodzajów kanałów komunikacji to nie fanaberia, a podstawa w marketingu. Po prostu punkt wyjścia. Jednym z prostych, a zarazem niezwykle skutecznych, rozwiązań, jeśli chodzi o prowadzenie dialogu z potencjalnym klientem, jest stosowanie call to action (CTA). Oczywiście mowa o jego dobrym wykorzystaniu w praktyce. O tym poniekąd jest mój wpis…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy linkowanie zewnętrzne pomaga czy szkodzi w działaniach SEO?
W zeszłym tygodniu na kanale „Google Webmasters” na YouTube premierę miała nowa seria filmów pt. #AskGoogleWebmasters.
Nowy cykl krótkich filmów ma zawierać odpowiedzi na wybrane pytania zadane na ich Twitterowym koncie z dopiskiem #AskGoogleWebmasters. Prowadzącym jest nie kto inny jak Webmaster Trends Analyst w Google – John Mueller…
Więcej dowiesz się u źródła >Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych
Szykują się zmiany w funkcjonowaniu dopasowania do wyrażenia i modyfikatora w dopasowaniu przybliżonym. Zarówno jedno, jak i drugie po wprowadzeniu zmian przez Google będzie wyświetlać nasze reklamy zarówno na zadeklarowane przez nas słowa kluczowe, jak i na zapytania o podobnym znaczeniu.
Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?
Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy”…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak poprawiać stare artykuły – krok po kroku
Kilka dni temu wrzuciłem na fanpage zrzut ekranu z Google Search Console, pokazujący jak poprawiło się położenie jednego z moich blogów w wynikach wyszukiwania skutek poprawek dokonanych w starym artykule.
Artykuł po poprawkach zaczął wreszcie pojawiać się w wynikach wyszukiwania, bo jest bardziej aktualny i Google traktuje go jako bardziej atrakcyjny dla osób poszukujących informacji…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak oszacować budżet na kampanię Google Ads? Jak budżet przekłada się na konwersje?
Wszyscy wiemy, że czym wyższy budżet na kampanię reklamową, tym skuteczniejsze dotarcie do większej liczby klientów. Co wpływa na wysokość budżetu kampanii Google Ads? Dlaczego niektórzy zdobywają znacznie wyższą liczbę konwersji, a jednocześnie mają niższy budżet niż konkurencja? Jak zaplanować budżet na kampanię Google Ads oraz jak oszacować konwersje? Na te i inne pytania odpowiemy w poniższym artykule.
Od czego zależy budżet na kampanie reklamowe w Google?
Model rozliczeniowy Google Ads opiera się na kampaniach CPC (Cost Per Click). Co to znaczy? Z Twojego budżetu pobierana jest opłata wyłącznie za kliknięcia, a nie wyświetlenia. Koszty kliknięć różnią się w zależności od konkurencyjności branży oraz wybranych słów kluczowych. Najtańsze wynoszą kilka groszy, najdroższe – kilkadziesiąt złotych. Podczas włączania kampanii Google Ads niezmiernie ważna jest optymalizacja, a w tym…
Więcej dowiesz się u źródła >META TAGI – JAK WPŁYWAJĄ NA SEO?
Meta tagi to fragment tekstu opisującego zawartość strony. Meta tagi pojawiają się w kodzie strony, nie znajdziemy ich na stronie. Wszyscy znamy tagi z blogów, meta tagi są mniej więcej tym samym, małymi deskryptorami treści, które pomagają wyszukiwarkom informować, o czym jest dana strona internetowa.
Jedyną różnicą między tagami, które można zobaczyć np. na blogach, a tagami, których nie możemy zobaczyć to lokalizacja. Meta tagi istnieją tylko w HTML, zazwyczaj na głównej stronie, więc widoczne są tylko dla wyszukiwarek (i ludzi, którzy wiedzą gdzie ich szukać)…
Więcej dowiesz się u źródła >Zmienne w Google Tag Managerze – poradnik dla nie-programistów
Jednym z najważniejszych elementów, który decydują o zaletach Google Tag Managera, jest możliwość używania zmiennych. Dynamicznie przekazują one potrzebne informacje do Google Analytics oraz innych narzędzi, np. Google Ads czy Facebooka. Co jednak, jeżeli nie jesteś programistą, a w GTM napotykasz się na tajemniczo brzmiące nazwy, takie jak: zmienna warstwy danych czy niestandardowy kod JavaScript? Czy korzystanie ze zmiennych przez laików programowania nie jest możliwe? O tym dowiesz się z tego artykułu. [Spoiler alert: jest możliwe] .
ZMIENNA… CZYLI CO?
W Google Tag Managerze, podobnie jak w matematyce, zmienne mogą przyjmować rozmaite wartości. Według definicji na stronie pomocy Google „zmienna jest noszącym nazwę symbolem zastępczym wartości, która będzie ulegać zmianie, np. nazwy produktu, ceny lub daty”…
Więcej dowiesz się u źródła >Czego jeszcze nie rozumiemy w Inbound Marketingu?
Każdy jednym uchem słyszał już o Inbound Marketing. Tak się jednak składa, że wciąż spotkać można firmy, które gubią się wśród nowych narzędzi i nie wiedzą jak je efektywnie połączyć w celu zmaksymalizowania sprzedaży. Inbound to nowy standard tworzenia relacji z klientami w internecie, zaś marki powinny wiedzieć jak mądrze z niego korzystać.
W 2005 roku zaczęła się przygoda z YouTube. To wówczas marketerzy zauważyli, że przed zakupami ludzie wybierają najbardziej przekonującego dostawcę po ocenie jego wizerunku w sieci. Rok później HubSpot nawoływał do tego, by porzucić zmasowane reklamy na rzecz wartościowej rozmowy z klientami. Branża zaczęła zmieniać priorytet i bardziej się integrować z aktywnymi użytkownikami. Tak powstał Inbound Marketing – najefektywniejsza forma marketingu przynosząca ponad 50% więcej potencjalnych klientów/leadów w porównaniu z tradycyjnymi działaniami…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym jest inbound marketing
Inbound marketing, czyli marketing przychodzący, to zupełnie nowe spojrzenie na reklamę i promocję, które są wsparciem dla firmy. Inbound marketing odwróci o 180 stopni Twój sposób postrzegania działań marketingowych. Aby efektywnie wykorzystać to potężne narzędzie, trzeba je najpierw dobrze poznać. Zrozumienie funkcjonowania całego mechanizmu znacznie ułatwi Ci wdrożenie inbound marketingu w Twojej firmie.
Czym jest marketing przychodzący?
Zacznijmy zatem od podstaw, a więc definicji. Inbound marketing, czyli marketing przychodzący, jest strategią działania. Realizując tą strategię będziesz w stanie poznać dobrze swojego Klienta. Określisz jego upodobania oraz oczekiwania, jakie może mieć w stosunku do Twojej firmy i produktu, który oferujesz. Ale to nie wszystko. Znając doskonale swojego Klienta będziesz w stanie zaplanować szereg zabiegów, które pomogą zainteresować go Twoją marką. Przyciągnąć, zaangażować i w efekcie zbudować trwałą relację…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak znaleźć motywację do pisania bloga? – 7 wskazówek
Blogowanie stało się nie tylko popularne i modne, ale również łatwo dostępne. Założenie i prowadzenie bloga w dużej mierze można wykonać samemu, nie posiadając specjalistycznej wiedzy. Jest masa dostępnych i gotowych rozwiązań, więc każdy, kto w duszy czuje potrzebę posiadania bloga, z pewnością znajdzie na to sposób, chęci oraz czas.
Jednak wiadomo, tych chęci i czasu zazwyczaj w takich sytuacjach jest najwięcej na początku drogi, a potem jakoś to cichnie. Wielu z nas ma przecież słomiany zapał i zamiast regularnego biegania, ćwiczenia czy czegokolwiek innego, zaprzestajemy działań. Brak nam motywacji, chęci i nie widzimy dalszego celu…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak poradzić sobie z duplikacją treści? Vlog Robię SEO #7
W siódmym odcinku vloga Robię SEO Gosia wyjaśnia co to jest duplikacja zewnętrzna i wewnętrzna i jak sobie z nią poradzić, w zależności od tego jaki jest jej powód.
Więcej dowiesz się u źródła >Zapożyczenie treści, czyli problem z duplicate content
Duplikacja treści, to sytuacja kiedy treść zamieszczona na naszej stronie jest powielona, w obrębie tej strony, pomiędzy podstronami (duplikacja wewnętrzna) lub w sieci, na innej domenie (duplikacja zewnętrzna). Duplikacja może negatywnie wpłynąć na widoczność strony, ale nie powoduje całkowitej dyskwalifikacji w wyścigu po pozycje 🙂 . Za wyłapywanie zduplikowanych treści odpowiada algorytm o niepozornej nazwie “Panda”.
Kiedy wiemy już czym jest omawiana duplikacja, zastanówmy się gdzie możemy na nią trafić?…
Więcej dowiesz się u źródła >Prawie 3/4 największych amerykańskich firm korzysta z metody design thinking. W czym tkwi jej urok?
Metoda kreatywnego rozwiązywania problemów i tworzenia innowacji zdaje się być u szczytu popularności. 72%, przepytanych na potrzeby nowego badania, amerykańskich firm na własnej skórze testowało możliwości, jakie daje design thinking, a aż 28% zmieniło pod jej wpływem kulturę organizacyjną.
Firma konsultingowa Forrester wzięła pod lupę 60 dużych, amerykańskich przedsiębiorstw, mocno zróżnicowanych pod kątem reprezentowanej branży, aby poznać ich postrzeganie metody design thinking. To opracowany w latach 90. sposób tworzenia innowacji i kreatywnego rozwiązywania problemów, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Bierze się ona przede wszystkim z imponujących wyników – na rozwiązaniach opracowanych tą metodą firmy zarobiły miliardy dolarów…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy Google Analytics zawsze można ufać? 5 podstawowych błędów analizy ruchu na stronie
Google Analytics to popularne i niezastąpione w procesie pozycjonowania narzędzie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zmierzyć efekty naszych działań, w tym tak ważne wskaźniki, jak ruch na stronie oraz konwersję. Czy jednak zawsze powinniśmy bezgranicznie ufać wykresom i liczbom, które udostępnia nam GA? W poniższym artykule prezentuję listę podstawowych pułapek, na które trafić możemy w codziennej pracy z narzędziem Google.
Jedną z pierwszych czynności, które robimy, rozpoczynając jakiekolwiek prace mające na celu zwiększenie ruchu na stronie – czy to pozycjonowanie, czy też inną formę promocji w Internecie – jest instalacja Google Analytics oraz konfiguracja zamierzonych celów. Często w późniejszych analizach wszelkie wnioski opieramy na danych, które dzięki temu pozyskaliśmy, nie kwestionując w żaden sposób prezentowanych wykresów…
Więcej dowiesz się u źródła >Strategia SEO – jak ją przygotować i skutecznie wdrożyć?
W dzisiejszym świecie trudno skutecznie prowadzić biznes w internecie bez marketingu w wyszukiwarce. Działania SEO (i SEM) generują ruch na stronie, skutecznie naprowadzając klientów na naszą ofertę. Jednak aby osiągnąć ich największy potencjał, potrzebujesz konkretnej strategii. Czym jest strategia SEO? Jak ją przygotować i wdrożyć, aby w rezultacie pozyskiwać więcej klientów?
Co to jest strategia SEO?
Strategia SEO to szereg skorelowanych działań w serwisie i poza jego obrębem, służących osiągnięciu przez witrynę jak najwyższych pozycji na jak największą liczbę fraz w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Krótko mówiąc – chodzi o pozyskanie na stronę konwertującego ruchu. Jest to z reguły priorytet działań SEO, który można wyrazić w mniejszych celach. Strategia SEO na dany kwartał może skupiać się np. na zwiększeniu widoczności konkretnych sekcji serwisu czy rozbudowie bloga firmowego…
Więcej dowiesz się u źródła >Hreflangi. Jak prawidłowo oznaczać wersje językowe strony?
Not-fun fact: według raportu przeprowadzonego przez SEMrush w 2017 roku, ok. 75% wielojęzycznych stron posiada źle wdrożone hreflangi lub nie posiada ich wcale. Może to zrodzić kilka pytań, jak – i po co – używać ich poprawnie.
Analizując około 20 tysięcy wielojęzycznych stron internetowych za pomocą narzędzia SEMrush przebadano poprawność wdrożenia hreflangów zgodnie ze standardami Google. Szczegółowo omówili, jak często występują poszczególne błędy. Ogólny wniosek z badania jest taki, że ¾ stron www nie korzysta – lub korzysta nieprawidłowo – z atrybutu hreflang…
Więcej dowiesz się u źródła >Thin Content w 2019 roku – czym jest i jak wpływa na pozycje strony w Google?
Od kiedy Google wprowadziło algorytm Panda, faktyczne wyniki wyszukiwań uległy dość drastycznym zmianom. Internetowy gigant postanowił bowiem wypowiedzieć wojnę portalom, które swoją zawartość opierały na powtarzalnej, automatycznie generowanej i ogólnie nieprzyjaznej dla użytkownika treści. Istnieje zatem bardzo mała szansa, że na pierwszej stronie wyszukiwarki zobaczymy wyniki, które zawierają materiały zduplikowane bądź tak zwany Thin Content.
Zmiany te mają za zadanie ułatwić użytkownikom dostęp do pożądanej zawartości, a jednocześnie wymusić na poszczególnych portalach zmianę swojej strategii SEO i gruntowne przebudowanie strony…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak sprawić, aby blog był odwiedzany przez większą grupę osób?
Odbieramy coraz więcej maili w których powtarza się pytanie dotyczące tego, co należy zrobić, aby blog firmowy był częściej odwiedzany. Najczęściej zadają je osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z blogowaniem a także ci, których nie satysfakcjonują wyniki dotyczące liczby odwiedzin osiągane przez bloga. Oczywiście każda branża, a także nisza tematyczna jest inna i ma własne reguły. Czy w związku z tym uda się wskazać kilka ogólnych reguł, które zawsze się sprawdzą? Sprawdźmy.
Opracuj plan dotyczący publikacji tworzonych przez Ciebie treści
Jedną z najważniejszych cech każdego dobrego blogera jest samodyscyplina, dzięki której można trzymać się wyznaczonego przez siebie planu. W efekcie na naszym blogu treści będą pojawiały się cyklicznie. A jest to jedna z ważniejszych cech dobrego bloga. Jeśli do tego dojdzie odpowiednie rozplanowanie kolejnych tematów, możliwe będzie nie tylko systematyczne, ale również skuteczne blogowanie. Sztywny plan działania doskonale sprawdza się również wówczas, gdy brakuje nam pomysłów. Warto pamiętać o tym, aby każdy krok był odpowiednio zaplanowany. Zdarza się, że jakiś pomysł pojawi się w naszej głowie przypadkowo. Koniecznie trzeba go zapisać, gdyż za jakiś czas możemy go zupełnie nie pamiętać…
Więcej dowiesz się u źródła >Dlaczego powinieneś zadbać o dobry design swojej witryny?
Odpowiedni wygląd Twojej witryny oraz zadbanie o user experience, czyli wrażenia, jakie odnosi jej użytkownik, pozwolą nie tylko ograniczyć współczynnik odrzuceń (bounce rate), ale uczynią stroną bardziej lubianą i docenianą, a co więcej wspomogą proces pozycjonowania.
Poniżej przedstawiamy kilka zasad, którymi powinieneś kierować się, projektując swoją stronę internetową…
Więcej dowiesz się u źródła >