Google nie zwraca uwagi na paginacje stron
Zgodnie z oficjalnymi rekomendacjami używanie paginacji stron, rel=”next” i rel=”prev”, określa wyraźnie miejsce w szeregu danej strony. Dzięki temu Google wie, że w ogóle jest jakaś kolejność i będzie starać się kierować użytkowników na pierwszą stronę w danej sekwencji. Tak było.
Strona z powyższą informacją znajdowała się w Google Search Pomoc, aktualnie tej strony nie można znaleźć, w pewnym sensie (tutaj link)…
Więcej dowiesz się u źródła >Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki
Googlarze każdego dnia pracują nad poprawą mechanizmu działania wyszukiwarki Google. Zmiany w algorytmach są naturalnym i integralnym elementem wyników wyszukiwania. Specjaliści zajmujący się optymalizacją serwisów internetowych mogą jedynie reagować na kolejne update’y, obserwując i testując, jakie rozwiązania sprawdzą się po aktualizacji. By od razu wykryć nadchodzący update, warto przeprowadzać monitoring zmian algorytmów Google za pomocą 7 wyspecjalizowanych narzędzi.
Amerykańscy seowcy pierwsi wykrywają zmiany w Google
O zmianach w algorytmach Google najczęściej dowiadujemy się od amerykańskich seowców, którzy na bieżąco monitorują wahania w wynikach wyszukiwania, informując o swoich obserwacjach za pośrednictwem Twittera…
Więcej dowiesz się u źródła >Analiza konkurencji SEO
Bardzo ważnym elementem strategii SEO, o którym nie można zapominać, jest analiza działań konkurencji. Takie zachowanie pozwala ulepszyć naszą stronę oraz uniknąć błędów, popełnianych przez rywali. Dzięki dogłębnej analizie SEO serwisów konkurencji możemy znaleźć ich słabe punkty i wykorzystać to w celu zdobycia przewagi w wynikach wyszukiwania.
Pierwszym krokiem jest oczywiście określenie bezpośrednich konkurentów. Właściciele firm na pewno najlepiej znają swoją branżę, więc można bazować na wiedzy ogólnej, ale także poszukać informacji w Internecie. Warto wpisać najważniejsze dla nas frazy w wyszukiwarkę, nazwy produktów/usług, zobaczyć kto je oferuje i wybrać topowe domeny, które wyświetlają się na dane frazy…
Więcej dowiesz się u źródła >(Nie)oczywiste zalety prowadzenia firmowego bloga
Wszystkie korzyści związane z prowadzeniem bloga można zawrzeć w dwóch kluczowych aspektach: pierwszy związany jest z szeroko pojętym kreowaniem wizerunku (w zależności od tego, kto „stoi” za blogiem: w ramach działań employer / personal brandingu, zwiększania rozpoznawalności marki, pozycjonowania eksperckiego, itp). Drugi może nieco bardziej przyziemny (a równie ważny), dotyczy polepszania parametrów samej strony. Jeden i drugi ma znaczący wpływ na szeroko rozumiany marketing i sprzedaż. WhitePress podaje, że 29% polskich firm prowadzi swoje blogi dłużej niż 4 lata. Dlaczego więc warto stawiać na firmowe blogi? Argumenty przedstawimy oczami dwóch osób: gościa od pijarów oraz zawodowca od SEO.
Bez bloga nie ma „fejmu”
Zacznijmy od kwestii wizerunkowych. Blog jest kluczowym elementem składającym się na własne media, czyli kanały informacyjne, którymi dysponuje firma. Regularnie prowadzony, oferujący wartościowe treści niesie ze sobą bardzo dużo korzyści…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć ruch na blogu?
Popularność prowadzenia blogów w internecie nie tylko przez firmy ale również osoby prywatne bardzo zyskały na popularności. Treści na blogu nie tylko przekazują nowe trendy czy produkty pojawiające się na rynku ale także dla nielicznych treść może być sposobem na życie. Dużo blogów jest jednak z małą widocznością SEO w wyniku czego grono czytelników może stanowić nie wielką grupę. Jak zwiększyć ruch na blogu a tym samym zyskiwać nowych czytelników? W artykule przedstawimy kilka sposobów oraz narzędzi ,które mogą nam w tym pomóc.
Jak zwiększyć ruch na blogu z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych?
W sieci możemy znaleźć wiele narzędzi zaczynając od darmowych a kończąc na płatnych. Na poczet naszego krótkiego poradnika wybraliśmy:
- Senuto
- Semstorm…
Wpływ strony docelowej na kampanię Google Ads
Jak Twoja strona wpływa na kampanie Google Ads? Czy możesz ją jeszcze lepiej zoptymalizować, aby poprawić skuteczność reklam? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.
Na początek trochę teorii…
Strona docelowa – adres url, na który trafia użytkownik po kliknięciu w Twoją reklamę. W szerszym rozumieniu pojęcia używamy również w kontekście całej witryny, na którą kierujemy użytkowników…
Więcej dowiesz się u źródła >Wyszukiwanie semantyczne i jego wpływ na SEO
Jeszcze niecałe 10 lat temu SEO polegało – między innymi – na zrozumieniu tego, jak mniej więcej, silniki wyszukiwania generują rezultaty oraz które słowa kluczowe mają najwięcej zapytań, aby następnie stworzyć content dający wysokie pozycje. Oczywiście samo budowanie contentu nie było jeszcze tak popularne, jak obecnie, ale stanowiło światełko w tunelu wskazujące, w którym kierunku to wszystko zmierza.
Obecnie proces ten wyewoluował i zmienił to, w jaki sposób należy optymalizować treści, by uzyskać rezultaty. Samo identyfikowanie słów kluczowych już nie wystarczy. Oczywiście są one nadal ważne – wszak nadal pozycjonujemy na określone słowa – jednak na znaczeniu przybrało zrozumienie intencji kryjącej się za podanym zapytaniem. Zachodzi jednak pytanie – jak wyszukiwarka internetowa ma zrozumieć intencję związaną z danym ciągiem słów? W grę wchodzi tutaj wyszukiwanie semantyczne, któremu poświęcony jest ten artykuł…
Więcej dowiesz się u źródła >Remarketing w Google Ads. Jak zamienić użytkowników w klientów?
Jeśli analizujesz ruch na swojej stronie, wiesz, że 98% użytkowników podczas pierwszej wizyty nie podejmuje żadnej akcji. Co zrobić, żeby przekonać ich, że nie tylko warto Cię obserwować, ale i kupić Twoje produkty? Musisz opracować plan, który będzie oparty na remarketingu.
Remarketing to możliwość targetowania reklam na użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nie wykonali na niej pożądanej akcji. Możesz zaimplementować remarketing na różne sposoby…
Więcej dowiesz się u źródła >Python w środowisku SEO
Jednym z bardzo czasochłonnych wyzwań wśród specjalistów, jest ciągłe nadzorowanie stron klientów lub własnych. Niejednokrotnie zdarza się, że na stronie zostaną dokonane zmiany, kluczowe w kontekście SEO oraz niestety nie zostaniemy o nich poinformowani na czas. Pierwszym sygnałem informujących nas, że coś zostało zmienione, mogą być zarówno spadki, jak i wzrosty w widoczności. Warto zaznaczyć, że ręczne weryfikowanie zmian na stronie lub chociażby codzienne crawle serwisu zajmą nam ogromną ilość czasu, który moglibyśmy poświęcić na bardziej rozwojowe działania.
Na szczęście mamy wiele możliwości automatyzacji naszej pracy, chociażby wykorzystując bardzo popularny soft, jakim jest Zennoposter, o którym niejednokrotnie pisałem. Najtańszy pakiet licencyjny można nabyć już za 87$, natomiast jeśli chcemy faktycznie wykorzystać jego możliwości, musimy liczyć się z kwotami rzędu 200-400 USD, co przy dożywotniej licencji i kosztach programowania nie jest dużym wydatkiem…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pisać teksty reklam w Google Ads? Oto 20 wskazówek, o których warto pamiętać
Czy kiedykolwiek męczyłeś się z napisaniem reklam w Google Ads? Musisz zawrzeć wszystkie niezbędne informacje w krótkich zdaniach i mieć pewność, że będą konwertować. Przez ograniczoną liczbę znaków trudno jest opisać wszystkie zalety produktu czy usługi i jeszcze przekonać użytkownika, że powinien kliknąć w Twoją reklamę. O tym, jak budować teksty reklam w Google Ads pisze specjalnie dla interaktywnie.com Daria Shilina z adCookie.
Wiemy, że właściwie napisane nagłówki i opisy reklam wpływają na wynik kampanii w wyszukiwarce. Odpowiednio sformułowane teksty zaoszczędzą budżet reklamowy, jednocześnie zwiększając CTR i zmniejszając CPC oraz w konsekwencji poprawiając główne parametry kampanii…
Więcej dowiesz się u źródła >