Klasyfikacja czy personalizacja, czyli jak myślimy o grupach docelowych?
Świat reklamowy ma mocną tendencję do generalizacji i uproszczeń. Pokolenie X, Y, Z, Silver i wiele innych określeń często używanych bezrefleksyjnie może sprowadzić nas na manowce i doprowadzić do stworzenia przekazu miałkiego, zupełnie niedopasowanego do konkretnej grupy docelowej.
Czy planowanie komunikacji w oparciu o ogólne założenia dotyczące pokoleń jest sensowne i skuteczne?
Personalizacja vs klasyfikacja
Jakiś czas temu zaczął się rozwijać trend personalizowania komunikacji do konsumentów. Zauważamy już nie tylko komunikaty skierowane bezpośrednio do warszawiaków czy poznaniaków, ale wręcz do mieszkańców konkretnych dzielnic. Tak naprawdę trend ten najintensywniej rozwija się w sieci dzięki narzędziom, które pozwalają dotrzeć do bardzo sprecyzowanego grona osób…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Jak pisać teksty, które zainteresują czytelnika?
W Internecie codziennie pojawiają się tysiące nowych artykułów na praktycznie każdy temat. Jak w gąszczu tych treści sprawić, żeby to właśnie po Twoje teksty sięgnęli czytelnicy? Jak się pewnie spodziewałeś – nie ma na to jednej recepty. Za pomocą różnych środków możesz jednak przekonać czytelnika, by to właśnie Twoim artykułem się zainteresował. W jaki sposób?
Jak wymyślić dobry tytuł artykułu?
Właściwie każdy artykuł traktujący o tworzeniu tekstów próbuje nam przekazać, że tytuł jest najważniejszy, że to właśnie on przyciąga czytelnika, dlatego powinien być chwytliwy i zwracać jego uwagę. To dobry pomysł, gdy potrafimy zrobić to umiejętnie i jesteśmy wprawnymi twórcami, którzy z łatwością poruszają się po meandrach copywritingu. Co jednak w przypadku, gdy ten szokujący nagłówek nijak ma się do treści artykułu? Z pewnością nie osiągniemy oczekiwanych rezultatów…
Więcej dowiesz się na: http://blog.wiwi.pl
JAK MAPA WITRYNY WPŁYWA NA POZYCJONOWANIE STRON?
Poprawnie skonfigurowana mapa witryny to jeden z podstawowych elementów optymalizacji strony pod kątem SEO. Dzięki plikowi sitemap roboty indeksujące mogą znacznie łatwiej poruszać się po stronie, co ma przełożenie na czas i efektywność indeksacji nowych zasobów.
Mapę witryny najprościej jest porównać do spisu treści w książce. Roboty indeksujące mając dostęp do pliku sitemap mogą z łatwością odnaleźć wszystkie istotne adresy URL obecne w obrębie konkretnej domeny. Dzięki poprawnie stworzonej mapie strony mamy szansę poprawić statystyki indeksacji na naszej stronie, co w przełożeniu przysłuży się również pozycjonowaniu.
CZYM JEST MAPA STRONY?
Mapa strony to najczęściej plik stworzony w formacie XML, który zawiera listę adresów URL dostępnych w obrębie konkretnej domeny. Oprócz spisu wszystkich podstron w mapie witryny można umieścić także informacje o tym kiedy konkretny adres był ostatnio aktualizowany oraz jaki priorytet posiada. Należy przy tym pamiętać, że nadanie wysokiej hierarchii dla danego adresu nie sprawi, że zostanie on szybciej zaindeksowany. Jest to jedynie określenie jak ważny w strukturze strony jest konkretny URL…
Więcej dowiesz się na: https://www.pozycjonusz.pl
Co w trawie piszczy, czyli do czego służy Google Trends?
Google Trends to darmowe narzędzie, które pozwoli Ci odkryć czego użytkownicy szukają w sieci i jakie są ich potrzeby.
Google to najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka na świecie, nic więc dziwnego, że dysponuje ogromną ilością informacji na temat wyszukiwanych haseł. Całą tę wiedzę wykorzystuje narzędzie i dzieli się nią z użytkownikami w raportach…
Więcej dowiesz się na: http://semahead.pl
Lighthouse od Google – samodzielny, podstawowy audyt SEO strony
Warto co jakiś czas przeprowadzić audyt swojej strony internetowej. Pozwala on na ocenę jej jakości oraz wydajności. W ten sposób można ocenić, czy strona spełnia wymagania użytkowników.
Lighthouse jest darmowym rozszerzeniem popularnej przeglądarki internetowej Chrome i daje każdemu użytkownikowi taką właśnie możliwość. Oczywiście, wtyczka Lighthouse prezentuje jedynie określone informacje i nie są one zaawansowane. Można jednak dzięki niej dokonać podstawowej oceny swojej witryny i odpowiednio wcześnie zareagować na sygnały. Google cały czas pracuje na tym, aby narzędzie to było jeszcze bardziej funkcjonalne i stale pojawiają się nowe opcje dla wszystkich użytkowników…
Więcej dowiesz się na: https://blog.seosklep24.pl
Aktualizacja algorytmu Google Marzec 2018
Okolice 8 marca… w ubiegłym roku Google postraszyło branżę SEO Fredem. W tym roku z oficjalną informacją poczekało 4 dni i 12.03 na oficjalnym profilu Google na Twitterze pojawiła się informacja o aktualizacji rdzenia algorytmu. Co zmieniło się w wynikach wyszukiwania? Które strony zyskały? Zachęcamy do lektury!
W połowie marca światem SEO „wstrząsnęła” informacja o zmianie algorytmu Google. Początkowo pojawiły się jedynie informacje, że rzuca wynikami i pytania, czy „to tylko u mnie?”. Aktualizacja algorytmu Google w marcu została potwierdzona jednak przez Google. Również narzędzia, które monitorują humor (:)) wyszukiwarki wskazywały, że w okresie od 8 do 18 marca Google był FURIOUS, a zmiany w SERP-ach duże…
Więcej dowiesz się na: http://delante.pl
Jak zaciągnąć emocje do pracy w marketingu?
Sprzedaż produktów na homogenicznym rynku jest bardzo trudna. Wszyscy oferują mniej więcej to samo. Walka na jakość kosztuje, a miejsca na obniżenie ceny jest coraz mniej. W takim właśnie otoczeniu na znaczeniu zyskuje umiejętność pobudzania emocji konsumentów.
Szczypta marketingowej historii
Klasyczna szkoła marketingu jest oparta o marketing mix, czyli marketingową kompozycję zawierającą się w najpopularniejszej formule 4P (z biegiem czasu została formuła rozwinięta do 5P, 7P, 4C). W formule 4P najważniejsze są potrzeby, które produkt/usługa ma zaspokoić…
Więcej dowiesz się na: https://premium-consulting.pl