Przodujemy w korzystaniu z internetu przez urządzenia mobilne
Ponad 56 proc. użytkowników na świecie i ponad 60 proc. w Polsce korzysta z internetu poprzez urządzenia mobilne. To więcej niż liczba korzystających z komputerów osobistych. Najbardziej popularnymi narzędziami są aplikacje dostarczane przez sklepy, banki i media społecznościowe. Najwięksi światowi gracze branży mobilnej zmieniają strategię i stawiają na sztuczną inteligencję oraz rozwiązania głosowe.
Oprócz sztucznej inteligencji na rynku mobilnym coraz mocniej widoczny będzie trend rozwiązań głosowych. Chociaż w Polsce ciągle nie są dostępni najpopularniejsi asystenci głosowi, tacy jak Siri, Asystent Google, Amazon Alexa, czy Cortana od Microsoftu, to na świecie rozwiązania te zyskują coraz większe grono użytkowników…
Więcej dowiesz się na: https://mambiznes.pl
„Słowa kluczowe – SEO” – praktyczny poradnik
Właściwe słowa kluczowe są niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja strona była dobrze widoczna w Google. Ich dobór jest ważny już w momencie tworzenia witryny lub sklepu. Powinien Ci towarzyszyć też przy wszelkich zmianach, które wprowadzasz i redagowaniu treści. To dzięki słowom kluczowym bowiem użytkownik jest w stanie do Ciebie trafić z wyszukiwarki. Dowiedz się, jak SEMSTORM może Ci pomóc w tym zadaniu.
Zagrajmy w krótką grę. Jak myślisz, czy internauci częściej szukają „skup samochodów za gotówkę” czy „skup aut za gotówkę”? A czy poszukując informacji o zdrowym żywieniu wolą zapytać o „organiczne jedzenie” czy „ekologiczne jedzenie”. A może wiesz, czy największą popularnością cieszą się pytania o laptopa do 1500, 2000 czy 3000 zł?
Pewnie masz swoje typy – zachowaj je w pamięci. Możesz też od razu przejść do podsumowania, w którym znajdziesz rozwiązanie…
Więcej dowiesz się na: https://www.semstorm.com
TOP 10 raportów niestandardowych w Google Analytics
Przygotowany zestaw 10 raportów niestandardowych w Google Analytics to subiektywny wybór najbardziej przydatnych raportów. Jednak jak rozumieć „najbardziej przydatne”? Właściwie każdy raport niestandardowy zazwyczaj jest tworzony aby zaspokoić specjalne potrzeby użytkownika Google Analytics. Sam Google Analytics zawiera wiele podstawowych raportów i można by na nich poprzestać. Natomiast raporty niestandardowe zwykle tworzone są po to, aby wyświetlić w nich tylko te informacje, które są potrzebne w danej chwili, bez zbędnych pozostałych danych.
Jeśli chodzi o wybór wśród dostępnych raportów niestandardowych to m.in. w galerii rozwiązań Google Analytics (https://analytics.google.com/analytics/gallery) znajduje się kilka tysięcy różnych konfiguracji raportów. Ponadto, dziesiątki ciekawych propozycji można znaleźć na różnych blogach opisujących zagadnienia analityki internetowej…
Więcej dowiesz się na: https://www.silesiasem.pl
Czym jest wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka na mapach Google to usługa przeznaczona zarówna dla małych jak i dużych firm. Pozwala na prezentacje najważniejszych informacji o prowadzonej działalności i wyświetlenie ich w organicznych wyszukaniach wraz z załączoną lokalizacją firmy na mapie.
Użytkownicy Google wyszukając lokalnych firm mogą łatwo sprawdzić takie dane jak adres siedziby firmy, telefon kontaktowy, godziny otwarcia, a nawet opinie internautów. Taka wizytówka to świetny i prosty sposób na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz wyeksponowanie najważniejszych informacji o firmie.
Wypunktowane zalety posiadania konta Google Moja Firma
- Pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google
- Łatwy i szybki dostęp do najważniejszych informacji o firmie dla użytkowników Google…
Więcej dowiesz się na: https://www.studiolokomotywa.pl
Czy Polacy kupują produkty spożywcze w internecie?
Wydawać by się mogło, że rynek e-commerce w naszym kraju jest już rozwinięty w najlepsze – ludzie chętnie i bez obaw kupują on-line, a co chwilę w sieci pojawiają się nowe eSklepy. Jak jednak przeczytać można w raporcie z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen – przed branżą e-commerce w Polsce jeszcze długa droga, aby dorównać rynkom zagranicznym. Szczególnie, jeśli chodzi o sektor FMCG, czyli produkty spożywcze.
3 fazy rozwoju e-commerce
Zdaniem firmy Nielsen branżę handlu elektronicznego można podzielić na trzy etapy:
- faza wejścia;
- faza rozwoju;
- faza konsolidacji…
Więcej dowiesz się na: https://www.emarketing.pl
Co robić po publikacji wpisu na blogu? – 8 porad
Dodałeś nowy tekst i nie wiesz, co robić po publikacji wpisu na blogu? Koniecznie przeczytaj poniższą listę, która zawiera 8 cennych wskazówek. Dzięki nim będziesz mieć pewność, że wykonałeś wszystkie niezbędne kroki ku temu, by jak największa liczba potencjalnych odbiorców dowiedziała się o Twoim nowym artykule.
Znalazłeś świetny temat, przygotowałeś przydatne materiały, napisałeś wyczerpujący i bardzo rzeczowy tekst. Jesteś dumny ze swojej pracy oraz masz pewność, że niesie ona za sobą sporą wartość.
Pojawia się pytanie – co dalej?
Czas, aby Twój artykuł ujrzał światło dzienne. Powinno go zobaczyć jak najwięcej osób, które należą do Twojej grupy docelowej, gdyż dla nich tekst ten może być bardzo przydatny.
Istnieje wiele ścieżek postępowania w kontekście tego, co robić po publikacji wpisu na blogu. Poczynając od social media, poprzez wpływ influencerów, na link-buildingu kończąc.
Zobacz, jakimi drogami możesz podążyć…
Więcej dowiesz się na: http://mobiletry.com
Google prezentuje Bulletin!
Google News zyskują nową mikroperspektywę. W tym celu gigant z Mountain View pracuje nad nowym sposobem na pozyskiwanie nowych źródeł informacji lokalnych.
Projekt, który ma temu służyć, nazywa się Bulletin i jest platformą newsową (częścią Google News), skierowaną na dziennikarstwo obywatelskie. Celem powstania projektu jest danie użytkownikom możliwość dodarcia do najświeższych wydarzeń z ich lokalnego podwórka…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Speed Update – czym jest i jak się przygotować na nadchodzącą aktualizację algorytmów
17 stycznia Google za pośrednictwem swojego oficjalnego bloga poinformowało, że w lipcu wprowadzona zostanie duża aktualizacja algorytmów wyszukiwania. Najnowsza poprawka, kryjąca się pod nazwą „Speed Update” kierowana jest do najwolniejszych witryn, które nie zostały poprawnie zoptymalizowane pod urządzenia mobilne.
Na co wpłynie speed update?
Obecnie prędkość strony jest jednym z wielu czynników wpływających na pozycje w Google. Jednak odnosi się to tylko do wyników wyszukiwania w przypadku witryn desktopowych. Od lipca prędkość wczytywania strony będzie również miała wpływ na pozycje stron mobilnych…
Więcej dowiesz się na: https://traffictrends.pl