Pozycjonowanie lokalne (SEO) – Co to jest i jak optymalizować?
Pozycjonowanie lokalne to nie tylko konieczność ale obowiązek dla każdego biznesu działającego na danym obszarze w kontekście pozyskiwania klientów a tym samym zwiększania przychodów firmy. Wiele użytkowników będącymi potencjalnym klientem skupia swoje poszukiwania do lokalnych firmach z różnych powodów:
- uproszczona komunikacja z daną firmą
- wyszukiwanie usług dedykowanych dla danego miasta
- bezpieczeństwo…
Czy warto aktualizować stare treści na stronie?
Jednym z elementów pozycjonowania, dającym robotom wyszukiwarek pozytywne sygnały dotyczące naszej strony, jest aktualizacja starych treści. W poniższym artykule pragniemy przedstawić Wam garść informacji dotyczących tego, w jaki sposób możesz wykorzystać potencjał drzemiący w stworzonych już tekstach, a także na co zwrócić uwagę podczas ich aktualizowania.
Blog firmowy jest bez wątpienia narzędziem, dzięki któremu możesz zwiększyć ruch na stronie, a także pojawić się w wynikach wyszukiwarki na korzystniejszych pozycjach. Z punktu widzenia osób odwiedzających Twoją witrynę, stanowi on źródło cennej wiedzy dotyczącej Twojej firmy…
Więcej dowiesz się u źródła >Dlaczego Twoje SEO nie działa? 8 najczęstszych błędów
Będąc właścicielem strony internetowej, prędzej czy później zaczynasz się zastanawiać nad tym, jak efektywnie poprawić jej widoczność w wyszukiwarce Google. Jeśli chodzi o efektywność działań SEO, wiele zależy od ich profesjonalnej realizacji. Bez fachowej wiedzy działania te nie tylko nie przyniosą efektów, ale mogą wręcz zaszkodzić. Poniżej omawiamy najbardziej prawdopodobne przyczyny, dlaczego Twoje SEO nie działa?
OCZEKIWANIE NATYCHMIASTOWYCH EFEKTÓW
Działania SEO wymagają czasu. Po niespełna 3-6 miesiącach, od rozpoczęcia pracy z agencją, albo samodzielnych prób optymalizacji serwisu, nie należy spodziewać się oszałamiających wyników. Na efekty trzeba odpowiednio długo poczekać; od kilku miesięcy, niekiedy nawet do roku. SEO jest inwestycją długoterminową; to, ile czasu będziemy czekać na efekty, zależy od wielu czynników. Dlatego w pierwszych miesiącach działań możesz mylnie stwierdzić, że Twoje SEO nie działa…
Więcej dowiesz się u źródła >8 najczęściej popełnianych błędów w optymalizacji SEO stron
To, że nasza strona prezentuje się dobrze pod kątem wizualnym, wcale nie oznacza, że spełni ona wymagania techniczne. Jakie są najczęstsze błędy w optymalizacji stron, popełniane przez początkujących?
Błędne indeksowanie strony
Optymalizacja SEO stron internetowych, które zostały utworzone za pośrednictwem gotowych motywów zazwyczaj jest niezbyt dobra. Wynika to obecności podstron, które nie mają związku z treścią portalu. Przekłada się to na znaczne pogorszenie pozycjonowania. Każdy z tych odnośników powinno się oznaczyć atrybutami ‘nofollow’ bądź ‘noindex’, oddzielając je od głównej części witryny…
Więcej dowiesz się u źródła >POZYCJONOWANIE STRON SAMODZIELNIE – MOŻLIWE?
W Internecie bez większych problemów można znaleźć sporo stron internetowych, poradników, kursów, artykułów, blogów itp. poświęconych tematyce pozycjonowania. Część z tego jest darmowa. Dostępność tych materiałów może prowokować do zadania sobie pytania “a może zostanę swoim własnym pozycjonerem?”
Czy pozycjonowanie stron samodzielnie jest możliwe?
Nie trzymajmy dłużej w niepewności i zacznijmy od odpowiedzi. Tak, jest to jak najbardziej możliwe. W Internecie można znaleźć sporo sporo materiałów na ten temat, nie brak też np. grup na Facebooku, gdzie można podzielić się swoimi wątpliwościami i uzyskać poradę. Verseo samo dokłada do tego swoją, nie tak małą cegiełkę, publikując materiały edukacyjne poświęcone tematyce pozycjonowania. Można zapytać: gdzie tu sens dzielenia się tą wiedzą, gdzie tu logika? Podcinacie sobie sami gałąź, na której siedzicie drodzy specjaliści SEO…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak wykorzystać content marketing w sektorze B2B?
Głównym celem każdego przedsiębiorcy jest budowanie rozpoznawalności jego marki, co przekłada się docelowo na generowanie wartościowych leadów i wzrost dochodów. W całym procesie tak naprawdę nieważne jest, czy oferujesz usługi, czy produkty, liczy się dotarcie z ofertą do właściwej grupy odbiorców.
Brzmi to wręcz banalnie. A jak wygląda w rzeczywistości? Przed współczesnymi marketerami stoi nie lada wyzwanie, szczególnie w sektorze B2B. Dotarcie z ofertą do firm i przekonanie do zakupu odbywa się dziś na nieco innych warunkach niż kilka lat temu. Dlaczego? Ponieważ schemat zakupowy w relacjach B2B uległ przemianie. Czy także i Twoje działania promocyjne podążają za nowymi trendami?…
Więcej dowiesz się u źródła >Jakich informacji dostarcza Google Search Console?
Zarządzasz swoją prywatną stroną internetową, bądź stroną firmy w której pracujesz? Musisz pamiętać, aby na bieżąco sprawdzać jej stan techniczny, a także jej wydajność w wyszukiwarce. W tym i w wielu innych przypadkach pomocne okazuje się być narzędzie Google Search Console. Zobaczmy jakie korzyści wynikają z użycia tego narzędzia.
Google Search Console to dostępne za darmo narzędzie, które przeznaczone jest do monitorowania stanu strony internetowej. Jego niewątpliwą zaletą jest nie tylko to, że nic nie kosztuje, ale również to, że wskazuje co zrobić, aby pozycje w wynikach wyszukiwania były wyższe, dzięki zoptymalizowaniu naszej strony pod wymogi wyszukiwarki Google. GSC pozwala nam zwrócić uwagę na te czynniki, które wymagają naszej uwagi, aby możliwe było pełne zoptymalizowanie strony WWW. W związku z tym jakich informacji dostarcza, a także jak je wykorzystać, aby możliwe stało się ulepszenie strony internetowej? Zacznijmy od tego, że musisz zalogować się naszym dotychczasowym kontem Google w Google Search Console, bądź musimy zarejestrować nowe konto. Jeśli jeszcze nie wykonałeś tych czynności, oderwij się na chwilę od lektury tego artykułu i załóż konto…
Więcej dowiesz się u źródła >Duplicate content – co to jest i jak go uniknąć?
Co oznacza pojęcie „duplicate content” i dlaczego może poważnie zaszkodzić stronie internetowej? Jak stworzyć treść, by była zgodna z wytycznymi wyszukiwarki i gdzie sprawdzić jej unikalność? Do kogo się zgłosić, gdy ktoś podbiera nam opisy i czy taki problem mają tylko sklepy internetowe? Odpowiadamy poniżej.
Duplicate content, czyli po prostu powielanie treści. Polega na umieszczaniu tych samych tekstów, np. opisu kategorii/produktu na różnych stronach internetowych. Działanie te często jest przypadkowe, ponieważ właściciele sklepów nie są świadomi problemu. Poza niewiedzą pojawia się również brak czasu i chęci na wdrożenie opisów, których nie ma nikt inny…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć przychody z bloga firmowego
Chcesz, żeby Twój blog firmowy zarabiał? Pracuj mądrzej z wykorzystaniem Google Analytics.
W tym poście, pokażę Wam, jak wykorzystać dane GA do podjęcia dochodowych decyzji dotyczących kolejnych ruchów na szachownicy o nazwie „content marketing”…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy mobilna wersja strony internetowej jest ważna?
Z pewnością niewiele jest osób, które wiedzą, że bardzo istotnym czynnikiem w trakcie ustalania pozycji w rankingu popularnej wyszukiwarki Google jest mobilność. Powodów, dla których warto wdrożyć mobilną wersję witryny internetowej jest zdecydowane więcej. Zobaczmy, dlaczego responsywne strony internetowe są lepiej traktowane przez algorytm Google.
Dzisiaj nikogo już nie dziwi, że większość ruchu w internecie pochodzi ze smartfonów i tabletów. Nic więc dziwnego, że firmy, które są potentatami na rynku coraz więcej uwagi poświęcają nie desktopowym, ale mobilnym produktom. Strona internetowa w wersji mobilnej jest dzisiaj koniecznością, ale dlaczego? Większość z nas wie, że witryna, której rozdzielczość dopasowuje się do rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych jest dla nas bardziej przyjazna w odbiorze, taką stronę możemy przeglądać z łatwością. Wchodzenie w interakcje z taką stroną jest zdecydowanie łatwiejsze. W tym artykule przedstawiamy 7 istotnych powodów, dla który warto rozważyć możliwość zastosowania wersji mobilnej w swoim serwisie. Powinni o tym pomyśleć wszyscy: właściciele stron firmowych, sklepy online jak i również blogerzy…
Więcej dowiesz się u źródła >Przebudowa strony internetowej: o czym należy pamiętać?
Na zmianę wyglądu witryny internetowej (czyli redesign strony internetowej), wcześniej czy później przyjdzie pora. Redesign może mieć bardzo różny zakres: może to być jedynie niewielki lifting, jak i przebudowa na bardzo szeroką skalę. W tym artykule wymieniamy istotne informacje, które powinny mieć wpływ na podjęcie decyzji o przebudowanie naszego serwisu.
Wiele przedsiębiorstw w pewnym momencie swojej działalności podejmuje decyduję o tym, aby dokonać przebudowy swojej firmowej strony internetowej…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak mierzyć efektywność działań marketingowo-wizerunkowych?
Kiedy zauważamy wzrost kosztów związanych z działaniami marketingowo-wizerunkowymi, a nasze budżety reklamowe pozostają niezmienne, nierzadko pojawia się pytanie – czy można wyliczyć i ocenić skuteczność takich działań?
Często słyszymy, że nie ma jednolitej metody, która pomogłaby sprawdzić i oszacować wyniki kreowania wizerunku marki w sieci. Wtedy załamujemy ręce, bo obecna rzeczywistość skłania nas przede wszystkim do aktywności w Internecie. Istnieją na szczęście narzędzia oraz sposoby, które umożliwiają monitorowanie dotychczas podejmowanych kroków na rzecz budowania brandu kanałami online…
Więcej dowiesz się u źródła >