Wykorzystaj ROPO w swoim sklepie internetowym
Jeśli prowadzisz sklep internetowy zależy Ci, aby konsumenci dokonywali zakupu właśnie w Twojej witrynie. Jednak nadal wiele osób korzysta z internetu jedynie jako źródła informacji o produkcie. Trafiają na Twoją stronę, zapoznają się ze zdjęciami i opisami artykułów, szukają opinii i korzystają z porównywarek cenowych, a później dokonują zakupów w sklepie stacjonarnym. Takie działanie konsumenta nazwane zostało efektem ROPO (research online, purchase offline). Dla firm, które mają możliwość działania zarówno online, jak i offline ROPO nie stanowi problemu. Co jednak z mniejszymi firmami, które działają tylko w sieci? Jak przekonać klienta do zakupów online?
Nie tylko ROPO
Odwrócone ROPO, to pojęcie stosowane w przypadku, gdy użytkownicy najpierw zapoznają się z artykułem offline, a następnie dokonują zakupu w sklepie internetowym.
Oczywiście wiele zależy od produktów, które sprzedajesz. Są branże, w których więcej zakupów dokonywanych jest w sklepach stacjonarnych, ale i takie, w których to zakupy przez internet cieszą się większym powodzeniem.
Według raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, kategorie produktów, w których najbardziej widoczny jest efekt odwróconego ROPO to kosmetyki, sprzęt RTV/AGD, obuwie, odzież sportowa, artykuły dziecięce. Warto wspomnieć, że sprzęt RTV/AGD jest popularny zarówno w obszarze ROPO, jak i odwróconego ROPO.
Konsumenci szukają informacji w internecie
W raporcie E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, możesz sprawdzić, że respondenci najczęściej szukali informacji o produktach na stronach sklepu internetowego. To ważny sygnał dla Twojego biznesu.
Pierwszy źródłem informacji o produkcie zadeklarowanym przez respondentów jest wyszukiwarka internetowa.
Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce nadal jest Google.pl (wg ranking.pl; ranking wyszukiwarki-domeny). W związku z tym musisz zadbać o to, by Twojego sklepu nie zabrakło w wynikach wyszukiwania…
Czytaj więcej na: https://redseo.pl
Jak zwiększyć konwersję z email marketingu w e-commerce?
Email marketing i e-commerce współpracują ze sobą niemal od zawsze. Nic dziwnego, że email jest drugim, zaraz po wyszukiwarce, najpopularniejszym kanałem marketingowym. Odpowiada on za 1/5 transakcji w sklepach internetowych:
Źródło: http://bit.ly/2r4ux2B
Widać z tego, że branża e-commerce chętnie korzysta z możliwości, jakie daje ten kanał.
Co ciekawe, aż 66% konsumentów dokonuje transakcji w e-sklepie właśnie za sprawą otrzymanej kampanii mailowej. Konwersja z tego kanału jest więc bardzo duża.
Nasuwa się jednak pytanie, czy marketerzy wykorzystują w pełni możliwości, jakie daje email marketing? Nie do końca. Według obserwacji FreshMaila zaledwie kilka procent marketerów korzysta z zaawansowanych funkcji programu do wysyłki mailingów. Tracą oni przez to szansę na osiąganie jeszcze lepszych efektów sprzedażowych. Według DMA, czyli firmy działającej w branży e-marketingu, personalizowane i targetowane wysyłki generują 58% wszystkich dochodów. I choćby z tego powodu warto zainwestować swój czas w lepsze przygotowanie kampanii.
Oprócz typowo technicznych aspektów tworzenia kampanii mailingowych, istnieje kilka sprawdzonych, psychologicznych sposobów na zwiększenie przychodów z email marketingu.
Szczegółowo opowie o nich Paweł Sala na pierwszej edycji Aula Kraków. W trakcie jego wystąpienia, poznasz 7 sposobów na zwiększenie konwersji w E-commerce. Aby wziąć udział w Auli zarejestruj się na www.aulakrakow.evenea.pl.
W tym artykule przybliżymy trzy z nich. Pozostałe możesz poznać 23 maja na spotkaniu Aula Kraków. Spotkanie jest bezpłatne, wystarczy się zapisać.
1. Utrzymanie uwagi odbiorcy
Z badań, jakie przeprowadził Microsoft wynika, że Internauta poświęca na odbierane treści zaledwie 8 sekund swojej uwagi. Twoim zadaniem jest utrzymanie jej jak najdłużej. Stąd Twoje wiadomości powinny zwracać na siebie uwagę już w skrzynce odbiorczej. Intrygujące tematy, kolorowe ikony, czy personalizacja imieniem to tylko kilka ze sposobów wyróżnienia się spośród innych maili…
Czytaj więcej na: http://di.com.pl