6 porad, jak dział IT może efektywniej wpłynąć na rozwój firmy
Działy IT powinny pełnić funkcję źródła nowych inspiracji w polskich firmach – mówił Daniel Kierdal na tegorocznej konferencji OSEC Forum*. Wdrażając nowoczesne metody zarządzania, niwelując potencjalne zagrożenia i innowacyjnie podchodząc do rozłożenia budżetu, IT może stać się motorem napędowym biznesu i znacząco przyczyniać się do rozwoju firmy. Oto część managerska pierwszej edycji Forum w pigułce dla tych, którzy z IT chcą być na bieżąco.
Dział IT jako doradca biznesowy
Rozwój technologii, w tym obecność mobilnych aplikacji niemal w każdej dziedzinie życia, sprawił, że informatyk przestał być postrzegany jako osoba od naprawy zepsutego komputera. Spójrz na dział IT jako na pole nowych możliwości. Według Daniela Kierdala, eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze oprogramowania dla przedsiębiorstw, dział IT w firmie powinien pełnić funkcję doradcy dla biznesu i zarządzać usługami dla biznesu. Część usług to usługi wewnętrzne a część zewnętrzne. Umiejętność odpowiedniego połączenia i wykorzystania oprogramowania własnego i tego dostarczanego w modelu SaaS może dać przewagę konkurencyjną firmie.
Przygotuj się na zagrożenia
Popularny skrót IoT (Internet of Things) może mieć również inne rozwinięcie – Internet of Threats. Zagrożenia związane z przenoszeniem ogromnej ilości danych do sieci, pozyskiwaniem ich przez wszelakie aplikacje i programy (zezwolenia na geolokalizację, dostęp do multimediów, kontaktów) mogą dorównywać wynikającym z tego korzyściom. Dla biznesu równie niebezpieczne są poważne ataki, polegające na wykradnięciu danych, jak i krótkotrwałe awarie, które generują jednak duże starty finansowe. W 2016 roku kilka popularnych platform, m.in. Twitter, Amazon czy Netflix, doświadczyły tzw. DDoS – ataku rozproszonego. Polega on na przepełnianiu zasobów danego serwera tak, aby użytkownicy nie mogli z nich korzystać. Dariusz Puchalak, konsultant i trener IT, przekonywał, że świadomość zagrożeń jest pierwszym i najważniejszym krokiem w zapobieganiu im i chronieniu firm przed konsekwencjami przestoju w działaniu platformy przez cały dzień.
Pomyśl inaczej o kosztach
Większość kosztów w działach IT jest wydawana na utrzymanie, o wiele mniej zaś przeznaczana jest na innowacje. Według Forrester Research koszty w działach i firmach IT rozkładają się średnio na 72% wydawane na utrzymanie oraz 28% wydawanych na rozwój i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań. Niedoścignionym w większości firm ideałem jest stosunek 50:50. Przy analizie finansowej kosztów utrzymania IT należy pamiętać o tym, że nie wszystkie koszty są złe. Takim przykładem może być miesięczny koszt oprogramowania, które generuje przychody firmy. Czas wdrożenia usługi SaaS jest znacznie krótszy niż wdrożenie wewnętrzne a może przynieść znaczące korzyści biznesowe. Niektóre rodzaje kosztów są tym, co nakręca każdy biznes. Nie chodzi o ich ograniczanie, a o takie wykorzystanie, które zagwarantuje najlepsze efekty – podkreślał Daniel Kierdal…
Czytaj więcej na: http://di.com.pl
Synerise zainwestuje ponad 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i marketing automation
Krakowska spółka Synerise zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł uzyskała dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.
Synerise to spółka zajmująca się tworzeniem innowacji w marketingu i sprzedaży, dostarczająca klientom rozwiązań poprawiających ich wyniki finansowe. Ostatnio znajduje się w fazie tzw. catastrophic growth, konsekwencją czego były propozycje inwestycyjne od światowych funduszy.
Firma wybrała najbardziej perspektywicznych partnerów. Dzięki nim otrzymała dostęp do kapitału, technologii oraz zespołu ponad 150 ekspertów specjalizujących się m.in w data science.
Synerise planuje również wzmocnienie zespołu. Zatrudni ekspertów w zakresie badań nad sztuczną inteligencją oraz kadrę, która wesprze firmę w operacjach międzynarodowych. Do spółki jako doradca oraz członek rady nadzorczej dołączy m.in. Peter Bodis, aktualnie wiceprezes zarządu Pioneer Pekao…
Czytaj więcej na: http://www.marketing-news.pl
Europejskie agencje łączą siły. Będą ułatwiać komunikację markom planującym zagraniczną ekspansję
Niezależne agencje z siedmiu krajów: Danii (Kemp & Kjær), Francji (Com’I/O), Niemiec (m3 PR), Polski (Profeina), Portugalii, Hiszpanii (Canella PR) i Wielkiej Brytanii (Mustard PR) połączyły się w Enterie Collective. Będą umożliwiać szybko rozwijającym się firmom rozszerzanie działalności na wybrane kraje europejskie.
Kluczem doboru agencji partnerskich było ich doświadczenie we współpracy z firmami z branży cyfrowej i technologicznej. Większość agencji wchodzących w skład kolektywu miała już okazję ze sobą współpracować, np. pracując dla tego samego klienta na różnych rynkach.
Enterie Collective oferuje kompletną obsługę w zakresie komunikacji dla start-upów i firm technologicznych, które chcą wejść na rynki zagraniczne. Oferta skierowana jest zarówno do polskich podmiotów planujących europejską ekspansję, jak i zagranicznych firm chcących wejść do Polski…
Czytaj więcej na: http://www.marketing-news.pl
Superkomputery pozwalają uwalniać pełen potencjał Big Data
W miarę jak Big Data zyskuje dla organizacji coraz bardziej strategiczne znaczenie, konwencjonalne technologie nie są już w stanie zaspokajać związanych z tym potrzeb. Jedynie superkomputerowe systemy HPC (High-Performance Computing) mają odpowiednią moc, skalę i szybkość działania, żeby uczynić z Big Data fundament krytycznych procesów biznesowych i strategicznego podejmowania decyzji.
Czas to pieniądz. Ta sprawdzona mantra biznesowa to jednocześnie powód, dla którego wiele firm i agencji rządowych decyduje się na wykorzystanie systemów HPC do zarządzania potrzebami Big Data, czyli obszarem, który nabiera dla wielu organizacji kluczowego znaczenia w prowadzeniu bieżącego biznesu.
Konwencjonalne podejścia komputerowe do Big Data mogą być zbyt wolne, żeby dostarczać odpowiedzi na czas. Nie ma sensu inwestować środki finansowe i wysiłek w Big Data, jeśli rezultaty pojawią się na tyle późno, że nie będą użyteczne.
W wielu branżach HPC oferuje organizacjom z sektora prywatnego i publicznego zaawansowaną, pogłębioną analizę obejmującą całe zbiory Big Data w czasie liczonym w sekundach. W przypadku konwencjonalnych konfiguracji na wyniki trzeba byłoby czekać wiele godzin albo nawet dni. Ta szybkość przetwarzania oznacza, że dzięki HPC, analitycy i kadra zarządzająca nie muszą oczekiwać godzinami na możliwość zadania kolejnego zapytania, ale mogą eksplorować wielkie zbiory danych interaktywnie, w ciągu kilku sekund, porównując podejścia czy strategie, które będą najbardziej przydatne z punktu widzenia określonych celów biznesowych.
OBSŁUGA BIG DATA W CZASIE RZECZYWISTYM
Kiedy przedsiębiorstwa zmagają się z bardzo dużymi szybkościami danych, systemy HPC wyposażone w konfiguracje sieciowe, pamięci oraz procesory, które nie mają sobie równych na rynku, pozwalają skutecznie działać nawet w najtrudniejszych warunkach. Wykrywanie przestępstw finansowych w czasie rzeczywistym czy spersonalizowane ofertowanie klientów firm ubezpieczeniowych przez telefon to tylko dwa przykłady, gdzie superkomputerowe przetwarzanie zbiorów Big Data pozwala stworzyć rozwiązania zapewniające przewagę konkurencyjną na rynku…
Czytaj więcej na: http://www.computerworld.pl
Jakie jest najlepsze źródło pozyskiwania adresów do listy mailingowej?
Poczta elektroniczna to wciąż bardzo skuteczne narzędzie, używane w komunikacji marketingowej. Nadal jednak padają pytania, jak pozyskiwać nowe adresy e-mail i która metoda powiększania listy mailingowej jest obecnie najbardziej efektywna? Odpowiedź na te pytania przynosi badanie wykonane przez firmę Ascend2, która zapytała ponad 200 respondentów (marketingowców) o to, jakie jest najlepsze źródło pozyskiwania adresów do listy mailingowej i która z metod jest przy okazji najtrudniejsza.
Sposoby powiększania listy mailingowej
Spośród wieli metod na zwiększenie liczby adresów w bazie mailingowej, wymienić można między innymi:
- reklamę i rejestracje w social media;
- content marketing;
- konkursy;
- linki sponsorowane;
- pozycjonowanie;
- marketing partnerski.
Ankietowani stwierdzili, że jeśli chodzi o najbardziej skuteczne sposoby na zwiększenie listy e-mail, to jest to przede wszystkim reklama w mediach społecznościowych oraz content marketing, wraz z powiązanym z nim pozycjonowaniem…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl