Stwórz stronę błędu 404 wspierającą konwersję – 10 kreatywnych komunikatów o błędzie 404
Strona błędu 404 pojawia się na ekranie użytkownika najczęściej w dwóch sytuacjach – kiedy internauta wpisze niepoprawny adres URL bezpośrednio w pasku przeglądarki lub wejdzie na podstronę, która została usunięta bez wdrożenia odpowiedniego przekierowania. Bez względu na to, jaka jest przyczyna wyświetlenia czterysta czwórki, może ona zniechęcać klienta do dalszego przeglądania zawartości witryny. By temu zaradzić, wystarczy przygotować atrakcyjny i użyteczny komunikat o błędzie 404, który nie tylko ostudzi zirytowanie użytkownika, ale dodatkowo zachęci go do generowania konwersji.
Elementy użytecznej strony 404
Błąd 404 (page not found) wskazuje, że na serwerze nie znaleziono zasobów, które umożliwiłyby poprawne wyświetlenie zawartości strony znajdującej się pod podanym adresem URL. Mówiąc prościej, czterysta czwórka informuje użytkownika, że poszukiwana podstrona nie istnieje lub została przeniesiona…
Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl
Nowinki SEO i Content Marketingowe 02/2018
Prezentujemy kolejną porcję nowinek ze świata SEO i Content Marketingu. Obowiązkowe wdrożenie htts, aktualizacja wskaźnika Domain Rating czy zmiana limitów indeksowania w Google Search Console: tymi tematami żyła ostatnio branża SEO. Zapraszamy do lektury.
NOWINKI SEO
GOOGLE OZNACZY WSZYSTKIE STRONY BEZ HTTPS JAKO NIEBEZPIECZNE
Od lipca 2018 roku każda strona wyświetlona w przeglądarce Chrome oparta na protokole HTTP będzie oznaczana jako niebezpieczna – taka informacja pojawiła się na oficjalnym blogu Google. W tej chwili oznaczeniem tym objęte są tylko te strony bez SSL, na których umieszczono formularze. Post Google można znaleźć tutaj: https://security.googleblog.com/2018/02/a-secure-web-is-here-to-stay.html…
Więcej dowiesz się na: http://semahead.pl
UWAGA ZŁODZIEJ! CO ZROBIĆ, GDY KTOŚ NAM KRADNIE TREŚCI?
Kradzież treści w Internecie to temat znany każdemu, kto funkcjonuje w tym środowisku, tworzy portale internetowe, bloga, sklep online czy zwykłą stronę domową. Schemat jest prosty. Przeglądając wyniki wyszukiwania lub posługując się specjalnymi narzędziami do wykrywania kopii treści orientujemy się, że na innej stronie znajdują się dokładnie takie same teksty, jak na prowadzonej przez nas czy też naszego klienta.
Sprawa jest prosta – ktoś postanowił sobie rozbudować witrynę o nowy content. Na stworzenie tegoż, jak wiadomo, trzeba mieć pomysł i umiejętności. Jeśli akurat ani jednego ani drugiego się nie ma prostym rozwiązaniem wydaje się skopiowanie go z innej, tematycznie podobnej strony www i wklejenie u siebie. Wszystko byłoby okej, gdyby nie fakt, że jest to zwykła kradzież i każdy z nas, zauważywszy stosowanie takiego procederu rzez konkurencję ma prawo się bronić. Jak więc reagować, gdy w sieci znajdziemy inne strony posiadające należący do nas content?…
Więcej dowiesz się na: http://lepiej-widoczni.pl
Mapa strony www podstawą nawigacji na witrynie internetowej
Na proces pozwalający witrynie zaistnieć w sieci, poprzez zyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, składa się kilka kroków. Działania mają doprowadzić do tego, by pozycjonowanie przyniosło pożądany efekt. Podstawą działań, po dobraniu odpowiednich słów kluczowych, jest optymalizacja witryny.
Przeprowadza się ją pod kątem użytkownika oraz wyszukiwarki. Udoskonalając witrynę musimy pamiętać, że internauta, gdy trafi na żądane miejsce w sieci, aby skorzystał z oferty, musi chcieć na niej zostać. Wysoka pozycja w wyszukiwarce pozwoli jedynie na dotarcie do klienta, nie zagwarantuje sprzedaży. Dlatego tak ważne jest stworzenie witryny przyjaznej dla odwiedzających. Działania zmierzające do zapewnienia stronie www użyteczności noszą nazwę web usability, a jednym z głównych czynników pomocnych w nawigacji po witrynie jest mapa strony internetowej…
Więcej dowiesz się na: https://www.eactive.pl
Kilka kroków do zbudowania silnej marki
Silna marka niesie za sobą lojalnych klientów, przyczyniając się tym samym do sukcesu firmy. Pytanie brzmi – jak ją zbudować?
Zarządzanie strategiczne
U podstaw silnych marek stoją oczywiście dopracowane niemal do perfekcji produkty i usługi. Jednak bez odpowiedniej strategii komunikacji nawet najbardziej rewolucyjne rozwiązanie zginie w gąszczu konkurencji. Zbudowanie silnej marki wymaga opanowania do perfekcji procesu strategicznego zarządzania. Odpowiednie planowanie i wdrażanie działań marketingowych pozwala na zbudowanie marki, jej ocenę i zarządzanie tak, by zmaksymalizować jej wartość. Proces ten podzielić można na cztery etapy…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Czy istnieje idealny cold mail, na który każdy odpisuje?
Cold maile pozwalają dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów w krótszym czasie. Jednakże początki w tym temacie bywają trudne: co powinienem napisać? Ile e-maili wysłać? Czy zacząć od „Szanowny Panie”, imienia osoby, do której kierujemy treść, a może nieformalnego „Cześć”?
Jak sprawdzić, czy wyniki moich kampanii są dobre? No i najważniejsze: Czy istnieje ta jedna, unikalna treść, na którą każdy odpowie?
Jeśli kiedykolwiek zadałeś sobie chodź jedno z tych pytań, myślę, że ten artykuł jest dla Ciebie. Jeśli chcesz prostej i szybkiej odpowiedzi na pytanie z tytułu, brzmi ona nie. Dlaczego? Czy spotkałeś kiedyś śrubokręt odkręcający każdą śrubkę? Nie, ponieważ żeby coś było skutecznym narzędziem, musi być idealnie dobrane do konkretnej sytuacji.
W internecie znajdziesz dziesiątki szablonów cold maili, czy warto z nich korzystać? Tak, ale nie na zasadzie kopiuj, wklej, a jedynie używając ich jako inspiracji. Mam dla Ciebie wskazówki, jak stworzyć treść zimną jak góra lodowa, ale sprzedającą się jak ciepłe bułeczki…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
JAK POZYCJONOWAĆ FILMY? OPTYMALIZACJA FILMÓW NA YOUTUBE
Na tym blogu wiele mogliście już przeczytać o tym jak działa algorytm wyszukiwarki Google. Specjaliści SEO od zarania dziejów dwoją się i troją, aby rozwikłać zagadkę zasad, którymi kieruje się Big G przy ustalaniu pozycji konkretnych stron. Jednak nie tylko wyszukiwarka posiada swój algorytm. Również portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram ale również serwis YouTube.
Wraz z rosnącą popularnością tych stron i wciąż wzrastającą liczbą treści, którymi użytkownicy dzielą się za ich pośrednictwem twórcy wyżej wymienionych musieli opracować system, który dobierać będzie i proponować użytkownikom wybrane materiały. Jak to działa na YouTube? Co zrobić, aby wrzucane przez nas filmiki znalazły się w polecanych video dla innych userów? Tego dowiecie się poniżej…
Więcej dowiesz się na: http://lepiej-widoczni.pl
Niedociągnięcia pod kątem SEO – 11 najczęstszych przypadków
Istnieją pewne niedociągnięcia pod kątem SEO, które można znaleźć na wielu stronach internetowych. Sprawdź naszą listę 11 błędów, ponieważ – być może – występują one również i na Twojej witrynie. Zapoznaj się z nimi oraz koniecznie upewnij się, że Twoja strona internetowa jest ich zupełnie pozbawiona.
Bardzo często może nam się wydawać, że strona internetowa jest „dobra”. Ma odpowiednio zachęcające i użyteczne teksty, ładnie wygląda, szybko działa… Czego zatem chcieć więcej?
Zastanawiają się nad tym w szczególności te osoby, które chciałyby, aby ich witryna znajdowała się wyżej wśród wyników wyszukiwania na istotne słowa kluczowe, lecz – z niewiadomej przyczyny – tak się nie dzieje.
Otóż to, co widać na pierwszy rzut oka, to nie wszystko. Prócz warstwy zewnętrznej, istnieje również wiele typowo technicznych kwestii, o których osoby bez szerszego rozeznania na temat SEO po prostu nie wiedzą.
Sprawdź zatem, jakie niedociągnięcia pod kątem SEO mogą występować na Twojej stronie internetowej. Upewnij się, że Twoja witryna jest ich pozbawiona – w przeciwnym wypadku potencjał maksymalnie najlepszego jej odbioru przez roboty wyszukiwarek może być niewykorzystywany…
Więcej dowiesz się na: http://mobiletry.com
Nowy model rozliczeń Google AdWords
Jak wiadomo, prowadząc kampanię Google AdWords mamy do wyboru różne modele rozliczeń w zależności od celu biznesowego naszych działań oraz wyboru kanału, w którym chcemy się reklamować. Najpopularniejszymi sposobami od lat pozostają CPC (Cost Per Click), czyli opłata za kliknięcie w link z naszą reklamą; CPM (Cost Per Mile), a więc płacenie za 1000 wyświetleń naszego banera graficznego lub stosowana na YouTube norma CPV(Cost Per View), czyli koszt pełnego obejrzenia wyświetlanego video. Oprócz powyższych istnieją także mniej popularne warianty mierzenia skuteczności reklamy online jak CPA(Cost Per Action), CPL (Cost Per Lead) czy CPS (Cost Per Sale), nastawione bardziej na określenie namacalnego zwrotu z inwestycji. Do tych ostatnich doszła właśnie kolejna możliwość, jaką jest płatność stricte za konwersje.
Płatności za konwersję
Płatności za konwersję brzmią bardzo atrakcyjnie – niestety jak to w Google bywa, nie są dostępne dla każdego. Nowy model rozliczeń jest dostępny tylko dla osób reklamujących się w Google Display Network i jedynie w przypadku, kiedy korzystamy z inteligentnych kampanii w sieci reklamowej, które bazują także na docelowym CPA, czyli automatycznej optymalizacji stawek, by na podstawie największego prawdopodobieństwa konwersji zapewnić jak najwyższy przychód z naszej reklamy…
Więcej dowiesz się na: https://www.grupa-tense.pl
Wyświetlenia i kliknięcia w Google Search Console. Jak analizować słowo kluczowe?
Analiza fraz kluczowych to podstawa w działaniach SEO. Podstawa, ponieważ do odpowiedniej frazy należy dobrać najlepszą stronę, do której ma ona prowadzić z naturalnych wyników wyszukiwania. Bo czy jest sens, aby pozycjonować daną podstronę na frazę A, podczas gdy na nią bardzo dobrze pozycjonuje się inna podstrona? Czy nie lepiej wzmacniać frazy w tych podstronach, które mają największe szanse, by wybić się na najwyższe wyniki? Jak więc pozycjonować stronę?
Mając właściwe słowa kluczowe z odpowiednim potencjałem wyszukiwania, warto sprawdzić, jak strona wyświetla się na dane zapytanie, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Na szczęście można to sprawdzić w dość szybki sposób…
Więcej dowiesz się na: https://digitalhill.pl
Czym jest Google AdWords Express i czy warto z niego korzystać?
Firma Google słynie ze swoich narzędzi, które z jednej strony mają naprawdę wiele możliwości, a z drugiej – są niezwykle intuicyjne i łatwe w obsłudze. Wśród nich pojawiają się jednak również takie, które początkujących użytkowników mogą przytłoczyć ogromem możliwości i zaawansowanych ustawień.
Taką usługą może być na przykład Google AdWords, dlatego właściciel wyszukiwarki oferuje jej uproszczoną wersję – AdWords Express. Czy warto korzystać z tego „odchudzonego” i łatwiejszego w obsłudze narzędzia?
Zalety AdWords Express
Cechą charakterystyczną AdWords Express jest – o czym już wspomnieliśmy – maksymalne uproszczenie wszelkich etapów związanych z konfiguracją. W domyśle użytkownik musi jedynie stworzyć nowe konto w usłudze, wybrać firmę, którą chce reklamować w sieci, cel jaki mają osiągnąć reklamy, ustalić budżet i… pozwolić narzędziu działać automatycznie…
Więcej dowiesz się na: https://www.emarketing.pl