Wskazówki dla webmasterów od Google – co zawierają i dlaczego warto ich przestrzegać?
Każdy, kto podjął wyzwanie wypromowania serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania, wie, że to długotrwały proces. Wypracowanie satysfakcjonujących pozycji wymaga dbałości o szczegóły. Nie ma uniwersalnej drogi, aby osiągnąć sukces na tym polu. Warto jednak przestrzegać zasad i unikać niedozwolonych praktyk. Google przygotowało syntetyczny przewodnik, który może w tym pomóc. Co obejmują wskazówki dla webmasterów?
Lektura obowiązkowa dla właścicieli stron internetowych
Ze zbiorem wskazówek od Google koniecznie powinny zapoznać się wszystkie osoby posiadające serwisy internetowe. Zastosowanie się do zaleceń amerykańskiego giganta okaże się przydatne na każdym etapie – podczas projektowania, prowadzenia, rozwijania i promowania witryny…
Więcej dowiesz się u źródła >Sieć reklamowa Google’a – jak z niej korzystać na wszystkich etapach lejka sprzedażowego?
Sieć reklamowa Google (GDN) wykorzystywana jest przez większość reklamodawców. Dlaczego jest to tak ważny element kampanii reklamowych w systemie Google Ads?
Jak podaje GEMIUS, sieć reklamowa Google dociera do prawie 95% użytkowników internetu w Polsce – jest to ponad 25,5 mln użytkowników. Obejmuje ona serwisy takie jak Gmail czy YouTube i dodatkowo wszystkie witryny partnerskie jak Interia czy Onet. Reklamy w takich miejscach to łakomy kąsek dla wszystkich reklamodawców z uwagi na ich popularność oraz duże zasięgi jakie generują…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym jest synergia SEO i CM i jak działa w praktyce?
Według danych z serwisu monetate.com*, wyniki organiczne są trzecim najbardziej dochodowym kanałem sprzedaży sklepów internetowych. Aby odnieść sukces mierzony wysokimi pozycjami w wynikach organicznych, niezbędna jest rzetelna strategia, łącząca działania SEO i content marketingowe.
Dziś oprócz kreatywności trzeba umieć integrować różne kanały promocji.
Czym jest SEO i dlaczego to nie to samo, co pozycjonowanie?
Żeby zrozumieć synergię pomiędzy działaniami SEO i content marketingiem, należy odpowiedzieć na pytania:
- czym jest search engine optimization?
- dlaczego pozycjonowanie to nie to samo, co SEO?…
Semantyczne słowa kluczowe – sposób na zagęszczenie treści słowami kluczowymi
Kwestia nasycenia treści słowami kluczowymi (ang. keyword density) jest o tyle interesująca, co problematyczna. Google nie chce zdradzić, jaki jest idealny współczynnik zagęszczenia tekstu frazami, więc specjaliści SEO na podstawie własnych obserwacji optymalizują content na stronach internetowych. Obecnie uważa się, że bezpieczny wynik to: 0,5-2% słów kluczowych w treści. Czy istnieją jakieś dodatkowe sposoby na podrasowanie tekstu, by jeszcze lepiej wspomagał proces pozycjonowania strony internetowej? Tak, odpowiedzią jest strategia semantycznych słów kluczowych.
Czym są semantyczne słowa kluczowe (LSI)?
Semantyczne słowa kluczowe (ang. Latent Semantic Indexing, w skrócie LSI) to wszystkie wyrażenia powiązane z frazą, na którą chcemy pozycjonować stronę internetową. Mogą być to synonimy, wyrazy bliskoznaczne oraz różne hasła spokrewnione semantycznie. Stosowanie LSI pozwala przygotować tekst, który jednocześnie…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak udostępnić Google Moja Firma innej osobie?
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie umożliwiające znalezienie Twojej lub podobnych firm w wyszukiwarce i Mapach Google. Dodanie nowego użytkownika pozwala na współdzielenie wizytówki z innymi bez potrzeby podawania im osobistych informacji o koncie.
Aby udostępnić Google Moja Firma innej osobie należy przejść na adres https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zalogować się. Po zalogowaniu w menu po lewej stronie klikamy “Użytkownicy”…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Search Console. Jak analizować słowa kluczowe
W pierwszej części przewodnika po Search Console przedstawiliśmy główne funkcjonalności Search Console związane z odczytywaniem i interpretowaniem strony przez Googlebota. W drugiej części omówione zostaną najważniejsze narzędzia związane z funkcjami analitycznymi Search Console związanymi z ruchem organicznym na naszej stronie, a także weryfikacji skuteczności działań i identyfikowania potencjalnych możliwości do poprawy w tym zakresie.
Raporty dotyczące ruchu organicznego
Search Console jest niezastąpionym narzędziem, jeśli chodzi o analizę źródeł ruchu organicznego w naszym serwisie. To właśnie w nim znajdziemy najpełniejsze dane i raporty dotyczące organicznych słów kluczowych, przez które użytkownicy trafili na naszą stronę z wyników wyszukiwania (w Google Analytics większość danych tego rodzaju ukrytych jest w sekcji Not Provided), a także informacje dotyczące m. in. typów wyszukiwania, krajów czy też rodzaju urządzeń, z jakich korzystali użytkownicy wpisujący konkretne zapytania…
Więcej dowiesz się u źródła >Paginacja stron internetowych – jak poprawnie wdrożyć stronicowanie?
Sklepy internetowe posiadające w ofercie szeroki wybór produktów często stosują stronicowanie. Produkty umieszczone w poszczególnych kategoriach znajdują się na kilku stronach. Od tego czy prawidłowo wdrożona jest na nich paginacja strony internetowej zależeć będzie jej użyteczność oraz odpowiednie odczytanie strony przez roboty Googla, co ma oczywiście wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Poznajmy najważniejsze wskazówki jak tego dokonać.
Paginacja – co to takiego i po co ją wprowadzać?
Paginacja to inaczej stronicowanie. Polega na podzieleniu treści znajdującej się na stronie internetowej i umieszczeniu jej na oddzielnych podstronach. Treścią tą może być artykuł, blogowe wpisy, a w przypadku sklepu internetowego, lista produktów. Każda strona ma swój własny URL i jest traktowana jako kolejna podstrona serwisu. Wdrożenie paginacji ma jedną podstawową funkcję jaką jest poprawienie szybkości ładowania się strony…
Więcej dowiesz się u źródła >