Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii na przykładzie 3 różnych branż
Od ogłoszenia pandemii przez WHO minęły już 4 miesiące – dla wielu sprzedawców offline’owych było to ogłoszenie początku końca. Każdy, kto próbował sprzedawać online, został zmuszony przejść na to medium albo liczyć się z upadkiem.
W czasie tych 4 miesięcy prowadziłam kampanie reklamowe Google Ads dla klientów z 3 różnych branż – ogrodniczej, usług wycinania pleksi oraz mojej ulubionej – sex shopu.
W tym wpisie chciałabym pokazać, jak wygląda sytuacja, i czy trend zakupów online się utrzymuje, porównując wyniki do tych z poprzednich lat w tym samym okresie.
Opowiem też jakie działania podjęli moi klienci w obliczu kryzysu sprzedaży stacjonarnej…
Więcej dowiesz się u źródła >>Optymalizacja sklepu internetowego. 8 najważniejszych elementów
Głównym celem optymalizacji sklepu internetowego jest zwiększenie widoczności oraz wyświetlanie naszej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Aby tak się stało, należy zweryfikować i ewentualnie zoptymalizować wybrane czynniki na stronie, które mają duży wpływ na pozycjonowanie naszego serwisu. Jakie zatem czynniki mają wpływ na SEO Państwa sklepu? Na to pytanie z chęcią odpowiemy w poniższym poradniku.
Aby rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem sklepu online, należy najpierw zoptymalizować stronę od wewnątrz. Jest kilka ważnych elementów, które należy sprawdzić i wprowadzić na stronie, jeśli nie zostały one wcześniej wdrożone. Są to m.in. struktura strony, przyjazne adresy URL i zoptymalizowane meta opisy…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak tworzyć opisy produktów dla sklepu internetowego?
Opisy produktów to jedne z najważniejszych tekstów w sklepie internetowym. Ich głównym celem jest zachęcenie klienta do zakupu – ale to nie wszystko. Dopracowane opisy produktów pomogą też w pozycjonowaniu strony i pozytywnie wpłyną na postrzeganie marki przez klientów.
W tym artykule dowiesz się:
- jak opisy produktów wpływają na pozycjonowanie,
- czym wyróżnia się dobry tekst produktowy,
- oraz jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas tworzenia opisów…
Język korzyści w copywritingu – jak działa perswazja sprzedażowa?
Przy tekstach sprzedażowych liczą się dwie kwestie – przede wszystkim skuteczność oraz umiar, który pozwala wyczuć, gdzie leży granica, której dla własnego dobra lepiej nie przekraczać. Jak budować teksty z wykorzystaniem języka korzyści? Oto zagadka, której rozwiązanie znają jedynie najlepsi copywriterzy!
Słodkie ciasto jest dobre, bo.. jest słodkie! Jednak zbyt duża ilość cukru, nawet w ulubionym wypieku jest w stanie przyprawić człowieka o złe samopoczucie. Podobnie jest z używaniem metodyki perswazyjnej i języka korzyści. Aby wspomniane metody były skuteczne, trzeba wykazać się przede wszystkim wyczuciem, które przychodzi wraz z doświadczeniem i ilością napisanych tekstów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak rozkręcić sklep internetowy?
Założenie sklepu internetowego to nie tylko wymyślenie nazwy, określenie przewodniej grupy produktowej, pozyskanie odpowiednich kontaktów i kooperantów oraz postawienie strony. Sukces tego rodzaju przedsięwzięcia jest bowiem przede wszystkim uzależniony od dalszych działań, które mają sprawić, że potencjalni klienci będą chętnie odwiedzać Twoją witrynę i kupować oferowane przez Ciebie produkty.
Należy więc koniecznie podkreślić, iż dalszy rozwój sklepu internetowego zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania. Poznaj kilka praktycznych porad, które podpowiedzą Ci, jak rozkręcić sklep internetowy, a tym samym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców…
Więcej dowiesz się u źródła >>JAK SPRZEDAWAĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH?
Media społecznościowe od dawna już sprzedają i to nie tylko przez rozbudzanie intencji zakupowych. Facebook, Instagram, Snapchat i Pinterest rozwijają też funkcjonalności, które pozwalają użytkownikom natychmiast je realizować.
Ofensywa w kierunku e-commerce przybrała na sile zwłaszcza ze strony Facebooka, którego najnowszy projekt – Facebook Shops – ma „ujednolicić narzędzia zakupowe” zgromadzone w ekosystemie. A jest ich już całkiem sporo. W 2017 roku pojawił się Facebook Marketplace, który działa podobnie jak eBay, pozwalając użytkownikom sprzedawać i kupować produkty osobom mieszkającym w danej okolicy. Całkiem niedawno zadebiutowała funkcjonalność Instagram Checkout, pozwalająca robić zakupy na Instagramie, jednym klikiem, bez opuszczania aplikacji, niemal wprost z influencerskiego feeda…
Więcej dowiesz się u źródła >>Sklepy internetowe liczą zyski. Handel w sieci kwitnie
Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej niż rok temu, przede wszystkim w polskich e-sklepach. Do takiej formy zakupów zachęcają całodobowa dostępność i wygoda, a najbardziej pożądaną formą dostarczenia paczek jest dostawa kurierem do domu lub firmy.
To właśnie szeroka opcja wyboru dostawy, jej cena i jakość są przez internautów wymieniane wśród najbardziej motywujących czynników do zakupów internetowych – komentują eksperci od e-commerce…
Więcej dowiesz się u źródła >>20 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Z roku na rok coraz bardziej rozwija się handel online. Powstają nowe sklepy internetowe, a te, które już od jakiegoś czasu istnieją stacjonarnie, przenoszą część działalności do sieci, widząc w tym szansę na dotarcie do nowych klientów. Internet i Google wyparły gazetki reklamowe, które zachęcały do zakupów przez telefon. Trudno sobie dziś wyobrazić zakupy bez internetu. 62% polskich internautów kupuje online, a odsetek ten cały czas rośnie.
E-commerce jest dla każdego?
Dlaczego sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu? Odpowiedź jest prosta – sprzedaż e-commerce jest niemal dla każdego. Próg wejścia w tego typu działalność jest bliski zeru, a jej prowadzenie nie wymaga posiadania elitarnej wiedzy czy zaawansowanych umiejętności programistycznych. Teoretycznie sklep internetowy możesz założyć kilkoma kliknięciami i zacząć sprzedawać już po kilku dniach…
Więcej dowiesz się u źródła >>Google Chrome z uwierzytelnianiem biometrycznym? Zakupy mogą być jeszcze wygodniejsze, tylko czy to potrzebne?
Jak ułatwić zakupy w internecie, kiedy możemy skorzystać z wielu metod płatności? Na przykład wprowadzić uwierzytelnianie biometryczne w przeglądarce do autouzupełniania danych karty. Taka nowość może pojawić się w Google Chrome. Tylko czy ona jest potrzebna?
Uwierzytelnianie biometryczne pojawia się w kolejnych aplikacjach. Ten sposób potwierdzania tożsamości bądź danych, ułatwia odblokowywanie smartfona lub laptopa, czy też dokonywanie zakupów przy wykorzystaniu kart podpiętych do Apple Pay i Google Pay. Do tej ostatniej możliwości nawiązuje nowa funkcja w Google Chrome, o której informuje serwis Android Police…
Więcej dowiesz się u źródła >>