Źródła ruchu na stronie – poradnik Google Analytics
Identyfikacja źródeł ruchu na naszej stronie internetowej pozwala zmierzyć skuteczność podjętych działań promocyjnych. Inwestycja w SEO, płatne reklamy, programy partnerskie, a także aktywność w Social Media – to wszystko przekłada się na liczby widoczne w raportach o ruchu Google Analytics.
Informacje o tym, skąd przychodzą użytkownicy naszej strony są bardzo cenne. Ich dogłębna analiza pozwala określić efektywność prowadzonych kampanii reklamowych i optymalizacji, a także pomaga odnaleźć niewykorzystany potencjał witryny. Z łatwością sprawdzimy również, czy popularność postów na Facebooku przekłada się na faktyczne wejścia i działania. Praktycznie wszystkie analizy zachowań użytkownika rozpoczynają się od źródła ruchu. Warto więc zrozumieć, w jaki sposób najpopularniejsze narzędzie – Google Analytics – nam je przedstawia…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie zdjęć w Google Grafika
Wyszukiwarka Google stale ewoluuje. Dodawane są do niej nowe elementy rozszerzające standardowe wyniki wyszukiwania, dające dodatkowe możliwości pozyskania ruchu na stronie. Niestety, często proces pozycjonowania skupia się głównie na tekstowych wynikach wyszukiwania, przez co potencjał drzemiący w innych kanałach nie zostaje wykorzystany. W tym artykule opowiem, jak wykorzystać potencjał wyników Google Grafika.
Grafiki, podobnie jak tekstowe wyniki wyszukiwania, mają swój ranking oparty na algorytmie, który ustala ich pozycje na podstawie czynników nieco innych niż w przypadku standardowych wyników. Oczywiście czynniki rankingowe nie są jawne, ale Google udostępnia na swojej stronie listę dobrych praktyk, które pomogą dostosować grafiki do oczekiwań wyszukiwarki…
Więcej dowiesz się u źródła >PRZEBUDOWA SERWISU WWW KROK PO KROKU CZYLI JAK NIE SPIERDOLIĆ SOBIE SEO
W życiu każdego serwisu przychodzi taki czas, że trzeba podjąć decyzję o jego przebudowie. Najprostszy zawsze jest „redezajn” bo nie trzeba zmieniać struktury adresów URL. Może się czasem zmieni treść ale to zazwyczaj niewiele. Pozycjonowanie serwisu przez lata pozwoliło Tobie na zbudowanie wielu linków zewnętrznych oraz koszmarnie wielkiego i zapewne trudnego do opanowania linkowania wewnętrznego…
0. Migracja na SSL
Migrowanie serwisu z wersji bez certyfikatu na wersję z certyfikatem jest szybka, łatwa i przyjemna (sic!). Teoretycznie sprawa jest prosta…
Więcej dowiesz się u źródła >9 pomysłów na promocję małych firm w internecie
Prowadząc jednoosobową działalność lub niewielkie przedsiębiorstwo, jednym z ważniejszych aspektów staje się minimalizacja kosztów i maksymalizacja przychodów. Bez względu na wysokość comiesięcznego obrotu należy opłacić składki na ubezpieczenie, wysokość czynszu za wynajem biura, media itp. W przypadku małych biznesów liczy się każdy grosz, dlatego działania promocyjne muszą być przemyślane. Z reklamy w internecie nie można całkowicie zrezygnować, ponieważ generuje szansę na dotarcie do nowych klientów i rozwój działalności. Jak więc promować niewielką firmę w sieci? Oto naszych 9 pomysłów.
Spójna identyfikacja wizualna i przejrzysta strona internetowa
Decydując się na własną stronę internetową, nie oszczędzaj na darmowych szablonach i samodzielnym zaprojektowaniu witryny, jeśli dobrze nie znasz języka HTML, javascript lub PHP. Dobrze zaprogramowany serwis internetowy to inwestycja na lata, dlatego lepiej raz przeznaczyć na niego większą sumę pieniędzy, niż ciągle naprawiać niedziałające funkcjonalności, wdrażać kolejne mocno ograniczone wtyczki lub eliminować skutki ataków hakerskich…
Więcej dowiesz się u źródła >Budowanie marki i pozycji rynkowej poprzez udział w programach partnerskich
Idea programu partnerskiego zakłada przede wszystkim korzyść finansową, która jak wiadomo jest głównym motorem napędowym każdego biznesu. Jednakże programy partnerskie są również genialną reklamą brandu oraz doskonałym miejscem do szeroko pojętej współpracy bussines to bussines. Firma posiadająca program partnerski buduje rozbudowaną strukturę partnerów, która w pewnym momencie przeradza się w autonomiczny organizm będący samonapędzającą się reklamą marki. Co więcej, program partnerski można rozbudowywać o funkcję polecenia kolejnych uczestników. Świadczy to o nieograniczonej przestrzeni do tworzenia relacji między przedsiębiorstwami.
Zasada działania programów partnerskich
Relacja biznesowa oparta na programie partnerskim lub w nim zainicjowana, jest doskonałym otwarciem do obustronnej promocji oferty firm. Co zrobić, aby obie strony ujrzały namacalne efekty kooperacji? Po pierwsze, partner musi wykazać dozę kreatywności i dobrego pomysłu na rozwój systemu poleceń. W konsekwencji kolejnym istotnym punktem jest nawiązanie współpracy z takim usługodawcą, który może być przydatny także dla działalności partnera…
Więcej dowiesz się u źródła >13 ISTOTNYCH ELEMENTÓW W BUDOWIE STRON INTERNETOWYCH
Strona internetowa to wizytówka firmy – banał, z którym każdy powinien się zgodzić. Oprócz najnowszych trendów w web designie (flat design, prostota itp.) istnieje wiele elementów, które są uniwersalne i które powinny pojawić się na stronach www. Niestety nadal możemy przeglądać tysiące stron internetowych posiadających liczne błędy. Ile to razy widzieliśmy strony niedostosowane pod urządzenia mobilne, posiadające przestarzałą grafikę lub też niepoprawną strukturę. Zamiast wypisywać błędy w budowie stron zaprezentuję 13 kluczowych elementów, które powinny pojawić się na każdej stronie firmowej. Zaczynajmy!
1. NAGŁÓWEK MÓWIĄCY O TWOIM BIZNESIE
Jest to jeden z najczęstszych błędów spotykanych na stronach www. Błąd, który może naprawdę dużo kosztować właścicieli stron internetowych. Przedsiębiorcy, managerowie itp. myślą, że każdy potencjalny klient zna ich markę i firmę. Otóż nie – nie znamy marek małych i średnich przedsiębiorstw. Nie twórzmy stron internetowych dla nas samych, lecz dla dwóch odbiorców…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zdobyć zaufanie klientów? 3 skuteczne techniki
W biznesie – jak w życiu – zaufanie jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o trwałości relacji. Wiara w uczciwość drugiej strony, szczerość i wiedzę są fundamentem trwałej współpracy. Zależy Ci na tym, aby związki z klientami i partnerami biznesowymi były długie i szczęśliwe? Zdobądź ich zaufanie.
Jak zdobyć zaufanie klienta? Przez transparentność
Niechęć do dzielenia się informacjami o firmie jest głęboko zakorzeniona w polskiej kulturze biznesowej. Na szczęście widać coraz więcej przykładów na to, że trend zaczyna się odwracać. I bardzo dobrze, bo w dobie kupowanych opinii i bezwartościowych certyfikatów to właśnie transparentność staje się nowym synonimem wiarygodności…
Więcej dowiesz się u źródła >Twoja strona korzysta ze zbyt dużej ilości skryptów Java? Google ostrzega
John Mueller – jeden z pracowników Google ostrzegł niedawno właścicieli witryn internetowych, że zbyt wiele skryptów JavaScript i Flash może uniemożliwić przeniesienie ich stron do indeksowania mobilnego. Już od listopada 2016 roku Google intensywnie eksperymentuje z indeksowaniem mobilnym stron www i wprowadza Mobile First Index, ponieważ większość użytkowników korzysta dziś z sieci na swoich urządzeniach mobilnych i tendencja ta wzrasta.
Mueller podczas godzinnego streama, kiedy użytkownicy mieli szansę zadawać specjaliście pytania, opowiadał o wielu kwestiach. Jedno z pytań dotyczyło stron www z grami, które oparte są na Flash-u…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zachęcić Polaków do płacenia za treści w internecie?
Netflix, HBO Go, Spotify, Apple Music, Steam, GOG. Wydaje się, że za sprawą tych platform Polacy coraz chętniej płacą za treści, takie jak filmy, muzyka, seriale i gry. Jak jest naprawdę?
Polacy płacą za treści, ale mało
Wg tegorocznego raportu Press Club 51% Polaków nie płaci za żadne treści – zarówno online, jak i offline. Nieco ponad 1/5 Polaków deklaruje, że byłaby skłonna zapłacić za JAKĄŚ treść. Nie jest źle, bo to liczba porównywalna z innymi krajami Europy. Tylko że mowa tu wyłącznie o deklaracjach. A z tych deklarujących to Polaków aż połowa mówi, że płaciłaby za treści nie więcej niż 10 zł miesięcznie…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym się różni reklama display od reklamy natywnej?
Pierwsza reklama display ujrzała światło dzienne w 1994 roku. Delikatnie mówiąc nie była zbyt porywająca wizualnie (zresztą jak cały internet w tamtym czasie), ale mimo to jej CTR oscylował w okolicach 50 procent. Natomiast pierwsza reklama natywna pojawiła się dopiero kilkanaście lat później!
Zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy szybko zauważyli przewagi reklamy natywnej nad tradycyjnymi formatami display. Obecnie śmiało możemy powiedzieć, że dokonuje się swoista „zmiana warty”, jeśli chodzi o wydatki reklamowe w reklamie digitalowej.
W USA w 2016 roku 56 procent wydatków na reklamę internetową było przeznaczonych na reklamę natywną. Do 2021 roku przewiduje się, że będzie to aż 74 procent. Aby lepiej zrozumieć ten trend, należy bliżej przyjrzeć się różnicom pomiędzy reklamą display a natywną…
Więcej dowiesz się u źródła >