Z ostatniej chwili
Co to jest AMP Reklamy dynamiczne w Google, DSA. Czynniki rankingowe Google. Google Tag Manager, zalety. Czy warto posiadać certyfikat SSL

Co to jest AMP? Reklamy dynamiczne w Google, DSA. Czynniki rankingowe Google. Google Tag Manager, zalety. Czy warto posiadać certyfikat SSL?

CO TO JEST AMP?

AMP (Accelerated Mobile Pages) to inaczej przyspieszone strony internetowe. Projekt ten został wprowadzona przez Google pod koniec 2016 roku z myślą o osobach posiadających statyczne strony internetowe.  Technologia ta służy przyspieszeniu działania witryn na urządzeniach mobilnych. Jest to możliwe, dzięki przechowywaniu podstron w cache Google.

Accelerated Mobile Pages to inicjatywa open source, dlatego jej wdrożenie nie wymaga ponoszenia jakichkolwiek kosztów (zakupu licencji czy oprogramowania), a webmasterzy mogą do niej wprowadzać udoskonalenia i modyfikacje.  Dzięki zintegrowaniu tej technologii z Google Search Console, właściciele stron mogą z łatwością dokładnie śledzić stan indeksowania oraz skuteczność swoich działań.

AMP składa się z trzech elementów:

  • AMP HTML – są to zalecenia i wskazówki dla kodu HTML. Dzięki zastosowaniu się do nich, możliwe jest tworzenie treści z wykorzystaniem podstawowego kodu HTML i rozszerzeń AMP. Będą one dopasowane do urządzeń mobilnych.
  • AMP JS – są to biblioteki JavaScript, które odpowiadają za obsługę ładowania zasobów i zapewniają własne tagi, dzięki czemu skraca się czas ładowania strony.
  • AMP CDN – oparty na proxy; pobiera, buforuje i poprawia wydajność strony AMP HTML. W trakcie korzystania z AMP CDN zarówno dokument, pliki JS, jak i obrazy wczytywane są z jednego źródła. Jest to jednak nieobowiązkowy element, dlatego jeśli nie zostanie wprowadzony, strona i tak będzie mogła działać zgodnie ze standardami AMP…
Więcej dowiesz się u źródła >

Reklamy dynamiczne w Google (DSA) jako sposób na długi ogon w ecommerce

Pojęcie długiego ogona (ang. long tail) pojawiło się w 2004 roku za sprawą Chrisa Andersona, który w swojej publikacji opisał ciekawe zjawisko. Zaobserwował, że w przypadku bardzo dużego asortymentu produktów większy przychód generują pojedyncze, rzadko poszukiwane produkty, które finalnie dają większe dochody niż te najpopularniejsze towary.


Mówi się, że zasada długiego ogona jest zaprzeczeniem popularnej zasady Pareto, w której najczęściej wykorzystuje się proporcję 80/20, czyli np. 80% zysków przynosi 20% klientów lub 80% sprzedaży generuje 20% produktów. W praktyce proporcje te mogą się różnić,  jednak chodzi o zasadę zgodnie z którą mniejsza część nakładów generuje większą część rezultatów.

Dzisiaj zasada długiego ogona kojarzy się głównie z pozycjonowaniem (SEO) z uwagi na to, że często wykorzystuje się ją na przykład w mniejszych biznesach, z mniejszym budżetem marketingowym, gdzie nie ma wystarczających środków by osiągnąć pożądane efekty na najpopularniejsze słowa kluczowe dla konkretnego biznesu…

Więcej dowiesz się u źródła >


Czynniki Rankingowe Google

Serwis Google ocenia strony internetowe pod względem 200 czynników rankingowych, które cały czas są modyfikowane i aktualizowane. Wprowadzanie tych czynników jest gwarancją większej widoczności strony w wyszukiwarce oraz większego ruchu na stronie. Jeden z użytkowników Twittera zapytał Johna Muellera, jednego z głównych analityków Google, co jest głównym czynnikiem wpływającym na pozycję witryny w najlepszych wynikach wyszukiwania. John Mueller odpowiedział: „Niesamowitość”. Nie dziwi enigmatyczna odpowiedź, ponieważ czynniki rankingowe są objęte tajemnicą. Na podstawie enigmatycznych wytycznych oraz doświadczeń i obserwacji wielu head of SEO jesteśmy w stanie stwierdzić, które działania są czynnikami rankingowymi Google.

Biorąc pod uwagę wielką przestrzeń Internetu i zawarte w nim treści, w jaki sposób mamy stworzyć „Niesamowitość”? Według Gary’ego Illyesa czynniki w rankingu są różne w zależności od zapytania wyszukiwarki. Innymi słowy, niesamowite treści to te, które pasują do zapytań wyszukiwania. Oznacza to, że im bardziej istotne czynniki weźmiemy pod uwagę i wprowadzimy na stronie, tym lepsze będą wyniki wyświetlania. Czy konieczne jest wprowadzenie wszystkich 200 czynników? Jest grupa czynników, która musi być wprowadzona na każda stronę internetową. Poniżej zaprezentowano najważniejsze i aktualnie czynniki rankingowe wyszukiwarki…

Więcej dowiesz się u źródła >

4 ZALETY GOOGLE TAG MANAGERA, DZIĘKI KTÓRYM POKOCHASZ TO NARZĘDZIE

Na naszym blogu jest już kilka artykułów poświęconych narzędziu Google Tag Manager, jednak w żadnym z nich nie znajdziemy odpowiedzi na kluczowe pytanie – jakie są najważniejsze zalety wynikające z jego używania?

Guru analityki internetowej, Avinash Kaushik wypowiedział kiedyś, znane już dobrze w branży, słowa – „kto nie mierzy celów na swojej stronie, ten nie prowadzi analityki internetowej”. Zanim jednak będziemy mogli rozpocząć ustawienie i mierzenie celów, wcześniej czeka nas szczegółowa konfiguracja konta Adwords i Analytics, tak by można było poprawnie zbierać wszystkie interesujące nas dane. Z reguły będzie to wymagać dodania do strony kolejnych fragmentów kodów, a to z kolei może rodzić pewne problemy.

Bazując na naszym doświadczeniu w pracy z Klientami, nie raz już przekonaliśmy się na własnej skórze, że paradoksalnie dodanie krótkiego fragmentu kodu może ciągnąć się całymi tygodniami, a nawet miesiącami. Często za stronę internetową odpowiada jedna osoba, która z reguły pracuję również przy innych projektach. Problem ten może też dotyczyć większych organizacji, gdzie nawet najmniejsza zmiana musi zostać zaakceptowana przez co najmniej kilka osób…

Więcej dowiesz się u źródła >

CZY CERTYFIKAT SSL JEST POTRZEBNY NA STRONIE INTERNETOWEJ?

Mimo, że nikt z nas nie zostawiłby na widoku dokumentów ze swoimi danymi ( np. dowód osobisty, karta bankomatowa ) to jednak cały czas bagatelizowana jest kwestia ochrony danych znajdujących się na stronie WWW.

Każdy na swoim komputerze ma zainstalowany jakiś antywirus chroniący go przed atakiem hakerskim. Jest coraz większa świadomość wśród ludzi, że cyberprzestępczość jest coraz częstszym zjawiskiem. Jak to wygląda jeżeli chodzi o ochronę danych gromadzonych i wysyłanych za pomocą stron internetowych?

Bez względu na to czy jesteś zwykłym użytkownikiem przeglądarki, którą wykorzystujesz do przeprowadzania płatności, robienia zakupów, sprawdzania wiadomości czy właścicielem strony internetowej na pewno nie są Ci obce pojęcia związane z atakami hakerskimi czy wykradaniem danych osobowych. Poniższy artykuł powstał po to aby odpowiedzieć na podstawowe pytanie: czy certyfikat SSL działa i czy jest w stanie ochronić stronę przed utratą danych Twojej firmy bądź jej klientów?…

Więcej dowiesz się u źródła >


Taktyka prostego języka – 3 wskazówki, jak poprawić sposób komunikacji firmy

“Podnieść kaniulę nebulizatora” – w ten sposób rozpoczyna się instrukcja obsługi popularnego w Polsce aerozolu na ból gardła. “Twórca ulotki wielkim poetą był…” – myślę, wyszukując w sieci, jak wiele osób szuka pomocy na forach internetowych, nie rozumiejąc treści polecenia.

Jedni nie kryją rozbawienia, inni zirytowania.
Kaniula to rurka.
Nebulizator to rozpylacz.
Skoro w języku polskim istnieją prostsze, bardziej zrozumiałe nazwy, po co używać definicji niezrozumiałych dla odbiorców?

1. Przejrzysty język

Brak zrozumienia istotnych treści doprowadziła do coraz bardziej wyraźnej tendencji upraszczania komunikatów i świadomego dostosowywania ich do potrzeb czytelników. W tym celu w USA czy Wielkiej Brytanii promuje się tzw. plain language – w Polsce natomiast można usłyszeć o przejrzystym języku czy prostej polszczyźnie.

Metoda polega na formułowaniu zrozumiałych komunikatów w oparciu o krótkie zdania, powszechnie używane słownictwo, brak specjalistycznego żargonu czy mglistych metafor. Zadaniem plain language jest umożliwienie jak najszerszej grupie odbiorców znalezienie potrzebnych im informacji, zrozumienie ich i praktyczne zastosowanie…

Więcej dowiesz się u źródła >

Czym jest blockchain i jak może zmienić marketing?

Jaka technologia skłoniła Marka Zuckerberga do powołania specjalnego zespołu, zajmującego się wyłącznie zgłębianiem jej tajników? Dzięki czemu wartość akcji firmy Kodak wzrosła o 60% w ciągu jednego dnia?

Co jednocześnie rozwiązuje problemy braku zaufania do marek, oszustw przy rozliczaniu reklam online i zarządzania danymi osobowymi? Odpowiedź na te pytania brzmi: blockchain! O tym, jak wykorzystać zalety tej technologii w marketingu i biznesie dowiesz się z dalszej części artykułu. Zacznijmy jednak od wyjaśnienia w przystępny sposób, czym jest blockchain i dlaczego budzi takie zainteresowanie.

Jak działa blockchain?

Nawet jeśli po raz pierwszy słyszysz o blockchainie, to na pewno kojarzysz kryptowaluty, z których najbardziej znany jest bitcoin. Jednak nie będę tutaj pisał jak zbić fortunę na bitcoinie (sam tego nie wiem). Wspominam o tym, ponieważ bitcoin jest oparty na technologii blockchain i jej działanie najłatwiej wytłumaczyć właśnie na przykładzie pieniędzy…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA