Z ostatniej chwili
Co warto wiedzieć o SEO White hat SEO, black hat SEO, o co tu chodzi Kanibalizacja słów kluczowych, co to jest Ja stworzyć dobry newsletter

Co warto wiedzieć o SEO? White hat SEO, black hat SEO, o co tu chodzi? Kanibalizacja słów kluczowych, co to jest? Ja stworzyć dobry newsletter?

Obalamy mity na temat SEO, czyli co warto wiedzieć

Pozycjonowanie to branża starsza od samej wyszukiwarki Google, nie dziwne więc, że pojawiło się wokół niej spore ilości mitów, półprawd, a także zdezaktualizowanych informacji. W tym wpisie przybliżymy kilka z nich oraz opowiemy, dlaczego rzeczywistość wygląda nieco inaczej niż informacje przekazywane między ludźmi w branży. forach, czy też mediach społecznościowych i innych źródłach.

Domeny exact match gwarantują lepsze pozycje

Dla przypomnienia: domena typu exact match to taka, która w swojej nazwie zawiera słowo kluczowe, na które chcemy się pozycjonować…

Więcej dowiesz się u źródła >

WHITE HAT SEO – BLACK HAT SEO – WYJAŚNIAMY O CO W TYM CHODZI!

„Czy na pewno robicie tylko white hat SEO?” „Słyszałem, że linkowanie to black hat SEO.””Działacie zgodnie z wytycznymi Google  dla pozycjonerów?” To tylko kilka przykładowych pytań dotyczących black hat SEO i white hat SEO, które są nam zadawane. Wokół tego podziału narosło sporo mitów i stereotypów, które najwyższy czas rozwiać.

Czy Google lubi pozycjonowanie?

Należy postawić sprawę jasno – każde pozycjonowanie to próba (mniej lub bardziej udana) przechytrzenia algorytmu wyszukiwarki Google, za którą stoi chęć zaprezentowania pozycjonowanej witryny robotom sieciowym jako bardzo atrakcyjnej i adekwatnej do pewnej puli zapytań. W praktyce oznacza to chęć manipulacji wynikami. Dlatego działania pozycjonerów nie będą cieszyć się aprobatą Google. Z pozycjonowaniem wiąże się więc też ryzyko ukarania przez Google korzystającej z tej usługi witryny. Nie ukrywamy tej informacji przed naszymi klientami – wyraźna wzmianka o tym znajduje się w umowie na pozycjonowanie…

Więcej dowiesz się u źródła >

CZYM JEST KANIBALIZACJA SŁÓW KLUCZOWYCH I GDZIE JEJ SZUKAĆ?

Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja, w której na to samo słowo kluczowe rankuje w wynikach wyszukania kilka podstron danego serwisu. To jest bardzo prosta definicja. Na kanibalizację narażone są serwisy o wąskiej specjalizacji, które mają tak samo lub mocno zbliżone do siebie treści na wielu podstronach. Kanibalizacja występuje równie często w dużych sklepach internetowych, w których podstrona i strona główna posiadają podobną optymalizację. W przypadku sklepów podstrona (kategoria) jest silnie zoptymalizowana natomiast strona główna pojawia się tylko dlatego, że w treści fraza pozycjonowania pojawiła się „przez przypadek” i zaczęła także rankować.

Rozwiązanie kanibalizacji słów

Rozwiązań jest kilka:

  • Deoptymalizacja strony, na której Nam nie zależy
  • Wzmocnienie linkowaniem wewnętrznym na frazę podstrony, która ma być wysoko…
Więcej dowiesz się u źródła >


5 WSKAZÓWEK, DZIĘKI KTÓRYM TWOJE NEWSLETTERY BĘDĄ WYMIATAĆ

A gdybym Ci powiedziała, że newslettery mogą być tak fajne, że ludzie będą za nie dziękować? Że będą pisać, że wszystkie inne mailingi wyrzucają do kosz bez czytania, a Twój czytają do samego końca?

Właściwie w każdy czwartek dostaje takie maile, jak ten, który przyszedł wczoraj od Patryka…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak odzyskać kontrolę nad wizytówką w Google Maps?

Zanim przejdę do meritum, pozwolę sobie na przydługi wstęp – kogo nie interesuje, może oczywiście pominąć pierwsze trzy akapity (zdaję sobie sprawę, że osoby zainteresowane sposobem odzyskiwania kontroli nad swoją wizytówką w Mapach/Google Moja Firma, niekoniecznie są jednocześnie zainteresowane moim gadaniem na tematy poboczne; nawet jeśli z tą procedurą związane, to opisujące moje osobiste doświadczenia w tej materii). Od razu informuję też, że z podobnym lekceważeniem można potraktować 4 ostatnie akapity, kończąc czytanie na instrukcji (krótkiej, ale myślę, że wystarczającej do podjęcia odpowiednich działań).

O tym, że Klienci potrafią doprowadzić jednostkę zajmującą się ich stroną internetową do stanu przedzawałowego, wie chyba każdy webmaster. A także SEOwiec, grafik, marketingowiec i tym podobne i tak dalej. Sama niedawno poczułam silny skok ciśnienia, gdy jeden z Klientów spytał mnie czy przypadkiem nie zmieniałam jego hasła do Google+, bo nie może się dostać na konto…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak długo czeka się na wyniki pozycjonowania?

Na tytułowe pytanie można odpowiedzieć w zasadzie dwoma słowami: to zależy. Nie da się bowiem jednoznacznie określić czasu, który jest potrzebny na wypozycjonowanie serwisu, tak samo jak nie ma złotej zasady pozycjonowania – każdy przypadek jest inny. W tym artykule przyjrzymy się jednak najważniejszym czynnikom, które wpływają na pozycje w wyszukiwarkach i podpowiemy, na co szczególnie zwracać uwagę, by skrócić czas oczekiwania na efekty.

Branża i konkurencyjność

Te dwa elementy niejako łączą się ze sobą. Niektóre branże są trudniejsze od pozostałych w procesie pozycjonowania, choćby z uwagi na obostrzenia prawne czy aktualizacje algorytmów. Wpływ na tę trudność ma również konkurencyjność danej branży – im większa konkurencja, tym trudniejsza droga na Googlowy „Olimp”. Pod uwagę weźmy jednak, że konkurencyjność offline nie zawsze jest równa konkurencyjności on-line. Wiele zależy też od tego, czy działamy na rynku lokalnym czy globalnym…

Więcej dowiesz się u źródła >


Audyt SEO. Od czego zacząć i jakie narzędzia wykorzystać?

W wypadku działań SEO do każdej witryny powinniśmy podejść bardzo indywidualnie. Strony internetowe powinny zawierać unikalne i wartościowe treści dla użytkownika, muszą być również łatwe do znalezienia w wyszukiwarce. Wejścia na serwis www z ruchu organicznego są zazwyczaj najbardziej wartościowe na stronie internetowej, a tym samym pozwalają na stabilne  prowadzenie biznesu. Jeżeli pozycjoner działa zgodnie z tzw. dobrymi praktykami – możemy liczyć na stabilny wzrost ruchu, a tym samym rozwój własnej firmy.

Google Analytics

Podstawowe narzędzie, dzięki któremu możemy obserwować wyniki ruchu organicznego to Google Analytics. To narzędzie pozwoli nam poznać nam najbardziej ogólne statystyki dotyczące jakości oraz wolumenu ruchu na naszej stronie internetowej. Niestety, znaczna część istotnych danych nie jest tam niedostępna, dlatego Google Analytics powinniśmy traktować jako narzędzie dla marketera oceniającego wartość kanału organicznego w czasie…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jakie reklamy wpływają na decyzje zakupowe poszczególnych pokoleń?

Kim jest współczesny konsument? Czy ma zaufanie do mediów? Czym jest dla niego reklama? Odpowiedzi na te pytania udziela najnowsze badanie IRCenter.

Podczas konferencji Marketing Progress, która odbył się w ubiegłym tygodniu, przedstawiciele IRCenter omówili wyniki przeprowadzonego przez firmę badania dotyczącego generacji współczesnych konsumentów. Poszukiwano w nim odpowiedzi na pytanie, kim jest współczesny konsument, jakie zachowania zakupowe go cechują i skąd pozyskuje informacje o produkcie. Sprawdzano także, czy ma zaufanie do mediów i czym jest obecnie dla niego reklama. Skupiono się także na oczekiwaniach młodego konsumenta w stosunku do starszych pokoleń oraz tym, czy współczesność konsumenta jest kwestią metryczki czy zmieniających się czasów. Co warto zapamiętać z badania?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Nauka pozycjonowania? Od tego zacznij!

Oto krótka lista do zrobienia dla tych, którzy są zupełnie zieloni w pozycjonowaniu, a chcieliby nauczyć się pozycjonować strony internetowe w Google.

Pierwszym krokiem nie powinien być zakup programu do pozycjonowania – w żadnym wypadku! Na to na pewno przyjdzie czas, najpierw musisz poznać wyszukiwarkę. Programy ułatwią Ci pracę, ale musisz z nich odpowiednio korzystać. Oto moja propozycja dla początkujących…

Więcej dowiesz się u źródła >

SEO MeetUp – Opis prezentacji o optymalizacji sklepów internetowych

17 Październik 2018 roku w Warszawie miało miejsce wydarzenie SEO MeetUp skierowane do entuzjastów oraz ekspertów SEO. Oczywiście wśród prelegentów nie mogło również zabraknąć i nas. Podczas prelekcji zostało omówione kilka podstawowych rzeczy o jakie powinien zostać zoptymalizowany każdy sklep internetowy. W tym wpisie rozwiniemy punkty które zostały przedstawione.

Właściwe przekierowanie domeny

Jednym z podstawowych elementów jest ustalenie właściwego przekierowania 301 na domenie aby uniknąć duplikacji strony w wynikach wyszukiwania. Musimy wybrać czy chcemy mieć z www lub bez www i jednej wersji się trzymać. Warto również w poniższy sposób sprawdzić jak aktualnie domena się kształtuje w wynikach wyszukiwania…

Więcej dowiesz się u źródła >

CENNIK REKLAM W INTERNECIE – PRZYKŁAD GOOGLE ADS (ADWORDS)

Produkujesz, sprzedajesz, świadczysz usługi. Nieważne, co robisz, ważne, że konkurencję widzisz wszędzie. Wspina się na szczyty wyszukiwarek, wygląda z witryn, wyskakuje z portali, nie możesz nawet spokojnie przejrzeć serwisu z newsami. Masz wrażenie, że już wkrótce wyjrzy z Twojej interaktywnej lodówki. Już wiesz, że również chciałbyś pokazać się tu i ówdzie i zaprezentować swoją znakomitą ofertę jak najszerszej grupie odbiorców. Zastanawiasz się, ile na promocję i reklamę musieli wydać inni, by ich obecność w sieci była tak mocno zauważalna, bo chciałbyś sprawdzić, na co możesz sobie pozwolić. Szukasz informacji i zaczynasz gubić się w wyliczeniach i skrótach PPC, CPM, CPV…Jak to wszystko policzyć? Gdzie znajdziesz cennik reklam w internecie?

Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem…

Nie masz wystarczającej wiedzy, by zacząć działania reklamowe “z marszu”, przede wszystkim jednak nie masz na to czasu, bo poświęcasz go na realizację i udoskonalanie przedmiotu swojej działalności. Wiesz natomiast, że chciałbyś skorzystać z jak największej liczby sposobów promocji przy minimum kosztów, jakie może pochłonąć reklama w internecie.  Chciałbyś zatem poznać cennik reklam w internecie, według którego zbudujesz swoją strategię opartą o pozycjonowanie i Google Ads w dostępnych odsłonach i który pozwoli Ci oszacować wydatki na ten cel…

Więcej dowiesz się u źródła >

Czas dodać liczby: co jest kluczowe w tworzeniu branded contentu? (cz. 2)

Co jest kluczowe w tworzeniu przekazu, który ma angażować konsumenta, a przy tym nie być odebrany jako reklama? Jakie są największe korzyści, jakie daje marce branded content? Co sprawia najwięcej trudności w jego tworzeniu i mierzeniu?

29 października odbędzie się Gala konkursu SAR Effie Awards 2018, w którym uhonorowane zostaną najskuteczniejsze kampanie. W finale znaleźli się ci, którzy umieją świadomie i skutecznie posługiwać się komunikacją marketingową do osiągania celów biznesowych. Hasło przewodnie tegorocznej edycji to “Czas dodać liczby”. Jurorzy tegorocznej edycji dzielą się opiniami i wskazówkami na temat tworzenia angażującego odbiorcę branded contentu…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak stworzyć swój pierwszy webinar?

Miałeś ostatnio okazję wziąć udział w jakimś webinarze? Jeśli tak, jakimi wrażeniami możesz się podzielić? Ile osób w nim uczestniczyło? Podobała Ci się koncepcja spotkania online na żywo? Uważasz, że było warto, czy raczej masz poczucie straconego czasu?

Jak dowiedziałeś się o tym webinarze? Z reklamy na Facebooku? A może dostałeś zaproszenie, bo jesteś w bazie adresowej prowadzącego? Znałeś go wcześniej? Czy to było szkolenie czy prezentacja produktu? Zdecydowałeś się kupić coś podczas webinaru lub zaraz po nim? Wziąłbyś udział w takim spotkaniu jeszcze raz?…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA