Czy da się samodzielnie wypozycjonować stronę?
SEO na przestrzeni lat się zmienia, a z roku na rok działania ewoluują, dochodzą nowe strategie, rozwijają się umiejętności pozycjonerów, a także dostępne są coraz to nowsze narzędzia. Wraz z ewolucją SEO, pozycjonowanie staje się coraz bardziej wymagające. Kiedyś samodzielne pozycjonowanie na podstawowym poziomie było jak najbardziej możliwe i w miarę opłacalne, jednak wraz z rozwojem SEO, kiedy potrzeba posiadać zestaw umiejętności analitycznych, jak i technicznych. Niegdyś wystarczyło wiedzieć jakie czynności wykonać, ponieważ były one powtarzalne i w większości przypadków przynosiły efekty. Obecnie jednak jest coraz mniej rzeczy, którymi można zająć się samodzielnie, dlatego warto mieć rozeznanie, co zlecić specjaliście, a co można zrobić samemu.
Samodzielna kampania SEO – czy warto?
W większości przypadków poleca się zlecenie działań związanych z SEO, osobom, które się na tym znają, obojętnie czy jest to freelancer, czy też agencja marketingowa. Żeby móc mówić o pozycjonowaniu, trzeba mieć najpierw stronę www. Dlatego też jeśli ktoś nie potrafi samemu stworzyć swojej witryny, i tak musi zwrócić się do specjalisty, który ją stworzy. Ale powiedzmy, że mamy już swoją stronę i można zacząć swoją przygodę z pozycjonowaniem…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zwiększyć widoczność strony w rankingu Google? 8 wskazówek
W branży SEO nie można się nudzić. Niezapowiedziane zmiany algorytmu, pojawiające się co kilka miesięcy, spędzają sen z powiek specjalistów. Rozwiązania, które dawniej przynosiły korzyść, stają się przestarzałe.
Czy w tak szybko zmieniających się okolicznościach istnieje coś takiego, jak pewne wskazówki dotyczące poprawy widoczności? Na szczęście, tak. Trendy nie zmieniają się z dnia na dzień. Za pomocą testów i wyraźnych wskazówek udostępnianych przez producenta wyszukiwarki, możemy dobrze przewidzieć, jak zwiększyć widoczność strony w Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Seo case study – zwiększenie ruchu z seo o 46,55%
Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z moim kolejnym seo case study (pierwszy tutaj >>), w którym pokażę Ci, jak poprawiliśmy widoczność sklepu w Top10 Google o 37,05% oraz ruch o 43,61%.
Ze względu na ochronę interesów klienta, nie publikuję adresu sklepu, ani fraz kluczowych…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zadbać o odpowiednie grafiki i zdjęcia na stronie internetowej?
Często spotykanym problemem występującym na stronach internetowych firm jest umieszczenie na nich grafik i fotografii, które spowalniają działanie witryny lub sprawiają negatywne wrażenie użytkowników podczas przeglądania serwisu. Gdzie łatwo o błąd w tym temacie? Zdjęcia na stronie są w zbyt dużej rozdzielczości, dodane pliki są w nieprzyjaznym internetowi formacie, a ich kompresja wpływa na jakość odbioru lub wielkość danego obrazu.
Rozmiar elementów graficznych. Jak przygotować zdjęcia do dodania na stronę?
Rozmiar obrazów graficznych ma wpływ na szybkość ładowania się strony na urządzeniach użytkowników, spowalnia transfer serwera, jest także jednym z istotnych parametrów branych pod uwagę przez Google podczas klasyfikowania wyników wyszukiwania. Powoli otwierające się grafiki są dla przyzwyczajonych do błyskawicznych rozwiązań internautów impulsem do opuszczenia takiej witryny, bo szybko powodują ich zniecierpliwienie…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google – to główny cel pozycjonowania organicznego. Jest to bardzo skomplikowany i złożony proces, który obejmuje działania nie tylko bezpośrednio na witrynie (on page), ale i poza nią (off page). Sprawdź już teraz, na czym polega i co możesz dzięki niemu zyskać.
Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie organiczne?
Ogromna konkurencja w branży e-commerce sprawia, że samo uruchomienie serwisu www to za mało, aby cieszył się dużą popularnością i pozwolił zrealizować określone cele biznesowe. Potrzebne są szeroko zakrojone działania marketingowe, w tym pozycjonowanie organiczne. Prawidłowo zrealizowane ułatwia użytkownikom „naturalne” dotarcie do promowanej strony internetowej. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy witryna znajduje się wysoko w rankingu Google dla popularnych i związanych z nią fraz kluczowych…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak stworzyć stronę „O nas”, aby zaciekawiła klientów?
„O nas” to jedna z ważniejszych podstron w firmowym serwisie. Niestety podczas tworzenia nie zawsze poświęca się jej odpowiednio dużo uwagi lub jej przygotowanie zostaje zepchnięte na koniec listy rzeczy, które trzeba zrobić przed startem nowej strony internetowej. Skutkuje to tym, że element serwisu, który powinien ostatecznie przekonać klienta do podjęcia współpracy z firmą, nie zachwyca. Jak zatem podejść do tworzenia zakładki „O nas”, aby wyróżniała się spośród innych i przyciągała klientów? W tym artykule przedstawimy przydatne wskazówki.
Strona „O nas” – czy ktoś to w ogóle czyta?
Trudno zrozumieć, dlaczego wciąż wielu właścicieli firm uważa, że „O nas” to element strony, do którego zaglądają nieliczni. W rzeczywistości jest to podstrona, która obok strony głównej i ofertowej jest najczęściej odwiedzana i właśnie m.in. dlatego nie można lekceważyć jej znaczenia. Ta część firmowego serwisu przeglądana jest przede wszystkim przez klientów, którzy po raz pierwszy stykają się z firmą i chcą zweryfikować, czy jest ona godna zaufania…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak dać się znaleźć klientom w sieci?
Odsetek internautów, którzy kupują w sieci rośnie z roku na rok. Jednocześnie coraz więcej jest również sklepów internetowych. Co możesz zrobić, żeby ułatwić użytkownikowi decyzję zakupową? Jakimi działaniami możesz spowodować, że zamówi on dany produkt akurat w Twoim sklepie? Dowiedz się, co może Ci pomóc w osiągnięciu tego celu!
Zainteresowanie zakupami w sieci w Polsce rośnie jeszcze szybciej, niż przewidywali to analitycy. Przyczyniła się do tego m.in. sytuacja na świecie – musieliśmy przebywać głównie w domach i dlatego jeszcze więcej kupowaliśmy online. Szczegółów o naszym rodzimym rynku zakupów w sieci możesz się dowiedzieć z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, który przygotowany został przez Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej…
Więcej dowiesz się u źródła >Link building – kompendium wiedzy
Link building jest obok optymalizacji strony jednym z głównych filarów pozycjonowania. Choć z punktu widzenia wyszukiwarki zdobywanie linków do strony może być traktowane jako działanie nienaturalne, to jednak jest to czynnik w znacznym stopniu wpływający na uzyskanie wysokich pozycji w SERP’ach.
Czym jest link building? Najprościej mówiąc, jest to proces polegający na pozyskiwaniu linków prowadzących do naszej strony. Słowo “proces” zostało użyte nieprzypadkowo, gdyż aby link building był efektywny, musi być prowadzony w sposób ciągły…
Więcej dowiesz się u źródła >Sztuczna inteligencja od Google uczyni SEO jeszcze bardziej wymagającym (i trudnym) zadaniem
Internet zmienia się ustawicznie, coraz bardziej podnosząc poprzeczkę firmom, które chcą skorzystać z obecności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Kiedyś wystarczyło mieć po prostu stronę, aby pozyskiwać z Sieci Klientów. Później zadbać o treść prezentowaną na stronie. Wzrost konkurencyjności pchnął nas ku większemu naciskowi na promocję, co wielu rozumiało jako kupowanie linków pozycjonujących. Ale to też odeszło do lamusa, po tym, jak Google poradziło sobie z systemami wymiany linków, preclami, a później prywatnymi sieciami. Jeszcze później powstały platformy kojarzące tych, co mają strony z tymi, co chcą kupić linki. Ale to też już nie działa tak, jak kiedyś.
Co się zmieniło
Google to duża firma, a duże firmy mają to do siebie, że zmiany są dokonywane często małymi krokami. Ustala się pewien scenariusz, po czym wdraża w życie jego realizację. W przypadku Google usuwa się wpływ meta tagu keywords na wyniki wyszukiwania, później dochodzi do tego description. Mijają kolejne miesiące i Google zaczyna samodzielnie zmieniać prezentowane w wynikach wyszukiwaniach tytuły stron. Mało? OK – zaczyna wyświetlać na słowa kluczowe strony, na których dane słowo nie występuje – strona zakładu kamieniarskiego wyświetla się w dużym mieście Polski pod frazę “kamieniarz MIASTO”, nie występując w kodzie strony ANI w żadnym z odnośników, jakie prowadzą do niej (pisałem o tym procesie w 2019 roku). Odpowiada za to sztuczna inteligencja, jaką wdraża Google – powoli, nie spiesząc się…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Search Console – Wyłączenie „Prośby o zaindeksowanie”
„Prośba od zaindeksowanie” to jedna z najbardziej przydanych funkcji w Google Search Console. Niestety, od 14 października została wyłączona… całe szczęście tymczasowo.
Funkcja „Prośby o zaindeksowanie” narzędzia kontroli URL została wyłączona w celu dokonania pewnych aktualizacji technicznych. Oczekujemy, że zostanie ona ponownie włączona w ciągu najbliższych tygodni. W międzyczasie Google kontynuuje wyszukiwanie i indeksowanie treści za pomocą standardowych metod…
Więcej dowiesz się u źródła >7 BŁĘDNYCH PRZEKONAŃ O POZYCJONOWANIU, KTÓRE RUJNUJĄ WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY
SEO, czyli optymalizacja witryny pod algorytmy wyszukiwarki internetowej, od kilku lat zyskuje coraz większą popularność. Mimo to wielu przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć w świecie online i przyciągnąć nowych klientów, wciąż obawia się inwestycji w pozycjonowanie. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu licznych fałszywych przekonań, które narosły wokół SEO na skutek rosnącej popularności.
Słyszałeś, że działania SEO trwają zbyt długo, a bardziej skuteczne są płatne reklamy? Uważasz, że nie da się zmierzyć i wymiernie ocenić efektów pozycjonowania? A może obawiasz się częstych zmian w algorytmie wyszukiwarki i uważasz, że inwestycja w pozycjonowanie się nie opłaca? Poznaj te i inne przekonania o SEO i dowiedz się, dlaczego wcale nie są prawdziwe…
Więcej dowiesz się u źródła >KANIBALIZACJA SŁÓW KLUCZOWYCH – KIEDY WYSTĘPUJE? JAK SOBIE Z NIĄ RADZIĆ [PORADNIK]
Starasz się jak najlepiej zoptymalizować swoją stronę, a i tak zauważasz na niej mniejszy ruch? Podstrony popularnych produktów w Twoim sklepie nie sprzedają już tak skutecznie, jak dotąd? Przyczyną problemów może być kanibalizacja słów kluczowych. Na czym polega to zjawisko i kiedy do niego dochodzi? Dowiedz się więcej o kanibalizacji i sprawdź, jak ją powstrzymać.
CZYM JEST KANIBALIZACJA SŁÓW KLUCZOWYCH I DLACZEGO WARTO Z NIĄ WALCZYĆ?
Najprościej rzecz ujmując, kanibalizacja to wzajemne „zjadanie się” podstron. Taka definicja, choć obrazowa, jest jednak niezbyt konkretna. Warto pokusić się więc o jej rozwinięcie.
KANIBALIZACJĄ nazywamy sytuację, gdy na jedno słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania pojawia się więcej niż jedna podstrona z tej samej domeny. Ponadto wspomniane podstrony często wymieniają się pozycjami w SERP-ach. W określonym czasie w wynikach wyszukiwania na różnych pozycjach raz pojawia się jedna strona, a raz druga…
Więcej dowiesz się u źródła >