Z ostatniej chwili
Google ogłasza wojnę ze zbyt wolno ładującym się stronami WWW! Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Narzędzia do pozycjonowania stron
Google ogłasza wojnę ze zbyt wolno ładującym się stronami WWW! Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Narzędzia do pozycjonowania stron

Google ogłasza wojnę ze zbyt wolno ładującym się stronami WWW! Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Narzędzia do pozycjonowania stron

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Google zamierza wydać walkę zbyt wolno ładującym się stronom WWW

Prawdziwą bolączką internautów są źle zaprojektowane strony WWW, których czas ładowania pozostawia wiele do życzenia. Dlatego Google pracuje nad rozwiązaniem, które ma zdopingować deweloperów do konstruowania takich stron, co do których nie będzie można mieć pretensji iż ładują się powoli.

Google pracuje nad wprowadzeniem do przeglądarki Chrome mechanizmu badającego czas ładowania się stron WWW i następnie oznaczanie ich specjalną flagą czy innym symbolem graficznym (np. wizerunkiem zegara) informującym użytkownika, czy dana strona została zoptymalizowana pod tym względem, czy też należy uznać iż została źle zaprojektowana i ładuje się stanowczo za długo…

Więcej dowiesz się u źródła >

200 czynników wpływających na pozycjonowanie strony

Co wpływa na pozycjonowanie strony? Na pozycjonowanie wpływa aż 200 czynników!

Może już to wiesz, że Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników wpływających na pozycjonowanie Twojej strony w swoich wynikach wyszukiwania? Niektóre z nich są pewne. Inne są kontrowersyjne. Jeszcze inne są wynikiem spekulacji codziennych praktyków pozycjonowania…

Więcej dowiesz się u źródła >

Narzędzia Google do pozycjonowania stron – 12 darmowych aplikacji od kalifornijskiego giganta

Na rynku wciąż pojawiają się nowe narzędzia SEO i SEM wspierające ekspertów ds. marketingu internetowego. Jedne są płatne, inne bezpłatne, powstają istne kombajny oraz wyspecjalizowane aplikacje powalające na przeprowadzenie głębokiej analizy wybranego aspektu optymalizowanej strony.

Jakie programy sprawdzają się najlepiej podczas mozolnej walki o najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania? Na to pytanie niestety nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ ilu ekspertów, tyle subiektywnych opinii. Z pewnością warto przejrzeć darmowe narzędzia do pozycjonowania Google, by skorzystać z danych generowanych przez największą wyszukiwarkę internetową na świecie. Trzymasz już w ręce popcorn i gorącą czekoladę? Super, zapraszam do poznania listy 12 aplikacji SEO od kalifornijskiego giganta…

Więcej dowiesz się u źródła >

20 rzeczy, które chciałbym wiedzieć, zanim założyłem bloga

Masz już bloga czy dopiero myślisz o jego założeniu? Poważnie, jestem ciekaw. Jeżeli masz już bloga, to założę się, że pamiętasz te emocje jakie towarzyszyły Ci podczas jego zakładania.

Jeżeli nie masz jeszcze bloga, a dopiero planujesz go założyć, to zapewne teraz przez nie przechodzisz. Oto kilka moich porad dla Ciebie z perspektywy czasu…

Więcej dowiesz się u źródła >

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest popularnym sposobem marketingowym, który polega na dodaniu swojej firmy lokalnej w mapach Google. Wiele osób dodaje ją z nadzieją, że użytkownicy szukający konkretnych firm czy usług w sieci, znajdą ich biznes oraz skorzystają z oferty.

Google tak jak w przypadku stron internetowych, również wybiera i ustala odpowiednią kolejność wizytówek, w pierwszej kolejności polecając te bardziej wartościowe jej zdaniem, o czym wiele osób nie wie, lub bagatelizuje ten fakt. Czym zatem jest pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma i dlaczego warto to robić?…

Więcej dowiesz się u źródła >

PRZYSZŁOŚĆ RELACJI Z KLIENTEM. TECHNOLOGIA STANIE SIĘ KLUCZOWA [WYNIKI BADAŃ]

Głównym motorem działania w tworzeniu nowych pozytywnych doświadczeń klienta (ang. customer experience, CX) będzie technologia. Takie wnioski płyną z badania „Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” opracowanego przez Futurum Research, na zlecenie SAS. Z przeprowadzonej analizy wynika również, że do 2030 roku 67% działań z zakresu obsługi klienta odbywać się będzie za pośrednictwem inteligentnych maszyn. Oprócz tego będą one odpowiadały za 69% decyzji podejmowanych w trakcie interakcji z klientem.

Do 2030 marki biorące udział w omawianym badaniu zaobserwują znaczące przesunięcie w kierunku automatyzacji interakcji z klientami. Wyniki badania wskazują, że inteligentne maszyny zastąpią ludzi w obsłudze około 2/3 kontaktów, decyzji podejmowanych w czasie rzeczywistym oraz działań marketingowych i kampanii promocyjnych…

Więcej dowiesz się u źródła >

NA CZYM POLEGA REMARKETING?

Czy kojarzycie taką sytuację, iż weszliście na jakąś stronę internetową lub też sklep, po czym często w innych miejscach pojawiały się Wam reklamy tej strony? Zapewne miało to miejsce, lecz być może najzwyczajniej nie zwróciliście na to uwagi. Tyczy się to nie tylko różnego rodzaju stron internetowych, lecz także portali społecznościowych, takich jak Facebook. Działanie, w którym pojawia się Wam reklama stron, na których już byliście, nazywa się remarketingiem.

JAKI JEST CEL REMARKETINGU?

Tak jak napisaliśmy w innym wpisie na naszym blogu (adres tutaj), klienci preferują dokonywanie zakupów w sklepach i podejmowanie interakcji na stronach, które w jakiś sposób są im znane. Nie muszą to być serwisy, na które wchodzą po 2-3 razy dziennie. Mogą to być również wyświetlania się w wynikach wyszukiwań lub też reklama. Remarketing sprawia więc, iż utrwalamy sobie daną firmę, zaczynamy w dłuższej perspektywie kojarzyć jej ofertę, jak również jesteśmy bardziej skłonni do skorzystania z niej. Remarketing wykorzystuje się jako jeden z elementów w strukturze lejka sprzedażowego…

Więcej dowiesz się u źródła >

POZYCJONOWANIE NA YOUTUBE

Nic nie zapowiadało, iż w roku 2005 stanie się coś przełomowego w kategorii serwisów internetowych. Stało się jednak inaczej, bowiem w maju tegoż roku pierwsi użytkownicy mogli rozpocząć korzystanie z serwisu YouTube, który umożliwiał publikowanie tam własnych filmów i pokazywanie ich szerszemu grona odbiorców.

Pierwszym wrzuconym filmem było nagranie Jaweda Karima, przyjmującego nazwę użytkownika Jawed, prezentującą jego wizytę w ZOO. YouTube szybko zaczął zyskiwać na popularności, już w następnym roku uznany był za jeden z najprężniej rozwijających się serwisów. Potencjał wyszukiwarki filmów został dostrzeżony przez Google. Koncern kupił platformę YouTube za kwotę 1,65 miliarda dolarów. Nic nie zapowiada, by serwis zaczął tracić na popularności i przestał być tak dobrym nośnikiem reklamy. Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2017 roku, każdego dnia jest na nim oglądanych ponad miliard godzin materiałów video. Jest to wręcz niewyobrażalna skala.

Tam, gdzie jest ruch – tam jest szansa na sprzedaż. Tyczy się to również Internetu. Pozycjonowanie w YouTube polega na podejmowaniu takich działań, by nasze materiały pojawiały się jak najwyżej w wynikach wyświetlanych na zadane przez nas zapytanie. Istnieje wiele metod, dzięki którym istnieją większe szanse na zajęcie lepszej pozycji. Dlaczego gra jest warta świeczki? Patrząc na ilość użytkowników, do których może dotrzeć nasz materiał, możemy jasno stwierdzić, iż jest to potężne grono potencjalnych klientów, których przyciągnięcie do serwisów zewnętrznych, tj. naszych stron lub sklepów internetowych, może zakończyć się wartościową konwersją, np. sprzedażą…

Więcej dowiesz się u źródła >


NA CZYM POLEGA LINKOWANIE?

Proces linkbuildingu, czyli tworzeniu do naszej witryny odnośników (linków) z innych stron www, wbrew pozorom nie jest procesem prostym. Wydawać by się mogło, iż pozyskanie linków nie będzie stanowiło większego problemu. Nie chodzi tutaj jedna o ilość, ważniejsza jest jakość. Postaramy się więc przybliżyć, w jaki sposób powinien wyglądać proces linkbuildingu, na co należy zwracać uwagę, jak również jakie są zagrożenia płynące z nieodpowiedniego procesu budowania profilu linków.

LINKBUILDING – OD CZEGO ZACZĄĆ?

W ciągu ostatnich lat branża SEO przeszła wiele zmian. Starsi stażem pozycjonerzy doskonale pamiętają czasy, kiedy za ważniejszy czynnik uważano ilość pozyskanych linków. Google zaczęło jednak modyfikować swoje algorytmy, za złą jakość linków przychodzących można było zostać ukaranym na wiele różnych sposobów, czy to banem na stronę (całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania) czy też filtrem. Filtr sprawiał, iż pozycje strony na poszczególne frazy mogły gwałtownie spaść lub też strona mogła się w ogóle na daną frazę nie wyświetlać. Na branżowych spotkaniach poruszano zagadnienia związane z ręcznymi filtrami, nałożonymi przez pracowników Google. Skuteczne ich usunięcie było nie lada wyzwaniem, bez odpowiedniego doświadczenia można było jedynie liczyć na zmianę domeny. Aktualnie rzadko słyszymy o karach ręcznych (osobiście ostatni raz spotkaliśmy się z nimi w 2015 roku)…

Więcej dowiesz się u źródła >

Powiadomienia web push i newsletter – podobieństwa i różnice

Choć email marketing pozostaje najpopularniejszym sposobem komunikacji na linii marka-klient, bardzo często nie przynosi zakładanych efektów. Klienci nie chcą się zapisywać do newslettera lub wysyłane wiadomości kończą swoją drogę w folderze “spam” i nigdy nie docierają do nich nie docierają.

Remedium na takie problemy mogą być powiadomienia push, dlatego warto przyjrzeć im się z bliska.

Zanim zajmiemy się głównymi różnicami między e-mail marketingiem oraz powiadomieniami web push, należy przeanalizować to, co je łączy. Obie formy kontaktu z odbiorcą…

Więcej dowiesz się u źródła >

Co zrobić, aby użytkownicy udostępniali Twoje treści?

Treści udostępniane w mediach społecznościowych przede wszystkim odpowiadają za wizerunek oraz bezpośrednio wpływają na relacje z innymi użytkownikami. Zaangażowanie odbiorców oraz zdobycie ich zaufania nie jest łatwe, ale da się to zrobić za pomocą odpowiednich działań. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym dowiesz się, co zrobić, aby użytkownicy z powodzeniem udostępniali Twoje treści na różnych kanałach społecznościowych.

Dlaczego udostępniamy treści w Internecie?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista – podoba nam się dany post, wydaje nam się angażujący oraz sam w sobie interesujący. Jednak zaangażowanie ze strony innego użytkownika jest pojęciem dosyć szerokim i nie możemy od razu go odpowiednio zinterpretować…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak przyciągnąć treścią nowych odbiorców wykorzystując content marketing?

Content, czyli treść to obecnie zdecydowanie jedna z najważniejszych rzeczy w marketingu. Oprócz ciekawej formy to właśnie przydatna i wartościowa zawartość przyciąga skutecznie użytkowników czy potencjalnych klientów. Najlepiej tę prawidłowość ujmuje content marketing, czyli jedna z najskuteczniejszych form marketingowych. W tym tekście przedstawimy, czym jest content marketing, jakie ma plusy, na czym się opiera oraz czy i kiedy warto go stosować.

Czym jest strategia content marketingu?

Content marketing to strategia marketingowa, która polega na przyciąganiu odbiorców treścią. Content musi być wartościowy, przydatny, poprawny i aktualny. Według tej strategii internetowej, sprowadzając osoby na naszą witrynę, czy do naszej marki liczymy, że przy okazji czytania treści, użytkownicy skorzystają z naszych usług. Strategia ta jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych. Dzieje się tak za sprawą kładzenia coraz większego nacisku Google na promowanie witryn wartościowych i coraz większych wymagań użytkowników. Publikując wartościowe treści, mamy szansę na poprawienie wizerunku firmy i przyciągnięcie do niej użytkowników

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń na stronie? Sprawdzone praktyki!

Współczynnik odrzuceń, czyli tzw. bounce rate jest naliczany, gdy użytkownik wejdzie na daną stronę lub podstronę w witrynie internetowej i nie zajdzie na niej żadna interakcja – co oznacza, że opuścił serwis. Współczynnik bounce rate to stosunek ilości odrzuceń witryny do całościowej liczby wejść użytkowników.

Wysoki współczynnik dużo mówi o naszej stronie, a mianowicie, czy jest ona zachęcająca i interesująca, stworzona w estetyczny sposób i prosta w użytkowaniu. Często użytkownicy odrzucają daną witrynę przez mnogość kolorów, źle zorganizowane menu czy nadmiar reklam, a to tylko nieliczne z powodów…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak odpowiednio dobrać frazy kluczowe, by wyprzedzić konkurencję i sprzedawać więcej?

Odpowiednie słowa kluczowe to podstawa powodzenia kampanii SEO. Co znaczy odpowiednie? Takie, które nie tylko generują ruch, ale przede wszystkim przyciągają odpowiednich klientów. Stworzenie i przetestowanie optymalnej listy słów kluczowych wymaga czasu, ale gra jest warta świeczki. Od czego zacząć i jakie narzędzia będą pomocne?

Na początku – daj sobie chwilę na zastanowienie

Zastanów się, jakich słów kluczowych użyłbyś, szukając Twoich produktów lub usług. Spisz je i skonsultuj ze znajomymi, rodziną, osobami z branży i tymi spoza niej – to będzie Twoja pierwsza, bardzo podstawowa lista. Kolejno sprawdź za pomocą Google Analytics, z jakich fraz aktualnie trafiają do Ciebie odbiorcy (wejdź w Pozyskiwanie → Kampanie → Organiczne Słowa Kluczowe). Dodatkowo możesz skorzystać z własnych kanałów Social Media i zapytać fanów, jakich fraz by użyli, szukając Twojej oferty. Mając uzyskaną w ten sposób bardzo podstawowy zestaw słów, przejdź do drugiego kroku…

Więcej dowiesz się u źródła >

Weryfikacja błędów na stronie raportowanych przez Search Console

Ogólna definicja SEO mówi o optymalizacji strony w taki sposób, by wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Myślimy więc o optymalizacji treści – dodawaniu oryginalnych opisów, wprowadzaniu do tekstów słów kluczowych i odpowiednich znaczników. Nie zapominamy również o link buildingu. Coraz częściej (na szczęście) pojawiają się również kwestie techniczne – poprawa szybkości i bezpieczeństwa, przekierowania, linkowanie wewnętrzne i inne. I to właśnie w ramach tej ostatniej grupy znajduje się czynnik, od którego w wielu wypadkach warto rozpocząć działania pozycjonujące – a mianowicie weryfikacja i eliminacja błędów na stronie.

Skąd ten pomysł? Powód jest prozaiczny – co z tego, że mamy w swojej ofercie wysokiej jakości produkt, którego wszystkie zalety w jasny sposób opisaliśmy, a nasz blog to kopalnia wiedzy branżowej, jeśli dostęp do nich jest utrudniony przez wyskakujące co chwila błędy. Problemem nie zawsze są widoczne niedoróbki, takie jak kody odpowiedzi 5xx czy 4xx, bo one zwracają naszą uwagę, ale przede wszystkim podstrony “na pierwszy rzut oka” działające poprawnie, ale zawierające w kodzie elementy utrudniające prawidłowe indeksowanie przez wyszukiwarki. A bez wysokich wysokich pozycji w SERPach trudno wypromować swoje usługi w internecie. W jaki sposób odnaleźć błędy, które ograniczają naszą widoczność? Z pomocą przychodzi Google Search Console…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe Własna strona internetowa - od czego zacząć Pozycjonowanie w Mapach Google

Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe? Własna strona internetowa – od czego zacząć? Pozycjonowanie w Mapach Google

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe? Tworząc stronę produktu …

Jeden komentarz

  1. Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i
    subscribe for a blog site? The account aided me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA