Google zapowiada duże zmiany w algorytmie od 2021 roku!
Google poinformowało na swoim blogu internetowym, że w 2021 roku wdrożona zostanie nowa aktualizacja, która znacząco zwiększy wagę użyteczności stron internetowych wśród czynników rankingowych. Wraz z aktualizacją do algorytmu wdrożony zostanie tzw. „Page Experience Signals”.
Aktualizacja wdrożona zostanie w 2021 roku i poprzedzona zostanie oficjalnym komunikatem, co najmniej na 6 miesięcy przed jej wdrożeniem…
Więcej dowiesz się u źródła >Google uwzględni doświadczenie strony w rankingach wyszukiwania
Google zmienia algorytm rankingu wyszukiwania. Pod uwagę brane będzie teraz doświadczenie strony (page experience).
Doświadczenie strony to zestaw sygnałów, które mierzą, w jaki sposób użytkownicy postrzegają interakcję ze stroną poza wartością czysto informacyjną. Obejmuje Core Web Vitals, który jest zestawem wskaźników mierzących rzeczywiste wrażenia użytkownika w zakresie ładowania, interaktywności i stabilności wizualnej strony. Obejmuje również istniejące sygnały wyszukiwania: łatwość obsługi mobilnej, bezpieczne przeglądanie, HTTPS oraz wytyczne dotyczące reklam pełnoekranowych…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak skutecznie pozyskiwać leady przy pomocy platform reklamowych?
Dla dużej liczby przedsiębiorstw – czy to tych z ofertą skierowaną do klientów indywidualnych czy biznesowych – podstawą działania jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Zarówno epidemia koronawirusa, jak i zwiększające się z roku na rok nakłady na reklamę online powodują, że część firm planuje lub dokonało już zmian w swojej strategii zdobywania nowych klientów.
Wiele biznesów, do tej pory nie korzystało z działań pozyskujących leady w Internecie, czy też prowadziło je w mocno ograniczony i podstawowy sposób – np. promując jedynie własną stronę internetową, zawierającą formularz kontaktowy…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak tworzyć angażujące treści w content marketingu?
Marketing treści to strategia, która ma na celu skuteczne pozyskiwanie klientów dzięki publikacji materiałów, które są ciekawe, atrakcyjne, angażujące i najzwyczajniej w świecie przydadzą się do czegoś czytelnikom, słuchającym czy też oglądającym. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie skutecznych działań w zakresie content marketingu.
Posiadanie firmowej strony internetowej czy też profili firmowych na różnych portalach społecznościowych może być niewystarczające. Istotne jest zadbanie o ich odpowiednie promowanie, a także o zawartość. Treść powinna przekazywać jakąś wartość, na przykład powinna odpowiadać na pytania czytelników, rozwiewać ich wątpliwości czy też udzielać im instruktażu. Takie treści są wartościowe nie tylko dla osób odwiedzających firmową stronę czy też profil w mediach społecznościowych. Są one również wysoko oceniane przez wyszukiwarki i wpływają korzystnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak napisać tekst na bloga firmowego, który ma szansę znaleźć się w TOP wyników wyszukiwania?
Przyszło olśnienie! Ludzie na pewno nie wiedzą, w jaki sposób robić prawidłowo ćwiczenia na płaski brzuch lub wybrać spawarkę inwertorową. To tylko przykłady problemów, z jakimi zgłaszają się użytkownicy do Wujka Google’a. Chcesz napisać więc artykuł na swojego bloga firmowego, który dokładnie wyjaśni wybrany przez Ciebie problem, a Tobie zapewni wieczną sławę. Plan jest dobry. Tylko że najpewniej już ktoś dawno na to wpadł. Jak więc sprawdzić, czy Twój pomysł ma szansę dotrzeć do Twoich odbiorców? Oto instrukcja krok po kroku!
Zrobię to na przykładzie. Właśnie piszę artykuł o tworzeniu Case Study i jednocześnie robię notatki, na temat tego,w jaki sposób przygotowywałem się do tego artykułu. Tak będzie zarówno mi, jak i (podejrzewam) Tobie najwygodniej…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak stworzyć post na bloga typu lista, który czytelnicy przeczytają, zapiszą na później i wyślą znajomym? 10 żelaznych zasad
Wyliczenie, lista albo listicle lub list post, jeśli porad lubisz szukać też po angielsku. „5 prostych SEO tricków, które ogarnie nawet Twój pies” albo „7 narzędzi do pracy zdalnej, które były modne jeszcze PRZED pandemią” – stworzenie takiego wpisu to banał, prawda? Wystarczy wybrać kilka przykładowych rzeczy, uzupełnić tytuł o odpowiednią liczbę i można publikować.
Cóż, gdyby tak było, nie byłoby nas tu dzisiaj. Przejdźmy więc do konkretów…
Więcej dowiesz się u źródła >Narzędzia do wyszukiwania tematów treści
Przedstawiamy narzędzia, które pomogą Ci odnaleźć inspiracje do tworzenia treści na bloga lub stronę firmową.
Obecna sytuacja wymaga z Twojej strony szybkich reakcji. Nie oznacza to jednak, że nie potrzebujesz na stronie nowych treści. Nie potrzebujesz tych długich i wyczerpujących, ale konkretne będą jak najbardziej uzasadnione. Przydadzą Ci się krótkie materiały, które odpowiedzą na najpilniejsze pytania Twoich użytkowników. Powinny dotyczyć tego, jak w okresie utrudnień działa Twój biznes…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak skonstruować dobry program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe napotykamy praktycznie na każdym kroku. Obecnie posiada je większość kawiarni czy lodziarni, a także duże sieci handlowe oraz znane marki, które oferują swoim klientom karty do zbierania pieczątek lub ich ekwiwalent w dedykowanej aplikacji mobilnej.
Tak duża popularność systemów lojalnościowych świadczy o ich skuteczności. Każda firma niezależnie od skali prowadzonej działalności może stworzyć autorski program, potęgujący przywiązanie konsumentów. Wystarczy tylko odpowiednio zaplanować działania, aby uzyskać korzyści biznesowe oraz zwiększyć zaangażowanie klientów…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak przygotować się w SEO i Performance marketingu do nowej rzeczywistości?
Bez wątpienia tegoroczna pandemia koronawirusa bardzo mocno zmieniła zachowania konsumentów w zakresie wyszukiwania i efektywności marketingu internetowego. Wiele kampanii w związku z tym odnotowało duże spadki najważniejszych wskaźników, co skłoniło firmy do wstrzymania lub ograniczenia nakładów w ciągu ostatnich kilku tygodni obawiając się jeszcze większych strat. Historia pokazuje jednak, że takie podejście nie jest najlepszym z możliwych.
Badanie Harvard Business Review obejmujące 4700 spółek publicznych których działanie przeanalizowano trzy lata przed recesją, w jej trakcie i po niej. W badaniu określono odsetek firm, które osiągnęły lepsze wyniki niż ich rywale: 21 procent firm, które zdecydowały się na skupiły się cięciu kosztów i 37 procent firm, które postawiły na bardziej progresywne podejście. Badanie wykazało, że „firmy, które obniżają koszty szybciej i mocniej niż rywale, niekoniecznie na tym korzystają. Mają niższe prawdopodobieństwo (21 procent), wyprzedzenia konkurencji, gdy sytuacja się poprawia. ”…
Więcej dowiesz się u źródła >JAK SPRAWDZIĆ POPULARNOŚĆ FRAZY W GOOGLE?
Szukasz pomysłu na utworzenie nowej treści na swojej stronie, blogu lub sklepie internetowym? Upewnij się, że zapytanie do wyszukiwarki, jakie intuicyjnie wydaje Ci się popularne jest rzeczywiście wyszukiwane przez internautów. Możesz to sprawdzić korzystając z przynajmniej kilku bezpłatnych i płatnych narzędzi (tych bezpłatnych będzie jednak mniej, bo w sumie całe 2!). W jaki sposób? O tym w dzisiejszym materiale.
Zanim podpowiem Ci, gdzie szukać informacji na temat liczby zapytań wobec konkretnego słowa lub zestawu słów, jakie do wyszukiwarki Google wpisują użytkownicy powinieneś wiedzieć, że wszystkie dane liczbowe jakie znajdziesz są przybliżone i w większości dostępnych narzędzi – także tych płatnych, bazują na oficjalnych danych, udostępnianych przez Google. Inną kwestią pozostaje już samo przetworzenie tych danych, ich segmentacja, prezentacja, wyciąganie wniosków, zestawianie z innymi danymi, próby szukania i wizualizacji korelacji itd. Narzędzia płatne są na ogół jednak znacznie bardziej wygodne w obsłudze od narzędzi oficjalnych samego Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pisać SEO-friendly? 11 zasad, dzięki którym Twój blog zaprzyjaźni się z robotami wyszukiwarki na lata
Chwytliwe nagłówki, atrakcyjne słowa, szczypta tajemnicy i obietnica wartości, jaką przyniesie lektura artykułu. Sposoby na przyciągnięcie czytelnika i utrzymanie go przy tekście zapewne są Ci znane. Jednak to nie tylko o jego uwagę przychodzi Ci walczyć wśród internetowego audytorium. Równie ważną częścią Twoich odbiorców są niewidzialne dla oczu, lecz widoczne dla serca (przynajmniej serca marketingu w wyszukiwarkach) roboty Google. To one decydują, czy Twoja treść będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, czy nie. Jakie są zatem strategie przyciągania uwagi robotów indeksujących? Jak pisać, by zaskarbić sobie ich sympatię? Mam dla Ciebie same konkrety, zatem zaczynajmy!
Na początek jednak ważna uwaga. Eksperci radzą, by w pogoni za optymalizacją pod roboty wyszukiwarek nie tracić z oczu dostosowywania tekstów do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Nie jest to jednak wyraz troski o internautów (a przynajmniej nie wyłącznie). To raczej zalecenie, do którego musisz się stosować, jeśli ze swoim artykułem chcesz zajmować wysokie pozycje w SERPach! Dzisiaj tekst user-friendly to jednocześnie tekst SEO-friendly. Zapomnij zatem o clickbaitowych nagłówkach i treściach-zbitkach fraz kluczowych. Roboty Google nieustannie sprawdzają, czy próbujesz przyjaźnić się tylko z nimi, czy podtrzymujesz też relacje z czytelnikami. Nie próbuj ich oszukiwać, bo nic nie ugrasz!…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak tagować linki? przewodnik po utm
Każdy właściciel strony lub sklepu prędzej czy później będzie prowadził zewnętrzną kampanię reklamową. Źródłem kampanii będzie np. Google Ads, Facebook, kampania banerowa lub artykuł sponsorowany na zewnętrznym portalu. Warto wówczas przypomnieć sobie o tagach UTM.
Ich użycie w linkach pozwoli na późniejszą precyzyjną analizę przeprowadzonych działań i wyciągnięcie poprawnych wniosków. W poniższym artykule wyjaśnię czym są taki UTM, jak i gdzie ich używać, czego unikać i gdzie finalnie je przeanalizować…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak radzić sobie z usuwanymi produktami i z błędami 404?
Nie znaleziono strony – ten komunikat nie raz wzbudza irytację. Odpowiada za niego błąd 404. Najczęściej pojawia się on na stronach e-sklepów, które w ramach generalnych porządków usunęły część produktów np. wycofanych ze sprzedaży. Jednak przyczyn błędów 404 jest jeszcze kilka. Jakie one są i jak radzić sobie z 404 Not Found?
Co to jest błąd 404?
Błąd 404 to ten, na który często natyka się Internauta. Każdy miał z nim do czynienia, chociażby raz. Co on oznacza? Mówiąc żargonem błąd http 404 lub Not Found to kod błędu odpowiedzi http, wskazujący na to, że niemożliwe jest komunikowanie się z serwerem, a przez to odnalezienie zadanego pliku. Możliwe jest też, że serwer został skonfigurowany tak, że nie może spełnić żądania i nie wyświetla informacji…
Więcej dowiesz się u źródła >