Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej i od czego zależy?
Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania? Pytanie, które doskonale zna każdy specjalista SEO. To oczywiste, że właściciel strony internetowej, który postanowił zainwestować w SEO, chciałby dowiedzieć się, kiedy jego serwis osiągnie wysokie pozycje w Google. Odpowiedź powinna być prosta i precyzyjna, ale osoby zajmujące się pozycjonowaniem często odpowiadają: to zależy i mają rację!
Potrzebujesz SEO, ale ile to potrwa?
Pozycjonowanie stron internetowych stało się ważną częścią marketingu internetowego. Przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy mają stronę www lub prowadzą biznes w sieci, decydują się dołączyć do strategii swojego biznesu również działania z zakresu SEO. Celem są wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i przyciągnięcie klientów, ale osiągnięcie ich zależy od wielu czynników, które należy wziąć pod uwagę…
Więcej dowiesz się u źródła >Sitemap – mapa strony internetowej – jak poprawnie stworzyć?
Dobra orientacja w terenie jest nie tylko przywarą podróżników, ale również programów komputerowych specjalnego typu – robotów sieciowych. Niestety większość z tych, które są kluczowe dla skutecznego indeksowania witryny, nie została obdarzona zmysłem nawigacji i wymagają naszej pomocy. W tym momencie, na białym koniu wjeżdża sitemap czyli mapa strony internetowej.
Optymalizacja strony internetowej składa się z wielu kroków. Doskonałe przygotowanie witryny na niewiele się jednak zda, jeśli roboty sieciowe nie dotrą do wszystkich stron, które powinny znaleźć się w indeksie… I tu na pomoc przybywają mapy, a konkretnie – sitemapy. Ten niepozorny plik XML jest niezbędną wskazówką, która pozwoli robotom sieciowym szybko odkryć każdy ważny element strony, a tym samym – przyspieszyć ich indeksację i pojawienie się w wynikach wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak analizować ruch organiczny w Google Analytics?
Google Analytics to świetne narzędzie do analizowania ruchu na stronie. W przypadku ruchu organicznego jest podwójnie ważne, ponieważ można zasilić je danymi z Google Search Console. Analytics jest darmowy, prosty w implementacji, ale już trudniejszy w dobrym zrozumieniu. Jak każdy system do analizy statystyk, wymaga nieco wiedzy i trochę doświadczenia. Zanim więc zabierzemy się za analizę statystyk warto poznać podstawowe definicje. Z tym odsyłam do Google. W poniższym poście zajmiemy się już następnym poziomem wtajemniczenia.
Jeśli znasz najważniejsze pojęcia, takie jak średni czas na stronie, współczynnik odrzuceń czy głębokość odwiedzin, możesz już analizować ruch pod względem jakościowym. Zazwyczaj jednak dla klienta ważniejsza jest odpowiedź na pytanie, czy inwestycja w SEO lub inny rodzaj reklamy, mu się zwraca. Tutaj przechodzimy do celów i zdarzeń w Google Analytics, które nie są ustawione domyślnie. Każda strona ma własne cele. Może to być sprzedaż, może to być pozyskanie leada. Poprawne wdrożenie Google Analytics oraz celów jest pierwszym krokiem do sukcesu w właściwym interpretowaniu danych i odpowiedzi na pytania, czy konkretne źródło ruchu przekłada się na realizację tych celów…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak niskim kosztem zwiększyć ruch organiczny?
Prowadzisz serwis internetowy? Szukasz inspiracji i sposobów na zwiększenie ruchu organicznego, ale nie chcesz wydać na to “milionów monet”? Jeśli tak, to artykuł, który czytasz, jest właśnie dla Ciebie. Wyjaśnię w nim, w jaki sposób bez wydawania dużych kwot, możesz zwiększyć ruch organiczny z Google. Poznasz sposoby na budowanie treści, tanie linki czy też poprawę linkowania wewnętrznego. Sprawdź, czy znasz je wszystkie.
Ruch organiczny a koszty jego pozyskania
Pozyskiwanie ruchu organicznego wiele osób kojarzy głównie z ogromnymi wydatkami na publikacje za kilka tysięcy złotych miesięcznie w celach pozyskania linków. Link building jest ważny ale nie jest to jedyna czynność, którą należy wykonywać. Bardzo wiele rzeczy można zdziałać wewnątrz strony, a sam link building nie zawsze musi się wiązać z ogromnymi wydatkami. Pewne jest to, że jeśli zaniedbamy czynniki onsite – sam link building może nie dać upragnionego efektu…
Więcej dowiesz się u źródła >ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH – CO WARTO WIEDZIEĆ?
Analiza słów kluczowych, czyli odpowiednio dobrane słowa kluczowe to pierwszy krok do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niezmiernie ważne jest znalezienie takich fraz, które doskonale oddawać będą to, co oferuje właściciel strony internetowej – np. produkty bądź usługi. Prawidłowo przeprowadzona analiza słów kluczowych opiera się na kilku zasadach, które należy wziąć pod uwagę. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zaczniesz tworzyć treść na stronę internetową.
INTENCJA UŻYTKOWNIKÓW
Użytkownik korzysta z Internetu w konkretnym celu. Chcąc wyszukać interesujące go informacje, wykorzystuje zazwyczaj wyszukiwarkę Google. Intencją jest zatem cel, jaki przyświeca działaniom tego typu. Możemy wyróżnić kilka rodzajów głównych intencji użytkowników…
Więcej dowiesz się u źródła >Wpływ muzyki na odbiorcę reklamy
Globalizacja rynku wraz z wzrostem konsumpcjonizmu wpłynęły na to, że reklamy w naszym życiu zauważalne są niemal na każdym kroku. Często nieświadomie ulegamy manipulacjom sloganów reklamowych abyśmy jako odbiorcy z czasem stali się konsumentami. Największe korporacje mają specjalne działy zajmujące się tworzeniem oraz analizą skuteczności reklam. Nieodłącznym elementem procesu tworzenia skutecznej reklamy stało się zastosowanie socjotechnik mających na celu wpłynąć manipulacją, na bodźce ludzkiego umysłu, w ten sposób aby wzbudzić u odbiorcy potrzebę i następnie zaspokoić ją reklamowanym produktem lub usługami.
Efektywność działań związanych z wykorzystaniem odpowiedniej ścieżki dźwiękowej w reklamie
W tym artykule skupimy się na efektywność działań związanych z wykorzystaniem odpowiedniej ścieżki dźwiękowej w reklamie lub filmie promocyjnym. Na początku warto jest mieć świadomość, że słyszymy nie tylko uszami. Procesy zmysłowe interpretują odbierane bodźce jako jeden wytwór. To nasz mózg jest odpowiedzialny za to w jaki sposób słyszymy i interpretujemy dźwięki…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest adres URL i jaki powinien być?
Adres URL to jeden z najważniejszych elementów związanych z indeksowaniem stron internetowych w Google’u. To właśnie on dzieli witryny na poszczególne sekcje, które później odwiedzają użytkownicy i roboty wyszukiwarki. Odpowiednia budowa oraz struktura adresów URL pozwala więc uniknąć wielu błędów powiązanych z obecnością strony w Google’u. Dlaczego warto sprawdzić adresy URL, a następnie wdrożyć ich optymalizację? O tym już za chwilę!
Co to znaczy URL?
Na początek trochę teorii.
URL (z języka angielskiego Uniform Resource Locator) to ujednolicony format adresowania zasobów, który jest stosowany w internecie i w sieciach lokalnych. Najczęściej kojarzy się go z adresami stron www – po wpisaniu adresu pokazuje użytkownikowi zasób, np. część witryny internetowej lub możliwość przejścia do konkretnej aplikacji.
Adresy URL – jak powinien wyglądać poprawny adres URL?
Adresy URL oraz ich poprawna struktura, to rzecz bardzo istotna w optymalizacji stron internetowych (SEO). Staranne podejście do adresów URL jest ważne zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników odwiedzających poszczególne strony internetowe.
1. Czy adres URL powinien zawierać słowa kluczowe?
Zdecydowanie warto zadbać o to, aby każdy tworzony przez nas adres URL zawierał słowa kluczowe. Warto tu jednak zachować odpowiednie proporcje i nie dodawać słów kluczowych na siłę, ponieważ może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Warto mieć również na uwadze, że poprawnie skonstruowany adres URL będzie bardziej przyjazny dla użytkowników, którzy zdecydowanie chętniej przejdą na stronę w przypadku takiego adresu – 1stplace.pl/pozycjonowanie-stron, aniżeli takiego 1stplace.pl/dusahs66url-93812…
Więcej dowiesz się u źródła >Stories na stronie internetowej lub blogu? Nic trudnego!
Google umożliwia teraz stworzenie Stories dla stron i blogów opartych na WordPressie. Firma zakończyła testy rozwiązania i udostępniła je publicznie.
Tworzenie historii i relacji w mediach społecznościowych jest bardzo popularne. Spotykamy taką możliwość na Snapchacie, na Facebooku, Instagramie, WhatsAppie, a pojawi się nawet na LinkedIn. Już jakiś czas temu informowaliśmy Was o tym, że Google chce wprowadzić również Stories na strony internetowe. Jednak wtedy wtyczka, która to umożliwiała, była w fazie beta. Właśnie się to zmieniło…
Więcej dowiesz się u źródła >