Liczba seniorów aktywnych w sieci ciągle rośnie. Jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?
Spędzają w sieci coraz więcej czasu, stając się atrakcyjną grupą dla sektora e-commerce. Mowa o srebrnym pokoleniu, które rośnie w siłę. W 2015 roku było w Polsce ponad 8,8 mln osób po 55 roku życia. Według danych GUSu, do roku 2050 liczba ta ma wzrosnąć do 13,7 mln., 16 proc. seniorów to aktywni internauci. Jak funkcjonują w digital świecie i co należy o nich wiedzieć, chcąc dotrzeć do nich za pośrednictwem nowych mediów? Postanowiła to sprawdzić agencja interaktywna KERRIS wraz z seniorami z Dancingu Międzypokoleniowego.
Jak seniorzy korzystają z technologii?
– W ciągu ostatnich trzech lat liczba użytkowników smartfonów w wieku 65+ podwoiła się. Widoczny jest dynamiczny wzrost popularności tego typu urządzeń, jednak wykorzystywane są one głównie przez seniorów do funkcji natywnych: dzwonienia i wysyłania wiadomości tekstowych. Ponad ⅔ użytkowników w tej grupie nie korzysta z mediów społecznościowych przez smartfony, a ¼ nie pobrała na nie żadnej aplikacji – komentuje Ignacy Bochiński, Partner KERRIS Group. Użytkownicy zwracają uwagę na trudność w ich obsłudze, dlatego wybierają wygodniejsze i większe laptopy. Umiejętności cyfrowych nabywają dzięki wsparciu dzieci, wnuków lub bardziej doświadczonych znajomych.
Internet ma być wygodny i użyteczny
70 proc. internautów w wieku powyżej 55 lat korzysta z internetu każdego dnia. Czas spędzony przez nich w sieci rośnie. Szukają w niej głównie wiedzy i informacji, w tym dotyczących ich hobby. Internet ma być dla nich funkcjonalny i użyteczny. Robią w nim przemyślane zakupy, poświęcając czas na porównania cen i ofert. Wybierają produkty tańsze niż w sklepach stacjonarnych lub takie, których zakup jest wygodniejszy online np. bilety lotnicze czy na pociąg. W obawie przed koniecznością odesłania z powodu niedopasowania np. odzieży czy obuwia, wybierają tradycyjne zakupy…
Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com
Jak zwiększyć widoczność małej firmy w internecie?
Kwestia tego, jak zwiększyć widoczność małej firmy w internecie, jest dużym wyzwaniem dla nowo powstałych firm. Sprawdź, jak zyskać rozpoznawalność w sieci.
Obecnie ciężko jest znaleźć niszę, w której działa bardzo mało firm. W zdecydowanej większości przypadków nowo powstałe przedsiębiorstwa muszą liczyć się z obecnością konkurentów o ugruntowanej pozycji.
W takiej sytuacji może pojawić się problem polegający na tym, jak zwiększyć widoczność małej firmy w sieci. Jak to zrobić, jeżeli wokół prężnie działają inni?
Cóż, każdy kiedyś zaczynał. Początki mogą być trudne, jednak podstawowa kwestia dotyczy tego, aby podejmować skuteczne działania. Efekty prędzej czy później przyjdą, jeśli poszczególne kroki będą wykonywane w odpowiedni sposób.
Ważne jest to, że samej stronie internetowej powinien przyświecać jakiś cel. Nie może być ona utworzona tylko po to, aby bezczynnie „wisiała” w sieci. Skuteczna witryna to odpowiednia mieszanka użytecznej treści, przyjemnego wyglądu oraz właściwej technicznej konstrukcji.
Sprawdź zatem, jak zacząć budowanie wizerunku w internecie, aby jak najszybciej zyskać rozpoznawalność w sieci.
Jak zwiększyć widoczność małej firmy w internecie? – 6 porad
1. Rozbuduj treść na stronie internetowej.
Niestety, ale pomimo upływu lat oraz stale rozwijającej się technologii, nadal można spotkać strony internetowe stworzone po prostu dla formalności. Na zasadzie: „pani Grażynko, nie mamy strony internetowej – niech się pani tym zajmie”. Mija kilkadziesiąt dni, strona powstaje i… to wszystko. Nie jest w żaden sposób zmieniana przez miesiące lub lata. Zresztą, po co to robić, gdy wymóg jej posiadania jest już spełniony.
Problem ten dotyczy w szczególności firm, które działają lokalnie, zaś ich wizerunek w internecie nie jest w żaden sposób zadbany. Jeśli taki stan rzeczy występuje, to należy go koniecznie zmienić.
Strona internetowa wiele mówi o samym przedsiębiorcy. W końcu ktoś „na górze” zaakceptował jej treść i wygląd oraz uznał za dostatecznie reprezentujący firmę.
Sęk w tym, że nie da się już w żaden sposób zahamować rozwoju internetu oraz jego znaczenia. Sieć jest coraz mocniej związana z naszym życiem, zatem wizerunek firm w internecie powinien być po prostu godny.
Zadbaj zatem o rozbudowaną treść na swojej stronie internetowej:
- Na stronie głównej przedstaw swoją firmę. Nie skupiaj się na wychwalaniu przedsiębiorstwa. Zamiast tego postaw na wyszczególnienie korzyści, które potencjalny klient może zyskać dzięki współpracy właśnie z Tobą, a nie z Twoimi konkurentami.
- Nieco bardziej szczegółowe informacje możesz zamieścić w sekcji „O nas”. Jeżeli ktoś wszedł na tę podstronę, to przyświecał mu konkretny cel – chce Cię poznać. Spraw zatem, aby znalazł w tej zakładce interesujące go wiadomości.
- Podstrona kontaktu musi zawierać bardzo jasne i klarowne informacje. Musisz przygotować się na to, że różne osoby mogą chcieć skorzystać z odmiennych form kontaktu – wizyty osobistej w lokalu, wykonania telefonu do Ciebie czy też wysłania wiadomości mailowej lub nawet skontaktowania się za pośrednictwem np. Facebooka. Niech każda z dostępnych opcji będzie odpowiednio widoczna.
- Dobrze jest również stworzyć oddzielną podstronę dla przedstawienia oferty. Rozpisz wszystko dokładnie i pokaż, co masz do zaoferowania, w sposób możliwie najbardziej precyzyjny.
Jak wspomniałem wcześniej, skup się nie na przechwałkach, zaś na tym, co można zyskać poprzez współpracę z Tobą. Jeśli Twój biznes w jakiś istotny sposób odróżnia się od konkurencji – zaakcentuj różnice i postaraj się przekonać potencjalnych klientów, żeby nawiązali kontakt właśnie z Tobą. - Dobrze jest mieć również sekcje CTA (call to action), czyli przyciski lub inne elementy nakierowujące użytkowników strony internetowej na wykonanie konkretnej akcji. Tę akcję może stanowić np. przejście do podstrony kontaktu lub formularza szybkiej wyceny. Tym sposobem poniekąd nakazujesz odwiedzającym skorzystanie z odgórnie obranej ścieżki postępowania.
Dobrze jest przeprowadzić audyt treści na stronie internetowej, który może jasno wskazać, w jaki sposób należy ją usprawnić, aby była bardziej przystępna dla potencjalnych klientów…
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Dlaczego content marketing działa?
Głównym celem wszelkich działań w zakresie promocji i marketingu jest pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych treści, które trafiają do znacznie szerszego grona odbiorców niż w przypadku ograniczania się wyłącznie do jednego medium czy też strony internetowej.
A co za tym idzie, content marketing jest pierwszym krokiem na drodze do budowania dobrego wizerunku i trwałych relacji z nowymi odbiorcami, którzy z założenia na samym końcu tej drogi mają stać się naszymi klientami (B2C) oraz partnerami biznesowymi (B2B).
W trakcie całej kampanii content marketingowej niezależnie od jej rodzaju, czy też będą to artykuły sponsorowane, infografiki czy jakikolwiek inny rodzaj przekazu, mamy bardzo dużą szansę na zdobycie szeregu profitów, które warto pokrótce omówić.
Część z nich wpływa na naszą markę, jej zasięg i sposób postrzegania przez odbiorców, część generuje dodatkowe zyski oraz klientów, a część nawet wpływa bezpośrednio lub też pośrednio (również dzięki behawioralnym czynnikom rankingowym) na widoczność naszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie „Dla czego marketing treści działa i się opłaca?”
Zalety Content Marketingu
Jeżeli zastanawiasz się nad tym czy działania w zakresie promocji – marketingu treści dla Twojej branży mogą być dobre i skuteczne? to wiedz, że tak naprawdę nieistotne jest dla jakiej branży zostaną one przeprowadzone.
Należy je po prostu przeprowadzić dobrze, co udowadnia szereg case study, które zostały zrealizowane nieraz dla na prawdę trudnych branż.
Takich jak chociażby Pornhub (branża porno z wieloma ograniczeniami prawnymi w kwestii reklamy), gdzie temat zbytnio nie może być reklamowany, a jednak znalazło się wiele fajnych sposobów na to aby to zrobić i mało tego, uzyskać nieprawdopodobnie duży oraz pozytywny rozgłos, a także i linki z miejsc, które wcześniej były dla nich niedostępne.
Właściwa publiczność i nowi odbiorcy
Dzięki wybraniu właściwych, odpowiednich i zgodnych dla naszej branży oraz tematyki strony, miejsc na publikację treści, trafiamy do właściwej grupy odbiorców, która do tej pory znajdowała się poza naszym zasięgiem.
Korzystamy tym sposobem z zasięgu, widoczności i renomy właśnie tych miejsc, w obrębie których zdecydowaliśmy się opublikować treści, bowiem posiadają one własną, często bardzo dużą i stałą grupę wiernych odbiorców…
Czytaj więcej na: https://lukaszt.pl
Jak Twitter pomaga w obsłudze klientów i zwiększa zaufanie do marki
Twitter – jeszcze kilka lat temu niezbyt popularny w Polsce – od dłuższego czasu zyskuje u nas coraz bardziej na znaczeniu oraz staje się jednym z głównych kanałów komunikacji internetowej. Tym bardziej, że korzystają z niego nie tylko zwykli zjadacze chleba, ale i celebryci czy politycy (np. prezydent Andrzej Duda). Szczególnie duży wpływ na wzrost popularności Twittera ma stopniowy spadek zainteresowania komputerami osobistymi na rzecz urządzeń przenośnych, które znacznie lepiej współgrają z formułą serwisu. Ponieważ smartfon czy tablet znajduje się zawsze pod ręką, użytkownik może na bieżąco, z dowolnego miejsca czytać i wysyłać wiadomości.
Wraz ze wzrostem popularności serwisu rośnie również jego znaczenie marketingowe. Możliwość prowadzenia stałej interakcji pozwala klientowi na błyskawiczne i bezproblemowe podzielenie się ze światem opinią na temat zakupionego produktu czy usługi. W ten sam sposób użytkownik może zgłaszać również sugestie bądź skargi. Dla firm jest to więc zarówno szansa, jak i zagrożenie – szczególnie w przypadku gdy negatywne opinie zostaną zignorowane.
Obsługa klientów
Prowadzenie obsługi klienta za pośrednictwem Twittera oraz bezpośrednie odpowiadanie na wysyłane przez użytkowników wiadomości staje się coraz ważniejszym elementem budowania wizerunku firmy. Badania przeprowadzone wśród klientów linii lotniczych pokazują, że osoby których tweety spotkały się z oficjalną odpowiedzą firmy były bardziej zadowolone z poziomu świadczonych przez linię usług, były też bardziej skłonne polecić je znajomym oraz wydać znacznie więcej na bilety. Podobne zależności stwierdzono również w innych branżach…
Czytaj więcej na: http://www.evive.pl