Jak przygotować stronę do pozycjonowania? Poradnik
Każdy chciałby, aby jego strona internetowa znalazła się w topowych wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Jednak nadal mało osób wie, że podstawą pozycjonowania jest wcześniejsza odpowiednia optymalizacja strony. Inwestycja w działania optymalizujące nie tylko ułatwi pozycjonowanie, ale wręcz sprawi, że będzie ono w ogóle możliwe. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób przygotować stronę do efektywnych działań pozycjonujących i na jakie elementy zwrócić uwagę, tworząc stronę zgodną z wymogami SEO?
Na początek dobra nazwa domeny i odpowiedni hosting
To właśnie pod konkretną domeną strona internetowa jest widoczna w sieci. Oczywiście najlepiej, kiedy domena zawiera nazwę firmy. Automatycznie staje się w ten sposób jej internetową wizytówką i pozwala na budowanie świadomości marki wśród użytkowników…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest link building i jak zdobywać linki do strony
Ten, kto choć raz zetknął się z terminem „pozycjonowanie stron”, wie, że droga do wysokich pozycji w Google jest kręta i wyboista. Pracując samodzielnie, łatwo popełnić błąd, który może pociągnąć za sobą daleko idące skutki. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na podjęcie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Jej głównym działaniem jest optymalizacja zawartości strony i znajdującej się na niej treści tak, by była przyjazna dla użytkownika i wyszukiwarki. Prawdziwe pozycjonowanie strony internetowej nie może się jednak obyć bez zdobywania linków zewnętrznych.
Co to jest linkowanie (LinkBuilding)?
Linkowanie stron, czyli popularny LinkBuilding, to po prostu pozyskiwanie wartościowych, zewnętrznych odnośników prowadzących do strony. Witryny, z których linkujemy, muszą być wysokiej jakości. Dlaczego? Google w 2012 roku wprowadziło do użytku algorytm Pingwin, który karze strony internetowe posiadające mnóstwo linków wychodzących z bezwartościowych serwisów. Wcześniej właściciele witryn stawiali na ilość odnośników, nie przejmując się, jeśli pochodziły one z rosyjskich forów czy katalogów stron. Dziś takie działanie nie umknęłoby robotom Google, a linki seo pozyskane w ten sposób wpłynęłyby negatywnie na pozycję witryny…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest link building? Kilka słów o linkowaniu cz.1 | Vlog Robię SEO #12
Dwunasty odcinek Robię SEO to jedna z dwóch części vloga na temat link buildingu. Czym jest? A co ważniejsze, czy warto go wykonywać? Po odpowiedzi sięgnij do vloga naszej Team Leaderki SEO – Gosi.
Więcej dowiesz się u źródła >Oto co się dzieje, gdy szukasz czegoś w Google
Prawdopodobnie codziennie z niej korzystasz, ale czy wiesz jak działa wyszukiwarka Google i na czym tak naprawdę polega jej funkcjonalność?
Kilkadziesiąt tysięcy wyszukiwań w każdej sekundzie to liczba, która pokazuje, jak ważną rolę odgrywa dziś Google. Fakt, że co siódme hasło jest czymś, czego nikt nigdy wcześniej nie wpisał w pole wyszukiwania, pozwala z kolei zrozumieć, że internetowe narzędzie nie ma łatwego zadania. Ale co się w ogóle dzieje po wciśnięciu przycisku Enter i jak to się dzieje, że odnajdujemy to, czego szukamy?…
Więcej dowiesz się u źródła >Aktualizacje algorytmu Google 2019, które są już za nami
Każdego dnia możemy spodziewać się, że Google zmieni swój algorytm. Można powiedzieć, że robi to nawet codziennie i to po kilka razy. Jednak są to drobne i niezauważalne zmiany. Ale czasami wprowadzana jest duża aktualizacja algorytmu (np. Panda), która ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. A jakie ważne aktualizacje były w tym roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
June 2019 Core Update to oficjalna nazwa wdrożonej nie tak dawno aktualizacji. Wprowadzona aktualizacja, algorytm Google, zmiana dotyczyła głównego algorytmu odpowiadającego za wyniki danej strony internetowej w wyszukiwarce, w określonej kolejności po wpisaniu w pasku wyszukiwania, słowa kluczowego. Jej celem było poprawienie wyszukiwanych fraz przez Google, czyli zrozumienie treści stron wyświetlonych w wynikach wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >Wyrażenia regularne w Google Analytics
Jeśli na co dzień korzystasz z Google Analytics, to na pewno zauważyłeś, że w wielu miejscach (m.in. w ustawieniach celów, w filtrach) jest możliwość wykorzystania tzw. wyrażeń regularnych (regular expressions, w skrócie regex lub regexp). Ale czym one tak naprawdę są? Najprościej rzecz ujmując, dzięki wyrażeniom regularnym możemy jednym, specjalnym ciągiem znaków dopasować wiele danych, których poszukujemy lub chcemy przefiltrować.
Wyrażenia regularne – specyfikacja
Jednak zanim zaczniemy korzystać z możliwości, jakie dają nam wyrażenia regularne, najpierw poznajmy ich specyfikację. Samo opisywanie znaków specjalnych oraz ich działania może niewiele wyjaśnić, dlatego posłużę się narzędziem (https://regexr.com), które pozwala zweryfikować użyte przez nas wyrażenia i pokazać na jakie frazy będą działać, a na jakie nie…
Więcej dowiesz się u źródła >Tradycyjny copywriting, a SEO copywriting – gdzie tkwi szczegół?
Mogłoby się wydawać, że są to dwa synonimiczne słowa, które można traktować jako zamienne. Przecież copywriting należy poniekąd do usług SEO, prawda? Jednak w teorii jesteśmy w stanie je rozróżnić i wskazać podstawowe rozbieżności między nimi. Z dzisiejszego artykułu na pewno dowiesz się, czym jest SEO copywriting oraz jak go nie mylić z powszechnie znanym copywritingiem. Co więcej, postaramy się odpowiedzieć na pytanie – czy da się je skutecznie połączyć?
Tradycyjny copywriting, czyli pisanie dla ludzi
W tym przypadku treści tworzone są głównie z myślą o czytelnikach, aby były dla nich zrozumiałe i przede wszystkim odpowiadały na ich pytania. Copywriting może dotyczyć …
Więcej dowiesz się u źródła >Jak wybrać najlepszy CMS dla strony?
Wybór CMS można porównać z wyborem odpowiedniej partnerki, która może okazać się idealną kobietą na całe życie lub wielką pomyłką, przez którą stracisz tylko czas i pieniądze. Na początku CMS może Cię kusić stylowymi motywami i kokietować obiecującymi funkcjonalnościami. Jednak po czasie może okazać się, że w ogóle się nie dogadujecie. Ty chcesz rozwijać ten związek, dodawać nowe integracje i nowoczesne funkcje, ale CMS ma to gdzieś, uważa, że dobrze jest tak, jak jest. Jak tylko spróbujesz coś przeprogramować to foch i strona nie działa. Dlatego w tym artykule postaram się Wam pomóc umówić się na randkę z właściwym CMS.
Co to jest CMS?
CMS (content management system) jest to oprogramowanie lub aplikacja służąca do zarządzania treścią na stronie internetowej. Oprócz zarządzania treścią do głównych funkcji należą edycja i rozwój witryny oraz zarządzanie strukturą serwisu WWW…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak śledzić użytkowników używających Adblocka?
W 2017 roku 42% polskich Internautów powyżej 15 roku życia używało oprogramowania AdBlock (raport IAB, “Zjawisko blokowania reklam”, 2018). Od kilku lat procent ten rośnie bardzo dynamicznie i coraz więcej użytkowników internetu deklaruje, że rozważa zainstalowanie wtyczek blokujących reklamy. To bardzo ważny wskaźnik dla wydawców oraz reklamodawców internetowych. Jak sprawdzić, ile osób odwiedzających Twoją stronę www używa AdBlocka?
Aby dowiedzieć się, ilu Internautów odwiedzających Twoją witrynę używa AdBlocka, wystarczy odpowiednie skonfigurowanie raportów Google Analytics. Cały proces zajmie Ci maksymalnie 15 minut i dostarczy informacji, dzięki którym będziesz w stanie lepiej zoptymalizować działania e-marketingowe. Jeśli liczba odbiorców używających AdBlocka okaże się duża, warto pomyśleć o zwiększeniu inwestycji w reklamy na portalach społecznościowych czy w tzw. reklamy natywne, które są odporne na AdBlocki…
Więcej dowiesz się u źródła >Co warto wiedzieć o tworzeniu wielojęzycznych stron internetowych?
Prowadzisz sklep internetowy i coraz częściej odwiedzają go użytkownicy spoza granic Polski? A może jesteś właścicielem hotelu w dużym mieście, gdzie często odbywają się międzynarodowe konferencje albo ciekawe imprezy kulturalne, przyciągające setki przyjezdnych z różnych stron świata? Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć krąg swoich klientów, warto rozważyć wprowadzenie dodatkowych wersji językowych twojej strony internetowej.
Tworzenie treści w wielu językach – przekład automatyczny ma swoje wady
Jeżeli Twoja strona działa na WordPressie, to pierwszym odruchem będzie zapewne znalezienie odpowiedniego pluginu, który w kilka minut wykona tłumaczenie za Ciebie. Owszem istnieje kilka takich wtyczek, np. Polylang, Google Language Translator, Multilingual Press czy Translator Revolution, jednak wygenerowane przez nie tłumaczenie nie jest idealne, często brzmi sztucznie i nie posiada naturalnej płynności, warto więc zawsze sprawdzić je i „wygładzić” zarówno pod względem stylistyki, jak i semantyki. Oczywiście można posiłkować się takim automatycznym przekładem jako bazą, ale pamiętajmy, że chociaż roboty coraz lepiej radzą sobie z żywym językiem (wystarczy prześledzić niesamowity postęp jaki w ciągu kilku lat odnotował Tłumacz Google), to długo jeszcze nie zastąpią w tym obszarze człowieka…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym są wyniki rozszerzone i czy warto uwzględnić je w swojej strategii SEO?
Działania on-site i off-site na stronie, które mają na celu budowę widoczności organicznej na jak najwyższe pozycje w Google dla najważniejszych fraz kluczowych – to dla większości uproszczona definicja strategii SEO. Ale czy obecnie to, na jakiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja strona, ma najważniejsze znaczenie w generowaniu ruchu? Według mnie nie, a w tym artykule opiszę Ci, dlaczego tak uważam.
Wyniki wyszukiwania Google – co musisz o nich wiedzieć
Wygląd wyników wyszukiwania Google jest znany chyba każdemu użytkownikowi Internetu:
Więcej dowiesz się u źródła >Według Net MaretShare, Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką, której udział wszystkich wyszukiwań to ponad 77% na komputerach i ponad 81% na urządzeniach mobilnych…
Marketing przyszłości – co powinien wiedzieć współczesny marketer?
-
Czy kiedykolwiek otrzymałeś brief na kampanię produktu, który według Ciebie nie był dobry dla ludzi i go przyjąłeś? TAK/NIE
-
Ile razy pomagałeś sprzedawać coś, w co nie wierzysz, tylko dlatego, żeby móc wystawić fakturę? TAK/NIE
-
Czy zdarzyło Ci się, że reklamując produkt, skupiałeś się na jego cechach, a nie korzyściach, jakie daje użytkownikom? TAK/NIE
Jeśli na choć jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś pozytywnie – książka Setha Godina jest właśnie dla Ciebie…
Więcej dowiesz się u źródła >