Z ostatniej chwili

Modelowanie atrybucja w e-commerce

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Nie oszukujmy się: modelowanie atrybucji jest tak skomplikowane, że wiele platform e-commerce nie zawraca sobie nim głowy. Jest to jednak znaczący element, który może przyczynić się do wzrostu konwersji! Co powinieneś o nim wiedzieć?

Model atrybucji decyduje o tym, jak przypisać ilość lub wartość sprzedaży i konwersji różnym punktom styku z klientami. Obejmuje to wszystkie Twoje cyfrowe kanały – płatne źródła wyszukiwania, reklamę display, e-mail, social media, wyszukiwanie bezpłatne, odesłania – oraz wpływ, jaki każdy z nich ma na ewentualną konwersję.

W starych, dobrych czasach było to proste. Uruchamiałeś np. reklamę audio i uzyskiwałeś pięciu nowych klientów wartych 1000 zł. Ten jeden punkt styku z klientami – reklama – miała przypisaną całą kwotę wartości konwersji. Łatwe, prawda?

Ale dzisiaj? W odniesieniu do corocznego raportu Instytutu Content Marketingu, możemy stwierdzić, iż marketingowcy używają średnio 13 taktyk, 7 różnych platform social media i trzech płatnych kanałów reklamowych.

 JAK POWINIENEŚ ŚLEDZIĆ EFEKTYWNOŚĆ?

Taktyki, strategie i kanały stają się coraz bardziej skomplikowane. Dlatego powstały modele atrybucji, służące przypisywaniu im wartości. Mogą one być proste i oparte na pewnych zasadach lub skomplikowane i oparte na algorytmach. Ponadto, mogą uwzględniać jedną bądź większą ilość interakcji.

  • Pierwsza interakcja (pierwsze kliknięcie) przypisuje 100% wartości do pierwszego punktu styku na ścieżce konwersji. Jest to doskonały wyznacznik tego, w jaki sposób trafiają do Ciebie ludzie. Zastanów się jednak, czy w sytuacji, gdy w późniejszym czasie użytkownik wejdzie na Twoją stronę 3 razy, za pomocą innego punktu styku przed dokonaniem konwersji, pierwsza interakcja będzie zasługiwała na nagrodę?…

Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://semahead.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]6 elementów obsługi klienta w e-commerce Przyszedł czas na kolejny …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA