Z ostatniej chwili

Jak sprawdzić, czy nasza strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Dlaczego warto wiedzieć, czy nasza strona jest mobile friendly, a więc przyjazna dla urządzeń mobilnych? Obecnie coraz więcej użytkowników korzysta z telefonów komórkowych do przeglądania treści w internecie i trend ten ciągle wzrasta. W Polsce ruch w sieci z urządzeń mobilnych stanowi prawie 25%!

Jeśli zatem witryna naszego e-Sklepu nie wyświetla się poprawnie na smartfonie, albo jej obsługa na małym urządzeniu jest utrudniona – możemy stracić bardzo wielu potencjalnych klientów, ponieważ zwyczajnie nie będą oni chcieli z niej korzystać. Użytkownik, który trafi na stronę niedopasowaną do telefonu komórkowego nie będzie zadawał sobie trudu, by z niej korzystać. Poszuka on innej witryny, która na jego telefonie będzie przyjemniejsza w obsłudze. Przy bardzo wysokiej obecnie konkurencji nie możemy sobie pozwolić na to, by w taki sposób tracić klientów!

Przedstawiamy poradnik, dzięki któremu dowiesz się jakich narzędzi możesz użyć do sprawdzenia, czy strona jest mobile friendly oraz jak możesz to zrobić samodzielnie!

Narzędzia Google – sprawdź, czy masz stronę mobile friendly

Fakt, że to właśnie firma Google udostępniła narzędzia służące do sprawdzania mobilności witryn nie jest przypadkiem. Właściciel wyszukiwarki internetowej ciągle ulepsza swoje algorytmy i od jakiegoś czasu sugeruje właścicielom stron, aby tworzyli witryny mobile friendly. Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, istnieje ryzyko, że jej pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania zostaną obniżone.

Obsługa narządzi od Google jest bardzo prosta – przyjrzyjmy się im bardziej szczegółowo.

Test optymalizacji mobilnej

Pierwszym sposobem na sprawdzenie, czy nasza strona jest mobile firendly, jest witryna dostępna pod tym adresem. Po wejściu na stronę wita nas bardzo minimalistyczny i niezwykle intuicyjny interfejs:

test-optymalizacji-mobilnej

 

Wystarczy tylko wprowadzić adres strony, którą chcemy sprawdzić i kliknąć przycisk „Rozpocznij test”. Po krótkiej chwili ujrzymy wyniki:

wyniki testu na mobile friendly

 

W tym przypadku widać, że strona, którą sprawdzaliśmy nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Dodatkowo wypunktowane zostały rzeczy, które według Google powinny zostać dopracowane, aby witryna stała się mobile friendy.

problem-ze-strona-mobilna-min

 

Dzięki temu bardzo szybko możemy dowiedzieć się, co należy poprawić, aby nasza strona była bardziej użyteczna dla osób korzystających z telefonów komórkowych…

Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: https://www.emarketing.pl

 

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA