Z ostatniej chwili
Marketing zintegrowany w małej firmie. Optymalizacji witryny, zwróć uwagę na zdjęcia! Czym jest czynnik UX Teksty sprzedażowe, copywriting

Marketing zintegrowany w małej firmie. Optymalizacji witryny, zwróć uwagę na zdjęcia! Czym jest czynnik UX? Teksty sprzedażowe, copywriting

Uszyte na miarę czyli marketing zintegrowany w małej firmie

Zmienia się podejście właścicieli małych przedsiębiorstw* do kwestii reklamy, marketingu oraz działań promocyjnych swojej firmy. W dobie wszechobecnego Internetu, całej palety narzędzi e-marketingu oraz mediów społecznościowych, których potencjał stale rośnie, przedsiębiorcy sektora małych firm, zaczynają rozumieć potrzebę działań online, aby skuteczniej prowadzić dalej swój biznes.

Badania dowodzą, że wśród firm zatrudniających poniżej 20 pracowników aż 82-90% zamierza korzystać z działań e-marketingowych…

Więcej dowiesz się na: https://blog.clearsense.pl

Optymalizacja zdjęć na stronie www

Podczas optymalizacji witryny, zwłaszcza w kontekście jej szybkości, optymalizujemy pliki graficzne. Jak wiemy Google zwraca na nie uwagę i często już samo poprawienie zdjęć wystarczy by strona wczytywała się szybciej. Pisałem już o tym w 2015 roku w poście Poprawa szybkości witryny – pliki graficzne.

Ten proces powinniśmy podzielić na dwa elementy.

Wielkość zdjęć

Pierwszy to dopasowanie wielkości zdjęć do pól jakie zajmują.

Bardzo często jedno zdjęcie używane jest w wielu miejscach na witrynie i w zależności od funkcji ma różny wyświetlany rozmiar. Tak jest np ze zdjęciami wyróżniającymi wpisów, które wykorzystywane są później jako miniatury…

Więcej dowiesz się na: http://mkane.antygen.pl


Czym jest czynnik UX w kontekście budowy strony WWW?

Podczas budowania strony internetowej komfort korzystania z witryny przez potencjalnego klienta warto postawić na pierwszym miejscu. Istnieją pewne niezmienne wytyczne, które zapewniają użytkownikowi łatwość w poruszaniu się po serwisie, a jego właścicielowi osiągnięcie zamierzonego rezultatu np. sprzedaż usługi. Poniższa infografika ma na celu wskazanie tych obszarów i zrozumienie jak ‘nie przeciążyć odbiorcy’.

Zbuduj serwis, który będzie chciało się przeglądać i chętnie wracać do niego.

1. Czytelne menu

Jak zagwarantować użytkownikowi łatwe nawigowanie po Twoim serwisie, tak aby odnalazł interesujące go treści?

Stwórz takie menu, które będzie:

  • możliwe do kliknięcia
  • dostępne z każdego miejsca
  • umożliwiające zorientowanie się ‘gdzie jestem obecnie?
  • używaj jednoznacznych ikon
  • warto, by przyciski CTA nie przypominały reklam…

Więcej dowiesz się na: https://www.studiolokomotywa.pl

Podstawy copywritingu – jak tworzyć teksty sprzedażowe?

Copywriting w internecie polega na tworzeniu tekstów (niekoniecznie sprzedażowych), które mają na celu przekonanie czytelników do podjęcia określonych działań. Inaczej mówiąc chodzi tu o umiejętność wpływania na czytelników w taki sposób by zareagowali dokładnie tak jak życzy sobie tego autor tekstu. Jest to więc po prostu swojego rodzaju ładniejsze określenie na „manipulację”.

Oczywiście w copywritingu chodzi przede wszystkim o sprzedaż (rozumianą bardzo szeroko – np. rejestracja, zostawienie maila, wysłanie sms’a, wypełnienie formularza, itd.), ale głównym celem tworzonych treści wcale nie musi być ta bezpośrednia sprzedaż – można po prostu starać się zmienić czyjeś poglądy (np. przed wyborami, referundum, itd.) lub utożsamić jakiś produkt z potrzebą czytelnika (tak aby sam go znalazł i kupił). Najważniejsze jest wywieranie wpływu – to jest właśnie umiejętność którą się rozwija mówiąc o nauce copywritingu.

Wpływanie na czytelników i odbiorców reklam jest kluczowym elementem skuteczności każdej kampanii reklamowej. Mini-strony ze słabymi tekstami – nie sprzedają, niewiarygodny marketing szeptany – nie sprzedaje, słabe treści postów na FB – nie sprzedają, itd. Głęboko wierzę, że w reklamach liczy się dosłownie każde słowo. Swojego czasu samym dodaniem „już teraz” zwiększyłem dniówkę o mniej więcej 1000% i od tego czasu używam tego sformułowania nagminnie. Zmiana treści reklamowej jest pierwszą rzeczą którą należy zrobić w przypadku kiepskich efektów. Wiele dobrych pomysłów jest po prostu źle zareklamowanych – stąd brak efektów. „Dobra reklama” wymaga jednak testów i ciągłego modyfikowania treści – to nie jest takie „hop”. Warto też dodać, że tak naprawdę nigdy nie ustalimy czy dana treść to już najlepsza z możliwych – dlatego co jakiś czas polecam wprowadzać modyfikacje i zestawiać je ze zmianą przychodów Smile Innej drogi nie ma…

Więcej dowiesz się na: http://zarabiam.com


Wizytówka w Google, zdobywaj opinie

Najlepszym sposobem na pozyskanie wielu opinii w Google Maps na Twojej wizytówce firmowej jest niewątpliwie zaoferowanie czegoś w zamian. Brzmi jak przekupstwo, jednak ludzie zmotywowani chętniej podejmują się tej czynności.

Może to być rabat, zniżka. Możemy też po prostu poprosić klienta, jeśli jest zadowolony z naszej pracy, aby podzielił opinią na nasz temat. Obecnie jest możliwość wygenerowania linka bezpośrednio do formularza google. Jednak użytkownik musi być zalogowany na swoje konto gmail, aby móc dodać opinię…
Więcej dowiesz się na: https://piestrzynski.pl

Messenger marketing – 5 pomysłów na bota w biznesie oraz TOP 7 narzędzi do budowy pierwszego.

Messenger to już nie tylko komunikator, a cały ekosystem usług i produktów, w których swoje miejsce może znaleźć każdy biznes. Bez konieczności instalacji kolejnej aplikacji można zamówić taksówkę, kupić bilet do kina lub przeczytać wiadomości z kraju i świata w obrębie jednego miejsca. A wszystko dzięki chatbotom, których na Facebooku jest już ponad 100 000.

Nasza przygoda z Messengerem zaczęła się ponad rok temu, kiedy podczas konferencji F8 Facebook ogłosił uruchomienie Messenger Platform, a Szymon stworzył pierwszego bota – Mateusza Transporteusza. Szybko odkryliśmy, że jesteśmy świadkami rewolucji, choć póki co bardziej w teorii niż praktyce. Gorąco wierzymy w to, że po tym artykule prędko przejdziesz od jednego do drugiego…

Więcej dowiesz się na: https://sprawnymarketing.pl

4 elementy, których nie może zabraknąć w Twojej strategii social media [CASE STUDIES]

Internet to obecnie najczęściej pierwsze miejsce styku klientów z markami. To, jak wygląda nasza firma w sieci w dużym stopniu decyduje, czy klient zainteresuje się tym, co mamy do zaoferowania. Co więcej, wiarygodność marki nie determinuje już strona internetowa (zdarza się, że firmy wcale ich nie posiadają!), ale social media: profil na Facebooku, ilość fanów, częstotliwość publikacji i ilość komentarzy.

Aby jednak zrobić naprawdę dobre pierwsze wrażenie, niezbędne jest konsekwentne realizowanie strategii działań w social mediach. Poznaj 4 najważniejsze elementy tej strategii ⤵

  1. Rozwój społeczności

Pozyskiwanie nowych fanów tylko po to, żeby fajnie to wyglądało, dawno zostało włożone do worka z napisem „złe praktyki”. To po prostu nie działa, szczególnie jeśli chodzi o wyniki biznesowe. Przykładem może być teaser, jaki parę lat temu wypuściła marka Stoperan. Profil “Nie biegam”, nawołujący do zwolnienia tempa i cieszenia się życiem bardzo szybko zgromadził kilkadziesiąt tysięcy fanów. Jednak po odsłonięciu kart okazało się, że osoby te niekoniecznie mają ochotę identyfikować się z dość wstydliwym problemem, jakim jest biegunka. Mimo początkowego potencjału, profil bardzo szybko stracił na popularności…

Więcej dowiesz się na: http://www.novem.pl

Jak zaprojektować cennik na stronie internetowej? – 8 wskazówek

Każda podstrona serwisu może skutecznie konwertować, czyli pozyskiwać nowych klientów. Są jednak takie miejsca, które szczególnie mają na to duży wpływ. Zobacz więc, jak zaprojektować cennik na stronie, aby zwiększyć sprzedaż. Poznaj nasze sprawdzone wskazówki, które znacznie pomogą Twojej witrynie.

Prezentacja cennika jest równie istotna, co przedstawienie samej oferty. Cennik sam w sobie jest często kluczowym miejscem, w którym użytkownik dokona wyboru pomiędzy tym, czy skorzystać z Twojej usługi, czy też nie.

Warto więc „podkręcić” szansę na pozytywny odzew ze strony odbiorców treści i wprowadzić kilka smaczków, aby przedstawić skutecznie cennik na stronie oraz zdobyć klienta.

Dlatego też koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami i sprawdź, jak zaprojektować cennik na stronie internetowej…

Więcej dowiesz się na: https://mobiletry.com

Marketing szeptany. Jak wykorzystać jego potencjał, nie łamiąc prawa?

Opinie o sklepie internetowym to – według Gemiusa – czynnik, który w największym stopniu wpływa na wiarygodność e-sklepów.  Dla aż 50 proc. klientów pozytywne doświadczenia innych użytkowników budują przekonanie, że sklep zasługuje na zaufanie. W tej sytuacji popularność tzw. szeptanki nie powinno dziwić, ale nie powinno też usprawiedliwiać łamania prawa. Jakie zasady regulują prowadzenie działań wykorzystujących marketing szeptany? O tym pisze dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego. 

Marketing szeptany bywa określany jako zespół działań mających za zadanie kreowanie zainteresowania danym produktem w grupie docelowej, poprzez informacje pochodzące ze źródeł o charakterze nieformalnym. Takimi źródłami są się najczęściej rodzina, przyjaciele, znajomi oraz inne osoby nie związane z danym przedsiębiorstwem…

Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com

8 zasad skutecznej komunikacji do młodych konsumentów

Czy działania komunikacyjne marki kierowane do młodych konsumentów muszą być inaczej zaplanowane? Jeśli tak, to w których obszarach? Jakich kanałów i w jaki sposób używać?

Udział w panelu dyskusyjnym podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Start-up Days zainspirował mnie do napisania kilku słów na temat projektowania skutecznej komunikacji do młodych konsumentów w świecie cyfrowym.

Młodzi konsumenci – kim są?

Młodzi konsumenci to grupa w przedziale wiekowym 18-29, która łączy i millenialsów, i przedstawicieli generacji Z. Są to ludzie urodzeni po 1995 roku. To pierwsze pokolenie digital natives – wychowani w erze internetu, nie znający rzeczywistości przed nim, żyją w świecie wirtualnym i wirtualne kanały są dla nich najbardziej naturalne w komunikacji czy w robieniu zakupów. Młodzi to urodzeni PR-owcy. Zarządzają swoim wizerunkiem, bez przerwy „kodują się” w social mediach. Znakomicie wykorzystują możliwości, jakie daje im technologia…

Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA