Jak wybrać nazwę domeny przyjazną SEO
Nazwy domen i ich wpływ na SEO. Dowiedz się, jak wybrać najlepszą.
Walka o dobre pozycje na liście wyników Google już wiele lat temu była znacznie łatwiejszą, jeśli dysponowaliśmy właściwą domeną. Choć wiele się zmieniło i liczba istotnych czynników znacznie wzrosła, nadal jest to kwestia, której warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi, jeśli pozycjonowanie stron internetowych ma przynieść pożądany rezultat. Przyjrzyjmy się więc temu zagadnieniu bliżej i dowiedzmy się, jak wybrać taką domenę, aby stanowiła ona nasz istotny atut w wyścigu do czołowych miejsc…
Więcej dowiesz się u źródła >Tworzymy stronę przyjazną SEO. Czy WordPress jest dobrym wyborem?
Spośród najchętniej wybieranych systemów zarządzania treścią, platforma WordPress zasługuje na szczególną uwagę. To na niej stoi niemal jedna trzecia wszystkich stron www: od prostych blogów, przez strony firmowe, aż po bardziej zaawansowane sklepy internetowe. Od pierwszego wydania w 2003 r., ten bezpłatny CMS wciąż zyskuje na popularności. Klienci AFTERWEB bardzo często zadają nam pytanie, czy WordPress to dobry wybór do obsługi strony tworzonej pod SEO. Odpowiedź może być tylko jedna: tak. W tym wpisie spróbujemy uzasadnić, dlaczego. Dowiedz się więcej i zdecyduj, czy Twoja strona powinna zostać postawiona na WordPressie.
Poznaj rodzaje CMSów i świadomie dokonaj wyboru
CMS, czyli z ang. Content Management System, to specjalne oprogramowanie pozwalające zarządzać stroną internetową z panelu administracyjnego. Tu warto wspomnieć o rozróżnieniu na CMSy autorskie, opracowywane przez agencje dla konkretnego klienta oraz otwarte CMSy Open Source, dostępne bezpłatnie, ale posiadające otwarty kod źródłowy. Spośród Trójki – WordPress, Drupal i Joomla – WordPress jest często oceniany przez ekspertów jako najlepszy dla osób, które chcą projektować i zarządzać własnymi stronami internetowymi bez potrzeby dodatkowego studiowania lub zatrudnienia programisty…
Więcej dowiesz się u źródła >Wybór serwera – na co zwrócić uwagę i czy wpływa na SEO?
Jeśli pragniesz stworzyć stronę internetową, pierwszym etapem, jaki na Ciebie czeka, jest wybór serwera, na którym umieścisz pliki. Warto już na wstępie podkreślić, że to na jaki hosting postawisz, warunkuje m.in. prędkość z jaką będą ładować się zasoby Twojej witryny. Czym dokładnie jest serwer, na co zwrócić uwagę podczas jego wyboru oraz czy ma on wpływ na SEO dowiesz się z dzisiejszego artykułu.
Co to jest serwer?
Serwer jest fizycznym urządzeniem, występującym najczęściej pod postacią specjalnego komputera, który utrzymuje stałe połączenie z internetem oraz wyróżnia się dużą mocą obliczeniową.
Maszyna ta służy m.in. do przechowywania danych stron internetowych, które na żądanie użytkowników są udostępniane w ramach sieci Internet. Spośród najpopularniejszych rodzajów serwerów wyróżnić można między innymi…
Więcej dowiesz się u źródła >POZYCJONOWANIE LOKALNE STRONY – KTO POWINIEN SIĘ NA NIE ZDECYDOWAĆ?
Pozycjonowanie lokalne strony to działanie, które na celu ma zwiększenie widoczności witryny w danym regionie czy mieście. Optymalizacja strony, przeprowadzana pod tym kątem, powinna być stosowana przede wszystkim przez firmy usługowe, bo to właśnie frazy z konkretną lokalizacją są jednymi z popularniejszych w wyszukiwarce.
Restauracje, fryzjerzy, mechanicy samochodowi, hydraulicy, a nawet lekarze – potencjalnemu klientowi zależy, aby dana usługa była blisko, tanio i na dodatek, by cechowała się pozytywnymi opiniami. Wyszukiwanie lokalne pozwala na szybkie i proste odnalezienie interesującej nas w danej sytuacji usługi, natomiast firmom działania te pozwalają ograniczyć koszty promowania biznesu w sieci. Jak pozycjonować lokalnie, by dobrze wypaść w wynikach wyszukiwania?…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?
Nowoczesna, a jednocześnie zgodna z aktualnymi trendami strona internetowa, w obecnych czasach jest absolutną podstawą w prowadzeniu biznesu. W wielu wypadkach sposób w jaki prezentuje się nasza witryna wpływa na to, czy internauta zdecyduje się na nawiązanie współpracy z naszą firmą. W związku z tym sprawdźmy, co powinno znajdować się na witrynie, a także jakie cechy idą w parze z najnowszymi trendami webdesignu.
Hero image
Jest to sekcja, którą widzimy zaraz po wejściu na stronę.
Sekcja ta:
- wyświetla przede wszystkim hasło, bądź slogan. Przedstawia ona albo samą markę, albo korzyści, jakie osiągniemy wówczas, gdy zdecydujemy się na współpracę;
- w tle wyświetla albo obraz albo wideo, które koresponduje z daną marką, bądź branżą;
- wyświetla przycisk typu CTA (Call to Action). Przyciąga on wzrok odbiorców, a także przekierowuje do wykonania określonej konwersji (rejestracja, zakup lub kontakt)…
Tworzenie własnego portfolio – co warto mieć na uwadze?
Na łamach naszego bloga co pewien czas publikujemy poradniki odnoszące się do tworzenia stron internetowych o konkretnym przeznaczeniu. W naszym zbiorze znajdują się poradniki m.in. dla fotografów, architektów, kancelarii adwokackich, a nawet hoteli.
Tym razem na warsztat bierzemy tworzenie własnego portfolio.
Portfolio to rodzaj strony internetowej, która przede wszystkim ma zaprezentować prace danej osoby (lub firmy). Taką stronę powinni mieć wszyscy ci, którzy pracują w szeroko rozumianej branży kreatywnej i są po prostu twórcami. Na czym dokładnie polega tworzenie własnego portfolio? Jakie kwestie powinno się wziąć pod uwagę w całym tym procesie?
Poniżej znajdziesz 12 wskazówek na ten temat…
Więcej dowiesz się u źródła >Lista 242 krajów i terytoriów z ruchem organicznym w Google Search Console
Google dosyć precyzyjnie ustala, z którego kraju pochodzi ruch organiczny i wyświetla te informacje jako wymiar Kraj w raporcie Skuteczność w Google Search Console.
Przy okazji pracy nad projektem udostępnienia danych GSC dla sklepu online, udało mi się przygotować listę 242 krajów i terytoriów, które pojawiły się jako źródła zapytań i ruchu organicznego w Google.
Kilka krain geograficznych jest całkiem ciekawym. M.in Antarktyka ma swój własny ruch. Podane nazwy poniżej są w języku polskim. W języku angielskim występują dwie nazwy kodowe: zzz jest przetłumaczony na język polski jako Region nieznany, xkk to Kosowo…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym jest e-mail marketing i od czego zacząć?
Promocję swojej firmy możesz prowadzić na wielu frontach. Do wyboru masz naprawdę wiele opcji – od social mediów, Google Ads, aż do działań windujących Twoją stronę na szczyt wyników w wyszukiwarce. Coraz większą popularność zyskują także maile reklamowe, dlatego dziś przybliżymy nieco ich temat…
E-mail marketing – jak wygląda?
E-mail marketing jest to jedna z form marketingu bezpośredniego, wykorzystująca do promocji skrzynki pocztowe. To one są nośnikiem komunikatów przekazywanych na linii firma – klient i pozwalają one na budowanie relacji długofalowej. Jeżeli skonstruujesz odpowiednie reklamy w poprawny sposób, to może być to Twój klucz do sukcesu. Może Cię to zdziwić, ale e-mail marketing jest jedną z najchętniej stosowanych form marketingu internetowego. Na pewno nie bez powodu. Mailingi mają wiele zalet, o których zaraz się dowiesz. Jedno jest pewne, nadeszła już pora, abyś i Ty spróbował swoich sił w e-mail marketingu…
Więcej dowiesz się u źródła >CENA W MARKETINGU I JEJ FUNKCJE
Jednym z kluczowych elementów marketing mix jest cena produktu. To od niej w dużej mierze zależy to, czy klient wybierze Twoją ofertę, czy też skieruje się do konkurencji. Pytanie zatem: jaka polityka cenowa sprawdzi się najlepiej? Wbrew pozorom, zasady rządzące decyzjami konsumenckimi są znacznie bardziej skomplikowane niż reguła „taniej znaczy lepiej”. Jak zatem ustalić metodologię, by cena w marketingu służyła osiągnięciu celów biznesowych?
Czym tak naprawdę jest cena? Mówiąc najprościej, to określona w pieniądzu wartość, za jaką można nabyć konkretny produkt lub usługę. Dla kupującego jest informacją o tym, ile musi on zainwestować, aby wejść w posiadanie czegoś. A dla sprzedającego? Tu sprawa się nieco komplikuje, ponieważ cena jest również komunikatem marketingowym…
Więcej dowiesz się u źródła >O czym pamiętać, prowadząc działania w Google Moja Firma?
Do obecności w wyszukiwarce Google nie trzeba nikogo przekonywać. Doskonałą okazją do zaistnienia w wynikach wyszukiwania jest usługa Google Moja Firma. Dzięki możliwości utworzenia profilu firmy, będziemy obecni w wyszukiwarce, kiedy potencjalni klienci szukają naszego biznesu. Google Moja Firma ma bardzo wiele możliwości, których właściciele firm często nie używają. Poniżej znajdziecie kilka przykładów.
Zniżka lub rabat na Twój asortyment
W Google Moja Firma masz możliwość utworzenia wpisu z ofertą specjalną. Możesz spróbować przyciągnąć uwagę klientów za pomocą ograniczonej czasowo oferty lub zniżki. W ramach konta określasz czas trwania promocji oraz podajesz kod kuponu i link do skorzystania z oferty. Dzięki temu, wiesz, które osoby znalazły Cię przez wyszukiwarkę. Oferta może obowiązywać w sklepie internetowym lub stacjonarnym – samodzielnie ustalasz warunki…
Więcej dowiesz się u źródła >Co irytuje użytkowników stron internetowych? – 14 kwestii
Stajemy się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o kwestię poruszania się wśród stron internetowych.W mojej opinii bardzo dobrze, że tak się dzieje – mamy prawo wymagać dokładności, staranności i odpowiedniego potraktowania potencjalnego klienta.
Co zatem irytuje użytkowników stron internetowych? Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę, aby nie popełnić tych błędów na własnej witrynie?
Poniżej znajduje się spis 14 takich elementów. Upewnij się, że nie występują one na Twojej stronie, a jeśli z jakiegoś powodu tak jest, to koniecznie popraw je w najbliższej przyszłości…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak powinna wyglądać profesjonalna strona firmowa?
W obecnych czasach istotnym elementem każdej strategii internetowej jest strona internetowa. Stanowi ona również świetną okazję do tego, aby wzbudzić zainteresowanie klientów, a także przekonać ich, że nasza oferta naprawdę zasługuje na uwagę. Błędem, który popełnia wiele firm jest tylko ich posiadanie. Takie strony nie mają celu, nie mają pomysłu, a opublikowana treść na nich pozostawia wiele do życzenia. W tym artykule opiszemy w jaki sposób powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa dla każdej firmy.
Jeśli przygotowujemy stronę internetową dla swojej firmy, to musimy zadbać o to, aby była ona przemyślana pod wieloma szczegółami. Powinien jej przyświecać również określony cel, którym zazwyczaj jest generowanie klientów. Zobaczmy w związku z tym, jak powinna wyglądać strona internetowa, a także co powinna zawierać, aby można było powiedzieć, że naprawdę godnie reprezentuje naszą firmę…
Więcej dowiesz się u źródła >