18 największych mitów SEO
Mimo że branża marketingu online jest dość młoda, wokół pozycjonowania stron internetowych zdążyło już narosnąć wiele mitów. Dotyczą one m.in. optymalizacji stron, czynników rankingowych czy czasu niezbędnego do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dementujemy najpopularniejsze mity powielane nie tylko przez osoby spoza branży, ale także mniej doświadczonych SEOwców.
1. Optymalizacja witryny nie wpływa na pozycję strony
Budowanie witryn pod kątem użytkowników oraz robotów wyszukiwarek sprawi, że witryna będzie nie tylko korzystniej oceniana przez Google, ale przede wszystkim lepiej odbierana przez internautów. Zła nawigacja w obrębie strony www, niskiej jakości treści, duplikaty witryn, brak działań SEO to grzechy główne utrudniające lub uniemożliwiające wybicie się strony na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
2. Nie warto tworzyć mobilnej wersji strony
Internauci coraz chętniej wykorzystują urządzenia mobilne do robienia zakupów online. Nie należą jednak do najcierpliwszych… Jeśli po wejściu na Twoją witrynę szybko nie natrafią na treści, które ich interesują, błyskawicznie znajdą się u konkurencji. Zdobycie przez stronę statusu mobile friendly stanowi jeden z czynników rankingowych Google. Witryny nieprzystosowane do urządzeń niestacjonarnych będą automatycznie plasować się na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, ponosząc straty w ruchu organicznym.
3. Szybkość ładowania witryny nie ma znaczenia dla widoczności w Google
Czas ładowania się strony znacząco wpływa na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Poprawna optymalizacja zasobów pozwala szybciej poznać jej zawartość nie tylko robotom Google, ale także użytkownikom. Jeżeli szybkość ładowania się strony będzie zbyt niska (według narzędzia Google PageSpeed Insights) witryna może znacząco spaść w rankingu Google.
4. UX nie wpływa na pozycję strony
Na User Experience wpływają takie czynniki jak: wygląd witryny, swoboda poruszania się w jej obrębie, intuicyjne i przejrzyste menu czy wymiana informacji między jej właścicielem a użytkownikiem. Optymalizacja strony pod względem UX oraz SEO ma wpływ na widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Czytaj więcej na: https://www.semtec.pl
Jak i dlaczego warto zadbać o skuteczną strategię SEO?
Widoczność, zaangażowanie, konwersja, zysk.. Lubimy obserwować ,jak nasz biznes rozwija się niczym „świeże drożdże babuni” pozostawione same sobie, jednak jak okazuje się często ten progres i skala jest daleka od naszych oczekiwań.
A narastająca frustracja nie pozwala obiektywnie ocenić przyczyny tak słabych wyników. Nie musi to skończyć się na zrzuceniu winy na czynniki zewnętrzne czy zachowanie klientów na stronie wbrew naszym wyobrażeniom — bo mamy przecież opracowane wszystko na TIP TOP.
Zacznijmy od siebie i postawieniu pytania, w którym momencie działań coś poszło niezgodnie z planem. No tak, ten plan należałoby wcześniej jeszcze przygotować…
Strategia SEO wymaga solidnego przygotowania, jest jak biznesplan – który wcześniej opracowany poprowadzi nas według przemyślanego schematu działań do celu – weryfikując na każdym etapie realizacji założenia.
Z drugiej strony wymaga także dużego zaangażowania w przypadku kooperacji na linii agencja — klient w początkowej fazie procesu badawczego biznesu klienta pod względem obecnego stanu rzeczy, problemów, oczekiwań i celów, jakie pozwolą wyznaczyć odpowiednie KPI, służące do weryfikacji założeń opracowanego planu.
Niestety ten element często jest lekceważony, a proces badawczy często jest realizowany w pojedynkę bez szczegółowej rozmowy z klientem. Zdecydowanie już na tym etapie powinna włączyć się zasada ograniczonego zaufania – co wcale nie oznacza negatywnego podejścia. Wręcz przeciwnie, klient w ten sposób wskazuje, iż angażuje się w proces budowy strategii – która de facto jest jego możliwą trampoliną do lepszych wyników sprzedażowych.
Jedną z ważniejszych rzeczy jest przekazanie w zrozumiały sposób dla klienta technicznych aspektów możliwych rozwiązań, związanych kosztów i szacunkowych wartości, jakich może oczekiwać po zrealizowaniu założeń.
Możemy być wówczas pewni, że tak świadomy klient będzie podejmował świadome decyzje w kwestii proponowanych budżetów ,a efekt biznesowy będzie wynikiem świadomych wspólnych decyzji.
Dlaczego wszystkim zależy na wysokich pozycjach fraz w Google?
Proste pytanie, prosta odpowiedź — jednak czy na pewno wiemy jak wykorzystać potencjał wysokich pozycji fraz w procesie pozyskania konwersji, czy tylko jest to pusta potrzeba zaistnienia w wyszukiwarce, bez późniejszego wnikania jak to wpływa na nasz biznes. Spełniliśmy w końcu główny cel założenia — jesteśmy w TOP’ach Google.
Lubimy oszukiwać samych siebie, ok. Jednak jest to bardzo powierzchowne, musimy zrozumieć, iż pierwsza strona w Google nie jest samą w sobie główną strategią na miarę obecnych możliwości, jakie oferuje wyszukiwarka Google z liczną listą narzędzi analitycznych do wykorzystania w procesie SEO…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Wpisy w Google Moja Firma – co warto o nich wiedzieć?
Niedawno usługa Google Moja Firma została rozszerzona o funkcję wpisów – krótkich wiadomości, które widoczne są pod wizytówką miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak firmy mogą najbardziej optymalnie wykorzystać wpisy do promowania swojej działalności i co jeszcze warto wiedzieć o nowej funkcji wizytówki Google Moja Firma?
Informowanie o promocjach i wydarzeniach
O tym jak rozpocząć korzystanie z wpisów w Google Moja Firma pisaliśmy przy okazji artykułu informującego o nowej funkcji. Właściciel wyszukiwarki poleca używanie wpisów, jako formy reklamy nowych produktów lub usług, informowania o atrakcyjnych promocjach czy zapowiedzi wydarzeń.
Wpisów nie należy traktować jako kolejne miejsce, które pozwala na dodanie nowych słów kluczowychpozwalających na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce – komunikaty te nie są indeksowane przez Google, zatem nie mają one większego wpływu na pozycjonowanie.
Optymalna długość treści oraz zdjęcie we wpisie
Podobnie jak w przypadku postów w mediach społecznościowych, również wpisy w Google Moja Firma rządzą się pewnymi prawami, jeśli chodzi o ich długość oraz to, jakie treści wizualne można w nich zamieścić…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Adwords. Zobacz, jak skutecznie optymalizować reklamy w wyszukiwarce
Optymalizacja reklam pozwala Ci na zwiększenie skuteczności prowadzonej kampanii. Warunek jest jeden – zmiany wprowadzać musisz na bieżąco tak, by odpowiadały zaobserwowanym zachowaniom i preferencjom Twoich odbiorców.
Co dolega Twojej reklamie?
Kampanie reklam tekstowych w wyszukiwarce w zdecydowanej większości nastawione są na konwersję – zakup produktu lub usługi, zapisanie się do newslettera czy też przesłanie formularza. Dlatego też, to właśnie ten wskaźnik jest najważniejszy przy analizie i badaniu reklam oraz dalej – ich optymalizacji. Aby jednak wiedzieć, które elementy kampanii ulepszyć, musisz odkryć, co w gruncie rzeczy sprawia, że Twoje reklamy słabo konwertują. Skąd czerpać taką wiedzę? Najlepiej ze statystyk. Znajdziesz w nich kilka sygnałów, które powinny Cię zaniepokoić. W artykule opiszę sposoby optymalizacji, które pomogą poprawić wyświetlenia reklam, ich treść oraz jakość, a także poprawią efektywność kampanii bez uszczerbku dla Twojego budżetu.
Wyświetlenia
Twoja reklama zbyt rzadko się wyświetla? Może to oznaczać, że przegrywa aukcje w czasie rzeczywistym. Zwiększenie budżetu potraktuj jednak jako ostateczność – problem może bowiem leżeć w jakości reklamy, czyli nie tylko stawce, ale też jej spójności. Musi ona zachodzić zarówno w zakresie strony docelowej, jak i samych słów kluczowych. Wyeliminuj więc te, które są dla Ciebie mniej istotne ze strategicznego punktu widzenia lub też spróbuj zawęzić ich dopasowanie (“do wyrażenia”, “ścisłe”, czy za pomocą “modyfikatora dopasowania przybliżonego”). Tym sposobem zwiększysz swoje szanse na to, by reklama wyświetliła się userowi po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy i jednocześnie zyskasz nad nią większą kontrolę. Mała liczba wyświetleń może się również wiązać z niskim przewidywanym współczynnikiem klikalności. Google potrzebuje trochę czasu na to, by wyświetlić miarodajną wartość, jednak jeśli widzisz, że jest ona niepokojąco niska, powinieneś pomyśleć o zmianie…
Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com
ROZSZERZENIE CEN W GOOGLE ADWORDS
Linki sponsorowane w sieci wyszukiwania wciąż zwiększają swoją objętość. Klienci indywidualni i specjaliści którzy nie wykorzystują „nowinek” od giganta z Mountain View, mogą tracić cenne konwersje będąc nie zauważonym.
Rozszerzenia reklam Google AdWords to świetny sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Upraszczając – rozszerzenia reklam są to dodatkowe informacje, które możemy umieszczać w obrębie tekstu reklamowego. Jak wiadomo tekst i nagłówki reklam mają ograniczone pole wypełnienia, więc jest to dobra okazja do wytłuszczenia informacji o firmie czy udogodnieniach związanych z oferowanymi usługami. Jak dotychczas mieliśmy do dyspozycji następujące rozszerzenia reklam w kampanii:
- linków do podstron,
- objaśnień,
- informacji w witrynie,
- połączeń,
- wiadomości,
- lokalizacji,
- powiązanej lokalizacji,
- aplikacji,
- opinii.
Ostatnim z wprowadzonych rozszerzeń jest rozszerzenie cen. Moim zdaniem jest to jedno z ciekawszych elementów reklamy, które może prowadzić do konwersji. Rozszerzenia cen wyświetlają się zarówno na komputerach jak i telefonach komórkowych. Co ważne, żeby wdrożyć je, musimy dodać minimum 3 pozycje. Klienci mogą przewijać rozszerzenia zapoznając się z ofertą reklamodawcy. Maksymalna liczba to 8 kart z cenami produktów czy też oferowanych usług. Prześledźmy jak wygląda okno dodawania rozszerzenia…
Czytaj więcej na: https://blog.verseo.pl