Jak przygotować stronę internetową tak, aby dobrze się pozycjonowała i była gotowa sprzedaży?
„Po co mi strona internetowa, skoro wszyscy są na Facebooku, który jest za darmo?” Takich opinii nie brakowało jeszcze kilka lat temu, ale dzisiaj wiadomo już, że za darmo na Facebooku można niewiele, a „wszyscy” zaczynają rozglądać się za alternatywą, która nie kupczy ich danymi na lewo i prawo. I mimo że Google też ma swoje problemy, własna strona internetowa to wciąż większe poczucie kontroli i lepsze możliwości kształtowania internetowego wizerunku. Ale także – większa odpowiedzialność.
Przedsiębiorca musi zadbać o to, by jego internetowa wizytówka nie tylko dobrze wyglądała, ale spełniała również cele biznesowe. Musi więc przygotować ją do działań promocyjnych, upewnić się, że pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania i sprawiała, że użytkownicy zechcą kupić to, co będzie sprzedawał. Sporo? Sporo, bo projektowanie stron internetowych, które dzisiaj są jednym z wielu elementów składowych cyfrowego wizerunku, nie jest już domeną wyłącznie programistów. Co więcej, nie jest też domeną wyłącznie UX-designerów, których profesja na przestrzeni lat uległa dużym przeobrażeniom…
Więcej dowiesz się u źródła >Google wypowiada się na temat tego, jak łączenie stron może wpłynąć na pozycjonowanie
Niekiedy zadajemy sobie pytanie, czy na swojej witrynie powinniśmy zachować jedną, długą i treściwą stronę, czy może lepszym wyjściem byłoby pięć mniejszych stron o tej samej tematyce.
Ostatnio ten temat został poruszony podczas Webmaster Hangout, gdzie John Mueller odpowiedział na pytanie, kiedy łączenie stron ma sens, a kiedy go nie ma. Następnie określił powody, dla których powinniśmy to robić lub tego unikać…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak Google rozpoznaje zduplikowane treści?
Google nie lubi duplikatów, treści kopiowanych czy opisów powielanych na wielu stronach. Specjaliści SEO powtarzają to jak mantrę i mają w tym słuszność. Jednak skąd Google wie, która treść jest kopiowana, a która oryginalna, spośród stu stron o tej samej treści? No i dużo ważniejsze pytanie – którą z tych stu stron Google wskaże użytkownikowi na jego zapytanie? Odpowiedź brzmi: nie pierwszą, a najlepszą!
Oryginalność i unikalność w cenie!
Po pierwsze Google zawsze chętniej podpowie stronę, która ma treść unikalną i oryginalną – to wiemy od zawsze. Czyli samodzielnie stworzona treść opisująca np. usługę jest chętniej pokazywana w wynikach wyszukiwania, niż treść skopiowana z czyichś materiałów marketingowych. Widzimy jednak w Internecie, szczególnie w e-sklepach treści skopiowane, które mimo wszystko pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Google woli treści oryginalne, ale na strony i content kopiowany również znalazł sposób…
Więcej dowiesz się u źródła >Stan Indeksu Google Search Console
W nowym Google Search Console mamy do dyspozycji ciekawy raport dotyczący stanu indeksu naszej witryny. Zapraszam do pierwszego wpisu nt. nowych funkcjonalności nowej wersji Google Search Console. Sprawdzimy jakie opcje przygotował dla nas Google w Raporcie: „Stan Indeksu”.
Raport Stan Indeksu w Google Search Console
Wprowadzenie
Z raportu dowiesz się, które z Twoich stron zostały zindeksowane, oraz jak naprawić te, których zindeksować się nie udało. Każdy słupek na wykresie przedstawia konkretną liczbę URL’ów o danym stanie. Co ciekawe, możesz swobodnie udostępnić szczegóły z takiego raportu np. specjaliście SEO z którym się konsultujesz – klikając w Udostępnij na stronie. Osoba, której udostępnisz link, będzie mieć dostęp tylko do bieżącej strony i wszystkich stron historii sprawdzania poprawności dotyczących tego konkretnego problemu…
Więcej dowiesz się u źródła >Raporty seo – czego możesz w nich oczekiwać
Zdecydowałem się napisać artykuł o raportach seo, bo z jednej strony widzę, że piszący do mnie klienci agencji czują pewien niedosyt po ich otrzymaniu, a z drugiej mimo, że moi klienci nic nie mówią, to jednak czuję, że powinienem zacząć działać bardziej transparentnie.
Dla mnie jako pozycjonera będzie to czas na zrobienie “rachunku sumienia” i potwierdzenie czy rzeczywiście w danym miesiącu poświęciłem odpowiednią ilość czasu na np. optymalizację, tworzenie contentu, pozyskiwanie linków i czy o niczym nie zapomniałem…
Więcej dowiesz się u źródła >17 SPOSOBÓW, ŻEBY ZNALEŹĆ CZAS NA BIZNES PO GODZINACH
Marzy Ci się własny biznes, rozkręcony po godzinach? Wiem, trudno znaleźć na to czas, ale spróbujmy. Oto garść pomysłów na to, jak znaleźć czas na rozkręcenie własnej firmy na boku.
Połączenie etatu i początków własnej firmy ma dużo zalet. Na przykład taką, że mamy stabilną sytuację finansową (bo na konto wpływa pensja z etatu) i nie musimy martwić się o to, żeby we własnym biznesie zarabiać od pierwszego miesiąca. Podobnie sprawa wygląda w przypadku łączenia własnej firmy z urlopem macierzyńskim. Tu też można dać sobie czas na powolny rozruch, bo mamy pewne zabezpieczenie finansowe…
Więcej dowiesz się u źródła >Najlepsze kampanie Google Ads na Święta – 3 kroki do sukcesu
Koniec roku to czas, w którym wiele firm, a w szczególności branża e-commerce, działa na wysokich obrotach. Chcesz maksymalnie wykorzystać ten okres, pozyskać nowych klientów i zwiększyć wartość “świątecznych” koszyków? Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną listę wskazówek i inspiracji.
1. Pomysł – klucz do sukcesu
Planowanie świątecznej kampanii należy zacząć jak najwcześniej. Statystyki pokazują jasno, że użytkownicy zaczyna szukać pomysłu na prezenty i robić świąteczne zakupy już w październiku. W tym czasie, aż do Świąt Bożego Narodzenia, wydatki statystycznego Kowalskiego rosną, a przychody branży e-commerce wzrastają nawet kilkukrotnie. Jeśli jeszcze nie zaplanowałeś świątecznej kampanii, to ostatni dzwonek, aby sfinalizować plan marketingowy. Od czego zacząć? Oczywiście od pomysłu przykuwającego uwagę odbiorcy…
Więcej dowiesz się u źródła >KARY GOOGLE – WIDMO BANICJI KRĄŻY NAD TWOJĄ STRONĄ INTERNETOWĄ?
Kary Google – widmo banicji krąży nad internetem! O karach dotykających strony internetowe, nakładanych na nie przez Google słyszała chyba każda osoba, która zetknęła się z tematyką pozycjonowania. Czym są te kary, za co grożą, czym skutkują i czy można liczyć na ułaskawienie?
Kary Google za złe zachowanie
Google bazując na swoim algorytmie tworzy ranking stron internetowych, biorąc pod uwagę w jakim stopniu konkretne witryny spełniają te wymogi. Wskazówki o tym, jak dbać o swoja witrynę i czego oczekuje Google, znaleźć można także w Google Search Console. Stamtąd webmasterzy czerpią informację co modyfikować na stronach, którymi się zajmują. Ignorowanie zaleceń dla webmasterów nie sprzyja wzrostowi pozycji. Strony internetowe, które w rażący sposób wchodzą w kolizję z preferencjami Google, powinny liczyć się z zagrożeniem karą. Ukaranie strony wpływa na proces pozycjonowania…
Więcej dowiesz się u źródła >