Słowa kluczowe – jak wybrać te odpowiednie i jaką rolę pełnią?
Analiza słów kluczowych to jedno z podstawowych i pierwszych działań dobrze wykonanej kampanii SEO, która w przyszłości przyniesie sukces Twojej stronie internetowej. Prawidłowo dopasowane słowa kluczowe zamieszczone w witrynie pozwolą na łatwiejsze i szybsze znalezienie Twojej strony www w wyszukiwarce Google.
Co to jest słowo kluczowe?
Słowo kluczowe, często określane również jako fraza kluczowa, to nic innego jak zapytanie wpisywane przez odbiorców w wyszukiwarce, którzy poszukują produktów czy usług. Na podstawie słów kluczowych roboty wyszukiwarki wyświetlają strony, które najbardziej pasują do zapytania. Im lepiej dopasujesz słowo kluczowe, tym większa szansa, że Twoja witryna pojawi się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce i będziesz szybciej docierał do odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami…
Więcej dowiesz się u źródła >Współczynnik odrzuceń. Co na niego wpływa i jak go zmniejszyć?
Współczynnik odrzuceń to jedna z podstawowych metryk w Google Analytics. Dla wielu osób może się stać powodem do dumy, ale też źródłem niekończącej się frustracji. Co wpływa na bounce rate? O czym mówi ten wskaźnik? Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? Czy zawsze trzeba go zmniejszać? Na te i inne pytania odpowiadam w artykule.
Czym jest współczynnik odrzuceń?
Jeśli prowadzisz stronę lub działania marketingowe online, zapewne nie pierwszy (i nie ostatni raz) spotykasz się z terminem współczynnik odrzuceń lub bounce rate. Co to za wskaźnik? O czym mówi? Moje rozważania zacznę u źródła, czyli u Google. Co mówi o bounce rate definicja podana przez giganta z Cupertino?…
Więcej dowiesz się u źródła >Co to jest pozycjonowanie szerokie?
Rozpoczynając działania pozycjonujące naszą stronę, możemy kierować się różnymi strategiami. Dwiema najpopularniejszymi metodami są: pozycjonowanie tradycyjne i pozycjonowanie szerokie. W dzisiejszym artykule zgłębimy temat pozycjonowania szerokiego – dowiecie się, czym jest, w jaki sposób stosować i jakie płyną korzyści ze strategii pozycjonowania szerokiego. Zapraszamy do lektury!
pozycjonowanie long tail (długi ogon) – co to jest?
Pozycjonowanie szerokie, określane również jako pozycjonowanie long tail, jest strategią SEO, która cieszy się zdecydowanie dużą popularnością. Polega na pozycjonowaniu dużej ilości bardziej rozbudowanych fraz kluczowych (czyli long taili, określanych też mianem fraz długiego ogona). Optymalizacja strony internetowej pod kątem fraz z tzw. długiego ogona pozwala w krótkim czasie wygenerować duży ruch i osiągnąć wzrost sprzedaży. Dzięki bardzo dużej puli fraz, witryna internetowa pojawia się o wiele częściej w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie szerokie koncentruje się na frazach, które będą wyszukiwać bardziej świadomi użytkownicy…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy pozycjonowanie long tail się opłaca?
Podczas pozycjonowania z pewnością prędzej czy później natkniemy się na long tail, czyli długi ogon. Ma on szczególne znaczenie podczas pozycjonowania sklepów internetowych, ponieważ akurat w tej branży klienci wręcz uwielbiają wpisywać długie frazy, ponieważ chcą jak najdokładniej określić swoje potrzeby. Jednak powstaje pytanie, czy takie przydługie frazy rzeczywiście będą odpowiednie do pozycjonowania? Otóż w kontekście działań SEO long tail to cenne źródło ruchu organicznego.
Podczas pozycjonowania sklepów przeważnie zwracamy uwagę na takie podstawowe czynniki jak adresy URL, oryginalne treści, linkowanie, albo też tagi, jednak nie należy zapominać o słowach kluczowych., w tym również i long tail. Agencja SEO musi zdawać sobie sprawę, że konsumenci doskonale wiedzą czego chcą i często bardzo ogólne frazy nie są wystarczające, więc na stronie muszą pojawiać się także bardziej konkretne słowa kluczowe. Użytkownicy często podczas wyszukiwania uwzględniają takie konkrety jak model, kolor, rozmiar itp. Dlatego też pojawiają się zapytania typu…
Więcej dowiesz się u źródła >11 najczęściej popełnianych błędów w pozycjonowaniu
Pozycjonowanie to działania cykliczne. Do nich zaliczamy dobór słów kluczowych, audyt, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użyteczności oraz link-building. W poniższym artykule zajmiemy się najpowszechniejszymi błędami w procesie pozycjonowania.
Błąd nr 1. Wybór jednej lub kilku fraz kluczowych – nie myślisz o długim ogonie
Naszym klientom oferujemy nieograniczony dobór słów kluczowych – dbamy zarówno o najbardziej konkurencyjne, 1-2 wyrazowe frazy, jak i o tzw. długi ogon.
DŁUGI OGON Long tail to frazy kilkuwyrazowe, rzadziej wyszukiwane i mniej konkurencyjne, a zatem łatwiejsze do wypozycjonowania. Pomimo że pojedynczo każda z nich przynosi mniejszy ruch, jest on bardziej skonkretyzowany. Jeśli strona ma dużo treści, długi ogon często pozycjonuje się naturalnie, samodzielnie…
Więcej dowiesz się u źródła >Zmora pozycjonowania stron, czyli faworyzowane usługi Google w wynikach wyszukiwania
Okazuje się, że Google faworyzuje swoje usługi w wynikach wyszukiwania. Zdarzają się sytuacje, że na pierwszej stronie w wyszukiwarce nie znajdują się żadne zewnętrzne linki, poza informacjami w ramach ekosystemu Google.
Twórcy stron internetowych wiedzą, jak długim i żmudnym procesem jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Pojawienie się na pierwszej stronie, a także na najwyższych miejscach po wpisaniu w Google popularnej frazy, biorąc pod uwagę konkurencję, jest nie lada wyczynem. Na uzyskanie takich wyników wpływa wiele czynników, a pozycjonerzy stale monitorują jednakowo pozycję projektu, nad którym pracują, jak i konkurencji. Okazuje się, że coraz ciężej pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, bo Google promuje tam swoje usługi…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak sprawdzić linki prowadzące do strony?
Linki prowadzące do witryny oraz ich regularne pozyskiwanie to nierozłączny element jaki towarzysz w procesie pozycjonowania stron. Ważne jest aby pozyskiwać linki w odpowiedniej ilości a w tym mocno zważając na ich jakość. Oczywiście o sposobach ich pozyskiwania można pisać dziesiątki artykułów. Linki mocno budują popularność strony a nawet potrafią generować ruch. W tym artykule dowiemy się jak sprawdzić linki prowadzące do strony i z jakich narzędzi korzystać. Pokażemy metody zarówno te darmowe jak i płatne.
Kontrola nad linkami jest bardzo ważna. Sprawdzając linki prowadzące do strony jesteśmy w stanie ocenić czy domena z której chcemy pozyskać odnośnik będzie dla nas wartościowy…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zaindeksować stronę w Google?
Google posiada w swoim zbiorze miliardy stron internetowych. Umożliwia to internautą za pomocą odpowiednio wpisywanych słów kluczowych wyszukiwać wszelkiego rodzaju informację, usługi czy też produkty. Z punktu widzenia Specjalistów SEO sprawa wygląda nieco inaczej. Aby móc w ogóle zacząć pozycjonować stronę internetową należy zadbać o to aby była zaindeksowana w wyszukiwarce Google. Jak zaindeksować stronę w Google? W tym artykule przedstawimy kilka podstawowych czynności jakie warto wykonywać.
Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google?
Jak wspomnieliśmy wcześniej – aby pozycjonowanie było skuteczne to koniecznym warunkiem jest obecność domeny w wynikach wyszukiwania Google. Warto na samym początku sprawdzić czy nasza strona się tam znajduje. Wystarczy użyć odpowiedniego operatora Google. Wygląda to następująco…
Więcej dowiesz się u źródła >Ile treści potrzeba do skutecznego pozycjonowania strony?
Użytkownicy wpisują średnio co minutę ok. 4,2 mln zapytań w wyszukiwarce Google. Pozyskujemy informacje ze świata, rozwijamy nasze zainteresowania, porównujemy produkty i poszukujemy nowych, które spełnią nasze nieustannie zmieniające się oczekiwania. Jednak od dawna konsumpcja treści nie wiąże się już ze stuprocentową koncentracją – do tego celu używamy kilku różnych ekranów (urządzeń), między którymi płynnie przenosimy naszą uwagę.
Co chwila pojawia się coś przykuwającego nasz wzrok – post na social mediach ze wstrząsającym zdjęciem, powiadomienie o kolejnej porcji artykułów z Medium, a w tle – recenzja najnowszego produktu, na którą przełączyliśmy się ze Spotify, bo otrzymaliśmy powiadomienie. Jak to możliwe, że wśród takiej ilości contentu, dany materiał jest w stanie “‘przebić się” na nasz ekran? Rzecz tkwi w jakości, która została dokładnie przemyślana na etapie tworzenia treści…
Więcej dowiesz się u źródła >Jaki powinien być styl bloga firmowego? Czy warto postawić na żartobliwy ton?
Blogi firmowe to narzędzie content marketingu chętnie wybierane przez przedsiębiorców. Wspierają proces pozycjonowania, edukują klientów, wspomagają generowanie konwersji i realizują inne cele, do których zostały powołane. Częstą wątpliwością pojawiającą się już na samym początku prowadzenia sekcji blogowej jest kwestia dotycząca stylu treści. Jaki powinien być? Poważny, felietonistyczny, nasycony fachowym słownictwem? A może humorystyczny? Podpowiadamy, jaki ton wypowiedzi sprawdza się najlepiej w artykułach blogowych.
Sprecyzuj cel bloga firmowego
To, w jaki sposób zwracasz się do użytkowników, zależy od celu bloga firmowego. Gdy działasz w specjalistycznej branży i chcesz za pomocą wpisów blogowych edukować swoich klientów, nie powinieneś wplatać dygresji oraz fachowego słownictwa. Postaw na prostotę i czysto informacyjny styl. Nie używaj zbyt wielu ozdobników, które utrudnią odbiór tekstu. Natomiast jeśli sekcja blogowa została stworzona z myślą o prezentowaniu aktualności z życia firmy, spokojnie możesz sięgnąć po storytelling oraz budowanie opowieści z Twoimi pracownikami w roli głównej…
Więcej dowiesz się u źródła >10 wskazówek jak zbudować dobre zaplecze SEO
Zaplecze SEO – termin ten przewija się w licznych publikacjach branżowych i poradnikach. Niejeden przedsiębiorca usłyszał go też w rozmowie ze specjalistą pozycjonującym jego serwis internetowy. Niezależnie od tego, czy zajmujemy się pozycjonowaniem zawodowo, czy też chcemy promować swój biznes w wyszukiwarce, powinniśmy wiedzieć, czym jest zaplecze SEO.
Strony zapleczowe w pozycjonowaniu
Od momentu powstania wyszukiwarki Google linki zewnętrzne miały kluczowe znaczenie w budowaniu widoczności strony internetowej. Algorytm, oceniający wartość serwisu na podstawie odnośników, które do niego prowadzą, przechodził duże zmiany. Linkowanie nie straciło jednak na wartości i nadal stanowi jeden z głównych czynników rankingowych decydujących o wysokich pozycjach w Google…
Więcej dowiesz się u źródła >Google zawiesi Twoją wizytówkę… ale teraz Ci o tym powie
Od teraz otrzymasz powiadomienie na maila, gdy Google zawiesi wizytówkę Twojej firmy w Mapach. Informacja będzie zawierać link do wizytówki w panelu Moja Firma. Skąd taka zmiana po stronie Google? Szczegóły poniżej.
Zawieszenie wizytówki Google jest jak ospa. (Prawie) każdy przez nie przechodzi. Prowadzisz biznes, jak zawsze. Zauważasz jednak pewnego dnia, że zaczyna brakować klientów z Google, jak nigdy. A konkretnie klientów z wizytówki firmy w Google. Logujesz się do panelu Moja Firma, a tam osobliwej urody czerwony napis informujący o tym, że wizytówka została zawieszona z powodu problemów z jakością danych…
Więcej dowiesz się u źródła >TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH. OTO AKTUALNE TRENDY
Technologie tworzenia stron internetowych dynamicznie zmieniają się. Każdego roku możemy obserwować nowe rozwiązania, które pozwalają lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. Oto aktualne trendy tworzenia stron internetowych, na które należy zwrócić uwagę. Zestawienie stworzone na podstawie danych Liferay.
PWA jest jednym z najsilniejszych trendów w tworzeniu stron internetowych. Dzięki tej technologii przeglądanie stron internetowych jest bliższe natywnym aplikacjom mobilnym, a zatem bardziej przyjazne dla użytkowników. Ostatnie badania pokazują, że telefony komórkowe dominują nad innymi urządzeniami, takimi jak komputery stacjonarne lub tablety. Ponadto, istnieje ogromna przepaść między używaniem aplikacji mobilnych i przeglądarek mobilnych. Mówiąc ściślej, 80 procent czasu spędzonego na przeglądaniu stron internetowych odbywa się za pomocą aplikacji mobilnych…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak pozycjonować stronę w Google za darmo
Nie do dziś wiadomo ,że internet to centrum gdzie wyszukujemy dosłownie wszystkiego. Głównym narzędziem jakiego używają ludzie z całego świata to wyszukiwarka Google. Niestety pierwsza strona giganta może zmieścić tylko 10 wyników. Tutaj wiadomo ,że najlepiej wypozycjonowane strony zbierają najwięcej ruchu a tym samym pozyskują klientów z internetu. Stawia to wyzwanie każdemu kto zajmuje się pozycjonowaniem stron w Google.
Niestety prawda jest taka ,że nie każdy właściciel a zwłaszcza początkujący przedsiębiorca posiada wystarczający budżet aby móc podjąć regularne działania SEO przez co samodzielnie pozycjonuje swoją witrynę w wyszukiwarce Google. Dlatego w tym poradniku pokażemy jak pozycjonować stronę w Google za darmo przedstawiając elementy, które każdy może poprawiać czy modyfikować we własnym zakresie…
Więcej dowiesz się u źródła >Szybkość strony – poradnik dla początkujących
Co by było, gdybyśmy na szybkość witryny spojrzeli nie pod kątem punktów zdobywanych w teście PageSpeed, a pod kątem tego, co realnie dzieje się z nasza stroną od momentu umieszczenia jej w sieci aż do wyświetlenia u użytkownika?
Myślę, że wszystko stałoby się wtedy logiczniejsze, a elementy wpływające na szybkość strony przestałyby być czarną magią. I tym ma być poniższy artykuł – logicznym wyjaśnieniem poszczególnych elementów szybkości witryny z myślą o początkujących i średniozaawansowanych…
Więcej dowiesz się u źródła >