39 rzadko używanych technik SEO, które podwoją ruch na stronie
Każdy marzy o zdominowaniu wyników wyszukiwania. Pomimo powszechnej opinii, pozycja na drugiej stronie wyników wyszukiwania nie oznacza, że nie publikujesz treści, które służą czytelnikowi. Czasami oznacza to po prostu, że w branży panuje duża konkurencja i jest najzwyczajniej niemożliwe, żeby przechytrzyć rywali. Co wtedy zrobić? Stworzyliśmy listę technik SEO, które przy odrobinie większego wysiłku przyniosą rezultaty, na jakie od dawna czekałeś.
1. Martwy Link na Wikipedii – tajemna kopalnia Link Buildingu
Wikipedia jest jednym z najbardziej zaufanych źródeł w Internecie, jeśli chodzi o dostarczanie bezstronnych i obiektywnych informacji swoim czytelnikom. Każdy jest zainteresowany pozyskaniem stamtąd linku, ponieważ autorytet strony jest niezwykle wysoki. Z tego też powodu promowanie siebie poprzez Wikipedię nie jest takie łatwe.
Jest jednak jeden sposób, którego można użyć do połączenia marki ze stroną Wiki – można szukać możliwość do zamieszczania linków w nieistniejących już źródłach w jej artykułach. Nie trudno jest znaleźć niedziałający link, ponieważ istnieje do tego dedykowana strona.
Czytaj więcej na: https://sprawnymarketing.pl
Projektowanie witryny zgodnie z zasadami SEO – Aspekty treściowe
Projektowanie nowej wersji strony czasami trwa bardzo długo. Jest podzielone na różne etapy, od zbierania wymagań, kodowania, grafiki po uzupełnianie stron treścią. Tak przygotowana witryna często zastępuje obecną stronę klienta. Od wiedzy project managerów i developerów zależy to, czy nowa strona nie popsuje procesu pozycjonowania oraz efektów wypracowanych na przestrzeni lat pracy nad stroną.
Poniżej przedstawiam kilka zasad ważnych w projektowaniu strony zgodnie z zasadami SEO, tak aby uruchamianie nowej wersji strony nie wiązało się ze spadkami w organicznych wynikach wyszukiwania.
W tym wpisie skupię się na strukturze strony oraz elementach treściowych.
Technologia strony a kwestia SEO
Najważniejszą sprawą w budowaniu strony pod SEO jest odseparowanie warstwy prezentacji od struktury strony. Struktura definiuje za pomocą znaczników HTML zbiór elementów, z których składa się nasza strona internetowa i relacje między nimi. Tworzone są takie elementy jak nagłówek, menu, stopka, formularze kontaktowe. Te wszystkie komponenty istnieją w określonej relacji wobec siebie i zajmują wydzielone miejsce w strukturze strony.
Ważne jest, by strona posiadała treść, którą bez problemu przeczyta robot wyszukiwarki. Z tego względu witryna zdecydowanie nie powinna być wykonana w technologii Flash lub JavaScript. Kod strony powinien być jak najbardziej zwięzły i pozbawiony niepotrzebnych znaczników HTML. Optymalny kod pozwala łatwiej indeksować stronę robotom. Zalecane jest tworzenie strony w oparciu o szablony CSS i warstwy (DIV). Należy unikać tabel, które wprowadzają sporo niepotrzebnego kodu źródłowego i dają mniejsze możliwości rozbudowy strony.
Zmieniająca się treść powinna pojawiać się pod różnymi adresami, czyli należy utworzyć podstrony lub w przypadku jednostronicowych stron internetowych (zwykle przewijana w dół) należy wprowadzić rozwiązanie, które pozwoli na zmianę adresów w trakcie przewijania treści na stronie…
Czytaj więcej na: https://blog.widzialni.pl
Jak zmierzyć efektywność strategii content marketingowej?
W jaki sposób można zwiększyć widoczność marki w internecie? Spośród metod takich jak pozycjonowanie czy linki sponsorowane, od jakiegoś czasu popularna jest strategia content marketingu. Polega ona na tworzeniu treści przydatnych oraz interesujących dla konkretnej grupy odbiorczej i pozyskiwaniu dzięki temu potencjalnych klientów. O tym w jaki sposób tworzyć takie treści pisaliśmy już w tym miejscu, jak jednak sprawdzić, czy przynoszą one realne zyski? Jak łatwo zmierzyć efektywność strategii content marketingowej?
Pozycja w rankingu wyszukiwarki
Głównym celem, jaki stoi przed osobami wdrażającymi strategię content marketingową, jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. To właśnie tam użytkownicy najczęściej poszukują interesujących ich informacji lub rozwiązania ich problemów. Dlatego ważne jest, aby treści tworzone w ramach content marketingu znajdowały się na pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania, a najlepiej – na pierwszym miejscu (zaraz za wynikami płatnymi).
Pozycję w wyszukiwarce można sprawdzać ręcznie (wpisując dane słowa kluczowe w trybie prywatnym przeglądarki), ale istnieją też narzędzia, które znacznie ułatwiają tę pracę. Najłatwiej jednak skorzystać z darmowego Google Analytics.
Wystarczy zalogować się na swoje konto, wejść w zakładkę „Pozyskiwanie”, następnie sekcję „Search Console”, a na końcu „Zapytania”. Wyświetla się wtedy raport, w którym można łatwo sprawdzić, jak wysoko w wyszukiwarce wyświetlane są dane słowa kluczowe…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Skuteczna metoda pozyskiwania linków, którą musisz znać
Zdobywanie linków do strony czyli tzw. link building to jeden z podstawowych filarów optymalizacji SEO. Zazwyczaj optymalizację strony pod SEO zaczynamy od sprawdzenia wszystkich aspektów technicznych. Następnie dodajemy ciekawe i aktualne treści. Trzecim fundamentalnym krokiem w procesie pozycjonowania strony jest przygotowanie strategii pozyskiwania linków zwrotnych do witryny.
Link building z definicji to szereg działań prowadzących do zwiększenia ilości wartościowych linków przychodzących do strony. Jednym z ciekawych źródeł takich linków jest analiza konkurencji. Poniżej przedstawię metodę pozyskiwania linków pozycjonujących wykorzystującą zaawansowane raporty Majestic. Z powodzeniem możesz ją zaadaptować do swojej strategii budowania sieci linków przychodzących. Wszystkie działania zaprezentuję na przykładach. Gotowy na przeszpiegi konkurentów? Do dzieła
Generowanie zaawansowanych raportów Majestic
Zanim zajmiemy się przygotowaniem narzędzia, w którym będziemy pracować, musimy zdobyć bazę informacji o naszych konkurentach. W tym celu wykorzystamy (a jakże) raporty Majestic. Na początku zastanów się kto jest Twoim największym konkurentem. Ewentualnie, którzy z konkurentów są według Ciebie najlepsi w zdobywaniu linków do swoich stron internetowych. Najlepiej przygotuj sobie 2-3 konkurencyjne witryny. Powinno wystarczyć na początek. Oczywiście w przyszłości możesz rozbudować narzędzie o kolejne strony w razie potrzeby.
Aby wygenerować zaawansowane raporty musisz zalogować się na swoje konto Majestic i wejść do zakładki „Raporty”…
Czytaj więcej na: https://blog.majestic.com
Oto 5 błędów w Google AdWords, które mogą cię drogo kosztować
O tym, do czego może doprowadzić brak znajomości zasad Google AdWords świadczy przykład 12-letniego Jose Javiera z Hiszpanii, który chcąc czerpać zyski z reklam nie tylko nie zarobił, ale otrzymał od koncernu rachunek opiewający na zawrotne 100 tys. euro. Choć to skrajna sytuacja, warto sprawdzić, kiedy kampania może generować zbędne koszty.
Za popularność Google AdWords odpowiada kilka czynników. Pierwszy to możliwość precyzyjnego dotarcia z reklamą do klienta właśnie szukającego określnego produktu, usługi czy korzystnej cenowo oferty. Drugi – opcja planowania zasięgu geograficznego kampanii, powodująca, że AdWords wybierze i firma lokalna, i ta, która ofertę kieruje do klientów w całym kraju lub za jego granicami. Nie bez znaczenia pozostaje także trzeci aspekt, czyli szansa na szybki zwrot poniesionej inwestycji, co jest możliwe nawet wtedy, gdy jedno kliknięcie w reklamę kosztuje nie kilka groszy a kilkadziesiąt złotych.
Oczywiście, żadna kampania reklamowa nie odniesie efektów, jeżeli jest prowadzona nieprzemyślanie i z błędami. Które z generują koszty w postaci braku konwersji?
1. Słowa kluczowe
– Zwróćmy uwagę, że to samo słowo może mieć różne znaczenie. Na przykład „zamek” jest „błyskawiczny”, choć może też być ulokowany „w drzwiach”. Dlatego dobierając frazy kluczowe trzeba uważać, by przedstawiały promowane usługi czy produkty w odpowiednim kontekście i nie były zbyt ogólnikowe – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z firmy hostingowej Hekko.pl.
Dodatkowo warto korzystać z tzw. długiego ogona, łącząc słowo z nazwą promowanej lub konkurencyjnej marki (jeżeli jest znana) lub nazwą miasta, w którym znajduje się firma (w przypadku działań o zasięgu lokalnym)…
Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com
Marketing efektywnościowy, czyli jak nie przepłacać za reklamę
Mr Target wszedł na rynek jako typowy startup, jako e-mailowy dom mediowy. Po sześciu latach, nie tylko nie zniknął z rynku, jak większość młodych innowacyjnych firm, ale jako doświadczona agencja performance zajmuje się każdym aspektem marketingu digital i wideo.
Mr Target, jedna z najszybciej rozwijających się agencji marketingu efektywnościowego na polskim rynku, rozpoczęła działalność w 2011 roku, pod nazwą Mail-media, jako e-mail marketingowy dom mediowy. Dzięki wsparciu SARE S.A. – lidera e-mail marketingu w Polsce, spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, obsługiwała klientów domów mediowych i reklamodawców. Do zespołu dołączył wówczas Jarosław Nowak, socjolog, entuzjasta nowych technologii z 10. letnim doświadczeniem zdobytym w domach mediowych Value Media, Universal McCann i Omnicom Media Group. Jako Brand Manager zajął się planowaniem i prowadzeniem kampanii reklamowych w Internecie, nakierowanych na precyzyjnie zdefiniowanych odbiorców. Skupił się na małych i nieeksploatowanych dotąd bazach adresowych, własnych bądź zewnętrznych. Korzystał z doświadczenia i narzędzi SARE do optymalizacji kreacji wiadomości e-mail. W krótkim czasie agencja zaczęła generować wysokie przychody. Jednakże zgodnie z zasadą, że nie należy ograniczać się do oczywistych szans rynkowych, które widzi (prawie) każdy, z uwagą obserwował klientów.
Wykorzystując potencjał reklamy on-line, sukcesywnie rozwijał zakres usług i zwiększał zatrudnienie. Przyspieszył rozbudowę kompetencji w zakresie kompleksowej obsługi klientów w obszarze SEO – pozycjonowania stron internetowych pod kątem wyszukiwarek i SEM – działań promocyjnych, które podnoszą pozycję danego serwisu w wynikach wyszukiwania przy użyciu odpowiednio dobranych fraz lub słów kluczowych. Rozszerzał portfolio klientów, realizował dla nich działania reklamowe w Internecie, których celem było skłonienie odbiorcy do wykonania zamierzonej przez reklamodawcę akcji np. wypełnienia formularza…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl