Jak napisać tekst, który sprzedaje? Krótki poradnik
ak myślisz, czy istnieje gotowy schemat na napisanie tekstu, który sprzedaje i gwarantuje przyciągnięcie uwagi czytelnika? Nasza odpowiedź – nie, ponieważ każda branża ma swoją specyfikę, a każdy odbiorca jest indywidualny i wyjątkowy. Żeby zainteresować odbiorcę masz kilka sekund, dosłownie tyle czytelnik jest skupiony na przekazie reklamowym w sieci. Ale są odpowiednie sposoby, techniki i „triki”, których wykorzystanie pomoże poprawić skuteczność przekazu marketingowego tworzonego tekstu.
Jakie kroki należy wykonać, przed napisaniem tekstu, który ma wspierać sprzedaż produktu? Oto najważniejsze z nich.
Krok 1. Systemowe podejście i analiza grupy docelowej
Zanim zaczniesz pisać tekst, upewnij się, że dobrze rozumiesz, kto stanowi twoją grupę docelową. Odpowiedz sobie na kilka pytań…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak działa wyszukiwarka Google i jak ją wykorzystać najlepiej?
Parafrazując znane RPG-owe powiedzenie „przed przystąpieniem do pozycjonowania należy poznać wyszukiwarkę”. A zatem, jak działa wyszukiwarka Google i czy ta misja ma jakieś zakończenie?
Lider jest tylko jeden – wyszukiwarka Google – jak działa?
Przestrzenią pracy pozycjonera jest wyszukiwarka. W domyśle – jest to wyszukiwarka Google w wybranej wersji językowej np. google.pl, google.de, google.co.uk. Dla porządku należy jednak odnotować, że Google nie jest jedyną wyszukiwarką. Użytkownicy rosyjskojęzycznej części Internetu chętnie wybierają Yandex, Czesi mają Sezam, w Chinach wielką popularnością cieszy się wyszukiwarka Baidu. Microsoft proponuje alternatywę w świecie wyszukiwarek w postaci Binga. Historycznie w Polsce konkurencją dla Google były wyszukiwarki Onet i WP (Wirtualna Polska)…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie na YouTube – 10 czynników, które musisz wziąć pod uwagę + porady
Nie można zaprzeczyć, że YouTube to źródło ruchu o nieskończonym potencjale. Jest z nim jednak jeden problem – YouTube to bardzo tłoczne miejsce. Według dostępnych danych każdej minuty na YouTube przesyłanych jest ponad 300 godzin nowych materiałów!
W tym wpisie wyjaśnię, co i jak wpływa na pozycjonowanie filmów na YouTube. Jeśli zależy ci na większej ilości wyświetleń, subskrypcji oraz ruchu zyskiwanego dzięki YouTube, na pewno niniejszy artykuł ci w tym pomoże.
Oczywiście algorytm YouTube nie jest tak zaawansowany, jak ten od Google – nie bierze pod uwagę aż 200 szczegółowo określonych sygnałów. Niemniej jednak jego działanie ma sens i opiera się na konkretnych wartościach, które omówimy. Podzielimy je na czynniki związane z video oraz czynniki związane z użytkownikami…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie – jak uniknąć pułapek SEO (i nie tylko)?
Na przestrzeni ostatnich tygodni zaczęły do mnie docierać sygnały od Klientów które sprawiły, że włosy stanęły mi dęba na głowie. O części praktyk „nabijania w butelkę” wiadomo SEOwcom od lat, ale niektóre „genialne” pomysły na to, jak zarobić sobie na człowieku, który za bardzo nie orientuje się w tematach powiązanych z pozycjonowaniem stron (i ogólnie w sprawach „okołoseowych”) warte są opisania. Tak ku przestrodze.
Żeby wpis ten był w miarę przejrzysty, poruszę w nim po kolei trzy tematy – skupiając się na metodach pozyskiwania Klientów przez różne firmy, na których usługi wciąż wiele osób daje się namówić. Niestety…
Więcej dowiesz się u źródła >Google zmienia algorytm – sztuczna inteligencja w służbie obrazu
W poprzedni poniedziałek Google ogłosił kolejne zmiany w swoim algorytmie. Chodzi o wyszukiwanie obrazów, które firma postanowiła usprawnić. Do współpracy zaprzęga sztuczną inteligencję!
Eksperci z Google zaczęli pracę nad wyszukiwarką grafiki (Google Images) w 2000 roku, kiedy zauważyli wzmożone zainteresowanie słynną zieloną sukienką Jennifer Lopez z gali nagród Grammy. Dla firmy stało się jasne, że ludzie oczekują od nich nie tylko tekstu, ale też grafiki…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zbadać widoczność SEO?
Aby zbadać widocznosć SEO, możemy skorzystać z jednej z podstawowych funkcji narzędzia Senuto. Wystarczy wejść w zakładkę https://app.senuto.com/explorer, wpisać adres naszej domeny lub subdomeny i kliknąć przycisk „Analizuj”. Dalej narzędzie przedstawi nam szereg danych o stanie widoczności SEO naszej domeny, w tym informacje o pozycjach, frazach czy konkurencji.
Poniżej przykład wykresu widoczności SEO serwisu https://www.wp.pl, na którym widać, iż serwis wyświetla się obecnie na 487 popularnych fraz w top 3 wyników wyszukiwania…
Więcej dowiesz się u źródła >