Sprawdź, jakie wiadomości e-mail w e-commerce możesz wysyłać, aby zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie. Poznaj 11 różnych treści, które generują sprzedaż.
E-mail marketing w e-commerce może być korzystny, jeśli chodzi o zwiększanie liczby nowych zamówień oraz klientów. Daje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, wykorzystując odpowiednie rodzaje wiadomości e-mail w e-commerce, kierowane do odbiorców.
Można w ten sposób trafiać do użytkowników z różnym przekazem, oferując rozmaite typy wiadomości. Niniejszy wpis ma za zadanie pokazać, jakie rodzaje e-maili możesz rozsyłać do swoich subskrybentów, aby zwiększyć przychody w sklepie internetowym. Zapoznaj się więc z poniższymi rodzajami wiadomości, które drastycznie zwiększą szanse na reakcje ze strony odbiorców.
Poniższe rodzaje wiadomości e-mail w e-commerce sprawdź w szczególności wtedy, jeśli nie masz pomysłu na nową kampanię reklamową dla własnego sklepu online. Warto również dodać, że e-mail marketing uważany jest nawet za najbardziej skuteczny kanał marketingowy obecnych czasów. Warto się nad nim szerzej zastanowić.
Zaczynamy!
11 typów wiadomości e-mail w e-commerce, które zwiększą sprzedaż
1. Powitalny e-mail.
Pierwszy rodzaj wiadomości e-mail w sklepie to mail powitalny. Z pozoru błaha wiadomość wysyłana z automatu. Jednak drzemie w niej duży potencjał do wykorzystania – tym bardziej że otwieralność tego typu wiadomości jest 4 razy większa (źródło: Experian) w porównaniu z innymi wiadomościami marketingowymi. Istnieje więc bardzo duża szansa, że odbiorca przeczyta powitalną wiadomość.
Należy to wykorzystać i postarać się przy tym zwiększyć sprzedaż, na przykład w ten sposób:
- przedstaw korzyści z zapisania się do listy subskrybentów i pokaż, jakich treści użytkownik może spodziewać się przyszłości
- zamieść przycisk CTA, który skutecznie przekieruje odbiorcę do danej części serwisu (promocyjne produkty, konkretny produkt, kontakt czy media społecznościowe)
- podaruj kod rabatowy na start lub cokolwiek drobnego w podziękowaniu
2. Nowy produkt w ofercie.
Wprowadzając nowy produkt do oferty, warto powiadomić subskrybentów o tym fakcie. Jest to szybki sposób na dotarcie do dużej liczby użytkowników w jednym czasie, co może zagwarantować sprzedaż produktu od samego początku wprowadzenia go do oferty. Aby tego typu wiadomości e-mail w e-commerce sprzedawały, dobrze jest trzymać się następujących zasad:
- Zaciekaw odbiorców produktem. Przedstaw kilka faktów o nim, ale nie zdradzaj wszystkiego. Nuta tajemniczości sprawi, że użytkownicy chętniej przejdą do strony sklepu w celu dowiedzenia się czegoś więcej. Stamtąd jest już krótka droga do zakupu.
- Przedstaw korzyści, zalety i możliwości nowego produktu.
- Zaoferuj specjalny rabat dla subskrybentów.
3. Powiadom o niedokończonym zakupie.
Użytkownicy często dodają produkt do koszyka, jednak nie kończą procesu zakupowego. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Ważne jest jednak to, aby przypominać użytkownikom o niedokończonym procesie zakupowym. Jest to swego rodzaju przypomnienie się odbiorcom i szansa, że jednak jakaś część konsumentów dokończy zakupy. Warto to wykorzystać. Oto wskazówki w tej kwestii:
- dodaj wtyczkę umożliwiającą automatyczne wysyłanie powiadomień o produktach pozostawionych w koszyku
- pamiętaj, aby wiadomość nie była zbyt nachalna i nakłaniająca do zakupu, ponieważ możesz zrazić odbiorcę – potraktuj ten e-mail jako przypomnienie
- bądź czujny w kwestii częstotliwości tego rodzaju maili oraz czasu wysyłki; kilkukrotne przypominanie o niedokończonym zakupie z pewnością nie będzie mile widziane
4. Poproś o opinie.
W celu świadczenia jak najlepszych usług należy znać zdanie klientów na temat jakości własnej marki. Poproś zatem obecnych klientów o podzielenie się opinią na temat jakości obsługi klienta, procesu zakupowego, cen, czy atrakcyjności sklepu internetowego. Zbieranie takich opinii pozwoli zweryfikować, czy idzie się w dobrym kierunku, czy być może trzeba…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://mobiletry.com