Z ostatniej chwili

Wpływ bloga firmowego na pozycjonowanie. Google AdWords i reklamy na YouTube. Jak mierzyć skuteczność reklam? Błędy SEO i skuteczność pozycjonowania

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Wpływ bloga firmowego na efekty w SEO

Wartościowy blog w obecnych czasach bardzo różni się od tego, z czym mieliśmy styczność jeszcze kilka lat temu. Regularne prowadzenie wartościowego dla użytkownika bloga niesie za sobą mnóstwo korzyści, z których nie warto rezygnować.

Kreowanie wizerunku eksperta

Dzielenie się wiedzą z użytkownikami na blogu daje nam możliwość nie tylko kontaktu z klientami np. w komentarzach, lecz również pokazuje, że jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie.

W przypadku sklepów internetowych może być świetnym miejscem do prezentowania w szczegółowy sposób swoich produktów. We wpisach możemy dodawać odnośniki do produktów, które znajdują się w sklepie co korzystnie wpłynie na sprzedaż. Oprócz tych standardowych zalet warto skupić się jeszcze nad tym, jaki wpływ ma blog na pozycjonowanie.

Główne SEO korzyści płynące z posiadania bloga

Do jednych z najważniejszych zalet możemy zaliczyć:

  • Zwiększenie ilości podstron w serwisie,
  • Zwiększenie widoczności całej strony w wyszukiwarce,
  • Możliwość poprawienia linkowania wewnętrznego,
  • Odwiedziny na blogu zwiększą CTR,
  • Wartościowe treści na blogu są znacznie częściej udostępniane przez użytkowników w mediach społecznościowych oraz linkowane. Możemy więc zdobyć dodatkowy ruch oraz linki do domeny.
  • Użytkownicy będą spędzali więcej czasu na naszej stronie co przełoży się na wzrost jakościowego ruchu w domenie…

Czytaj więcej na: https://bugno.net

Google AdWords pozwala skierować reklamy do użytkownik YouTube

Firma Google ogłosiła kilka dni temu, że udostępniła reklamodawcom nową opcję tworzenia grupy odbiorców reklam. Od teraz materiały promocyjne mogą być kierowane do osób, na podstawie tego czy weszły one w interakcje z kanałem YouTube lub zamieszczonymi tam filmami.

Remarketing reklam AdWords

Działania remarketingowe prowadzone za pomocą reklam AdWords pozwalają na dotarcie z przekazem promocyjnym do osób, które np. wcześniej odwiedziły witrynę sklepu lub firmy, skorzystały z aplikacji mobilnej lub podały swój adres e-mail.

Jest to doskonały sposób na poszerzenie zasięgu reklam, poprzez kierowanie ich do osób, które są zainteresowane oferowanymi przez firmę produktami lub usługami (potencjalnych klientów), a tym samym pozwala na zwiększenie sprzedaży.

Od teraz narzędzie Google AdWords pozwala na stworzenie listy odbiorców reklam, bazując na działaniach, jakie podjęli oni na kanale firmy na YouTube. Działania te to np. wyświetlenie wideo, polubienie, skomentowanie czy ponowne udostępnienie.

Aby rozpocząć korzystanie z nowego sposobu remarketingu reklam, należy zalogować się na swoje konto AdWords, kliknąć zakładkę „Zasoby wspólne„, a następnie „Odbiorcy„. W dalszej kolejności należy wybrać opcję „Utwórz listę” pod sekcją „Użytkownicy YouTube„…

Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl

Jak należy mierzyć i zwiększać skuteczność reklam

Jednym z najczęściej powielanych błędów w kampaniach prowadzonych samodzielnie lub przez niedoświadczonych marketerów jest zbyt mała ilość i brak testowania różnych wariantów reklam. Nader często  spotykam się z tym, że te same reklamy funkcjonują przez wiele miesięcy a nawet lat, bez troski o ich skuteczność.

Odbija się to oczywiście na zmarnowanym potencjale ( budżecie) kampanii. Rośnie jednak świadomość marketerów na tym polu i często tworzą oni zalecane przez Google minimum 3 warianty reklam, na tym jednak niestety często się kończy. Jeśli jednak w grupie reklam jest kilka kreacji, są one regularnie analizowane i wymieniane na nowe, wg cyklu Deminga (Plan-Do-Check-Act), można śmiało założyć, że stale podnosimy skuteczność kampanii.

Można robić to ręcznie, lub też skorzystać z narzędzia, które zrobi to automatycznie, na przykład Adalysis, którego napisałem recenzję. Przy takiej analizie należy upewnić się, że rotacja reklam ustawiona jest na „wyświetlaj naprzemiennie”, aby reklamy rzeczywiście miały jednakową szansę na „zaistnienie”. Wtedy możemy rzetelnie porównać ich skuteczność. W przypadku innej opcji rotacji, należy wziąć dodatkowo pod uwagę procentowy udział w wyświetleniach.

Jak mierzyć skuteczność reklam

Rozwijając tytułowe pytanie, każdą reklamę oceniamy przez kilka statystyk – klikalności, współczynnika konwersji i kosztu konwersji. Kiedy zatem uznajemy, że reklama jest skuteczna? Uważam, że każda, której koszt konwersji jest równy lub niższy od założonego maxCPA. Jeśli w danej grupie mamy kilka takich reklam, wstrzymujemy te, które zaniżają współczynnik konwersji lub zawyżają ich koszt. Nie powinniśmy jednak tym dopuścić do sytuacji, gdzie naprzemiennie będą się wyświetlać mniej niż trzy-cztery reklamy…

Czytaj więcej na: https://www.szymkowiak.online

Audyt SEO – najczęściej wykrywane błędy na stronie

Audyt SEO to dokument przygotowywany przez specjalistę SEO, który ma na celu wykazać błędy na stronie uniemożliwiające skuteczne pozycjonowanie. Audyt zawiera również wskazówki, dotyczące naprawy tych problemów. Istnieje kilka błędów, które pojawiają się najczęściej i większość z nich dotyczy 90% stron, którym realizuje się audyt SEO.

1. OPTYMALIZACJA META TAGÓW I TAGU TITLE

Nieuporządkowane meta tagi oraz tag title to bardzo często spotykany problem. Z punktu widzenia SEO są one bardzo istotne. Zwykle, poza stroną główną, pozostałe meta tagi są zaniedbane.

Częstym problemem jest zbyt krótki tag title, czyli w tym przypadku nie wykorzystanie jego potencjału oraz zbyt długi tag title, przekraczający 70 znaków. Spotkaliśmy się nawet z przypadkami, gdzie tag title miał około 1000 znaków, czyli był ponad 14 razy dłuższy niż prawidłowy. Długość meta description powinna mieć około 140 znaków.

Przykład generowania Tagu Title dla sklepu internetowego:

Strona Główna: Meta title dla strony głównej najczęściej ustalany jest indywidualnie

Strony Kategorii:  [Nazwa kategorii] – Opinie, Ceny – [Nazwa sklepu internetowego]

Strony podkategorii:  [Nazwa kategorii głównej] – [Nazwa podkategorii] – [Nazwa sklepu internetowego]

Strony produktowe:  [Nazwa produktu] – [Nazwa kategorii] – [Nazwa sklepu internetowego]

Strony statyczne:  [Nazwa strony statycznej] – [Nazwa sklepu internetowego]

Przykład generowania Meta description dla sklepu internetowego:

Strona Główna: ustalany indywidualnie

Strony Kategorii: pierwsze 140 znaków z opisu kategorii

Strony podkategorii: pierwsze 140 znaków z opisu podkategorii

Strony produktowe: pierwsze 140 znaków z opisu produktu

Strony statyczne: pierwsze 140 znaków z treści stron statycznych

Oprócz schematów buduje się również tagi title i meta description ręcznie dla konkretnych stron, do których przypisane są wybrane słowa kluczowe. Schematy przedstawione wyżej są jedynie przykładami, które w razie potrzeb można modyfikować…

Czytaj więcej na: http://semahead.pl

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę www?

Stworzenie dobrze prezentującej się strony www to dopiero ułamek sukcesu, który dopełnić trzeba działaniami, które sprawią, że nasza witryna zacznie być widoczna w sieci. Czym jest pozycjonowanie i jak je wdrażać, by czerpać z niego korzyści?

Pozycjonowanie – co to takiego?

Przygodę z pozycjonowaniem powinniśmy zacząć od zdefiniowania samego pojęcia. By robić coś dobrze, trzeba bowiem zrozumieć, czym właściwie mamy zamiar się zająć. Wbrew pozorom, z pozycjonowaniem każdy internauta ma o wiele więcej wspólnego niż może mu się wydawać. Nie dlatego, że sam je wdraża, ale dlatego, że z niego korzysta. Wpisując do wyszukiwarki zapytanie, otrzymujemy przynajmniej kilkustronicową listę odpowiedzi. Dzielą się one na te, za których wyświetlenie ktoś zapłacił (np. korzystając z AdWords’ów) i na te, które ktoś wypozycjonował w sposób organiczny.

I właśnie te drugie wyniki interesują nas w kontekście pozycjonowania. Pozycjonowaniem nazywamy działania niesponsorowane, które mają wpłynąć na zwiększenie widoczności strony www w sieci. Z pojęciem tym łączy się również kolejne, jakim jest SEO, które prowadzić ma do optymalizowania stron pod wyszukiwarki. Ta z kolei pozwoli naszej stronie utrzymać się na danej pozycji lub ją podnieść. Jednym słowem, jeśli odpowiednio pokierujemy pozycjonowaniem i optymalizacją, wówczas możemy spodziewać się sukcesu w postaci osiągnięcia podium w organicznych wynikach wyszukiwania.

Na co zwrócić uwagę, by pozycjonować skutecznie? 5 najważniejszych kwestii w pozycjonowaniu

Skoro już wiemy, czym jest pozycjonowanie i że poza nim warto również zainteresować się optymalizacją, z pewnością chcielibyśmy dowiedzieć się, jak cały ten proces wdrażać skutecznie. Podpowiadamy, w jaki sposób to zrobić.

  1. Jeśli marzy Ci się one page (single page) – pozbawiony podstron – i jednocześnie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania dla większej ilości fraz, powinieneś się z tymi marzeniami pożegnać. Podstrony pozwalają na umieszczanie linkowania wewnątrz strony www, dzięki czemu o wiele łatwiej trafić na interesujące nas treści (zarówno jeśli jest się internautą, jak i robotem wyszukiwarki ;))…

Czytaj więcej na: http://www.seowordpress.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA