Oto 3 najczęstsze wyzwania e-mail marketera. Jak sobie z nimi poradzić?
Według badania przeprowadzonego przez Ascend2 i Research Partners, 45% marketerów ocenia e-mail marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28% z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników?
Eryk Bocheński, Solution Consultant w Optivo, an Episerver Company, podpowiada, co zrobić, by e-mail marketing sprawiał jak najmniej problemów i pomagał efektywniej prowadzić komunikację z klientami.
Ukierunkowana dostarczalność
Problem: Cztery lata temu Gmail wprowadził sortowanie wiadomości, dając tym samym użytkownikom możliwość korzystania z folderów: Społeczności, Oferty, Powiadomienia oraz Fora. Zakładki można także wyłączyć i kierować wszystkie wiadomości do folderu głównego. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Return Path, ponad 90% respondentów potwierdza, że Gmail prawidłowo sortuje wiadomości, co sprawia, że rozwiązanie to jest sporym ułatwieniem dla odbiorców. Co robić, by newsletter znalazł się w odpowiednim folderze?
Rozwiązanie: Dla providera z Doliny Krzemowej zaangażowanie jest głównym wyznacznikiem dającym obraz jakości wysyłanej korespondencji. Wtedy, gdy odbiorcy są pozytywnie nastawieni do wiadomości, jest ona lepiej traktowana tzn. umieszczana w zakładkach, a nie w folderze spam. Przenoszeniem wiadomości pomiędzy zakładkami dajemy Gmailowi znać, w której zakładce powinna znaleźć się wiadomość od danego nadawcy…
Czytaj więcej na:http://interaktywnie.com
9 tricków jak stworzyć skuteczny formularz kontaktowy. Formularz kontaktowy a UX
Wielu programistom czy designerom wydaje się, że przygotowanie formularza kontaktowego to dziecinnie prosta sprawa, a jego formatowanie i styl nie ma znaczenia. Często zapominają jednak, że użytkownicy mają swoje wymagania i przyzwyczajenia, które, jeśli się ich nie spełni, wpłyną negatywnie na konwersje związane z wysyłką wiadomości.
Jak zaprojektować dobry formularz kontaktowy?
1. Wskazówki od badaczy
- Należy pytać tylko o to co jest konieczne, a sam formularz powinien być tak krótki i prosty, jak to tylko możliwe
- Nagłówki powinny znajdować się nad polami tekstowymi
- Formularz powinien być sformatowany w jednej kolumnie
- Należy zadawać tylko jedno pytanie jednocześnie – złożone pytania są karygodnym błędem
- Jeśli wpisywanie daty jest konieczne używaj jednego pola tekstowego z oznaczeniem formatu daty jako podpowiedzi wewnątrz pola (np. dzień.miesiąc.rok) lub w ostateczności rozwijanego menu (dzień/miesiąc/rok)
- Informacje o błędach w wypełnieniu formularzu powinny być zakomunikowane w uprzejmym lub przepraszającym tonie
- Jeśli komunikat o błędnym wypełnieniu formularza pojawia się w momencie jego wysyłania, nie może wiązać się to z wyczyszczeniem poprawnie uzupełnionych pól
- System powinien automatycznie blokować przycisk „Wyślij” po pierwszym kliknięciu, aby uniknąć wielokrotnego wysłania formularza
- Zrezygnuj z przycisku „Wyczyść formularz”, który może zostać kliknięty przez przypadek.
Cztery najważniejsze trendy w komunikacji
Czym jest VIP PR i dlaczego stał się tak ważny? Owned, paid czy earned media wykorzystywać w Public Relations? Na czym polega real-time PR? Które trendy będą kluczowe w komunikacji w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy?
VIP PR
Promocja samej marki już nie wystarczy. Jednym z coraz silniejszych trendów staje się kreowanie wizerunku liderów opinii reprezentujących firmę (tzw. VIP PR), z którymi odbiorcy mogą się utożsamiać i kojarzyć ich osobę z daną marką. Lider musi spełniać dwa warunki: być ekspertem w danej dziedzinie i umieć wzbudzać sympatię i zaufanie konsumentów, do których się zwraca. Dla odbiorców marka zawsze będzie czymś abstrakcyjnym, kojarzącym się z reklamą i marketingiem, natomiast – lider-ekspert to żywy człowiek, który ma coś ciekawego do przekazania i którego opinia może mieć znaczenie przy zakupie danego produktu. Jeśli np. lider opinii reprezentujący markę wnętrzarską lub budowlaną edukuje np. publikuje video na YouTube, w którym wyjaśnia jak prawidłowo układać panele czy zamontować szafkę i inspiruje odbiorców np. poprzez artykuły eksperckie czy wpisy na blogu z ciekawymi pomysłami na aranżację mieszkania, to konsumenci są bardziej skłonni zaufać polecanym przez niego produktom danej marki.
Earned media coraz ważniejsze
Media interaktywne można podzielić na trzy rodzaje: owned, paid oraz earned. Owned media to media, które należą do marki – firma w pełni je kontroluje i sama decyduje o treściach, które są w nich publikowane np…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Komunikacja e-mail marketingowa zgodna z cyklem życia klienta
Jednym z kluczowych elementów skutecznego e-mail marketingu jest trafianie do odpowiedniego odbiorcy, z odpowiednim komunikatem, w odpowiednim dla niego czasie. Opierając swą komunikację na segmentacji bazy, właściwej selekcji odbiorców wysyłek, automatyzacji oraz personalizacji wiadomości, możesz liczyć na osiąganie jak najlepszych efektów. Najodpowiedniejszym sposobem na uzyskanie wysokich zwrotów z inwestycji jest wdrożenie strategii komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta. Na czym ona polega i jak wdrożyć ją w firmie?
Podstawową zasadą lifecycle marketingu (czyli komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta) jest dopasowanie całej przesyłanej treści do indywidualnej sytuacji i zainteresowań odbiorcy. Szczególnie istotne jest przy tym początkowe rozróżnienie klientów na nowych, potencjalnych, aktywnych oraz nieaktywnych. Każda z powyższych grup reprezentuje bowiem odmienne rodzaje zachowań i wymaga zróżnicowanego podejścia. Następnie – na podstawie wspomnianego podziału – nakreśl wszystkie możliwe scenariusze kontaktu z klientem, które mogą mieć zastosowanie w jego działalności.
Strategia lifecycle e-mail marketingu jest tworzona raz, a następnie realizowana automatycznie, co bardzo ułatwia pracę i minimalizuje zaangażowanie czasowe e-mail marketera. W takich działaniach konieczne jest jednak bieżące analizowanie wysyłanej treści oraz zachowań jej odbiorców. Na tej podstawie możesz dokonywać zmian, jeśli np. jeden z elementów kampanii nie osiąga oczekiwanych efektów, bądź też – na co również musisz się przygotować – oczekiwania i zachowania Twoich klientów ulegają w pewnym momencie zmianie.
Wdrożenie komunikacji zgodnej z cyklem życia klienta
Przed wdrożeniem kampanii zgodnych z cyklem życia klienta, należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Jakie produkty są kupowane przez konkretnych odbiorców i kiedy?
- Jakimi informacjami/ ofertami są oni zainteresowani, zarówno w newsletterze jak i na stronie internetowej?
- Które kanały informacji wybierają różne grupy naszych odbiorców?
W projektowaniu komunikacji opartej na lifecycle marketingu, wykorzystuje się następujące informacje:
- Dane podstawowe, takie jak: płeć czy miejscowość.
- Dane na temat zachowania klientów, takie jak OR i CTR poszczególnych newsletterów i kampanii.
- Zachowanie użytkownika na stronie internetowej.
- Informacje dotyczące sprzedaży, a więc jej wielkość, liczba zamawianych produktów oraz ich rodzaj (np. produkty z tzw. „wysokiej półki”)…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl