Przeciętny dochód jakościowego blogera bez „nazwiska” to 2 do 4 tysięcy złotych. Nie licząc produktów otrzymanych w barterze od reklamodawców. Na blogu można zarabiać. Pytanie: jak zacząć?
Prowadzenie bloga jest rozmową. Ważne, by prowadzić ją z pasją, znawstwem i stylem. A także wytrwale, bo blogowanie to zajęcie dla długodystansowców. Jeżeli udało Ci się utrzymać w branży dłużej niż rok i zdobyć od 1000 do 100 000 followersów, a przy tym wciąż Ci się chce, masz o czym pisać i stale rośnie grono twoich czytelników – to dobry moment, by pomyśleć, jak ZACZĄĆ ZARABIAĆ NA BLOGU.
Od czego zacząć zarabiać na blogu?
Na początek – ponownie zdefiniuj zakres tematyczny, charakter, zasięg oraz społeczność odbiorców swojego bloga. Zobacz, jak dobrze zarabiający blogerzy z Twojej „branży” współpracują z reklamodawcami – odrobina inspiracji zawsze się przyda. Określ własne warunki współpracy. Nawiąż kontakty. A potem… trzymaj poziom i nie poddawaj się. Bo to nie marzenia o wielkich pieniądzach, lecz Twoja pasja i zaangażowanie są prawdziwymi źródłami sukcesu.
Modlitwa o AVE
Złota era początków blogowego boomu to już historia. Dziś Twój blog walczy o uwagę odbiorców (i portfele reklamodawców!) z ok. pół milionem innych polskich blogów (dane szacunkowe), więc minie trochę czasu, nim osiągniesz takie wskaźniki AVE (ekwiwalentu reklamowego), jakie odnosi pierwsza piątka na rynku krajowej blogosfery. Rynkową wartość bloga mierzy się bowiem w jego skuteczności reklamowej – blog wart 2 mln oznacza, że aby uzyskać skuteczność przekazu równą temu blogowi, trzeba by wydać na reklamę 2 mln zł. Tutaj cudów się nie spodziewaj: średni dochód „pełnoetatowego” blogera to od 2 do 4 tysięcy złotych. Co za to sprzedajesz? Reklamodawców obchodzi wyłącznie skuteczność. Ty jako bloger masz dostarczyć atrakcyjny kontekst i opakowanie, a przy tym… zachować indywidualność. Bo ostatecznie to OSOBOWOŚĆ przyciąga odbiorców, dużo mniej obchodzą ich „atrakcyjne treści reklamowe”. A szczególnie nie znoszą tych podawanych nachalnie i bez finezji…
więcej na: http://nowymarketing.pl