Z ostatniej chwili
Zmiana sposobu wyświetlania ilości wyników w Google. Google Tag Managera dla początkujących. Wyróżnić się w SEO. Wizerunek firmy w sieci
Zmiana sposobu wyświetlania ilości wyników w Google. Google Tag Managera dla początkujących. Wyróżnić się w SEO. Wizerunek firmy w sieci

Zmiana sposobu wyświetlania ilości wyników w Google. Google Tag Managera dla początkujących. Wyróżnić się w SEO. Wizerunek firmy w sieci

Zmiana sposobu wyświetlania ilości wyników w Google

14 lutego 2020 Google wprowadziło zmiany w źródle wyników wyszukiwania. Chodzi dokładnie o strukturę html w przypadku informacji o ilości znalezionych wyników (np. „Około 100 wyników (0,36 s)”). 

Od strony użytkownika nic się nie zmienia, wszystko wyświetlane jest po staremu. Jednak problemy mogą mieć wszystkie systemy monitorujące site czy zindeksowanie. Wiadomo nie od dziś, że Google nie posiada API, a co za tym idzie wszystkie systemy monitorujące (w tym największe typu SemStorm.pl) korzystają z pobierania wyników poprzez standardowy interfejs wyszukiwarki. No i właśnie te systemy mogą mieć problem, dopóki nie zmienią metody pobierania ilości wyników…

Więcej dowiesz się u źródła >

Wstęp do Google Tag Managera dla początkujących

Posiadasz stronę internetową i prowadzisz działania reklamowe? Bądź o krok przed konkurencją i zadbaj o niezbędne narzędzia, które pozwolą optymalizować kampanie i analizować ruch na Twojej stronie. W tym wpisie dowiesz się jak zacząć pracę w Google Tag Managerze.

Google Tag Manager to darmowe narzędzie, które pozwala na samodzielne dodawanie fragmentów kodu na stronie internetowej. Wykorzystując Google Tag Manager, w prosty i szybki sposób, bez pomocy programisty lub administratora strony możesz ingerować w kod źródłowy Twojej strony. Za pomocą GTM, w ciągu kilku minut będziesz mógł zacząć korzystać m.in. z…

Więcej dowiesz się u źródła >

Co trzeba umieć, by wyróżnić się w SEO?

Truizmem jest stwierdzenie, że SEO ewoluuje i rozwija się w błyskawicznym tempie. Są trendy, języki programowania i umiejętności, które na pewno warto przyswoić. Bo albo są przyszłościowe i prawdopodobnie na stałe zagoszczą jako pożądane w branży, albo są już w niej na tyle długo, że warto byłoby w końcu wziąć się za ich naukę.

Tytuł tego posta nie jest precyzyjny z dwóch powodów. Umiejętności te ani nie są konieczne by się wyróżnić (więc wcale nie „trzeba”), ani ich posiadanie nie gwarantuje sukcesu. Są to tylko ciekawe przykłady języków programowania i umiejętności, które nie zawsze i nie każdemu wydają się oczywiste…

Więcej dowiesz się u źródła >

4 powody, dlaczego powinieneś zadbać o wizerunek firmy w sieci

Znasz powiedzenie „Nie ocenia się książki po okładce”? Jeśli prowadzisz swój biznes – będziesz musiał o nim zapomnieć. To, jaki wizerunek ma firma w oczach swoich klientów, współpracowników czy środowisku biznesowym ma duży wpływ na jej reputację i sprzedaż oferowanych przez nią produktów czy usług. Chcesz, by twoja firma była dobrze postrzegana w sieci? Dowiedz się, o jakich działaniach pamiętać, budując jej wizerunek w Internecie i dlaczego jest on tak ważny.

Pozytywny wizerunek = dobre skojarzenia wśród potencjalnych klientów

Czym tak właściwie jest wizerunek w firmy w Internecie? To sposób, w jaki jest ona przedstawiana i postrzegana w sieci. To od wizerunku zależy, jakie opinie użytkownicy wyrobią sobie na temat danego przedsiębiorstwa, czy będą mieli zaufanie do jego produktów i usług a także czy w ogóle będą chcieli z nich skorzystać…

Więcej dowiesz się u źródła >


Jak wykluczyć (usunąć) parametr Facebook fbclid z danych Google Analytics?

Od października 2018 r. Facebook zaczął dodawać parametr śledzący fbclid do wszystkich stron udostępnianych lub wzmiankowanych w komentarzach i prywatnych konwersacjach. Po kliknięciu odnośnika otwiera się nowa karta przeglądarki, a do adresu URL doklejone zostają dodatkowe informacje.

O ile w przypadku prowadzenia płatnych kampanii możliwość precyzyjnego zbadania źródła ruchu pomaga oceniać efektywność reklamy, o tyle analizowanie niepromowanych wpisów może stać się nieco trudniejsze: w raportach GA zamiast jednej podstrony pojawi się wiele tych samych podstron z różnymi parametrami fbclid. Jak poradzić sobie z tym problemem? Sprawdź nasze rozwiązania na usunięcie parametru Facebooka z danych Google Analytics…

Więcej dowiesz się u źródła >

CONTENT MARKETING. JAK WYKORZYSTYWAĆ NARZĘDZIA ANALITYCZNE W TWORZENIU TREŚCI?

Content marketing nie może obyć się bez specjalistycznych narzędzi, które będą wspierać proces tworzenia treści na każdym etapie. Pomogą w wyszukaniu tematów, które mogą zainteresować nasze grupę docelową, w stworzeniu ich właściwej, przyjaznej wyszukiwarkom struktury, i wreszcie w analizowaniu ich skuteczności.

Do analizy strony www, czy to pod kątem SEO, czy np. zaangażowania użytkownika, można posłużyć się wieloma rozbudowanymi narzędziami, takimi jak: Google Analytics, Google Tag Manager, Senuto, Ahrefs, SeoStation itd. Przykładowo dostarczą nam one informacji o brakujących na naszej stronie frazach, na jakie warto się pozycjonować. To dobra wskazówka dla osób odpowiedzialnych za tworzenie contentu…

Więcej dowiesz się u źródła >

Skuteczne kampanie remarketingowe Google Ads

Remarketing to podstawowe narzędzie każdego specjalisty Google Ads. Stosujemy remarketing graficzny i tekstowy w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania po to, by zachęcić użytkowników witryn do powrotu i wykonania określonych działań, najczęściej zakupów. Podstawowe rodzaje remarketingu, jakie wykorzystujemy w Digital Hill, to kampanie banerowe w sieci reklamowej oraz kampanie w sieci wyszukiwania – RLSA i RPLA. Opcjonalnie kierujemy też remarketing do użytkowników YouTube lub na listę konkretnych klientów.

Jak skonfigurować remarketing w Google Ads?

Aby zacząć w ogóle korzystać  z remarketingu, musimy umieścić tag remarketingowy, który znajdziemy na koncie Google Ads, na wszystkich stronach w witrynie lub aplikacji mobilnej. Jest też druga, dla wielu łatwiejsza opcja – należy połączyć konta Google Ads i Google Analytics, a następnie na koncie Google Analytics stworzyć nasze pierwsze listy remarketingowe, które automatycznie zaciągać się będą na nasze połączone konto Google Ads. W pierwszym kroku zalecamy stworzenie jak najszerszych list, które będą nam zbierać wszystkich użytkowników odwiedzających naszą witrynę. Maksymalny okres, w jaki możemy „przetrzymywać” użytkownika na danej liście to 1,5 roku, czyli 540 dni…

Więcej dowiesz się u źródła >

Fragmenty opinii – nowe raporty w Search Console

Jeśli na Twojej stronie użytkownicy mogą dodawać opinie, oceniać produkty czy też blogposty to koniecznie sprawdź nowy raport w Google Search Console.

W Google Search Console pojawił się nowy raport, szczególnie przydatny dla stron umożliwiających dodawanie opinii o produkcie, czy nawet gwiazdkowania contentu (patrz pod naszym blogpostem 😉 )…

Więcej dowiesz się u źródła >

Na czym polega wyszukiwanie obrazem w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwanie grafiki przez Google to jedno z najpopularniejszych narzędzi służących przede wszystkim do odszukiwania zdjęć na podstawie zapytań użytkowników.

Można powiedzieć, a nawet trzeba, że wyszukiwanie takich obrazków czy też zdjęć jest dość częstym zjawiskiem. Na czym więc polega wyszukiwanie obrazem w wyszukiwarce Google? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na ten temat…

Więcej dowiesz się u źródła >

Gościnne blogowanie: – dlaczego warto publikować własne treści na innych stronach?

Gościnne blogowanie – jak już sama nazwa wskazuje – to nic innego jak publikowanie swoich tekstów na łamach zaprzyjaźnionych stron internetowych albo/lub blogów. Dobór tematyki contentu zależny jest przeważnie od autora, lecz trzeba mieć na uwadze, że na blogu motoryzacyjnym nie zamieścisz publikacji modowej, finansowej albo kulinarnej.

Jeśli już zdecydujesz się na blogowanie gościnne, to nie zdziw się, gdy zostaniesz poproszony o przygotowanie konkretnych treści – pasujących do tematyki wybranego serwisu. Możesz zdecydować się na przygotowanie serii artykułów albo jednorazowej publikacji. Zamiast tradycyjnego tekstu rozważ też coś trochę bardziej unikalnego – poradnik, wywiad, recenzja, felieton, tutorial – wybór jest całkiem spory…

Więcej dowiesz się u źródła >

Rzeczywistość a oczekiwania w e-mail marketingu

Marketing e-mailowy mógłby być taki prosty: Piszesz wiadomość, wciskasz „wyślij” i Twoja poczta ląduje w skrzynce odbiorcy. W idealnym przypadku Twoja wiadomość, która jest adekwatna oraz interesująca dla odbiorcy zostaje przez niego przeczytana, a w rezultacie odbiorca staje się Twoim klientem. Faktycznie jednak nie jest to takie proste. Oczekiwania nadawcy, że każdy wysłany e-mail trafi tam, gdzie powinien, a odbiorca stanie się klientem, są tylko jednym z wielu, które nie odpowiadają rzeczywistości. Co więcej, również po stronie odbiorcy istnieją pewne wymagania.

Odbiorca e-maila chce otrzymywać tylko te e-maile, których treść jest dla niego istotna i interesująca i które trafiają w jego osobiste potrzeby. I oczywiście nie chce on otrzymywać listów, które uszkadzają jego komputer lub które zostały wysłane w nieuczciwych zamiarach. Także w tym przypadku roszczenia i rzeczywistość są dalekie od siebie. W artykule tym poruszymy więc temat oczekiwań w e-mail marketingu oraz ich rozbieżności z realiami…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA