Z ostatniej chwili
6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo
6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

6 elementów obsługi klienta w e-commerce. Reklama sklepu online. Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

6 elementów obsługi klienta w e-commerce

Przyszedł czas na kolejny wpis z serii e-commerce. Już nieraz radziliśmy Ci, co (i jak) możesz ulepszyć na swojej stronie, aby przyciągać, a nie skutecznie odpychać, użytkowników. Dziś skupimy się na nieco szerszej perspektywie działania e-sklepów, a konkretniej, na obsłudze ich klientów. Weź w dłoń kubek gorącej herbaty (choć każdy inny napój też się sprawdzi) i poznaj 6 elementów, o które powinieneś zadbać w obsłudze klienta w e-commerce.

Sklepy internetowe rządzą się swoimi prawami. Różnica pomiędzy kontaktem z klientem offline a online jest naprawdę spora, dlatego tak ważne jest, by użytkownikowi ewentualną granicę w komunikacji “rozmazać”. Dzielący Was dystans, spowolniony czas reakcji, więcej wątpliwości co do zakupów… to tylko niektóre aspekty, które mogą powstrzymywać użytkownika od sfinalizowania transakcji w Twoim sklepie. Twoim głównym zadaniem jest więc rozwianie wszelkich wątpliwości i uproszczenie drogi zakupowej jak najbardziej się da…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Reklama sklepu online – omówienie zalet

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym często powtarzanym powiedzeniu jest sporo prawdy. Jeżeli więc prowadzisz sprzedaż wysyłkową – niezależnie od branży – musisz zaznaczyć swoją obecność w sieci. Odpowiednio dobrana reklama sklepu online ma wiele zalet. Poznaj więc te najważniejsze.

Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep odzieżowy, sklep z częściami motoryzacyjnymi, sklep z narzędziami ogrodniczymi, sklep ze zdrową żywnością masz jeden określony cel – chodzi np. o pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Z pomocą przychodzi reklama sklepu online, dzięki której dotrzesz do szerokiego grona odbiorców. To początek drogi, ale od osiągnięcia sukcesu nie dzieli Cię wiele…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Planowanie contentu w sklepie internetowym pod kątem seo

Prowadzenie bloga lub sekcji wiedzy w sklepie internetowym ma wiele zalet. Dzięki temu możemy generować dodatkowy ruch, zaznajamiać klientów z marką oraz pośrednio zwiększać sprzedaż. Jeśli nasz blog spełnia wszystkie powyższe założenia – doskonale. Problem pojawia się wtedy, gdy piszemy, rozbudowujemy, tworzymy i.. nic z tego nie wynika. Nie tylko nie mamy dodatkowej sprzedaży, ale nawet nie generujemy dodatkowego ruchu. Przyczyn może być kilka, jednak w tym wpisie skupię się tylko na jednej z nich – źle dobranych lub zoptymalizowanych treściach oraz sklepach, które jeszcze tej treści nie mają i dopiero planują wprowadzenie bloga w swoim sklepie.

Przed rozpoczęciem dalszego czytania muszę ostrzec – jeśli chcesz się zabrać za poważne opracowanie strategii contentowej w swoim sklepie to będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość i zarezerwować naprawdę sporo czasu. Planowanie contentu to wyjątkowo pracochłonne zadanie…

Więcej dowiesz się u źródła >>

POZYCJONOWANIE PRODUKTÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM

Wtedy to wygląda w ten sposób, że przygotowujemy – bo teraz tak – audyt techniczny, onesite’owy dzielimy sobie na oniste, czyli sprawdzamy sobie, czy są dobrze nagłówki porobione, linkowanie wewnętrzne czy jest spójne itd., to jest wątek nr 1. Przekazuje Pan tę dokumentację, to są materiały w formie video, przekazuje Pan to do wdrożenia do developera lub do firmy, z którą Pan po prostu pracuje.

To jest na etapie wdrożeniowym, równolegle realizowana jest architektura informacji, bo trzeba sobie to sprawdzić, jak wyglądają te kategorie, bo trzeba się zastanowić, czy kobiety szukają skórzanych torebek w liczbie mnogiej czy pojedynczej, bo wtedy trzeba też zastanowić się, jak te produkty nazywać, bo torebka damska wizytowa mała elegancka, zgadzam się, że to jest fajna fraza do tego, żeby zająć tutaj pozycję, natomiast to jest problem taki, że jest to fraza zarezerwowana raczej dla zbioru. Jak kobieta wpisuje torebka damska wizytowa mała elegancka, no to raczej spodziewa się, że będzie miała jakiś wybór…

Więcej dowiesz się u źródła >>

5 pomysłów na promocję w e-commerce

W sklepie e-commerce bardzo ważne jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży, warto inwestować w różne formy promocji i testować to, czy są one dla nas opłacalne oraz sprawdzać, jaki ROI osiągamy z konkretnego kanału. W poniższym tekście zaprezentujemy wybrane formy promocji,które warto przetestować w swoim sklepie.

  1. Nowe narzędzia retargetingu

Retargeting dynamiczny pozwala wyświetlać użytkowników spersonalizowaną reklamę na podstawie jego wcześniejszego zachowania w naszym sklepie. Po umieszczeniu odpowiednich skryptów analitycznych w naszym serwisie, narzędzie do retargetingu uczy się zachowań naszych potencjalnych klientów i na tej podstawie wyświetla im reklamy. Mogą to być reklamy konkretnego produktu, kategorii czy podkategorii, w zależności od tego, co klient odwiedził wcześniej w sklepie i jak automat sklasyfikował jego zachowanie. Na rynku dostępne są narzędzia takie jak Criteo czy RTB House, które dzięki machine learning wyświetlają na banerach inteligentne rekomendacje produktowe…

Więcej dowiesz się u źródła >>

JAK ZAPLANOWAĆ OTWARCIE SKLEPU INTERNETOWEGO?

W związku z tym, że powstało już bardzo dużo materiałów na naszym kanale, na blogu o tym, w jaki sposób planować pewne mechaniki w sklepie internetowym, jak zaplanować, czy pięćdziesiąt tysięcy wystarczy na nowy sklep internetowy… Natomiast samego procesu nigdy nie omawialiśmy, to chcę Wam w bardzo skrótowy sposób pokazać, w jaki sposób zaplanować sklep internetowy, który jest już zbadany przez rynek.

Nie będę mówił o tym, w jaki sposób znaleźć sobie hurtownika, dostawcę itd., tylko będę mówił już o samym, właściwym planowaniu sklepu internetowego. Proces zasadniczo zaczynacie od tego, że musicie mieć grafika, developera, kogokolwiek, kto będzie pracował z agencją SEO, powiedzmy z nami, kto będzie pracował nad budową UX. Sklep przychodzi – załóżmy, że wygląda to w ten sposób, że ktoś przychodzi i chce zbudować nowy sklep internetowy. My stajemy w roli do tego, żeby upilnować front-end’owca, agencję software house do tego, żeby ten sklep nadawał się do skalowania w wynikach organicznych…

Więcej dowiesz się u źródła >>

1 czerwca duże zmiany na Allegro: prowizja także od kosztów wysyłki

Allegro przypomina o ważnych zmianach, jakie wejdą od 1 czerwca. Prowizje od sprzedaży będą teraz uwzględniały koszty dostawy.

W styczniu 2020 r. Allegro przedstawiło szereg zmian, jakie w tym roku wprowadzone zostaną na platformie. Mowa tu między innymi o współfinansowaniu dostawy w Allegro Smart! z kurierem przez sprzedawcę, usprawnionym przyznawaniu rabatów transakcyjnych, wymaganiu certyfikatu przy sprzedaży pieców na paliwa stałe, czy poszerzono możliwość sprzedaży produktów inwestycyjnych. Pojawiła się też aktualizacja regulaminu zawierająca dodatkowe zapisy dotyczące informacji o sortowaniu po trafności i powodów nakładania ograniczeń na konta. Największą jednak zmianą jest nowy sposób obliczania prowizji od sprzedaży — ten miał wejść w życiu z początkiem kwietnia, jednak Allegro zdecydowało się na odroczenie jego wdrożenia do 1 czerwca bieżącego roku…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Kampania produktowa w Google Ads

Kampanie produktowe w Google Shopping to typ kampanii, który możesz włączyć w systemie reklamowym Google Ads. Umożliwia on wyświetlanie reklam produktów wraz ze zdjęciem, tytułem i aktualną ceną. To idealny sposób na wizualne przedstawienie oferty sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Od standardowych reklam tekstowych Google Shopping odróżnia m.in. możliwość zaprezentowania aktualnej ceny bez potrzeby aktualizowania jej, a w dodatku uwagę potencjalnych klientów przykuwa zdjęcie produktu.

Korzyści reklam produktowych

  • Płacisz za efekt. Opłata pobierana jest przez Google dopiero za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlenie. Google nie obciąży Cię żadnym kosztem jeżeli nie nastąpi interakcja użytkownika z Twoją reklamą, a co za tym idzie – ze stroną Twojego sklepu internetowego…
Więcej dowiesz się u źródła >>

Optymalizacja sklepu internetowego – Najważniejsze elementy SEO

Każdy właściciel sklepu internetowego oczekujemy ,że jego produkty będą kupowane przez użytkowników co wiąże się ze zwiększeniem dochodów w firmie. Niestety nie zawsze może być tak kolorowo zwłaszcza jak dany sklep internetowy nie posiada odpowiedniej optymalizacji SEO. Często również pada pytanie – dlaczego konkurencja jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google a nie ma tam mojej domeny?

Otóż powodem może być zła lub totalny brak odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego. W dzisiejszym wpisie chcemy pokazać podstawowe elementy, jakie muszą być optymalizowane na sklepie internetowym aby móc generować większą ilość użytkowników. Optymalizacja sklepu internetowego to proces ,który potrzebuje analizy, czasu czy regularności…

Więcej dowiesz się u źródła >>

Analiza rentowności kategorii w e-commerce

Przed założeniem sklepu internetowego przedsiębiorca powinien wykonać szczegółową analizę biznesu, w który zamierza wejść i przygotować model biznesowy. Aby model biznesowy był godny zaufania powinien opierać się on na jak najbardziej rzetelnych danych.

Podstawowe wartości jakie należy uwzględnić w modelu biznesowym to zakładany wolumen sprzedaży oraz marża. Bardzo pomocne podczas szacowania tych wartości może być porównanie się z już istniejącą na rynku konkurencją.

Szczęśliwie składa się, że oszacowania marży oraz wolumenu sprzedaży można dokonać na podstawie publicznych danych publikowanych w KRS i w dalszej części artykułu przedstawiamy poradnik krok po kroku jak to zrobić…

Więcej dowiesz się u źródła >>

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów. Polityka zwrotów w sklepie internetowym. Najczęściej popełniane błędy, które zabijają konwersje

Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów. Polityka zwrotów w sklepie internetowym. Najczęściej popełniane błędy, które zabijają konwersje

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Rozszerzona rzeczywistość rozwiązaniem dla e-sklepów nie tylko na czas pandemii …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA